שתף קטע נבחר
 

התנגשות - שר התחבורה השפיל את חוטובלי

סגנית שר התחבורה הציגה בבוקר תכנית בטיחות, אלא ששר התחבורה ממש לא אהב את מה שראה. בתגובה לרעיונות שהעלתה סגניתו, פרסם הודעה חריגה ומזלזלת. חוטובלי: "מתכוונת לקדם את התכנית יחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים "

שר התחבורה מחנך את סגניתו - פוסל את תוכניתה למאבק בתאונות דרכים, ומתייחס בביטול להצעותיה. זמן קצר לאחר שהודיעה היום (ה') סגנית השר, ציפי חוטובולי, כי תקדם הצעת חוק האוסרת על צעירים להשתמש בדיבורית בזמן הנהיגה, מפרסם שר התחבורה ישראל כץ הודעה חריגה, ובה הוא מבהיר כי הצעת סגניתו אינה מקובלת עליו. "אין בכוונתי לאסור על נהגים צעירים להשתמש בדיבורית בעת נהיגה", אמר השר כץ בתגובה יוצאת דופן בחומרתה להצעת חוטובלי.

 

התנגשות: השר ישראל כץ וסגניתו ציפי חוטובלי (צילום: ירון ברנר, גיל יוחנן) (צילום: ירון ברנר, גיל יוחנן)
התנגשות: השר ישראל כץ וסגניתו ציפי חוטובלי(צילום: ירון ברנר, גיל יוחנן)

 

במשרד התחבורה גם הבהירו כי "הצעת חוק (של חוטובלי, ש.ה) האוסרת על נהגים צעירים להשתמש בדיבורית בעת הנהיגה, מעולם לא הועברה לעיונו או לאישורו של שר התחבורה". גם אם תועבר הצעה שכזו, כך מוסיפים במשרד, אין בכוונת השר כץ לתת לה את אישורו. מוקדם יותר היום, אמרה חוטובלי כי היא "מוכנה לספוג את הביקורת הציבורית כדי להציל חיי אדם". כעת נראה כי הביקורת הגיעה מוקדם מהצפוי, וגם ממקור בלתי צפוי.

 

בהמשך הודעתו החריגה, פוסל השר כץ אחת לאחת את כל ההצעות שהעלתה חוטובלי ביום עיון בנושא בטיחות, שנערך באוניברסיטת בר אילן. למשל, בהתייחסות לכך שסגנית השר חוטובלי מעוניינת להקים ועדה שתבחן את מהירויות הנסיעה בכבישים, אומרים היום במשרד התחבורה כי "קביעת מהירות הנסיעה המותרת נמצאת בסמכותו הבלעדית של שר התחבורה, והוא הממונה היחידי על תחום זה".

 

ואם לא די בכך, הרי שגם התייחסותה של חוטובלי לעניין מצלמות המהירות זוכה לביקורת חריפה, ואף למידה מסויימת של לעג. בתגובה לדברים שונים שאמרה חוטובולי, בין השאר על כך שאת כספי הקנסות יש להפנות לפרויקטי בטיחות, מסבירים במשרד התחבורה כי "השר כץ הנחה את מנכ"ל משרדו, עוזי יצחקי, להבהיר לסגנית השר כי המשרד אינו עוסק בתחום מצלמות האכיפה בכבישים, וכי נושא נתון בסמכותו הבלעדית של המשרד לביטחון פנים".

 

בהודעתו גם מסביר השר כץ כיצד על חוטובלי להתנהל בעתיד. "כל יוזמה בתחום עיסוקה של סגנית השר, ובכלל זה הצעות חוק, צריכות לבוא לאישור שר התחבורה, וזאת לאחר עבודת מטה", נוזף השר בסגניתו. ואילו יוזמות יכולה כעת חוטובלי לקדם? גם בעניין זה לשר כץ יש הנחיות ברורות - "(סגנית השר) אמורה לפעול על-פי המדיניות שהתווה השר כץ".

 

בלשכתה של סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, אמרו התחילה כי אין ברצונם להתייחס לדברי השר כץ, אך לאחר כשעה פרסמו הבהרה: "התכנית שהוצגה בכנס בטיחות בבר אילן, נעשתה בשיתוף ובתאום עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים". עוד אומרת חוטובלי כי עם כניסתה לתפקיד, סוכם בינה לבין השר כי תחום הבטיחות בדרכים יהיה באחריותה המיניסטריאלית, סיכום שנעשה לדבריה בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה והיועצת המשפטית של המשרד. "סגנית השר מצרה על כך שדוברות המשרד בחרה להגיב על גב אמצעי התקשורת ולא על ידי פניה אישית. סגנית השר מתכוונת לקדם את התכנית יחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על פי הקווים שהוצגו היום", דבריה של סגנית השר.


פורסם לראשונה 04/07/2013 17:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
השר כץ: "כל יוזמה צריכה את אישור השר"
צילום: ירון ברנר
סגנית השר חוטובלי: אין תגובה לתגובת השר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים