שתף קטע נבחר
 

תחליף סונטה - יונדאי i40 מתקרבת לייצור

המשפחתית הגדולה של היצרנית הקוריאנית עושה צעד נוסף לקראת חשיפה רשמית. מתי תגיע אלינו? כנראה לקראת סוף השנה הנוכחית

ממשיכה להתקרב: יונדאי מפרסמת איור של מחליפת הסונטה. לקראת חשיפתה בתערוכת ברצלונה ב-12 במאי, פרסמה יונדאי איור ראשון של ה-i40 בגרסת סדאן. בתערוכת ז'נבה (מרץ) הוצגה אמנם גרסת סטיישן של המכונית, אך עבור השוק הישראלי - הסולד מסטיישן באופן מסורתי - גרסת הסדאן חשובה הרבה יותר. ביבואנית יונדאי אמרו אתמול (א') ל-ynet כי ה-i40 אכן צפויה להגיע לישראל. בעבר נחשף כי תגיע אלינו לקראת סוף השנה, אך תאריך יעד מדויק עדיין לא נקבע.


 

ביונדאי מצהירים כי גרסת הסדאן של ה-i40 - כמו גרסת הסטיישן - עוצבה ותוכננה במרכז המחקר ופיתוח של היצרנית בגרמניה, במטרה להציג מראה ואופי שיתאימו ללקוחות האירופיים. ראוי להזכיר כי כבר ב-2009 חשפה יונדאי גרסה "אמריקנית" של הסונטה החדשה, שנועדה לשיווק בארה"ב ובדרום-קוריאה.

 

וממש כמו במקרה של גרסת הסטיישן, גם כעת מדברים ביונדאי על שפת העיצוב החדשה שלהם - פיסול בתנועה. "רצינו להתרחק ככל האפשר ממראה של מכונית 'שלוש קופסאות', וליצור מכונית שתשמור על האופי הספורטיבי של סטיישן", מסביר תומאס בורקל, המעצב הראשי במרכז הטכני של יונדאי באירופה. "עם גג מוארך ונמוך, נתנו ל-i40 מראה מרהיב ודמוי-קופה".

 

עם פרסום האיור, חושפת יונדאי גם את מידת בסיס הגלגלים של הסדאן החדשה: 277 ס"מ - ארבעה יותר מהסונטה. ביצרנית גם טוענים כי ה-i40 תציע מרחב פנים מהטובים בקטגוריה, עם שיפור ניכר בכל הנוגע למרווחי ראש ורגליים. "תא הנוסעים תוכנן ועוצב כך שיספק יעילות ונוחות לנהג ולנוסעים", מבטיח בורקל מיונדאי.

 

כמו בפרסומים קודמים, גם כעת לא מציעה היצרנית מידע רב אודות המכונית. בכל הנוגע ליחידות הנעה, נראה כי ה-i40 תוצע עם כמה מנועי בנזין ודיזל - כולם עם ארבעה צילינדרים: 1.6 בנזין עם 140 כ"ס, 2.0 ליטר בנזין עם 177 כ"ס, 1.7 ליטר טורבו-דיזל עם 115 או 136 כ"ס, ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 177 כ"ס - גרסה שכנראה תוצע עם תיבה אוטומטית כפולת-מצמדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים