בעקבות הצונאמי: יצרניות הרכב ישתפו פעולה
אספקת חשמל לא רציפה אחרי האסון שפקד את יפן, עשויה להביא לשיתוף פעולה נדיר בין יצרניות הרכב, במטרה שלא לעבוד באותו זמן. הערכות: הרווח של טויוטה עומד לצנוח ב-84%
יצרניות הרכב יעבדו על-פי לוח זמנים מסונכן מראש. יצרניות הרכב ביפן, הנאלצות להתמודד עם בעיות קשות באספקת החשמל, שוקלות פתיחת מפעלי ייצור על-פי סבב מסודר שיקבע ביניהן מראש. דובר טויוטה מסר היום (ב') לבלומברג כי היצרניות חייבות לקחת בחשבון אפשרות של פתיחת מפעלי יצור לפי תור, על פי תאום מוקדם מטעם ארגון יצרני הרכב ביפן. לדברי סוכנות ידיעות מקומית, יצרני הרכב יפגשו בקרוב לדון באפשרות ליצור סבב מסודר, לקראת הכרזה על קיצוץ מתוכנן של כ-15% באספקת חשמל לתעשייה היפנית.
במקביל, אנליסטים בדויטשה בנק מעריכים כי הרווח התפעולי של טויוטה בשנה העסקית הבאה יצנח בכ-84%, למרות שנראה כי הירידה התלולה לא תהיה קבועה, וכי "השוק מסוגל להביט מעבר לאסון". עוד הוסיפו כי אינם צופים פגיעה ארוכת-טווח בערכה של החברה, וכי הערכות לרווח בשנת העסקים שלאחריה ירדו במעט.
חברת מחקר אמריקנית מעריכה כי מחסור בחלקים שמקורם ביפן, יגרום לירידה בשיעור של כ-30% בייצור מכוניות בכל רחבי העולם. במידה ומפעלי הייצור לא יחזרו לעבודה מלאה תוך שישה שבועות, עלול ייצור כלי הרכב בעולם לרדת ל-100 אלף מכוניות ביום, במקום 300 אלף עד היום.
פורד הודיעה כי תסגור את מפעל הייצור שלה בגנק, בלגיה, לחמישה ימים החל מה-4 באפריל. סגירת המפעל תוכננה לחודש מאי אך הוקדמה בכדי "להבטיח אספקת חלפים מספקת" כצעד זהירות מקדים בהתחשב המצב הנוכחי השורר ביפן.