טויוטה מזמינה 4,518 מכוניות למוסך
יבואנית המותג היפני מפרסמת היום (ה') את מספר המכוניות הדורשות טיפול בדוושת המצערת בישראל. עם זאת, בידי היבואנית אין חלקים מתאימים לתיקון הנדרש, ואין רשימת דגמים מדויקת
חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תזמן למוסכיה 4,518 בעלי טויוטה, מדגמי אוריס, יאריס, ראב 4, וורסו ואוונסיס, לתיקון תקלה בדוושת ההאצה. אמש (ד') קיבלה היבואנית את מספרי השלדה של המכוניות שייקראו לשירות, והחברה תפנה אל הלקוחות בכדי לזמנם אל המוסכים. עם זאת, יתכן כי בעתיד יזומנו בעלי מכוניות נוספות, שכן יצרנית הרכב עדיין לא סיימה את הבדיקה. "בחברת טויוטה שוקדים עדיין על הנתונים", אומרים ביוניון מוטורס, "ולכן הרשימה אינה סופית".
- טויוטה מציגה: כך הורסים תדמית
אלא שמתברר כי הקריאה לתיקון אינה מיידית: ביבואנית מציינים כי החלק הנדרש לביצוע התיקון, עדיין לא הגיע לישראל - ועדיין לא ידוע בדיוק מתי יגיע. "החלק הנדרש לביצוע 'קריאת השירות' יגיע בהמשך", מודים ביבואנית. "מדובר בחלק מתכתי קטן אשר יוכנס אל מנגנון דוושת ההאצה, ויימנע את החיכוך העלול להיגרם באותם מקרים נדירים".
בשלב זה, היבואנית אינה מזמנת בעלי קורולה ואוריס - אם כי יתכן כי גם דגמים אלה יזומנו בהמשך. לדברי נציגת שירות של טויוטה, "עדיין לא התקבלה תשובה חד-משמעית לגבי קריאה לתיקון של דגמי הקורולה והאוריס". יש לציין כי דגמים אלה נכללו בקריאה לתיקון גם בארה"ב וגם באירופה.
"כאילו עזבתי את הדוושה"
במקביל לקריאה לתיקון שכבר פורסמה, ממשיכה טויוטה להסתבך עם מה שנראה כמו עוד קריאה לתיקון - והפעם בדגמי הפריוס החדשים, מהדור השלישי. עדויות של בעלי פריוס בארה"ב, מלמדות כי הבעיה התגלתה כבר לפני מספר חודשים, ולכאורה מדובר בליקוי בטיחותי.
"בזמן לחיצה על דוושת הבלם בפריוס 2010, המכונית מאבדת את כל עוצמת הבלימה אם אתה עולה על מהמורה או חור בכביש", מתלונן בעל פריוס מארה"ב. "חוויתי את זה כמה פעמים כשלחצתי על דוושת הבלם, בזמן התקרבות לצומת. כשאני עובר על מהמורה, וממשיך ללחוץ על הדוושה, המכונית מזנקת קדימה כאילו עזבתי את הדוושה. הדרך היחידה לעצור היא על-ידי לחיצה חזקה על הדוושה. הייתי מאוד קרוב להתנגש במכונית שהייתה לפניי".
"לקחתי את המכונית למפיץ, והיא נבדקה על-ידי מומחה טכני של טויוטה", מספר עוד בעלים של פריוס 2010. "המומחה אמר כך: 'כאשר המכונית מזהה מצב של החלקת גלגל, היא קודם מנתקת את מערכת אגירת האנרגיה בזמן בלימה. כשהיא עושה את זה, זה מרגיש כאילו המכונית מאיצה. זה מצב נורמלי. המערכת עובדת בהתאם למתוכנן'". בעל המכונית מספר עוד כי "זה מסוכן במיוחד כאשר מתקרבים לעצירה לפני מעבר חצייה, או כאשר מנסים להאט מאחורי מכונית אחרת".
ראוי לציין כי בטויוטה טוענים כי התקלה תוקנה בכל המכוניות שנמכרו החל בינואר 2010. עם זאת, מכוניות שיוצרו לפני כן, עשויות לסבול מהבעיה. עוד כדאי לציין כי בעיות הבלימה נקשרו לשלוש תאונות דרכים לפחות: שתיים בארה"ב, ואחת ביפן. בהודעה שהוציאה היצרנית היום, נאמר כי עד כה לא התקבלו תלונות בעניין הדור השלישי של הפריוס באירופה.
המכונית (לחצו על השם לדיווח המלא) | מה בדקו/תיקנו | תאריך פרסום |
קריאות לתיקון בשנת 2010 | ||
שברולט קרוז וקפטיבה | דלק והגה | 22.3 |
הונדה אקורד | כריות אוויר | 10.2 |
טויוטה פריוס ודגמים נוספים | דוושת תאוצה | 7.2 |
טויוטה (דגמים שונים) | דוושת תאוצה | 4.2 |
קריאות לתיקון בשנת 2009 | ||
וולוו XC60 | צינורית דלק | 12 בדצמבר |
פיאט גרנד-פונטו | מערכת הגה | 9 בדצמבר |
ניסאן קשקאי | מערכת הגה | 12 בנובמבר |
פורד אקונוליין, אקספלורר, ווינדסטאר | בקרת שיוט | 15 באוקטובר |
שברולט קרוז | מחשב ניהול מנוע | 5 באוגוסט |
הונדה אקורד | כריות אוויר | 3 באוגוסט |
וולוו XC70 | בקר מאוורר מנוע | 6 ביולי |
פולקסווגן גולף | חלונות חשמל | 21 במאי |
שברולט מאליבו, אימפלה | נזילת שמן | 20 באפריל |
שברולט מאליבו, טראוורס | תיבת הילוכים | 18 במרץ |
טויוטה קורולה, אוריס | מוט הגה | 25 בפברואר |
יונדאי אלנטרה | כריות אוויר | 5 בפברואר |
טויוטה יאריס | חגורות בטיחות | 28 בינואר |
הונדה ג'אז | בלם יד | 15 בינואר |
קריאות לתיקון בשנת 2008 | ||
פורד פוקוס | מערכת הגה | 20 בנובמבר |
הונדה סיוויק האצ'בק | בלם יד | 25 במאי |
מאזדה 3 | צמת חוטים | 18 בפברואר |
קריאות לתיקון בשנת 2007 | ||
פיאט פונטו, פנדה | פולי מנוע | 31 בינואר |
מיצובישי האנטר | חיישן מסנן דלק | 8 בפברואר |
הונדה אקורד, ג'אז | ממסר משאבת דלק | 28 במרץ |
מיצובישי פאג'רו | תיבת הילוכים | 23 ביולי |
קריאות לתיקון בשנת 2006 | ||
אינפיניטי FX ,G35; ניסאן 350Z | מנגנון מילוי דלק | 26 בינואר |
רנו סניק | חגורות בטיחות | 11 באפריל |
סאאב 9-3 | צינורית ואקום | 16 באפריל |
טויוטה לנד קרוזר-פראדו | צירים אחוריים | 18 במאי |
טויוטה יאריס | חיישן גל ארכובה | 18 ביולי |
לקסוס RX400h ,RX330 | תופסני שטיח | 23 ביולי |
אודי A8 | מנגנון כריות אוויר | 5 בספטמבר |
רנו מגאן | ידית תיבת הילוכים | 6 בספטמבר |
סיטרואן C4 | ידית איתות | 11 בדצמבר |
מאזדה 6 | מחשב כריות אוויר | 13 בדצמבר |
פולקסווגן פאסאט | תושבת מצנן סולר, מנוע מגבים | 15 בדצמבר |
שברולט אביאו | מערכת דלק ותיבת נתיכים | 19 בדצמבר |
קריאות לתיקון בשנת 2005 | ||
פיאט פונטו | בקרת ניהול המנוע | 9 בפברואר |
סובארו לגאסי | מערכת הבלמים | 14 בפברואר |
ניסאן אלמרה | יחידות תאורה | 14 במרץ |
מאזדה טריביוט | מצערת | 14 במרץ |
מרצדס E ,SL | מערכות בלימה וחשמל | 3 באפריל |
וולוו S60 ,V70 ,S80 | מאוורר מנוע | 4 באפריל |
טויוטה לנד קרוזר-פראדו | מתלה קדמי | 19 במאי |
אודי A6 | מחשב כריות אוויר | 3 באוקטובר |
סובארו לגאסי | ידיות דלתות | 16 באוקטובר |
קריאות לתיקון בשנת 2004 | ||
שברולט מאליבו, לומינה ומונטה קרלו | תיבת הגה | 13 בינואר |
שברולט קוואליר | מפסק התנעה | 9 בפברואר |
וולוו S60 ,V70 ו-S80 | מתלה קדמי | 15 בפברואר |
סובארו פורסטר | בקרת שיוט | 4 באפריל |
פולקסווגן פאסאט, אודי A6 ,A4 ו-A8 | זרוע ציר קדמי | 28 באפריל |
מרצדס E קלאס, SL | מערכת בלימה | 13 במאי |
פולקסווגן טוארג | חגורות בטיחות | 27 במאי |
רנו סניק | דוושת בלם | 8 ביוני |
קאיה סורנטו | תיבת הילוכים | 22 ביוני |
מאזדה 6 | מיכל דלק | 30 ביוני |
סובארו אימפרזה | מושב נהג | 4 באוגוסט |
יונדאי גטס | מערכת ABS | 24 באוגוסט |
מאוורר מנוע | 12 בספטמבר | |
סובארו אימפרזה STI | תזמון שסתומים | 10 באוקטובר |
שברולט אלרו, קוואליר, אימפלה; ביואיק לה-סייבר | מערכות דלק ותאורה | 18 בנובמבר |
טויוטה יאריס | משאבת בלם | 24 בנובמבר |
קאיה ריו | צינורות דלק | 25 בנובמבר |
צמיגי BFGoodrich | תקינות צמיג | 6 בדצמבר |
פולקסווגן פאסאט, גולף, בורה, טרנספורטר; אודי A3 | משאבת דלק | 14 בדצמבר |
קאיה סורנטו | אלטרנטור ותיבת הילוכים | 20 בדצמבר |