תרגילי בטן טובים ואפקטיביים יש בשפע, אך לפעמים כל מה שצריך זה דרך תרגול חדשה ומעניינת שתגוון לנו את העניינים. באימון טאבטה הנוכחי שנסקור היום, נבחרו תרגיל ה"האנדרד'ס" המוכר משיטת הפילאטיס המסורתית ותרגיל ה"מספריים".
למידע נוסף על התרגילים:
שני תרגילים אלו מהווים יחדיו שילוב מנצח וזאת משום שבתרגיל אחד אנו עובדים על הבטן, מהמקום שהשריר מתחיל, ובשני - על האזור בו השריר נאחז, מה שהופך את שילוב שני התרגילים יחד בפורמט טאבטהלבחירה מעניינת ומאתגרת גם בעבור המנוסים והאדישים ביותר לתרגילי בטן.
1 צפייה בגלריה
בטן שרירית וחטובה. לפעמים גם 4 דקות לאימון מספיקות
בטן שרירית וחטובה. לפעמים גם 4 דקות לאימון מספיקות
בטן שרירית וחטובה. לפעמים גם 4 דקות לאימון מספיקות
(צילום: shutterstock)
רק נזכיר כי על אף שזה בסדר גמור ולעיתים אולי אפילו עדיף לבצע תרגול בטן באופן המסורתי של ספירת סטים, חזרות, או מדידת זמן, את התרגול שלפנינו נבצע באופן קצת יותר דינמי, מאתגר, קצר וזריז במיוחד על ידי השאלה של פרוטוקול טאבטה הוותיק.
מדובר באימון אינטרוולים קצר המורכב משמונה מקטעי עבודה קצרים של 20 שניות שלאחריהם שמונה מקטעי מנוחה של 10 שניות המצטברים לסך פעילות כולל של ארבע דקות.
מהלך הביצוע יהיה כך:
1. האנדרד'ס
2. מספריים
3. האנדרד'ס
4. מספריים
5. האנדרד'ס
6. מספריים
7. האנדרד'ס
8. מספריים

דגשים חשובים

  • מומלץ ורצוי לצפות בסרטוני ההסבר המפורטים של התרגילים הללו טרם הביצוע על ידי לחיצה על הקישורים המופיעים בגוף הכתבה
  • ייתכן שבחלק מהתרגילים תידרש התאמה פרטנית בהתאם לרמת הכושר והמצב הגופני. למשל, לתרגל כל אינטרוול לזמן קצר יותר, לקחת מנוחות ארוכות יותר או לבצע רק חלק מהאימון.
  • ישנו שיח מדעי ער באשר לנחיצותם, אופן ביצועם ובטיחותם של תרגילי בטן שונים במהלך היריון (ובמצב של היפרדות בטנית) ולכן על נשים הרות ואלו עם היפרדות בטנית - מוטב להתייעץ באופן פרטני עם גורם מוסמך בנושא זה.
  • תרגול מאוזן לשרירי הליבה צריך לכלול בנוסף גם תרגול של שרירי הגב.
  • שריר נבנה במנוחה ועל כן יש לאפשר לפחות יום מנוחה בין תרגולים.
  • בכל מקרה של חולשה או כאב, יש לעצור ולפנות להתייעצות רפואית.
הכותב הוא מאמן כושר אישי ומדריך ספורט מוסמך מכון וינגייט