מבזקים
המייל האדום
התחברות
חודש ראשון חינם
ראשי
+ynet
חדשות
קורונה
ספורט
תרבות
רכילות
בריאות
דיגיטל
עוד
חיפוש
ynet
אינטרנט
בעלי מקצוע
קניות
ספקים למשרד
מנויים
+ynet
ידיעות מנויים
קטגוריות מובילות
מבזקים
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
רכילות Pplus
פודקאסטים
בריאות
דיגיטל
צרכנות
נדל"ן
חופש
רכב
אוכל
יחסים
לאשה
מנטה
יהדות
הורים
אסטרולוגיה
סביבה ומדע
מעורבות
דעות
בלייזר
פרוגי
עוד נושאים
All Jobs
ynet נדל"ן
כלכליסט
ynet shops
Yschool
מהדורות
ידיעות אמריקה
ynet news
ynet espanol
vesty
mynet
יצירת קשר
יצירת קשר
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
פרסמו אצלנו
מפת האתר
אנחנו גם כאן, עקבו אחרינו
תרבות ובידור
>
טלוויזיה
>
ביקורות טלוויזיה
>
טלוויזיה
מוזיקה
קולנוע
ספרים
במה
אמנות
תקשורת
עברית
תוכן בשיתוף:
לבכות לכם
ביקורות טלויזיה
"מגדלים" מנסה להגדיל את מספר העוקבים של משתתפיה, כל השאר פחות משנה
על ארבעה בנים דיבר הדוקו-ריאליטי החדש: יוצא "האח הגדול" גיא איתן, הסטייליסט אייל חדד, איש שוק ההון נאור ברוך ומאיר כהן בעלי "הפיראט האדום". מלבד הקונספט התמוה - ליווי גברים שגרים ברבי-קומות וגם זה בקושי - התוכנית מסמנת וי עיוור על כל יסודות הז'אנר, הסצנות מרגישות מבוימות בעיקרן ורוב הרגעים מתים. פה ושם מבצבץ יהלום עם פוטנציאל, אך גם הוא כנראה ימוסמס
סמדר שילוני
|
17.12.24
הדוקו על אלטון ג'ון מנסה לפנות לקהל צעיר ובדרך זונח את עשייתו המבריקה
"אף פעם לא מאוחר מדי", שאותו ביים בעלו של ג'ון, דייויד פורניש, הוא דוקו מרגש שמטפל באמפתיה בגיבור שלו. יחד עם זאת, כשהוא מתמקד בסיפורים שוליים ביחס לקריירה של המוזיקאי הענק, למשל המפגש שלו עם דואה ליפה, המוזיקה ובכלל זה כמה מאלבומי המופת שלו זוכים להתעלמות כמעט מוחלטת - וזו כבר החמצה מול שער ריק
אמיר שוורץ
|
17.12.24
סדרת הבת של "הקול בראש" לא עומדת ברף הגבוה של הסרטים - אבל עדיין תיהנו
"סטודיו לחלומות", בהפקת סטודיו אמיתי של חלומות - פיקסאר - מנסה להרחיב את העולם של צמד סרטי הלהיט "הקול בראש" עם עוד תיאור של התהליך הרגשי שעוברת ריילי, מחוסר ביטחון לביטחון עצמי, ממש כמו בסרטים. אבל גם אם שום דבר פה לא רענן במיוחד, החן והשנינות מפצים על הכל
סמדר שילוני
|
15.12.24
לא ברור אם הסדרה של ליסה קודרו וריי רומנו היא קומדיה, דרמה או תעלומת מתח
"מתבייתים", מבית היוצר של ליז פלדמן ("בשבילי אתם מתים"), עוקבת אחר זוג נשוי מלוס אנג'לס המנסים למכור את ביתם, כשברקע טמונים סודות משפחתיים. למרות שהמעבר בין הז'אנרים גס מדי ובזכות המשחק של כוכב "כולם אוהבים את ריימונד" וכוכבת "חברים" - הסדרה תענה על הצורך שלכם לבינג' שלא דורש אנרגיה
סמדר שילוני
|
13.12.24
"מאה שנים של בדידות" בנטפליקס עושה כבוד ליצירתו האלמותית של מארקס
הסאגה האהובה של הסופר הקולומביאני הנערץ לא מהווה אגוז קל לפיצוח בכל הנוגע לעיבוד טלוויזיוני - ועדיין, יוצרי הסדרה החדשה עשו כמיטב יכולתם. ובגדול זה עובד, וממש יפה, גם אם הצד הויזואלי חזק בבירור מזה המילולי, שבו הריאליזם המאגי של מארקס קצת מתעמעם. כל מה שתצטרכו לעשות זה להתאים את ציפיותיכם לאווירה, ולהגיע עם גישה מעט שונה מהרגיל
סמדר שילוני
|
12.12.24
הדוקו על ריקי גל חושף את המסע המטלטל שעברה מילדותה הקשה עד למעמדה האיקוני
מעבר לסיפורים המוכרים על כמה משיריה האהובים של הזמרת לצד קטעים שמזכירים כי מדובר בחיית במה נדירה, "ריקי גל - נערת רוק" מבקש להראות כיצד השלימה עם הנשים המשמעותיות בחייה – אימה ובתה המאומצת. אותם המפגשים הנוגעים ללב מעניקים לה את החותם שחיפשה לאורך עשורים רבים
עינב שיף
|
11.12.24
אפילו יו לורי לא הופך את העונה השלישית של "טהרן" ליותר מעוד סדרת אקשן
העונה השלישית של הסדרה המצליחה הגיעה אחרי עיכוב משמעותי, ומשמח לגלות שהיא עדיין מותחת, מהוקצעת ומלוטשת. אבל בנקודת זמן זו, כשכבר הפכה לדרמת אקשן אמריקנית למהדרין, היא מתאפיינת דווקא בדמויות שטוחות, בדיאלוגים חסרי-משמעות ובהתרחשויות מופרכות. וגם התוספת של ד"ר האוס בכבודו ובעצמו לא מצילה את המצב
סמדר שילוני
|
10.12.24
אהבתם את "שטיסל"? אתם בטוח תהנו גם מסדרת הבת החדשה שלה
"קוגל", שמגיעה ארבע שנים אחרי תום הדרמה האהובה, עוקבת אחר נוחעם שטיסל, בגילומו של ששון גבאי, ואחר בתו ליבי (הדס ירון) שמחפשת בעל. למרות שמדובר בפריקוול לעלילות משפחת שטיסל - או שמא עלינו לומר "פריקוואעל"? - רוחב היריעה של הסיפור דווקא מצטמצם, ולא תמיד לטובתה של הסדרה. ובכל זאת, אנחנו לא מתלוננים
סמדר שילוני
|
06.12.24
"צוות שלד" מחזירה את "מלחמת הכוכבים" למקורות הילדותיים שלה. וזה הצעד הנכון
הסדרה החדשה ביקום של "מלחמת הכוכבים", שעוקבת אחר חבורה של ילדים שמוצאים את עצמם מסתבכים בהרפתקאות גלקטיות, מביאה עימה פאן מטופש ומלא באדרנלין. זה כבר הופך אותה לטובה מקודמתה האיומה, "האקולייט", אם כי בסופו של דבר, גם במקרה הזה איטס אול אבאוט דה מאני
אמיר בוגן
|
04.12.24
האם ואיך 100 ק"ג אורניום הגיעו לדימונה? "האטום ואני" נכנסת עמוק לטאבו הישראלי
סדרת הדוקו של שני חזיזה שמה זרקור יוצא דופן על תוכנית הגרעין הישראלית, מקלפת ממנה את שכבות העמימות ומייצרת פסיפס מרתק על נושא שמעולם לא
סמדר שילוני
|
01.12.24
בשתיהן מככב שלום אסייג, אבל "פטריק" לא מדגדגת את הרמה של "מנאייכ"
למרות ליהוק עילאי (כולל דודו פארוק!), הפקה מושקעת ורעיון בסיסי מוצלח - עבריין בכיר שמתעורר מתרדמת ולא זוכר דבר, בעיקר לא את מקום הימצאה של מכולה עם סמים - דרמת הפשע החדשה של רשת נשענת כולה על מניירות, והשלם שלה קטן מסכום חלקיו
סמדר שילוני
|
29.11.24
"בקרוב אצלי": כל החתיכים אצל עדי חבשוש והיא - ואנחנו - נהנים מכל רגע
הקומדיה הרומנטית של אורי גרוס ("השיר שלנו") שעוקבת אחר דסי טולדנו, רווקה בת 36, שנאלצת לבחור בין ארבעה מחזרים ראויים, שורדת בגבורה את שדה המוקשים של הז'אנר. עם כתיבה שנונה, משחק מצוין ובימוי קליל, מדובר בממתק טלוויזיוני מובהק - אפשר כבר לשאול מתי הספין-אוף של אורנה בנאי?
סמדר שילוני
|
26.11.24
היא לא מקורית או עמוקה מדי, אך "האיש שלי בפנים" היא בינג' חורפי מושלם
טד דנסון מככב כפרופסור בדימוס שמוצא את עצמו במשימת בילוש בבית אבות, בסדרה חדשה של מייקל שור ("המקום הטוב") שעלתה בנטפליקס. אומנם לא תמצאו פה תעלומה מורכבות כמו ב"רק רוצחים בבניין", אבל במציאות הנוכחית מה לנו כי נלין על סדרה שמעבר לכוכב המצודד שלה, עושה כבוד לשלל טאלנטים בגיל השלישי - מבלי לחטוא בגילנות אפילו לרגע
סמדר שילוני
|
25.11.24
תביא רייטינג או תמרח? בעונה החדשה של "הישרדות" גם רשת נלחמת על חייה
בעונה ה-13 של הריאליטי הפופולרי איבדנו את המוטיבציה להשוות את הגרסה המקומית לזאת האמריקנית - בטח כש'הישרדות' היא מילת המפתח של התקופה. דווקא הליהוק הפעם נראה לא רע והמתמודדים הגיעו בצמדים מהבית, בתקווה שרשת לא תנסה לסחוט ולהאריך את הפורמט יותר מדי, אלה אנשים שנוכל להתאהב בהם, לתעב אותם או שניהם
סמדר שילוני
|
24.11.24
אחרי "דגן - המלחמה האחרונה", גם הצופה המסויג ביותר יתקשה לערער על מסקנותיו הפוליטיות
הסדרה בת חמשת הפרקים על אודות מאיר דגן ז"ל, מאנשי הביטחון והצבא הבולטים בהיסטוריה של ישראל, היא עוד חוליה בשרשרת של "שומרי הסף", שעוסקת במסקנות ראשי השב"כ לדורותיו לגבי פתרון הסכסוך הפלסטיני. מבעד לראיונות וקטעים מומחזים היטב, נדמה שדגן הוא מאחרוני הנפילים שעשוי היה להיות מקובל על שני המחנות שמרכיבים היום את החברה הישראלית המשוסעת
סמדר שילוני
|
22.11.24
"ילד רע": אין ילדים רעים, יש ילדים שרע להם - ולפעמים יוצאת מזה טלוויזיה טובה
הסדרה החדשה, שיצרו הגר בן אשר ורון לשם, מבוססת על סיפורו האמיתי של הסטנדאפיסט דניאל חן, שבילה את שנות נעוריו במוסד כליאה לעבריינים צעירים. ההומור ששזור בפרקים מציל את העלילה של "ילד רע" מתהומות נשייה מדכאים של יגון ויאוש, ומאפשר לה להתחמק מקלישאות הז'אנר ולהיות מרגשת וכואבת כאחד
סמדר שילוני
|
20.11.24
הסדרה החדשה ביקום "חולית" היא כמו "משחקי הכס" בחלל. רק פחות מעניינת
"חולית: הנבואה" מתרחשת 10,000 שנה לפני האירועים המתוארים ברומן המיתולוגי של פרנק הרברט, ועוסקת בימיו הראשונים של מסדר בנות גשרית כשמסביב גלקסיה עוינת ולא-יציבה, מלאה באינטריגות רצחניות בין בתי אצולה מתחרים. הפוטנציאל של החומר ברור, הקאסט נהנה משמות כמו אמילי ווטסון והכול מבוצע במקצועיות מרשימה. אך הסדרה פשוט לא מיוחדת דיה, מה לעשות
יוני בינרט
|
19.11.24
"סיינט דניס מדיקל" עושה "המשרד" אבל בבית חולים - ויש לזה המון פוטנציאל
ג'סטין ספיצר, שהיה ממפיקי "המשרד" האמריקאית, יצר עם אריק לדגין ("סופרסטור") מוקומנטרי חדש וכמעט-מתבקש שבמרכזו אחות בחדר מיון. הסדרה אומנם לא מסעירה או חדשנית במיוחד, אך היא מצליחה להפוך אפילו מניירות שחוקות של הז'אנר לבלתי-מזיקות ומצחיקות
סמדר שילוני
|
15.11.24
סליחה על הפגיעה בקודש הקודשים, אבל "קופה ראשית" קצת איבדה את זה
בעונתה החמישית הסדרה שהפכה לקאלט עדיין מצחיקה - אבל לא מחדשת או טורחת להעניק עומק לדמויות. מוקומנטרי הוא ז'אנר שנשען גם על סאבטקסט והוא במיטבו כשהוא מתווך פארודיה כלשהי, ב"קופה ראשית" הוא 'מתבזבז' על קומדיה שנעצרת בשכבת הפאנץ'
סמדר שילוני
|
13.11.24
"הכוכב הבא" לא מחפשת זמר, היא מחפשת שגריר - וייתכן שהיא כבר מצאה אותו
התוכנית שתקבע מי ייצג אותנו באירוויזיון הקרוב בשווייץ ממשיכה בשיא הכוח, ממונפת מההצלחה של השנה שעברה ומהתמיכה הציבורית בקצת אסקפיזם ציוני בצורת רייטינג. לזכות ההפקה ייאמר שכל המתמודדים בפרק הראשון היו בהחלט מוכשרים, אך דניאל וייס מבארי התעלה מעל כולם
סמדר שילוני
|
11.11.24
דרוקר צירף את הצופים לקבוצת הווטסאפ של איתמר בן גביר, ונתן להם גם פופקורן
"המקור" הציג בתחקיר על בן גביר לא מעט התכתבויות ווטסאפ, נוסח תחקיר מירי רגב. ההודעות, שהוקראו בקצב גבוה כמו סרט אקשן עתיר תקציב, מראות כמה אנרגיה מוציא השר על נושאים שוליים כמו פוסטים ברשתות החברתיות - ובכך סודקות את תדמית השריף שבא לעשות סדר בעיירה שהוא התאמץ לטפח
גיא לייבה
|
11.11.24
בעידן האין-בושה, "ארץ נהדרת" הפכה לפורקן לתסכול וייאוש ולא לכלי ביקורתי
כבר מזה זמן מה ש"ארץ נהדרת" היא "ארץ נלחמת", ומלחמה לא פחות מתישה אפשר למצוא בתגובות ברשתות עם עליית עונתה ה-22. למרות שהמציאות מתעלה על כל מערכון שתסריטאי יכול לכתוב, התוכנית עדיין מצליחה להצחיק וגם לבעוט בבטן כשצריך
סמדר שילוני
|
07.11.24
מרתה סטיוארט היא ללא ספק אייקון אמריקאי, אבל גם אדם בלי מודעות עצמית
לא בטוח שהדוקו החדש, "מרתה", שווה את הכמעט-שעתיים שהוא יתבע מכם. הוא חזרתי, מאפשר לסטיוארט להימלט ברגעים קשים ומפאר אותה ואת עלילותיה באופן מעט מוגזם. אבל באותה נשימה, הוא גם מאפשר התעמקות בסיפור של אישה מעוררת השראה שעשויה לספק לחוקרי נפש האדם לא מעט חומרי גלם
סמדר שילוני
|
06.11.24
"הדיפלומטית 2" מתרחקת מהדרמות האישיות - באופן מפתיע זה עובד מצוין
הנחת המוצא של העונה החדשה במותחן הפוליטי, לפיה תקיפה חיצונית תביא לאיחוד האומה, בהחלט מעוררת מחשבה לגבי המציאות הנוכחית בישראל - אבל מכל בחינה אחרת "הדיפלומטית" היא אסקפיזם חכם וכובש. בשישה פרקים בלבד מתקבלת סדרה קצבית ומהודקת שמשאירה טעם של עוד
סמדר שילוני
|
03.11.24
העונה החדשה של "בייבי בום" היא עונת 7 באוקטובר. וכן, אתם תבכו תוך חמש דקות
סדרת הדוקו-ריאליטי חוזרת באכסנייה חדשה, והאפקטיביות המוכרת שלה רק התחזקה אחרי השנה הטראומטית שעברנו. הסמיכות של המוות וחיים שנלקחו לחיים חדשים מעולם לא הייתה אינטנסיבית יותר - או במילים אחרות, היא נותנת לכם אפילו עוד סיבה לבכות
סמדר שילוני
|
31.10.24
בילי קריסטל מצוין ומפתיע בסדרת האימה הזו, כל השאר - לא
"לפני" שמה את קריסטל בתפקיד פסיכיאטר עם חגורה שחורה בהדחקה, שחייב לעבור דרך השיגעון כדי לצאת ממנו בריא בצד השני - ומצרפת לכל הסיפור ילד קריפי עם התפרצויות זעם. למרות הכוכב הנוצץ שבמרכזה וההפקה המושקעת, הסדרה מייגעת, מלאה בכל קלישאה בז'אנר האימה ומזניחה את הדבר החשוב ביותר - העלילה
סמדר שילוני
|
30.10.24
על ספינת תענוגות עם ג'ושוע ג'קסון, ראיין מרפי מצא את הייעוד האמיתי שלו
"ד"ר אודיסיאה", הסדרה החדשה של מרפי ושות', היא דרמה רפואית המתרחשת על סיפונה של ספינת תענוגות נוצצת וחושנית, שמטפלת במקביל בחיי האהבה של הצוות ובמספר בלתי-נתפס של אירועים רפואיים מופרכים באופן מענג. זו מנה הגונה של טראש טהור ומהנה, גילטי פלז'ר שנושק לשלמות
סמדר שילוני
|
27.10.24
אוהבים לצפות בסדרות עם שקית הקאה ביד? יפה, תכירו את "גרוטסק"
הסדרה החדשה של ראיין מרפי - נו, ברור - מתארת את התמודדותה של בלשית עם שלל מקרי רצח מזוויעים, וזה מבלי שהתחלנו לדבר על בעיותיה האישיות. העניינים הולכים ומתחרפנים עד שהם יורדים מהפסים לגמרי בפרק שכולו טרלול מוחלט - אבל אם אתם ממעריצי התוצרת המוכרת של מרפי, כנראה ששום דבר כבר לא יפריע לכם
סמדר שילוני
|
25.10.24
רעב אינסופי לתשומת לב וסקס: "יריבים" כושלת במקום שבו כושלות דמויותיה
הסדרה החדשה מתרחשת בשנות ה-80 הסוערות בבריטניה, ומציבה זה מול זה בן אצולה שהפריווילגיה נשפכת לו מהעיניים ומפיק טלוויזיה שאפתן. אך למרות בניית עולם כיפית וסקס למכביר, היא נעה בין מחוזות הדרמה היומרנית והטראש - והאמת היא שקצת מכאיב לראות פה שחקן ברמה של דייויד טננט שראוי לטוב מזה
עינב שיף
|
24.10.24
"המשרד" האוסטרלית מספקת את הקרינג' המוכר והאהוב, אבל בלי ההומור
למעלה מ-20 שנה מאז עלה המקור הבריטי הגאוני, מגיעה הגרסה האוסטרלית עם היפוך מגדרי ששם את האנה הווארד, מנהלת בחברת אריזה, בנעליו של מייקל סקוט מהגרסה האמריקנית האהובה. למרות הטוויסט, הצפייה בסיטקום מעוררת בעיקר תחושת דז'ה וו, והתוצאה חסרת ברק ולעוסה
סמדר שילוני
|
22.10.24
"מטלוק" לא ממש משכנעת, אבל קתי בייטס נותנת סיבה מספיק טובה לצפות בה
הריבוט של הסדרה האיקונית מנסה לשלב נוסטלגיה עם דרמה משפטית עדכנית, אך נותר תקוע בין העולמות. קתי בייטס מרשימה כמדלין ("מאטי") מטלוק, והטוויסט בעלילה מעניין, אך עם זאת הפורמולה המיושנת של "תיק פר פרק" משאירה את הצופים עם מעט מדי ריגוש והרבה ציפיות לא ממומשות
סמדר שילוני
|
21.10.24
עונתה השנייה של "שרינקינג" מציעה עוד מאותו הדבר. וזה דבר טוב
הדרמה הקומית של יוצרי "טד לאסו" ממשיכה ללהטט אנסמבל עצום של דמויות מבלי להפיל אף אחת מהן, כשכולן נהנות מעלילה משמעותית ומספקות לצופה חוויה מהנה ואותנטית. כל שנותר לכם זה רק להישען אחורה וליהנות מכתיבה טובה וכימיה מושלמת בין הדמויות
סמדר שילוני
|
20.10.24
"האהבה היא עיוורת, חביבי" מספקת את הקסם הרגיל - גם אם בפולקלור קצת שונה
הרווקים והרווקות שמופיעים בגרסת איחוד האמירויות מכילה שעטנז מוזר של תפיסות מסורתיות ומודרניות. כך תוכלו להתוודע לנשים בטוחות בעצמן, שמנסות לבחור בן זוג מתוך חבורת גברים שמעלים שאלות כמו "מה דעתך על פוליגמיה?". אבל כל עוד אנחנו זוכים גם פה לקסם, פחד מדחייה, עלבון, קנאה ומניפולציות - אנחנו בפנים
סמדר שילוני
|
17.10.24
עכשיו זה סופי: ל"המפקדת" יש מקום של כבוד בדברי הימים של הדרמות הישראליות
העונה השלישית, שחותמת את הסדרה האהובה, סבבה סביב ההזדמנות האחרונה בהחלט של נועה (אלונה סער) להפוך למפקדת במערכת שמעריצה כללים, בתוך תחרות צה״לית. בעונה רווית רומנים פוטנציאליים ואמיתיים, מלחמה בין המינים והטרדות מיניות, הסדרה נחתמה בלא מעט סימני שאלה והמון חומר למחשבה
סמדר שילוני
|
16.10.24
"רחל מאופקים" לא חף ממגרעות, אך יש לו דבר אחד חשוב: רחל מאופקים
הסרט של יוצרת הדוקו זהר וגנר חוזר לסיפור הגבורה של רחל אדרי ומשלב בין קטעים מומחזים עם שחקנים, עדויות שלה מאחורי הקלעים וצילומי ארכיון אמיתיים. השילוב הזה לא ממש עובד, אך אדרי מצליחה להחזיק את כל חלקי הסרט יחד ולמנוע ממנו להתפרק. היא הדבר האמיתי, אדם כריזמטי שאי-אפשר שלא להתמגנט אליו, ששופך אור חדש על סיפור שנתן תקווה לאומה שלמה
סמדר שילוני
|
13.10.24
הסדרה החדשה של אלפונסו קוארון לוחצת חזק מדי כדי לגרום לצופה לחשוב על החיים
הבמאי הנודע קפץ לביקור טלוויזיוני כשביים את Disclaimer, העיבוד לרומן "קשר מקרי" של רנה נייט, בכיכובם של קייט בלאנשט וקווין קליין. המשחק נהדר והפרקים יפהפיים (אם כי איטיים), אבל קוארון עטור האוסקרים שכתב וביים את הסדרה לא מצליח להתאפק מללעוס עבורנו את המסר
סמדר שילוני
|
13.10.24
הסדרה הזו לועגת להוליווד וסרטי גיבורי-העל. חוכמה גדולה
"הפרנצ'ייז", שמתרחשת על סט של סרט גדול מז'אנר גיבורי-העל ומגחיכה את המלאכה והעוסקים בה, מגיעה מבית היוצר של האנשים שאחראים בין היתר ל"ויפ", "יורשים" ו"אמריקן ביוטי". אבל המטרה שבחרה לעצמה קלה מדי, הדמויות לא מעניינות דיין והעלילה, ובכן, לא באמת קיימת. אז כן, הסדרה קולחת ומצחיקה למדי, אבל זה פשוט לא מספיק
סמדר שילוני
|
09.10.24
המרגש והתמוה: עצם העובדה שנזקקנו לשני טקסים מעידה על עומק השבר
הטקס הלאומי שארגנו משפחות 7 באוקטובר היה המשך טבעי לסיטואציה שבה האזרחים לוקחים על עצמם אחריות שההנהגה אינה לוקחת, והצליח להעניק מקום לבכות ולהרגיש. הטקס הממלכתי ששודר מיד לאחר מכן היה, ובכן, ממלכתי - אבל הממלכתיות בחברה הישראלית הנוכחית היא לא יותר מקליפה ריקה, והקרבות סביב קיומו הפכו אותו למיותר
סמדר שילוני
|
08.10.24
"שחר אדום" מדמה את שקרה ב-7/10, אבל מה זה תורם כשהדבר האמיתי בהישג יד?
אי אפשר שלא להתרשם מההפקה החדשה שהורמה תוך שנה, בעיקר בזכות שילוב האנשים האמיתיים עליהם עברו האירועים והליהוק המצוין של יובל סמו, נעמי לבוב, יעל אבקסיס ונוספים. אבל כמו שכבר למדנו, בין תסריט למציאות, המציאות כמעט תמיד תתברר כאפקטיבית יותר - לכן נשאלת השאלה למי בעצם מכוונים ארבעת פרקי "שחר אדום", כשבישראל אפשר פשוט לפתוח חדשות
סמדר שילוני
|
08.10.24
"עמוד האש" של 7 באוקטובר: הצפייה ב"היום שלא נגמר" מאתגרת - אבל חשובה
עם יותר מ-100 ראיונות, חמשת פרקי הדוקו לא פשוטים ודחוסים רגשית, אבל הם מצליחים לסדר כרונולוגית את האירועים והזירות, לחבר בין הוויזואליה לסיפורים ובעיקר להמחיש את ההיקף. עם זאת, ייתכן שהכוח האמיתי שלה טמון במבט לעתיד, להכנת הבמה להסקת המסקנות ולחשבון נפש עתידי
סמדר שילוני
|
06.10.24