![](/images/whitespace.gif) |
| לכל הטורים של דן הרמן |
![](/Common/Files/Images/Leshonit/006699.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
התגייסות האיגוד הישראלי לפרסום, שמחפש דובר לישראל, לנוכח ההשתקפות הקטסטרופלית שלנו בעולם היא נחוצה ונאצלת, אבל הפתרון שמציע האיגוד לא משיג אף אחד מהיעדים של מדינת ישראל |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:47 ,07/08/06) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
שוק מותגי היוקרה מגיב לעובדה שבכלכלות האמידות נוצרות שכבות של עושר, בכך שהוא מפתח שכבות מקבילות של יוקרה - וכך מותגים שנחשבים יוקרתיים בשכבה מסוימת לא נחשבים לכאלה בשכבות אחרות |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:13 ,18/06/06) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
צריך להגיד את זה ובריש גלי: אופי המעורבות הציני והבהמי של היועצים והפרסומאים בזירה הפוליטית שלנו מעוררים בחילה ועצב. חוץ מזה - הם לא מצליחים להזיז לבוחרים, ולכן הגיע הזמן שהפוליטיקאים יחשבו על תחליף |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:05 ,04/06/06) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
מותגי היוקרה אשר היו בעבר נחלתם של עשירים בלבד, הופכים להיות נחלת ההמונים. איך זה קרה ומהן המגמות? כתבה ראשונה בסדרה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:06 ,09/04/06) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
כדי ליצור מותג שצרכנים יאהבו צריך ליצור לו תועלת בלעדית וייחודית שאין למתחרים שלו, שהוא יעשה להם טוב, ובעצם להפוך אותו להצגה הכי טובה בעיר |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:10 ,12/02/06) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
קווין רוברטס, מנכ"ל סאצ'י וסאצ'י, אומר שהוא יודע ליצור זן של מותגים שאנשים מתאהבים בהם ונאמנים להם "מעבר לכל הגיון". שטויות באריזה מעוצבת |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:07 ,25/12/05) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
כיצד ניתן לבדל מוצר חדש שדומה מאוד לזה שמשווקים המתחרים, ולמה המהלך של תנובה עם שוקו שוק לא ממש הצליח. דן הרמן מנתח |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:22 ,29/11/05) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
הגורו השיווקי סת' גודין הוציא ספר חדש בשם "כל המשווקים הם שקרנים", בו הוא אומר למעשה כי שיווק שמצליח הופך לשקר שאנחנו, הצרכנים, מספרים לעצמנו |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:28 ,28/08/05) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
משווקים ששמים את יהבם על שביעות רצון הלקוח, מגלים שוב ושוב שהלקוח לעולם אינו שבע רצון באופן מוחלט. מה שצריך זה להפתיע אותו - במובן החיובי של המלה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:19 ,10/07/05) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
הגישה המהירה לאינטרנט היא רק פרק המבוא למהפכת ה-WebTV. בתוך שנים ספורות נתחיל לקבל שידורי טלוויזיה, סרטים ושירותים רבים נוספים אל מסך הטלוויזיה בסלון באמצעות האינטרנט המהיר |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
במקום לספק לנו מוטיבציה להעדיף את בזק, שולחת לנו החברה במסגרת האסטרטגיה החדשה שלה מסר מונופוליסטי שהיא תהיה תמיד חלק מחיינו, "בכל עתיד שתבחר". איזה גול עצמי |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:46 ,15/03/05) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
האמת העצובה היא שחברות הברנדינג הן בגדר אסון למותגים, שנכשלים בהמוניהם. התהליך המקצועי שלהן משולל כל בסיס תאורטי או מחקרי והוא יעיל בערך כמו טקסים מורכבים ומוקפדים להורדת גשם. עם שקיעתן של חברות הברנדינג יש לקוות שהשוק התפכח מאשליית חברות העיצוב המחופשות וילמד לדרוש את המומחיות האמיתית |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
שנת 48' היא מותג עבור כל הישראלים, 2000 היא מותג עבור כל העולם. אתם עדיין יכולים לבנות את 2005 כמותג רב עוצמה והשראה בחייכם, העסקיים והפרטיים. דן הרמן מסביר איך |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:48 ,26/12/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
חברת סלקום חושבת שאם היא תתעסק באהבה, תדבר ותראה איך זה כשאוהבים, בדרך מסתורית כלשהי, האהבה תדבק בה. דן הרמן חושב שלהדביק לעצמה אהבה באופן מלאכותי זה לא יעבוד, וזה בטח לא מיתוג |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:01 ,21/11/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
מעת לעת אנו עדים להצלחות שיווקיות מהירות ולא צפויות של מוצרים, שירותים, מקומות בילוי או מרכזי קניות. דן הרמן מגלה מהי הנוסחה לפיתוח להיט שיווקי |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (12:09 ,20/10/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
רוב הפרוייקטים של "מיתוג" בארץ ובעולם מסתיימים בלוגו ובקו עיצובי שנקנו במחירים מופקעים ומלווים בציניות קשה. דן הרמן מסביר איך עושים מיתוג באמת |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:16 ,12/09/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
אורנג', מותג נחשק, הגיעה לשלב שבו הצרכן מזהה את הפרסום שלה גם בלי שם המותג או הלוגו. אבל מדובר למעשה באיתות אזהרה ולא סיבה לטפיחה עצמית על השכם. כי זה סימן שהצרכן מתחיל להתרגל ולהשתעמם |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:03 ,08/08/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
שטראוס הודיעה על יציאה לדרך חדשה עם סלטי אחלה. אם השיווק נועד לרצות צרכנים ולהשביע את רצונם – לא יהיה לה יתרון תחרותי. הברירה היא בין שיווק מלקק לשיווק מרתק |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:07 ,18/07/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
רק כאשר פלאפון תציע לצרכנים תועלת מובחנת ומבודלת שהיא מעבר לזו של עוד "חברת סלולר טובה", ניתן יהיה לדבר על "מיתוג-מחדש" שמחליף את הערך המסורתי של פלאפון ההיסטורית, כאמצעי איתות על מעמד |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (12:39 ,06/06/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
אל ריס, מותג בפני עצמו בקרב אנשי השיווק, מנסח אמיתות גורפות וכללי עשה ואל תעשה שמורכבות חומקת מהם. מי שינסה ליישם את הכללים שלו, עלול להוביל את המותג שלו לאבדון. לא פחות |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (12:52 ,09/05/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
סקר שנערך במימון הממשל האמריקני השווה בין אנשים שטענו שהם "מאוד מאושרים" לכאלה שהגדירו עצמם כ"לא מאושרים". אחד ההיבטים בסקר עסק בעניין שיווקי - האם צריכה של שירותים וחפצים שאנחנו רוכשים עשויה להשפיע על מידת האושר שלנו? לא בטוח |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (12:39 ,24/03/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
מוצרים ושירותים רבים שבעבר היו נחלת העשירים בלבד, הפכו לנחלת ההמונים. אז תשתחררו מהבהייה בטלוויזיה ותתחילו לנצל את זה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (12:41 ,24/02/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
לא מעט פרסומאים משתמשים בסלבריטיס על מנת למכור את המוצר שלהם. איך זה עובד, מתי ובאיזה תנאים זה מצליח |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:44 ,10/02/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
תהליך פיתוח האסטרטגיות השיווקיות של החברות הנהוג כיום הוא מיושן והנחות היסוד שלו שגויות. אז איזה אסטרטגיה כן תצליח |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (09:28 ,26/01/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
בשנים האחרונות, המותג הוא תפיסה לגבי דרך לספק תועלת, והוא מנחה פיתוח של עוד ועוד מוצרים ושרותים חדשים שיממשו את ההבטחה. הרחבת מותג - OUT |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:35 ,11/01/04) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
בתחום השיווק והפרסום, האירוניה מקבלת את ביטויה בהלעגה של המותג או של טכניקות שיווקיות ופרסומיות מוכרות. אסקייפ והמתנות המאאפנות וגם דוד הכי טוב כדוגמאות |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:11 ,28/12/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
התנועה הפוליטית החדשה של יוסי ביילין, שחר, לא תתרומם עד עד שמנהיגיה יפגינו להט ואמונה. בינתיים בקמפיין שלה אין טיפה של כוח, שלא לדבר על עוצמה סוחפת. אין שם חזון ואין שם תקווה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:14 ,08/12/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
לאילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריקסון, היו סיבות טובות להתנתק מפלאפון. אבל הדרך בה הוא עשה זאת וקבלת התקציב של המתחרה סלקום, גרם נזק קשה לאמינות ענף הפרסום |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:19 ,17/11/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מותגים שמופיעים על המדפים לזמן קצר בלבד, אפילו אם הם נוחלים הצלחה מסחררת. למה החברות עושות את זה ולמי זה מתאים. דן הרמן מנתח |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:38 ,02/11/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
הסכם ז'נבה שווק בצורה גרועה לציבור הישראלי: אנשי השמאל ואדריכלי "ההסכם" לא הבינו כיצד הציבור מתייחס אליהם, לא שיתפו אותנו במהלך, נהגו בהתנשאות, ולא הציגו את ההסכמות כשאלה. ככה לא בונים הסכם, בטח שאין לך סמכות לכך |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:51 ,19/10/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
דנונה מצליחה במהלך להשבת הלקוחות המסורתיים שלה, שחלקם עברו ליופלה, בגלל שהיא הפנימה את השינוי שחל בהם. דנונה היא מותג מורכב יותר מיופלה והיא מיועדת לאנשים מורכבים יותר. "ההמוניות הזו היא לא ממש אתם", אומרת להם דנונה. דן הרמן מנתח |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:43 ,23/09/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
הגברים המתוחכמים שותים אספרסו או לכל היותר מקיאטונה כפול, לא? דן הרמן מסביר למה הפרסומת החדשה לקפה טורקי של עלית כל כך מוצלחת ולמה המתחרים במותג לא מצליחים לכרסם בו |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:58 ,07/09/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
תנובה תיכנס השבוע לשוק הסויה בקול תרועה רמה, אבל תפנה לקהל המסורתי בלבד. השימוש הנעשה היום בסויה הוא ראשוני מאוד מבחינה שיווקית ואינו ממצה אפס קצהו של הפוטנציאל. דן הרמן מסביר איזה מהפך תפיסתי ושיווקי צריך לעשות כדי להגדיל את קהל צרכני הסויה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (13:38 ,24/08/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
הצרכן בן זמננו מאמץ מוצרים ומותגים חדשים במהירות כל כך מסחררת עד שהמשווקים משוכנעים שהם גאונים. אבל פרספקטיבה נכונה מחייבת קצת ענווה: מה שקורה כאן הוא נכונות חסרת תקדים של הצרכנים לנסות מוצרים ומותגים חדשים |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (12:08 ,12/08/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
יום ההולדת ה-18 שחוגגת פלאפון היא הזדמנות טובה לשוחח עליה ועל esc. הערכה שלי: אסקייפ יילך וידעך בשלוש השנים הקרובות, בעוד שבמקביל פלאפון תמתג את עצמה מחדש כ"אופציה הסולידית" |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:17 ,27/07/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
מחקר חדש מגלה מיהם האנשים המשפיעים על גורל המוצרים, השירותים והמותגים שחודרים לשוק. קוראים להם מנהיגי צריכה - אנונימיים לציבור הרחב אבל יש להם כוח והשפעה בסביבתם הקרובה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:42 ,13/07/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
משווקים מובילים סבורים כי השקת מותג לצעירים היא הדרך הטובה אל ליבם וכיסם. דוגמאות מהארץ ומהעולם מראות כי לפעמים זה נכון, אבל במקרים רבים צעירים מעדיפים דווקא מותגים המתוייגים למבוגרים |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (13:57 ,29/06/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
לקראת שבוע הספר יוצא בארץ הספר "הפיתוי של בולגרי". איך פיתתה חברת בולגרי את הסופרת המפורסמת פיי וולדון לכתוב את הספר ולמה בחרה החברה להוציא ספר שכזה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:58 ,17/06/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
משקאות המותג וירג'ין כבר נמצאים על מדפי רשתות השיווק בארץ. אבל המותג וירג'ין עדיין לא כאן. לא באמת. שלושה שיעורים קצרים קצרים מהמותג הנפלא הזה לבוני המותגים שלנו |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (13:29 ,01/06/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
האסטרטגיה הפרסומית של קמפיין בנק הפועלים בכיכובו של יאיר לפיד תמוהה. במקום לדבר על תועלות לצרכן הוא מדבר על חופש בחירה שהוא דבר מובן מאליו בימינו. והתפריטים השונים? חשוב יותר מה שיש על הצלחת ומיד אחר כך התנהגותם של המלצרים |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (13:46 ,18/05/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
המשביר לצרכן הישן נכשל כי סניפיו מוקמו בתוך קניונים המהווים מעין חנות כלבו ענקית בפני עצמה. כדי שהמשביר "החדש" יצליח הוא יצטרך לשנות לחלוטין את האסטרטגיה השיווקית שלו. אלא שמסע הפרסום החדש שמפנטז על קהל "נאמני המשביר" לא ממש מעודד הצלחה. דן הרמן מנתח |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:59 ,04/05/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
יש לי חשד שבהנהלת שטראוס לא ממש צוהלים מנתוני המכירות של הקוטג' שלהם. מי שלא מילא את תפקידו בהשקה הוא הפרסום עתיר הדמיון - שניסה להפוך את הקוטג' למותג רגשי שייתן לצרכן להרגיש עדכני ואולי אמיתי יותר. אבל מה עם התועלת לצרכן והטעם השונה? |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (13:10 ,09/03/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
בקרב בין ערוץ 2 לערוץ 10 סביב מהדורת החדשות המרכזית באות לידי ביטוי 2 אסטרטגיות שונות: ערוץ 10 נוקט בשיטת הכוכבים בעוד שערוץ 2 נוקט בגישת הערוץ הביתי והאיכותי. מי שינצח יהיה ערוץ ברירת המחדל של יותר משפחות בישראל - דבר ששווה הרבה כסף |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (12:38 ,16/02/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
כדי ש-Esc, יורש העצר הסלולרי של פלאפון, יצליח, נדרשים מספר שינויים חשובים בדרך שבה המותג מנוהל. דן הרמן מייעץ |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (10:18 ,26/01/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
לסרטוני התעמולה המאכזבים של המפלגות אין סיכוי מול הדרמה של החדשות, שהיא הזירה האמיתית של מערכת הבחירות. לפחות הם יפנו לנו קצת זמן איכות בחיק המשפחה |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (15:51 ,08/01/03) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
סלקום כיום היא חברת סלולר טובה מאוד, אבל היא סתם חברה לא נחשקת. המנכ"ל החדש שלה, יצחק פטרבורג, צריך לטפל בדחיפות באסטרטגיה של המותג, אחרת אורנג' תמשיך לטפס ללא הפרעה למקום הראשון |
![](/images/whitespace.gif) |
דן הרמן (11:13 ,22/12/02) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
הארי פוטר הוא שתי אגדות - אגדת הקוסם לילדים ואגדת ג'יי קיי רולינג להורים המספרת על אם חד הורית ומובטלת קשת יום שהפכה לסופרת עשירה. אבל האמת היא שהאגדה השנייה רחוקה מהמציאות - פרסום הפרטים הביוגרפיים על רולינג היה מגמתי ומכוון ליצור רושם מאוד מסוים. תרגיל שיווקי מוצלח |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
![](/images/whitespace.gif) |
|
![](/images/whitespace.gif) |
שניהם אדומים, שניהם חדשים על המדף ושניהם הצליחו בגדול אצל הצרכנים. דן הרמן אמנם לא חושב שהסיבות לנצחונו של עמרם מצנע הן אותם סיבות שהביאו את תנובה לכבוש את המדפים, אבל הוא חושב שזה אומר משהו עלינו - הצרכנים. אנחנו אוהבים חידושים. לא רק על המדף - בכל תחומי החיים |
![](/images/whitespace.gif) |
ד"ר דן הרמן (12:33 ,01/12/02) |
|
|
![](/images/whitespace.gif) |