שתף קטע נבחר
 

שת"פ ישראלי-גרמני להכשרת עובדי מוסך

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, אומר כי מטרת שיתוף הפעולה היא להפוך את ענף המוסכים לענף ההיי-טק הישראלי החדש

איגוד המוסכים הישראלי ואיגוד המוסכים של מדינת האסן בגרמניה יחתמו על הסכם שיתוף פעולה ביניהם בנושאים הכוללים בין היתר הכשרה מקצועית, התייעצויות מקצועיות, מחקר ופיתוח.

 

 

מיסוד הקשר בין האיגודים ייעשה באמצעות כתב אמנה לשת"פ שייחתם בין שני האיגודים בפרנקפורט. רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, אומר כי מטרת שיתוף הפעולה עם גרמניה היא להפוך את ענף המוסכים לענף ההיי-טק הישראלי החדש.

 

"בהתחשב בהתפתחות הטכנולוגית בתעשיית הרכב, קיים צורך בשת"פ הדדי עם מדינה כמו גרמניה שבה הייצור, הטיפול והשירות בענף הרכב הינם מהמפותחים בעולם. זאת בכדי להבטיח ידע ברמה גבוהה, איכות שירות, טיפול ותיקון לכלי הרכב ברמת בטיחות ומקצועיות גבוהה".

 

במסגרת שיתוף הפעולה יוקם מסלול מסלול הכשרה של המודל הגרמני "מייסטר" – גם בישראל (תואר בכיר לטרום הנדסאים ולהנדסאי רכב עם אפשרות להמשיך לתואר מהנדס רכב). הדיפלומה לתואר "מייסטר" הגרמני תנתן באישור משרד התמ"ת. התעודה מוכרת בכל העולם המערבי ובעתיד הקרוב צפויה להיות מוכרת גם בישראל.

 

הלימודים ייערכו במסגרת המיכללה הטכנולוגית של איגוד המוסכים שיידרש להתאים תוכנית הכשרה לפי דרישות הגרמנים.

 

ללימודי תואר "מייסטר" יתקבלו מועמדים שיעברו מבחני קבלה. עם סיום הלימודים במסלול - יגיעו בוחנים מגרמניה לבחון את התלמידים.

 

לדברי רונן לוי ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בענף הרכב בשנים האחרונות, היעדר חינוך טכנולוגי ותדמית נמוכה של המקצוע הביאו למחסור חמור בעובדים איכותיים המסוגלים להתמודד עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומערכות ממוחשבות מתוחכמות. עפ"י נתוני איגוד המוסכים אם המצב יימשך כך, הצפי הוא שבעוד כ-5 שנים לא יהיה מי שיטפל לנו ברכב ובעיקר ברכבים החדישים, החשמליים וההיברידיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוסך
צילום: איי פי
רונן לוי
צילום: יונתן שאול
מומלצים