1 צפייה בגלריה
למה זוגות מתגרשים
למה זוגות מתגרשים
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית הדין הרבני בפתח תקווה חייב לאחרונה אם לארבעה לקבל גט מבעלה שעבר לגור עם אישה אחרת, חרף בקשתה לשלום בית. הדיינים אמנם התרשמו שהאישה לא אשמה בהידרדרות היחסים, אבל ציינו שגם היא מבינה שהם לא יכולים לשוב ולחיות ביחד.
ב-2018 הגיש הבעל תביעת גירושין והאישה פתחה תיק שלום בית. הוא טען שהנישואים לא היו טובים זמן רב, וב-2013 פרץ ביניהם משבר כשעברו לבית חדש ומאז נגרם נתק וריחוק. הוא הוסיף כי אין ביניהם יחסי אישות כבר כשלוש שנים והמצב גורם לו סבל ומפח נפש.
האישה טענה מנגד שהיחסים היו סבירים שהמשפחה עברה לבית חדש ובעלה פיתח קשר רומנטי עם שכנה. היא הוסיפה כי ההפסקה ביחסי האישות הייתה ביוזמתו ושהוא טען שיש לו בעיה מינית. לדבריה, אם הוא יעזוב את האישה האחרת - יש סיכוי לשלום בית.
הבעל השיב כי תביעות "רכושיות ומציקות" שהאישה יזמה כנגדו בבית המשפט למשפחה מוכיחות שהיא אינה מעוניינת בו. הוא ציין כי השניים היו בעבר בטיפול זוגי שלא צלח, ושאשתו משתמשת בבית הדין כמנוף לחץ להשגת הישגים רכושיים.
הרב דוד גרוזמן ציין כי לא ניתן לקבל את תביעת הגירושין של הבעל כפי שהיא, שכן הוא לא הוכיח עילת גירושין: "טענת הבעל כי האישה מאוסה עליו אינה מתקבלת אף לא בגדר 'טענה שאינה מבוררת', משום שהוכח כי הבעל חי עם אישה זרה וכי הקשר בין הבעל לבין האישה הזרה נוצר זמן רב קודם לתביעת הגירושין".
עו"ד חגית הלויעו"ד חגית הלוי
עם זאת הוא קבע שברור שהבעל אינו חפץ באשתו והוא מורד בה, וכי הסיכוי כי ישוב לשלום בית אינו קיים. לפיכך הוא דחה את תביעת האישה לשלום בית, "לאור הפירוד הארוך בין הצדדים, הימנעות ארוכה מיחסי אישות וניהול מערכת ענפה של תביעות בערכאות שונות, היוצרים מצג אמיתי כי הקרע בין הצדדים כה עמוק, שברור כי אין סיכוי לשלום בית לשוב ולשכון בין הצדדים".
הדיין הדגיש כי לא הוכח שהאישה אשמה בפירוד, ואין דופי בהתנהגותה, אולם "בכדי שתביעת שלום בית תוכל להתקבל צריך להציג לפחות זרעים, גרעינים או שורשים של האלמנטים הבסיסיים של חיי אהבה, וזאת לא הוכח".
סיבה נוספת שבגינה נדחתה תביעת האישה היא תוכן תביעותיה הרכושיות בבית המשפט האזרחי. הדיין ציין כי לא מדובר רק בשימור זכויות רכושיות אלא במלחמה של ממש שכן האישה תבעה גם מוניטין, נכסי קריירה וכושר השתכרות.
"לבית הדין ברור כי האישה מזמן הבינה כי תמו חיי הנישואין אף שלא באשמתה ואין טעם להמשיך את החיים ב'נדמה לי'", סיכם הדיין וקבע כי יש לחייב את האישה בקבלת גט. הרב אברהם שמן והרב אברהם אבידר הצטרפו לתוצאה.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הבעל: עו"ד שאול דחבש • ב"כ האישה: עו"ד רן רייכמן • עו"ד חגית הלוי עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין