אפקט הצונאמי: יצרניות הרכב מקטינות ייצור
פיז'ו-סיטרואן מפחיתה פעילות במפעלי הייצור שלה בצרפת, ספרד וסלובקיה, ואילו האמריקניות נאלצות לסגור פסי ייצור לסרוגין. השפעת האסון ביפן מתרחבת אל תעשיות הרכב בכל העולם
השפעת האסון ביפן מתרחבת עוד ועוד. לאחר שכבר ברור כי יצרניות הרכב היפניות נפגעו באורח קשה מגלי הצונאמי, מתרחבת השפעתם גם אל מעבר לאוקיינוס. יצרניות הרכב האירופיות נאלצות להתמודד עם מחסור גדל והולך של חלפים, שאינם מיוצרים כלל בינתיים. הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי המחסור החמור ביותר כרגע נגרם עקב הפסקת פעילות חברת היטאצ'י, המייצרת חיישני אוויר ליחידות מנוע.
- טויוטה דוחה (שוב) את החזרה לייצור
- קרלוס גוהן: אין כוונה להעביר הייצור מיפן
- השלכות האסון ביפן: עלייה במחיר הרכב בארה"ב
פיז'ו-סיטרואן הצרפתית הודיעה כי תצמצם את היקפי הייצור במפעליה האירופים - בצרפת, ספרד וסלובקיה - עד כדי 75% מהפעילות הרגילה. שלושת הקונצרנים הגדולים בארה"ב - פורד, קרייזלר וג'נרל מוטורס - יסגרו מפעלים שונים לפרקי זמן שלא ידועים עדיין. בכיר בממשל הסיני אמר לבלומברג, כי יצרניות חלפים רבות שוקלות להתחיל ולייצר באופן מיידי בסין. וזו כנראה רק ההתחלה.
חברת היטאצ'י היפנית אחראית - כך הג'ורנל - ל-60% מייצור חיישני אוויר ליצרניות רכב בכל העולם. לא פחות מ-12 יצרניות רכב גדולות - בין היתר רנו, פורד, טויוטה ופולקסווגן - עושות שימוש ברכיב זה, שמחירו בארה"ב עומד על כ-90 דולרים ליחידה. נציג החברה אמר כי הוא מקווה שהייצור יחודש עד יום שבת, אך בינתיים נוצר כבר מחסור גדול ברכיב. גם רכיבים נוספים המיוצרים ביפן, כגון מסכי LCD ושבבים שונים למחשבים, גורמים לדאגה אצל יצרניות הרכב. לפי הערכות עדכניות, רק בעוד כחודש ימים יגיע המשבר לשיאו.