בגלל תכנון לקוי: אין קורסי נהיגה מונעת
משרד התחבורה הודיע כי בחודשים הקרובים לא יתבצעו קורסי נהיגה מונעת. במשרד מסבירים כי הפסקת הפעילות מחוייבת המציאות, כי "עדיין לא נחתם מכרז חדש". ומה על עברייני הנהיגה? אלה זכו לדחייה של כשישה חודשים
קורסי נהיגה מונעת ורענון נהיגה יבוטלו למשך מספר חודשים. הסיבה: תכנון זמנים לקוי. משרד התחבורה הודיע היום (ב') כי קורסי נהיגה מונעת ורענון נהיגה, אותם נדרשים נהגים לבצע כתנאי להחזקת רישיון נהיגה, לא יתקיימו בעתיד הקרוב. הסיבה לדברי משרד התחבורה - זיכיונם של הגופים המבצעים את הקורסים, יפוג בסוף חודש אוגוסט.
- כך (לא) נלחמת המדינה בעברייני תנועה
- שר התחבורה ביטל את שיטת הניקוד החדשה
- 10 שנים חלפו, ולא למדנו כלום
במשרד התחבורה הסבירו ל-ynet כי תוקף הזיכיון להעברת קורס נהיגה מונעת הסתיים לפני שנמצא זכיין חדש, עקב שינויים שהוכנסו במערכי הלימוד. השינויים עליהם החליטה ועדה מיוחדת, שבה השתתפה גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יחד עם ניסיון להגדיל את פריסת מקומות העברת הקורסים, גרמו לעיכוב בלתי צפוי.
אלא שמומחי בטיחות המכירים את עבודת הוועדה, אמרו היום ל-ynet כי טענות משרד התחבורה אינן מובנות. "הוועדה סילקה מהתוכן הנלמד סעיפים לא רלוונטיים, והוסיפה התייחסות חשובה לבעיית האלכוהול והולכי רגל. אלה שינויים שנדרשה בכל מקרה לעשות, כך שאין כל מקום להאשים אותה בעיכוב משום סוג", הבהיר אחד מהם.
אין זכיין, אין קורס
במשרד התחבורה הבהירו היום כי הוחלט על ביטול הקורסים לחודשים הקרובים, עקב חסרונו של זכיין מתאים, אשר ימלא את מקום המכללה למנהל, המכון הארצי לתחבורה ומכללת אפיק, שזכו במכרז עוד ב-2005. תהליך המכרז צפוי להסתיים עד תחילת חודש מרץ 2011. עם סיום הליך זה ישלח משרד התחבורה הודעות זימון לנהגים החייבים בקורסים אלו.
אלא שבדיקת ynet העלתה כי כבר לפני כחצי שנה פורסם מכרז לקורסי נהיגה נכונה - הן נהיגה מונעת, והן קורסי רענון. בכירים במשרד אמרו היום כי כי בזמן זה כבר ברור היה לאנשי המשרד, כי הוועדה שלקחה על עצמה את התאמת מערכי השיעור בקורסים, אמורה להכניס בו תיקונים שיהפכו אותם לעדכניים יותר, בין היתר התייחסות לסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, והתנהגות הולכי הרגל בכביש.
"העבודה התבצעה לשביעות רצון כל הנוגעים בדבר, והשינויים אף לא היו מהותיים כל-כך", אומר בכיר. "נראה כי הנושא היחיד שגרם לעיכוב המפתיע ולביטול למשך מספר חודשים של הקורסים, הוא העלאת תנאי הסף לזכיינים החדשים, ובעיקר המרצים. בניגוד למצב היום, בו כמעט כל אחד יכול להפוך מרצה לבטיחות בדרכים, דרישות הוועדה הן כי המרצים העתידיים יעברו הכשרה ייעודית ומקיפה יותר", כך הוסיף.
במצב שנוצר, נהגים החייבים בביצוע קורס נהיגה מונעת או שרישיון הנהיגה שלהם מעוכב בשל אי-ביצוע קורסי החובה, יקבלו ארכה של שישה חודשים ממשרד התחבורה, כך נאמר בהודעה לעיתונות.