אחרי סין, גם הודו הופכת למעצמת רכב
הודו הופכת במהירות לאחד השווקים החשובים עבור תעשיית הרכב העולמית. מספר תושבים עצום, שני רק בגודלו לסין, מושך את יצרניות הרכב להעניק תשומת לב רבה למדינה המתפתחת
"תעשיית הרכב ההודית, כמו-גם מספר התושבים שמכתיב שוק רכב עצום, הפכו את המדינה לחשובה במיוחד מבחינה בינלאומית עבור התעשיה. אף אחד לא יכול להתעלם יותר מהודו המוטורית". כך צוטט לאחרונה יו"ר מהינדרה, פוואן גונקה, המשמש גם כנשיא איגוד יצרני הרכב בהודו. "למרות שתערוכת הרכב החשובה והבינלאומית של דטרויט תפתח מספר ימים לאחר תערוכת הרכב בדלהי, יצרנים רבים יציגו בהודו אבות-טיפוס חדשים, כמו גם השקות עולמיות של דגמים שלא נראו עד עתה", הוסיף ואמר.
תערוכת הרכב ההודית, שנערכת אחת לשנתיים ותפסה ב-2008 כותרות מסביב לעולם, עם הצגתה של הטאטא ננו הקטנה והסופר-זולה, תראה השנה מספר יריבות קשות ומעניינות לקטנה בייצור מקומי. כך למשל תציג טויוטה אב-טיפוס חדש של מכונית קומפקטית קטנה, האמורה להיות זולה במיוחד ולהיכנס לייצור סדרתי תוך פרק זמן קצר. בטויוטה לא מסרו תג-מחיר כלשהו, אך הודיעו זה מכבר כי היא תהיה המכונית הזולה ביותר בארסנל הדגמים הרחב של הקונצרן. הקטנה של טויוטה תיוצר שלא במקרה במפעל ההודי בבנגלור כבר בסוף 2010, ומספר חודשים לאחר מכן גם בברזיל.
יש לזכור כי כ-75% מהשוק ההודי כולל מכוניות צנועות מידות, קצרות מארבעה מטרים. בהתאם, גם ג'נרל מוטורס תציג מכונית מעניינת המיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים כמו זה ההודי. מדובר בביט הסופר-קומפקטית, שתתייצב באולמות התצוגה בהודו כבר בשנה הבאה. גם הונדה צפויה להציג אב-טיפוס עם תכניות ייצור לשנה הבאה, מכונית שתתייצב מתחת לג'אז הקטנה ומכונה בינתיים כ"קונספט-קטן-חדש".
אנליסטים מעריכים כי שוק הרכב ההודי יראה צמיחה שנתית של כ-14.5%, ויגיע לסך של 2.4 מיליון מכוניות חדשות מדי שנה, כבר ב-2014. לחלק העיקרי של הצמיחה תהיה אחראית הקטגוריה הקומפקטית-זולה. עם זאת, כדאי לזכור כי הודו עדיין רחוקה מאוד מהמדינות המפותחות - וגם משכנתה הגדולה, סין. בשוק האמריקני, שמסיים את השנה הגרועה ביותר מאז 1982, צפויים להימכר עד סוף 2009 כ-10.4 מיליון כלי רכב, בעוד בשוק הסיני - שהפך לגדול בעולם - צפויים להימכר כ-13 מיליון כלי רכב.
תערוכת הרכב ההודית בדלהי תפתח ב-5.1 בינואר לתקשורת, ומיד אחר כך לציבור הרחב.