הסופרת של רב המכר "שירת סרטני הנהר", דליה אוונס, מבוקשת לתשאול בחקירה הנוגעת לרצח שהתרחש באמצע שנות ה-90 בזמביה - כך דיווח "האטלנטיק" השבוע.
1 צפייה בגלריה
דליה אוונס
דליה אוונס
דליה אוונס
(צילום: Matt Winkelmeyer\Getty Images North America)
אוונס, בעלה לשעבר מארק ובנו כריסטופר מתבקשים להגיע לתשאול בנוגע לירי בצייד שפעל ללא רישיון לפני כשלושה עשורים, כך מסרה משטרת זמביה. "אין חוק התיישנות על רצח", אמרה מנהלת התביעה הציבורית במדינה ליליאן שאה-סיוני. "כולם מבוקשים לתשאול במקרה הזה, כולל דליה אוונס".
הירי בצייד צולם במצלמה ונכלל בסרט דוקומנטרי שפורסם ב-1996 ברשת ABC בשם "משחק קטלני: הסיפור של מארק ודליה אוונס". הקורבן והיורה לא זוהו בדוקומנטרי.
ב-2010 אמרה אוונס לעורך הראשי של "האטלנטיק" שעוקב אחר הסיפור, ג'פרי גולדברג, כי לה ולמשפחתה לא היה שום קשר לירי. "אנחנו לא יודעים על זה שום דבר", אמרה. "הדבר היחיד שמארק אי פעם עשה היה לזרוק חזיזים (חומר נפץ), אבל רק כדי להפחיד ציידים, לא כדי לפגוע באף אדם". עורך הדין של מארק ובנו כריסטופר הכחיש כי השניים היו מעורבים בירי.
החוקר האחראי על חקירת הרצח במשטרת זמביה אמר לגולדברג כי הוא חשד שמארק אוונס הכניס את הגופה לרשת מטען, חיבר אותה למסוק שלו ואז זרק אותה בלגונה קרובה. לפי גולדברג, במשטרה המקומית מסרו לו כי הם חושדים שדליה הייתה עדה לאירועים ואולי אף שותפה להם.
ספרה של אוונס "שירת סרטני הנהר" פורסם ב-2018 ומכר 12 מיליון עותקים, ויעלה בקרוב כעיבוד לסרט בבימויה של אוליביה ניומן ובהפקת ריס ווית'רספון. יחד עם מארק היא כתבה גם את הספרים Cry of the Kalahari ו-Eye of the Elephant.