מבזקים
המייל האדום
התחברות
חודש ראשון חינם
ראשי
+ynet
חדשות
קורונה
ספורט
תרבות
רכילות
בריאות
דיגיטל
עוד
חיפוש
ynet
אינטרנט
בעלי מקצוע
קניות
ספקים למשרד
מנויים
+ynet
ידיעות מנויים
קטגוריות מובילות
מבזקים
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
רכילות Pplus
פודקאסטים
בריאות
דיגיטל
צרכנות
נדל"ן
חופש
רכב
אוכל
יחסים
לאשה
מנטה
יהדות
הורים
אסטרולוגיה
סביבה ומדע
מעורבות
דעות
בלייזר
פרוגי
עוד נושאים
All Jobs
ynet נדל"ן
כלכליסט
ynet shops
Yschool
מהדורות
ידיעות אמריקה
ynet news
ynet espanol
vesty
mynet
יצירת קשר
יצירת קשר
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
פרסמו אצלנו
מפת האתר
אנחנו גם כאן, עקבו אחרינו
תרבות ובידור
>
קולנוע
>
ביקורות סרטים
>
טלוויזיה
מוזיקה
קולנוע
ספרים
במה
אמנות
תקשורת
עברית
תוכן בשיתוף:
לבכות לכם
ביקורות סרטים
"זכרונות" הוא סרט יפה על שני אנשים שכל מה שיש להם זה ההווה
סרטו החדש של הבמאי היהודי-מקסיקני מישל פרנקו איננו מתאפיין באכזריות קרה ובניפוץ של סדרים חברתיים, כקודמיו, אלא מביא סיפור מעודן ואפילו טיפה אופטימי על שני שברי-אדם, הוא והיא, שמנסים לאחות את עצמם זה בעזרת זו. הדינמיקה המושלמת בין ג'סיקה צ'סטיין ופיטר סארסגארד רק מסייעת להפוך את הסרט הקטן הזה לנוגע ללב
שמוליק דובדבני
|
04.11.24
לפי האינטרנט "חומות של תקווה" הוא הסרט הטוב ביותר. לא בטוח שהוא טועה
למרות שלא זכה להצלחה עם צאתו, הפך סרטו של פרנק דרבונט ליצירה אייקונית ואהובה עד מאוד - מספיק כדי לאייש את המקום הראשון ברשימת הסרטים האהובים של IMDB, על חשבון קלאסיקות על-זמניות כמו "הסנדק". ולא פלא: בצפייה חוזרת מתחזקת התובנה שזה פשוט סרט שאתה יכול לצפות בו ברגעים של שפל ולצאת מעודד מבלי לחוש שרימו אותך - למרות, ואולי בעצם בגלל, כל הקלישאות
שמוליק דובדבני
|
29.10.24
היינו מסתדרים בלי סרטי רובוטריקים, אבל אם אין ברירה - עדיף שהם יהיו כאלו
"רובוטריקים: ההתחלה" מוותר על הלייב-אקשן, ומספר באנימציה בלבד את סיפורם של אוריון פקס ו-D-16 שמוצאים את עצמם במרכז קונפליקט בין הרובוטריקים לשקרניקים. אבל למרות שהוא מגובש מקודמיו, משלב אלמנטים מסרטי גיבורי-על ומתהדר במדבבים כמו כריס המסוורת' וסקרלט ג'והנסון - אי-ההצלחה שלו בקופות מעלה סימני שאלה לגבי המשך הטרילוגיה המתוכננת
ארז דבורה
|
28.10.24
אל תאמינו למעריצים, "ונום: הריקוד האחרון" גרוע בדיוק כמו קודמיו
הסרט האחרון שעוקב אחר דמותו של נבל-העל/האנטי-גיבור-על, מסמן עוד כישלון של יקום הספיידרמן של סוני. הבדיחות משומשות, האקשן מונוטוני, התסריט נזקק לעריכה נמרצת, והסיום המרגש - לא מרגש בכלל. יש לקוות שזו קבורת החמור של סדרת הסרטים המאכזבת
ארז דבורה
|
25.10.24
הוא כמעט נגנז, אבל אז החליטו לשחרר את הסרט של לוני טונס. איזה מזל
הסרט "לוני טונס - הצילו! כדור הארץ השתגע" מציע וריאציה חביבה לסרטוני האנימציה הקלאסיים של אולפני וורנר, עם סיפור על דאפי דאק ופורקי פיג שנלחמים בפלישה חייזרית, וכל הכאוס שהייתם מצפים לו. גם אם יש קצת קשקשת מיותרת ודמויות לא נחוצות, וגם אם הגאונים שאחראים למקור כבר אינם איתנו, התוצאה חיננית ותשמח את מעריצי המותג, בכל גיל
ארז דבורה
|
23.10.24
"בחורים טובים 2" הופך את האפליה והגזענות בחברה החרדית לעוד דאחקה
סרט ההמשך לקומדיית השידוכים מ-2022 לא מתיימר להיות יותר מאשר בידור קליל, וליקוייו לא יפריעו למי שנהנו מהסרט הראשון. מצד שני, הוא עורם קלישאות עלילתיות על פנטזיות של אינטגרציה, במקום לשאול שאלות שאין להן תשובות פשוטות, ומורח שכבה עבה של וזלין על הבעיות של החברה החרדית
ארז דבורה
|
22.10.24
"הזמן שלנו" מלא בסצנות ההכרחיות לסרט אהבה - חבל רק שהגימיק שלו הורס הכול
המלודרמה סוחטת-הדמעות עוקבת אחר עשור בחייהם של בני זוג, מרגע פגישתם והלאה - אלא שהאירועים לא מובאים כסדרם, והבחירה במבנה חריג שכזה פשוט נראית שרירותית פה. פרט לעיני הכלבלב מעוררות-הסימפטיה של אנדרו גארפילד והטיפול המעניין במושג הזמן הקולנועי, אין לסרט הזה הרבה להציע
שמוליק דובדבני
|
21.10.24
חיוך גדול: "סמייל 2" עולה על קודמו ויצליח להבהיל לכם את הצורה
המשכון האימה עוקב הפעם אחר כוכבת פופ צעירה ומיוסרת שחוותה טראומה ומתקשה להתאושש, בעוד היישות השטנית שהכרנו בסרט הראשון נדבקת אליה ואל מה שנשאר מתודעתה המעורערת. המשחק מרשים והשיא מרהיב, אבל ההברקה האמיתית של הסרט היא העובדה שהוא מתרחש בעולם השואוביזנס
שמוליק דובדבני
|
20.10.24
"המתמחה" מגלה איך טראמפ הפך למי שהוא, ואולי זאת הסיבה שהוא כל כך לחוץ
"המתמחה", שמגולל את סיפור המקור של הנשיא האמריקאי לשעבר, עוקב אחר דונלד טראמפ מגיל 27 ועד 40 - בהפיכתו לטייקון בזירת הנדל"ן הניו-יורקית ואורח קבוע במדורי הרכילות, הודות להדרכתו הצמודה של רוי כהן. כשהוא נסמך על ההופעה המרשימה של צמד כוכביו - סבסטיאן סטן וג'רמי סטרונג - מי שמתמודד בימים אלה בשנית לנשיאות נחשף בדפוסים של תאוות כוח, חוסר רסן מוסרי, ואסטרטגיה של התקפה בלתי פוסקת, שהחלו כבר בצעירותו
ארז דבורה
|
18.10.24
"הלבוי: האדם העקום" לא מצליח להשיב את הפרנצ'ייז לימי הזוהר של גיירמו דל טורו
ההפקה החדשה רתמה אליה את יוצר הקומיקס ונצמדת למקור באופן ראוי להערכה, אך זהו עיבוד שנעשה עם הרבה כוונה טובה - ולא הרבה יותר מזה. כשהניסיון להוזיל עלויות מסיח את הדעת, השחקנים דהויים והאפקטים חובבניים, הפוטנציאל לא ממומש ומסתכם בסרט שמתאים לצפייה ביתית ולא למסך הגדול
ארז דבורה
|
11.10.24
"שישי הפוך" פינת "מראה שחורה": הסרט הזה הוא סאטירה שטחית על עידן הרשתות
"מה שבפנים", קומדיית האימה החדשה של נטפליקס, נראית כמו שילוב של "שישי הפוך" ו"מראה שחורה", עם סיפור על חברים שנפגשים אחרי שנים ומוצאים את עצמם נוטלים חלק במשחק מסוכן. אבל הפוטנציאל הקונספטואלי הזה נפגע בשל שטחיות דרמטית ופסיכולוגית - ובעיקר, בשל קושי להבין את המתרחש מול עינינו
ארז דבורה
|
10.10.24
"רווק מס' 3": אנה קנדריק מרעננת את ז'אנר הרוצחים הסדרתיים - הפעם כבמאית
הסרט עוסק בפרשה אמיתית מצמררת, שבמסגרתה התגלה מתמודד בתוכנית שידוכים טלוויזיונית כרוצח סדרתי בשם רודני אלקלה. אלא שבידי קנדריק - שגם מככבת - הוא לא מנסה לספר באופן מפורט את כל ההיסטוריה המזעזעת של הרוצח, אלא משתמש בו כדי לנסח אמירה על הווייה נשית בעולם של גברים טיפשים, מזלזלים - או כמו במקרה אלקלה, מפלצתיים
ארז דבורה
|
09.10.24
אוברי פלאזה נוסעת בזמן על פטריות הזייה: "התחת הזקן שלי" הוא סרט חביב ומרושל
בלילה שבו היא חוגגת את יום הולדתה ה-18 ורגע לפני שהיא עוזבת את בית הוריה ללימודים, אליוט (מייזי סטלה) וחברותיה יוצאות למסע משנה תודעה בטבע. במהלך הטריפ היא פוגשת את דמותה בת ה-39 (אוברי פלאזה), ומצליחה באופן לא משכנע מדי לשמור איתה על קשר. הכימיה בין השתיים טובה, גם אם לא אמינה, ובסך הכול מדובר בסרט קטן וסימפטי, מושלם לערב צפייה ביתי חביב ונטול ציפיות
ארז דבורה
|
06.10.24
רבים ייצאו ממנו מתוסכלים, אבל "ג'וקר: טירוף בשניים" הוא סרט מקורי ומטורלל
בסרט ההמשך ללהיט העצום מ-2019, חואקין פיניקס שב לגלם את ארתור פלק, מי שעתיד להפוך לארכי-נבל האגדי של באטמן, כשהפעם ליידי גאגא לצידו בתפקיד הארלי קווין. אלא שמדובר בחיבור מאתגר בין מיוזיקל לסרט גיבורי-על, הטרלה קולנועית זדונית עבור מי שמצפה לקבל פה משהו צפוי ושגרתי - ומקור ודאי לזעם קולני עבור רבים אחרים
ארז דבורה
|
04.10.24
"זאבים": סרט שמתהדר בג'ורג' קלוני ובבראד פיט, אבל מוכר לכם חלטורה
הסרט החדש מבית אפל TV פלוס, שבו קלוני ופיט מגלמים שני "פיקסרים" שמעלימים בעיות ומתווכחים זה עם זה, נשען לחלוטין על הכריזמה של כוכביו - וזה ממש לא מספיק. העלילה מתקדמת בעצלתיים, והכריזמה של השניים לא מצליחה להרים סצנות שלא קורה בהן כלום או להתגבר על הדיאלוגים הלא-מבריקים בתסריט
ארז דבורה
|
30.09.24
"הקול בראש 2" שבר את הקופות, אבל קשה לדמיין מצב ש"רוז הרובוטית" לא ייקח את האוסקר
אחרי "ענק הברזל" ו-"וול-E" מגיע תורו של סרט אנימציה חדש מבית דרימוורקס, שעוסק ביחסים בין רובוטית שהתרסקה על אי בודד וגוזל אווז יתום. יחד השניים יוצאים למסע הישרדות ייחודי, משעשע ובעיקר מרגש, כשלא מעט חובבי אנימציה בוגרים יזילו דמעות במהלך הצפייה
ארז דבורה
|
29.09.24
"מגלופוליס": קל ללעוג לסרט של קופולה, אבל הוא חובה למי שחובב רעיונות גדולים
כדי לממש את חזון הסרט, הבמאי הענק מכר חלק לא מבוטל מנכסיו ומימן את כל עלויות ההפקה בסך 120 מיליון דולר. העלילה מתרחשת בעיר האלגורית "רומא החדשה", ויש בו אמירות על אמריקה של רבע המאה האחרונה - אבל קשה לתת ציון לסרט שיש בו רגעים מדהימים, אבל גם לא מעט רגעים של דידקטיות מגושמת וחוסר מיקוד שאין ספק שיכשילו אותו כלכלית
ארז דבורה
|
27.09.24
האם "לא לשחרר לעולם" הוא סרט על סוף העולם - או על הורות מעוותת?
בסרטה החדש, האלי ברי מגלמת אם קשוחה ופרנואידית שמתגוררת עם שני בניה בבקתת עץ מבודדת, מאימת "הרוע" שאורב בחוץ - עד שהילדים מתחילים למצוא בקיעים ב"אמת" של האם. וזה אפקטיבי במידה, אך הבעיה היא שלא בטוח כי זו העת המתאימה למותחני אימה פוסט-אפוקליפטיים עבור הצופה הישראלי
ארז דבורה
|
24.09.24
לא האמנו שמישהו לא צפה בסרטי "שר הטבעות". ואז המבקר שלנו התוודה
לרגל עלייתה המחודשת של הטרילוגיה המונומנטלית לאקרנים, ולציון 20 שנה מאז שהוקרן "שר הטבעות: שיבת המלך", אילצנו את מבקרנו הנכבד לפנות 10 שעות מחייו כדי לצפות ברצף בסרטי הפנטזיה האפיים שחצבו את עצמם בתרבות הפופ. ומה מסקנתו הסופית, שאלתם? ובכן, כנסו
שמוליק דובדבני
|
23.09.24
למי קראתם נפו-בייבי? צפינו ב"קרוב אלי" - ותום נשר היא הדבר האמיתי
היוצרת הצעירה מנהלת דיאלוג עם המורשת הקולנועית של אביה, הבמאי אבי נשר - אבל מוצאת את קולה האישי בסרט הבכורה זוכה-הפרסים שלה, שמטפל בחוויות של טראומה ואבל באופן לא שגרתי, אפילו נועז. זהו סרט תוסס, קצבי וססגוני שמסרב להפוך את המוות לאובייקט של פולחן - ומלא בחדוות נעורים ותחושה של גילוי
שמוליק דובדבני
|
20.09.24
הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות: "חדר מורים" הוא סרט מורכב, מעניין ומותח
הזוכה הגדול של פרסי הקולנוע הגרמני - ונציג גרמניה לאוסקר - עוסק במורה אידיאליסטית שמוצאת את עצמה לכודה בין הפטיש לסדן, אחרי שנפתחת חקירה בנוגע לכסף שנגנב מתיקי המורים. הסרט מציג את בית הספר כמרחב מתעתע, מבוך שבו הכוונה הטובה מנחה לפניה בכיוון אחד, אך זו מובילה למקום לא צפוי ולא רצוי - ומספק בחינה מותחת של משבר פדגוגי ואישי
ארז דבורה
|
18.09.24
ב"תמימות", המפלצת היחידה היא האופן שבו אנו ממהרים לשפוט
סרטו החדש של הירוקאזו קורה-אדה היפני, מגדולי אמני הנפש האנושית בקולנוע העולמי של ימינו, עוסק באופן מעודן ומרגש בסודות ושקרים - ובאופן שבו אנו ממהרים לשפוט בני אדם. כל אחת מהדמויות בסרט מקבלת את רגעי החמלה והחסד שלה - למרות השיפוט הראשוני שלנו אותם
שמוליק דובדבני
|
18.09.24
"המהנדס": חיקוי "פאודה" עם דיאלוג מופרך שגם כוכביו מתקשים להגות ברצינות
"המהנדס", בבימויו של השחקן והיוצר הישראלי-אמריקני דני איי ובכיכובם של אמיל הירש וגלריה של שחקנים ישראלים, מתיימר לספר את סיפור חיסולו של הארכי-טרוריסט יחיא עיאש. התוצאה, עם זאת, נעדרת כל היגיון וסובלת מעלילה קלושה, דמויות רדודות ומחסור במתח וסצנות פעולה ראויות. אחרי יצירות כמו "פאודה", באמת שקשה לצפות בסרט כזה
שמוליק דובדבני
|
15.09.24
"אל תוציא מילה": העיבוד לסרט האימה הדני שווה צפייה - גם אם צולקתם מקודמו
הגרסה האמריקנית ל"לשון הרע", שהרשים מבקרים רבים עם צאתו, הייתה יכולה ליפול בקלות: בין אם היא תיצמד למקור ובין אם תחרוג ממנו - זוהי מלכודת בלתי אפשרית. אך "אל תוציא מילה", שעוקב אחר משפחה אמריקאית המתיידדת עם זוג בריטים ובנם האילם ומוזמנת לביקור בביתם המרוחק, מצליח לשנות במידה את העלילה והטוויסטים, ועדיין לשחזר באפקטיביות את תחושת המתח והמועקה
ארז דבורה
|
13.09.24
"רבל רידג'": מותחן הנקמה של נטפליקס מעורר תהיות מעציבות על דרדור המשטרה
גיבור סרטו החדש של הבמאי-תסריטאי ג'רמי סולנייה הוא גבר אפרו-אמריקאי שמסתבך בעל כורחו עם שוטרים מושחתים, במקום שבו יש להם את כל האמצעים לתקוף ולחסל. בהדרגה ובאפקטיביות, ועם השחקן הראשי הכריזמטי ארון פייר, סולנייה בונה מותחן ריאליסטי, שמשאיר את הצופה עם רצון לקתרזיס סדיסטי
ארז דבורה
|
11.09.24
ביזארי, משעשע וגם מלנכולי: הסרט הזה רק נראה כמהתלת דראג קלילה
קיארה מסטרויאני, בתם של השחקנים האגדיים קתרין דנב ומרצ'לו מסטרויאני המנוח, סוג-של מגלמת את עצמה ב"מרצ'לו מיו" - שבו היא מתחפשת לאביה, ותוך כדי הולכת ומאבדת את עצמה. זהו סרט על קולנוע כזיכרון ועל האופן שבו הזיכרון האוטוביוגרפי נמזג בזיכרון הקולנוע - אך גם סרט על קולנוע ארט-האוס ותקפותו בנוף התרבותי הנוכחי
שמוליק דובדבני
|
09.09.24
הסרט הזה ייחודי בקולנוע הישראלי, ולו בזכות הגיבורה שלו: אישה בהיריון מדומה
שחקנית שלא מצליחה להרות נכנסת להיריון מדומה, וסביבתה הקרובה מתקשה להשלים עם הסיטואציה הביזארית - זהו בסיס "עשרה חודשים", סרטו של הבמאי עידן הובל שצולם באופן ספונטני ולעיתים מאולתר עם שחקנית, שירי גדני, שאכן הייתה בהיריון בעת הצילומים. גם אם התסריט מציב אותה בסיטואציות מאולצות וסימבוליות יתר על המידה, בהחלט לא מדובר במעשה יצירה שגרתי
שמוליק דובדבני
|
08.09.24
"ביטלג'וס ביטלג'וס" מבהיר שטים ברטון לא יכול לחזור למי שהיה, גם כשהוא מנסה
החזרה מהמתים של השד הוולגרי לסרט ההמשך של הקלאסיקה המקאברית המבדחת היא אחד האירועים הקולנועיים המצופים של השנים האחרונות. אבל הבדיחות הממוחזרות, הדמויות השטחיות והעלילה שנראית כמו אוסף רעיונות שמישהו התעקש להדביק, מוכיחות שקסם אמיתי אי אפשר לשחזר
ארז דבורה
|
06.09.24
שון פן ודקוטה ג'ונסון מבלים את הסרט הזה בשיחה במונית. וזה מעניין כמו שזה נשמע
אישה צעירה והנהג שאוסף אותה משוחחים על הכול בסרט "המושב האחורי" - דרמה קאמרית קטנה, מהסוג שכמעט ולא רואים בקולנוע, ועל כן חבל שהוא לא מעז מעט יותר להפתיע ולאתגר. הכימיה בין ג'ונסון ופן בהחלט קיימת, אבל זה לא ממש מספיק
שמוליק דובדבני
|
05.09.24
אם אצלנו לא עושים סרטים על החרבת הטבע, נסתפק באלו שעושים ביפן
הבמאי ריוסוקה המגוצ'י, שזכה באוסקר על סרטו "הנהגת של מר יוסוקה", חוזר עם "הרוע אינו קיים" - ובוחר הפעם לעסוק בתושבי כפר קטן, ובתאגיד שרוצה לבנות מתחם גלמפינג על אדמתם. איכויותיו של הסרט אינן מתבססות על עלילה ברורה ומהודקת, אבל עם סיום לא צפוי - ומסר ברור אודות הצורך להתייצב לצד הטבע המקומי - הצופים הסבלניים יותר יבואו על סיפוקם
ארז דבורה
|
03.09.24
האם הוליווד מוכנה לחזור לעיסוק במיניות נועזת? מותחן ארוטי חדש מאתגר את הקהל
קשה לכתוב על אודות סרטו החדש של הבמאי והתסריטאי ג'יי. טי מולנר בלי לחשוף ספוילרים, ועם זאת "רצח ממבט ראשון" מבטיח לטלטל את הקהל עם תמהיל של מין ואלימות בעידן של צניעות קולנועית. בעוד שהוא עורר את התפעלות המבקרים בשל משחקו עם גבולות הז'אנר, לא מעט צופים עלולים לצאת ממנו מתוסכלים
ארז דבורה
|
30.08.24
הסרט הזה מתרחש בכפר נידח באיטליה, אך מעורר מחשבה על גורל ילדי הצפון והדרום
"עולם מפריד בינינו", מאת ריקרדו מילאני, מתאר את סיפורו של מורה שמקבל עבודה זמנית בבית ספר יסודי בכפר קטן באיטליה, העומד בפני סכנת סגירה - ומנסה להצילו. אומנם הוא אינו חף מטעויות כשהוא מנותק מהמציאות והדמויות בו סטריאוטיפיות למדי, אך זהו סרט אופטימי, כובש וחינני שמעניק תקווה
שמוליק דובדבני
|
27.08.24
הרימייק ל"העורב" הוא פגר מהלך שמכחיד כל אפשרות לסרטי המשך נוספים
עם התחלה שמייבשת את הצופה, חוסר כימייה בולט בין הכוכבים ותסריט מרושל שכולל דמויות ופרטים שלא ברור מה תפקידם, סרטו של הבמאי רופרט סנדרס מוסיף חטא על פשע ומפשל גם בגזרת האקשן. אומנם "העורב" המקורי, שעל הסט שלו נהרג באופן טרגי השחקן ברנדון לי, לא זכור כיצירת מופת - אבל העיבוד החדש פשוט נוראי
ארז דבורה
|
25.08.24
זואי קרביץ יצרה סרט אימה בסגנון האי של ג'פרי אפשטיין - וזה לא דבר רע
"צאי מזה" עוסק בבסיסו ב-MeToo, כשהעלילה עוקבת אחר צעירות שמגיעות לאי הפרטי של מיליארדר במטרה להתקרב לאלפיון העליון, אך המעטפת הז'אנרית מאפשרת להפוך את הנושא לבידור - לפרקים מאוד מדמם. קרביץ אומנם נהנית בבכורת הבימוי שלה מיתרונות שלא זמינים לבמאים מתחילים אחרים (למשל צ'נינג טייטום, הארוס שלה, בתפקיד המיליארדר), אך היא מפגינה כישרון ניכר
ארז דבורה
|
23.08.24
"הפרס הגדול" הוא ניסיון כושל לעצב סאטירה קומית ודיסטופית על הוליווד
הקומדיה החדשה מציגה את לוס אנג'לס העתידנית שבה אנשים נלחמים על חייהם בתחרות אכזרית לזכייה בפרס עצום, וכששחקנית צעירה חוזרת לעיר במטרה למצוא עבודה, ומגלה כי היא הזוכה הגדולה, היא יוצאת למסע הישרדות שיבטיח שלא תירצח והפרס יילקח ממנה. למרות היסודות המבטיחים, הסרט סובל מחולשות בביצוע שמונעות ממנו למצות את הפוטנציאל שגלום בו
ארז דבורה
|
22.08.24
זה סרט אישי מאוד ומפתיע, ועדיין הוא עקף את "ברבי" ו"אופנהיימר" במולדתו
סרטה הראשון כבמאית של השחקנית הוותיקה פאולה קורטלזי, "מחר יום חדש", הפך ללהיט ענק באיטליה - ולא קשה להבין למה: הוא אומנם עוסק באישה מושפלת שנשואה לגבר מתעלל, אך הוא מצליח לגעת באופן מדויק ברגשות הצופים, ומציע להם מסר מעודכן של העצמה נשית. גם אם הוא ממש לא נטול-דופי, לגמרי יש פה מה להעריך
ארז דבורה
|
21.08.24
"מבצע ווקאליגה": שיתוף הפעולה הישראלי-אוגנדי הוא סרט קאלט בהתהוות
"מבצע ווקאליגה - גורל ודם", שהגו, כתבו וביימו אורי יעקובוביץ' ומיה רודיך (שגם משחקים בו) עם הבמאי האוגנדי הנודע אייזק נבוואנה, עוסק בזוג לוחמי קומנדו שנשלח לאוגנדה לחלץ את בנו של ראש הממשלה שנחטף שם במהלך חופשה. עלילת הסרט, שהוקרן במסגרת פסטיבל סרטי הסטודנטים, מופרכת אך רלוונטית, הבדיחות מצחיקות, והאסתטיקה של סרטי האקשן של נבוואנה מפתיעה ומעניינת
שמוליק דובדבני
|
20.08.24
סרט האקשן החדש של נטפליקס מתאים לצפייה בזמן עשיית כלים, וגם זה בקושי
נאמנה למסורת סרט ה"אקשן/ריגול עם עלילה גנרית שמתרחש בשלל לוקיישנים נאים בעולם", ענקית הסטרימינג מספקת מוצר חדש בליין הספציפי הזה - הפעם, "האיגוד" בכיכובם של מארק וולברג ככלומניק שלא ממש עושה משהו עם חייו, והאלי ברי שמגלמת סוכנת חשאית המגייסת אותו למשימה חשובה. וזה מעניין ומקורי בדיוק כמו שזה נשמע
שמוליק דובדבני
|
19.08.24
"הנוסע השמיני: רומולוס" הוא המשך של סדרת הסרטים האהובה, אבל גם מחווה לה
עלילת הסרט מתרחשת במושבת כורים בחלל, כשגיבוריו הצעירים מתקוממים נגד ההיררכיה שמנצלת אותם. קיילי ספייני, שממלאה את מקומה של סיגורני וויבר, אמנם נעדרת את אותן עוצמות - אבל אין ספק שדמותה עוד יכולה להתפתח, ובזכות סצנות מרהיבות, התכתבות עם המיתולוגיה וכבוד לסרטים הקודמים -"הנוסע השמיני: רומולוס" מעורר הן תחושת נוסטלגיה והן פותח צוהר למשהו חדש
שמוליק דובדבני
|
16.08.24
"איתנו זה נגמר": קל ללעוג לסרט הזה ולמטרותיו המוגבלות, אבל למה בעצם?
הסרט, שמבוסס על רב המכר מאת קולין הובר, אינו מתוחכם במיוחד - במרכזו עומדת גיבורה (בגילומה של בלייק לייבלי) שצריכה לבחור בין שני גברים, שניהם מצולקים, בגוף ובנפש, וכך גם היא עצמה. אך גם כשהוא עוסק באינטנסיביות בטראומה על רקע אלימות במשפחה, הסרט מודע להיותו רומן רומנטי מהסוג הפופולרי ואינו מתיימר להסתיר זאת - וזאת, במפתיע, החוזקה שלו
שמוליק דובדבני
|
12.08.24