קידום אתרים ב-10 ימים: אופטימיזציה של תוכן
איך כותבים טקסטים ש-Google יאהב? פשוט מאד: כותבים טקסטים טובים. בכתבה הזו, החמישית בסדרה, ננסה להבין מה זה בדיוק "טוב"
כפי שסיכמנו מוקדם יותר השבוע, כותרת הדף
- של כל דף באתר - היא המרכיב החשוב ביותר בתוכן שלכם. מצד שני, ברור שזה לא המרכיב היחיד שחשוב. Google קורא בעיון לא רק כותרות אלא גם את הטקסט שמתחתן, והוא מצפה למצוא שם תוכן איכותי. כך לפחות טוענים יוצריו.
מהי איכות והאם Google באמת מצליח לזהות אותה - על זה אפשר להתווכח. בכל אופן, כולנו יכולים להסכים על לפחות כמה דברים שצריכים להיות בתוכן טוב או בטקסט טוב: הוא צריך להיות כתוב בבהירות, נוח לקריאה, ואם אפשר - אינפורמטיבי, מעניין וגם אמין.
Google עדיין לא נבון מספיק כדי להבין את הטקסט עצמו, אבל הוא יכול לבדוק מאפיינים שונים שלו, שעשויים להעיד על איכותו. למשל, לזהות האם הוא תקין דקדוקית, מאויית ומפוסק היטב, עשיר או דל לשונית.
מרכיבים נוספים של תוכן טוב
בדרך-כלל לא מומלץ לקדם דף עבור יותר מ-2-3 מילות מפתח, והכי קל כשמתרכזים במילה אחת או ביטוי בודד. הנ"ל, צריך/ה להופיע לפחות פעם אחת קרוב לתחילת הטקסט ופעם נוספת קרוב לסופו, ורצוי שמדי פעם גם לאורך הדרך.
בניגוד לדעה הרווחת - אין שכיחות מילות מפתח (Keyword Density) מסויימת שמועדפת על Google. זה לא שהוא לא בודק את הנתון הזה, אבל הוא לא מצפה שמילת המפתח שלכם תתפוס בדיוק 2.93% מנפח הטקסט בדף. לעומת זאת, שכיחות גבוהה וקבועה של מילות מפתח בכל דף באתר, עשויה לעורר חשד אצל Google.
בטקסט שכתוב טוב בסך-הכל טבעי למצוא מילה אחת או ביטוי אחד לפחות שחוזרים על עצמם במיקומים שונים: בכותרת הדף, בכותרת ביניים, בגוף הטקסט, בכיתוב תמונה וכן הלאה. לא רק מילות המפתח אלא גם הטיות שלהן, מילים נרדפות ומילים קשורות כמובן.
בטקסט טוב טבעי למצוא את מילות המפתח במיקומים שונים בדף
כמו קורא אנושי, גם Google מעדיף טקסטים מובנים, עם פסקאות שאינן ארוכות מדי, היררכיה מסודרת של כותרות (H1, H2, H3 וכו') ו"עוגנים" כגון:
- כותרות ביניים
- ציטוטים מובלטים ("לידים")
- בולטים ("תבליטים")
- תמונות, טבלאות ותרשימים
- כיתובי תמונה
- הדגשות
- לינקים
עוגנים כנ"ל מושכים את תשומת הלב של הקורא, מאפשרים לו "לפרק" את הדף לחלקים - לא לראות אותו כגוש טקסט חסר צורה ומאיים. אבל כמובן, אין דבר שהוא מעבר למידה, ויותר מדי עוגנים יטביעו את האוניה.
אל תשכחו להוסיף לינקים, רצוי למקורות סמכותיים. הם מוסיפים לאמינות של הטקסט, גם בעיני הגולש וגם בעיני Google.
ולבסוף: מקובל לטעון ש-Google מעדיף טקסטים באורך מסויים (נגיד, 200-500 מילים), אבל האמת הפשוטה היא שכל מקרה לגופו. הכי טוב לחשוב על הקוראים שלכם, ולעשות מה שנראה נכון בשבילם - זה בדרך-כלל גם מה ש-Google יאהב.
לקריאה נוספת
קידום אתרים
עיצוב: דוד רשתי
מומלצים