איתן אבן, אחד המפיקים הבולטים והבכירים בקולנוע הישראלי, הלך לעולמו הבוקר (ו') בגיל 75 בביתו שבתל אביב, כך אישרה משפחתו.
1 צפייה בגלריה
איתן אבן
איתן אבן
איתן אבן
(צילום מסך)
מאחורי אבן קריירה ארוכה ורבת הישגים, והוא הפיק בין היתר את "הקיץ של אביה" (1989) וסרט ההמשך שלו "עץ הדומים תפוס", שניהם בכיכובה של גילה אלמגור, שגם כתבה את התסריטים.
אבן כיהן גם כיו"ר איגוד המפיקים וחבר בהנהלת קרן הקולנוע הישראלי. הוא אף היה יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה בין השניים 2015-2011. ב-2021 קיבל מהאקדמיה את פרס אופיר למפעל חיים, שאותו הגישה לו אלמגור.
"האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה מרכינה ראשה ונפרדת בצער עמוק מאיתן אבן, יו"ר האקדמיה , יו"ר איגוד המפיקים ואחד המפיקים המוכשרים שידעה תעשיית הקולנוע... משתתפים בצער המשפחה", נמסר מטעמה.
לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר הבינלאומי לקולנוע בלונדון, פתח אבן יחד עם ניסים לוי את חברת ההפקה סרטי לאן. הסרט הראשון שאותו הפיקו השניים היה "סיפור אינטימי" בבימויו של נדב לויתן ובכיכובה של חוה אלברשטיין. שנה לאחר מכן הפיקו את "אדון ליאון" עם זאב רווח.
אך את ההכרה הגדולה שלו כמפיק קיבל שש שנים מאוחר יותר עם "הקיץ של אביה", שגם זכה בפרס דב הכסף בברלין ב-1989 ונחשב עד היום לאחד הסרטים האהובים בישראל. שיתוף הפעולה עם גילה אלמגור נמשך גם ב"מסוכנת", שזכה בשבעה פרסי אופיר ב-1998 ואותו ביים שמי זרחין.
אבן וזרחין עבדו יחד על שני סרטים נוספים - "הכוכבים של שלומי" (2003) ו"אביבה אהובתי" (2006), שזכו להצלחה גדולה, בקופות ואצל המבקרים. בין יתר הסרטים שהפיק ניתן למנות את "מרס תורכי" ו"החוב", שעובד לגרסה הוליוודית בכיכובם של הלן מירן, ג'סיקה צ'סטיין וסם וורת'ינגטון.
הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים ושבעה נכדים.