מבזקים
המייל האדום
התחברות
חודש ראשון חינם
ראשי
+ynet
חדשות
קורונה
ספורט
תרבות
רכילות
בריאות
דיגיטל
עוד
חיפוש
ynet
אינטרנט
בעלי מקצוע
קניות
ספקים למשרד
מנויים
+ynet
ידיעות מנויים
קטגוריות מובילות
מבזקים
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
רכילות Pplus
פודקאסטים
בריאות
דיגיטל
צרכנות
נדל"ן
חופש
רכב
אוכל
יחסים
לאשה
מנטה
יהדות
הורים
אסטרולוגיה
סביבה ומדע
מעורבות
דעות
בלייזר
פרוגי
עוד נושאים
All Jobs
ynet נדל"ן
כלכליסט
ynet shops
Yschool
מהדורות
ידיעות אמריקה
ynet news
ynet espanol
vesty
mynet
יצירת קשר
יצירת קשר
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
פרסמו אצלנו
מפת האתר
אנחנו גם כאן, עקבו אחרינו
תרבות ובידור
>
קולנוע
>
ביקורות סרטים
>
טלוויזיה
מוזיקה
קולנוע
ספרים
במה
אמנות
תקשורת
עברית
תוכן בשיתוף:
לבכות לכם
ביקורות סרטים
"כיסופים": הצפייה בסרט הישראלי הזה אחרי 7 באוקטובר רק חושפת את כשליו
סרט הביכורים של קרן נחמד מתרחש בקיבוץ באותו השם שבעוטף עזה ומתאר את ההווי של קבוצת הצעירים של הקיבוץ ב-1977 - בעיקר את סערת ההורמונים שחוגגת בקרבם. אולם היצירה הבוסרית, המיושנת והנאיבית הזו לא עושה הרבה עם דמויותיה והתקופה הספציפית שהיא מתארת, ועם סיומה - קשה שלא לתהות מדוע טרחו לספר לנו את הסיפור הזה
שמוליק דובדבני
|
22.07.24
הסרט הזה הוא קומדיה-רומנטית-מוזיקלית - והיא ההפך הגמור ממה שאתם מדמיינים
נאמן לסגנונו המינימליסטי והסגפני - וכשחיבתו לאנשי השוליים מופגנת, כהרגלה - רוקם הבמאי הפיני הוותיק אקי קאוריסמקי מעשייה שתשמח את חובביו, בעיקר מכיוון שדומה כי את הסרט הזה הוא יכול היה לביים גם לפני 30 שנה
ארז דבורה
|
21.07.24
"ריאליטי": הסיפור שהסעיר את ארה"ב הפך לסרט מרתק בכיכובה של סידני סוויני
הסרט שבו סוויני נכנסת לנעליה של ריאליטי ווינר, שנעצרה בעקבות הדלפת מסמכים מסווגים, נע על התפר שבין בדיה לדוקו - ומספק דרמה אינטנסיבית המתפתחת בצורה מבריקה. היצירה, שמבוססת על תמלילי התשאול הראשוני שנעשה לווינר על ידי סוכני ה-FBI, מתהדרת בבימוי מצוין ובמשחק מרשים - לא כדאי להחמיץ
שמוליק דובדבני
|
19.07.24
בצל זהות ישראלית ואיראנית מורכבת, "טאטאמי" הוא קודם כל דרמה מוצלחת
שיתוף הפעולה התקדימי בין הבמאי הישראלי גיא נתיב והשחקנית האיראנית זאר אמיר מביא למסך דרמת ספורט עשויה היטב. הסרט מתאר מאבק של ג'ודוקא איראנית מול לחצים פוליטיים שמופעלים עליה לא להתחרות מול ישראלית, ולמרות שהוא לא חף מבעיות אין ספק שהלב הדרמטי של הסרט עובד
ארז דבורה
|
18.07.24
בסרט הזה קורבן תקיפה מינית הופכת לסלב. זו לא סאטירה אלא אמירה בעייתית
"הפשע כולו שלי" מאת פרנסואה אוזון, עוסק בשחקנית צעירה שנחשדת כי רצחה במאי שניסה לתקוף אותה, ובחברתה הטובה. הסרט בורא פנטזיה קלילה שבה פשע על רקע תקיפה מינית מתקבל בחיוך, ונשים שהן קורבנותיו יודעות לנצל זאת, אך הוא נעדר מורכבות או תחכום שיאפשרו להפוך את הבעייתיות הזו לביקורת חברתית. במקום, אנו מסתפקים ביצירה מינורית שנעה בין מציאות ובדיה, אך השחקנים המצוינים שבה הופכים אותה לחביבה בהחלט
שמוליק דובדבני
|
16.07.24
"טוויסטרס" הוא סרט מטופש למדי, ובכל זאת מבדר יותר מכפי שניתן היה לצפות
את הסרט, שמהווה אתחול לא מחייב ל"טוויסטר" משנת 1996, מובילים כוכבי הרגע - גלן פאוול ודייזי אדגר-ג'ונס. היא - מדענית שנגררת בחזרה לעולם הטורנדואים אחרי שאיבדה באחד כזה את בן זוגה, והוא - מוביל צוות רועש ומוחצן שמתעד את הסערות בסרטונים פרועים. גם אם העלילה בו לא סבירה במיוחד, "טוויסטרס" מביא שילוב מסחרר של רומנטיקה ואקשן
ארז דבורה
|
15.07.24
"לונגלגס" הוא אולי לא "סרט האימה הגדול של העשור", אך מפגין כישרון אמיתי בז'אנר
רבים הכתירו את סרטו של אוז פרקינס כ"שתיקת הכבשים" החדש, זוהי השוואה ברורה שכן גם הוא עוסק בצעירה ב-FBI העוקבת אחר סדרה של רציחות - אך היא דווקא מבליטה את מגרעותיו של "לונגלגס" שסובל מעלילה קצרה ולא מספיק מפותחת. יחד עם זאת, הכישרון של פרקינס בבניית אימה צרופה והופעתו הקצרה אך המצוינת של ניקולס קייג' הם די והותר כדי לטלטל את הצופים
ארז דבורה
|
14.07.24
גם אבק הכוכבים של סקרלט ג'והנסון וצ'נינג טייטום לא עוזר לסרט המעייף הזה
עלילת "קח אותי לירח" מתרחשת סביב מסעה של אפולו 11, בימי המלחמה הקרה בין האמריקאים והרוסים, שמתחרים מי ינחית ראשון חללית מאוישת על הירח. על אף הקונספירציות המעניינות, השילוב בין קומדיה רומנטית וסאטירה פוליטית מסורבל, ועד שהסרט מגיע לשיאו יוצאת הנשמה
שמוליק דובדבני
|
12.07.24
אפילו אירוע מומצא מחדר המיטות של הנרי השמיני מתקשה להפיח חיים בסרט הזה
"המלכה השישית" הוא מותחן פוליטי-פמיניסטי ואקטואלי, שמתרחש במאה ה-16 ומובא במסווה של פנטזיה היסטורית. הוא מתמקד בדמות שלא זוכה לזמן מסך רב - קתרין פאר, השישית והאחרונה מבין נשותיו של המלך האנגלי. אך כשגם לסרט הזה אין הרבה מה לומר עליה, והתוצאה היא יצירה דלה עם קשר רופף למציאות - לנו לא נותר דבר אלא להיאחז בדמותו הפרנואידית של הנרי, בגילומו של ג'וד לאו
שמוליק דובדבני
|
08.07.24
הפסטורליה המוצגת ב"האחו הקטן" עומדת בניגוד מצמרר לזוועות שהתרחשו שם
סרטם התיעודי של אבנר פיינגלרנט והגר סעד שלום, זוכה הפרס הגדול בפסטיבל דוקאביב השנה, עוקב אחר שלושה דורות במשפחה אחת הגרה באחוזה גרמנית קטנה ומוריקה, שבה הוקם מחנה ריכוז בעת מלחמת העולם השנייה. עם קצב מדוד וגילויים דרמטיים שמוגשים כמעט באגביות, הסרט מהווה אנטיתזה לסרטי הדוקו-פשע האופנתיים שכה מזיעים על מנת להלהיב אותנו
בנימין טוביאס
|
05.07.24
"הם באים בלילה": אפילו למכורי ניקולס קייג' עדיף לחכות בסבלנות עד לסרטו הבא
סרט האימה הפוסט-אפוקליפטי - שחולק מספר מאפיינים עלילתיים בולטים עם סדרת סרטי "מקום שקט" - סובל מדמויות לא מפותחות, מציג מפלצות שמידת האיום הנשקף מהן איננו עקבי, ומונע מצופיו מידע אקוטי למדי בנוגע לסיפור. אם אמור היה להיות לזה המשכון, ובכן, אנחנו לא היינו ממתינים בשקיקה רבה מדי
ארז דבורה
|
05.07.24
יש מי שחיכה לסרט הזה 30 שנה - לא בטוח שזה היה שווה את זה
העלילה של "השוטר מבוורלי הילס: אקסל פולי", החלק הרביעי בסדרת הסרטים שבזכותה נסקה הקריירה של אדי מרפי, ממחזרת רגעים מוכרים ותקועה בכלא הרגרסיה הנוסטלגית של בני דור ה-X. ועדיין, עבור לא מעט ילדי אייטיז - בינוניותו של הסרט לא תהיה סיבה להימנע מלצפות בו
ארז דבורה
|
04.07.24
מחבבים תובנות שכמו נלקחו מסדנאות לגילוי עצמי? הסרט הזה בשבילכם
ב"הדרכים הלא ידועות" מגלם ז'אן דוז'רדן דמות אמיתית - סופר והרפתקן צרפתי שמחלים מפציעה קשה ויוצא למסע גאולה אישי ברחבי צרפת, על נופיה המשובבים. אלא שאת המידע עליו אנו מקבלים בעיקר מפלאשבקים, הגיבור מעט חד-ממדי - ובסופו של דבר, הסרט לא ממש מגלה משהו מעניין במיוחד על אודות צרפת או הנפש האנושית
שמוליק דובדבני
|
03.07.24
"על עשבים יבשים": עוד יצירת מופת מאת הבמאי הגדול ביותר שפועל כיום
כל מי שבוחר להספיד את קולנוע ה-Art House מוזמן לצפות ביצירה המפעימה של הבמאי הטורקי הכביר נורי בילגה ג'יילאן, שעוסק הפעם במורה מתוסכל ומתנשא הנשלח ללמד בבית ספר באזור מרוחק ונידח, ומוצא את עצמו ניצב מול שינוי כשהוא מתאהב במורה מקומית. ממש כמו אמני הספרות הרוסית הגדולה, ג'יילאן מוכיח שהוא אמן גדול של הדיוקן והמבט האנושיים
שמוליק דובדבני
|
02.07.24
הרום-קום של ניקול קידמן וזאק אפרון הוא בזבוז זמן נטול סקס-אפיל והומור
"פרשה משפחתית" עוסק ברומן שנרקם בין כוכב סרטי אקשן ודיווה רצינית לבין סופרת המבוגרת ממנו ב-16 שנים ואימה של העוזרת האישית שלו - שאינה מרוצה מהזיווג הזה, בלשון המעטה. אך עם תסריט בעומק בריכת ילדים בקלאב-מד אילת ביולי-אוגוסט, וכשהכימיה בין הזוג כמעט לא קיימת (וכך גם ההומור) - באמת שאין שום סיבה לצפות בסרט הזה
יעל אילן
|
01.07.24
לא ברור מי בישראל זקוק ל"מקום שקט 3" כדי להעצים את רמת החרדות הקיומיות
בסרט השלישי בסדרה שמסדרת את הפנסיה למשפחה של ג'ון קרסינסקי ואמילי בלאנט - "מקום שקט: היום הראשון" - העלילה חוזרת לרגעים הראשונים של פלישת החייזרים, בעולם עתידני שבו הישרדות מותנית ביכולת לשמור על דממה מוחלטת. הסרט נשען במידה רבה על תצוגת המשחק של לופיטה ניונגו, הגיבורה שמתמודדת עם שלב 4 של מחלת הסרטן, ובאמצעותה מדגיש את ארעיות החיים
ארז דבורה
|
30.06.24
לקח 50 דקות עד שצחקנו בקול רם ב"גנוב על החיים" - זו גם הייתה הפעם האחרונה
קהל שמגיע עם ציפיות ריאליות לא צפוי לצאת בתחושת אכזבה מחלקה החדש של סדרת הסרטים האהובה שהביאה לחיינו את המיניונים. כשהוא עוסק בעימות ארוך שנים בין גרו (בדיבובו של סטיב קארל) ומקסים לה מאל (וויל פארל), שנמשך מאז למדו יחד ב"הוגוורטס" של רשעי-על - אין ספק שהסרט הזה חלש מקודמיו עם קווי עלילה מרושלים, רפרנסים לא חכמים במיוחד, ומעט רגעים שנונים
ארז דבורה
|
28.06.24
ירמי שיק בלום ירש שטח בגדה, והפך אותו לפרויקט ציוני וציני בלב השבר הישראלי
בדוקו "הדונם של סבתא", שיצר הקומיקאי יחד עם אלעד אורנשטיין, נחשפים בלום ואביו לסודות הקיום של השליטה הישראלית בשטחים לאחר שהם יורשים שם שטח. כשהם ממציאים סרט עלילתי שמשחזר את רכישת האדמה, ומוכרים למי שצריך את הרעיון כפרויקט ציוני שיספר לכל העולם על זכויותיו של עם ישראל בארצו - הסרט מנער אבק מסוגיה שקרעה את המדינה באופן מקורי, נועז ומצחיק
עינב שיף
|
27.06.24
"הילה", על מעלותיו ופגמיו, הוא עוד תחנה במסע של מיכל בת אדם אל תוך נפשה
בסרטה ה-14 - וכן, זה מרשים מאוד - הבמאית הוותיקה שבה לנושאים שהעסיקו אותה בעבר: אמהות שברירית ומעורערת וטראומות ילדות. גם אם לא הכל אחיד ברמתו, טוב שהיוצרת הלא-מתפשרת הזו ממשיכה לעשות את הדבר שלה, ולעצב גוף עבודה מרתק שטוען גם את הסרט הנוכחי במשמעות מורכבת ועשירה יותר מהנראה לעין
שמוליק דובדבני
|
25.06.24
אוסטין באטלר מפליא לגלם את המורד האולטימטיבי בסרט "מועדון הרוכבים"
סרטו הראשון מזה שמונה שנים של ג'ף ניקולס, מהקולות המעניינים בקולנוע האמריקני היום, נראה כמו שילוב של סרט גנגסטרים ומערבון, כשהוא משחזר את הרוח האותנטית שהייתה מגולמת בחבורות הרוכבים באמריקה, לפני שאלה נהפכו לכנופיות מטילות אימה. וכיאה לסרטיו, כל אחד מהשחקנים מבצע את תפקידו בצורה מושלמת
שמוליק דובדבני
|
24.06.24
"מזל חתולה" אינו מצחיק או טוב במיוחד - ועדיין, חשוב שנעשים פה סרטים כמותו
קומדיית הפשע החדשה של גיא עמיר וחנן סביון עוסקת בצמד טכנאי טלוויזיה, שמוצאים גופה מנוקבת כדורים ומסתבכים עם ארגון פשע. על אף שכל העניין מתעורר לחיים רק כשליאור אשכנזי ויוסי מרשק על המסך, הסרט מאיים להפוך גם הוא לשלאגר מקומי אימתני כמו סרטיהם הקודמים של סביון ועמיר - והוא בהחלט לא זקוק לרפורמה של מיקי זוהר כדי לעשות זאת
שמוליק דובדבני
|
23.06.24
לאחר האוסקר, במאי "מסכנים שכאלה" לא מפחד לאבד את אהדת הקהל בסרטו החדש
תשעה חודשים אחרי השקת קודמו, ב"סוג של חסד" חוזר יורגוס לנתימוס לסגנון שעימו התחיל, ומאתגר גם את חובביו המושבעים. הסרט מורכב משלושה סיפורים המתבססים על אותם שבעה שחקנים שמגלמים בכל פעם דמויות שונות, ולמרות שהוא ממשיך לעבוד עם כוכבים הוליוודיים כמו אמה סטון, ווילם דפו ומרגרט קוואלי - זו אינה צפייה פשוטה, אך ההנאה מובטחת לאוהדי הגרוטסקיות
ארז דבורה
|
21.06.24
טיפול שורש: הדמויות של "טיול שורשים" הן בלתי, וכך גם הסרט עצמו
לינה דנהאם וסטיבן פריי מגלמים בת ואביה ניצול השואה שיוצאים יחד לטייל במחוזות ילדותו של האב בפולין, כולל מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. אבל המסע הזה לא מספק במיוחד, הסרט מלא בפגמים - ובעיקר, לא פשוט לבלות במחיצתן של הדמויות, בייחוד זו שמגלמת דנהאם
ארז דבורה
|
18.06.24
"הקול בראש 2" פחות טוב מקודמו, אך עדיין מדובר במוצלח שבסרטי פיקסאר לאחרונה
ההמשכון של הלהיט השאפתני מ-2015 נכנס שוב לראשה של הילדה ריילי ועוקב אחר רגשותיה, אלא שהפעם ריילי כבר בגיל ההתבגרות - ול"שמחה", "עצב" והיתר מצטרפים גם "חרדה", "מבוכה", "שיממון" ו"קנאה". אך גם אם התוצאה פחות מקורית מהסרט הראשון, אנחנו לא מתלוננים, בטח אל מול היבול הפושר של סרטי האולפן בשנים האחרונות
ארז דבורה
|
14.06.24
"הם רואים הכל" מגלה שהיוצרת ירשה משהו מאביה הבמאי - את כל מה שגרוע בו
בסרט האימה החדש מנסה הבמאית אישאנה שמאלאן - כן, בתו של מ. נייט - ליצור סיפור מצמרר המערב בין פולקלור וסוגיות עכשוויות הקשורות בזהות מינית ומגדרית, טראומה וייצוג. הבעיה היא שזה פשוט לא עובד, למרות מידה מסוימת של מודעות עצמית שהיא מפגינה, ובסופו של דבר הצפייה בסרט מעוררת תחושה שזוהי עבודתה של בת המנסה לרשת את אביה - במקום למצוא את קולה שלה
שמוליק דובדבני
|
11.06.24
הסרט החדש בסדרת "בחורים רעים" אולי בינוני, אבל זה לא ימנע מהמכורים ליהנות
"בחורים רעים: הכל או כלום" מפגיש בפעם הרביעית בין וויל סמית' ומרטין לורנס, והכימיה ביניהם עדיין נוכחת, גם אם היא לא מצליחה להפתיע. אז מה אם חלקים מהעלילה מוגשים ברישול, ושישנה תחושה שהאקשן לא תוכנן היטב, ושהחרטוטים על "משפחה" מזכירים את הטרטרת הלא נגמרת של וין דיזל בסרטי "מהיר ועצבני"? מי שהיה בעניין יהיה בעניין גם עכשיו, ומי יודע, אולי סמית' יזכה בהצלחה שתחזיר לו את מעמד הכוכב אחרי הסטירה ההיא
ארז דבורה
|
09.06.24
"חמדה" נהנה משני הדברים שסרט זקוק לו כדי להצליח: אסי לוי וששון גבאי
סרטו החדש של הבמאי שמי זרחין, שחמוש בצמד השחקנים הנפלאים שכיכבו אצלו גם ב"אביבה אהובתי", מתחיל בתיאור זוגיות כמו-אידילית, ועוקב אחר האופן שבו זו מתערערת עם כל דמות חדשה שנכנסת לסיפור. זהו סרט צופן הפתעות שעוסק בביטוי האפל, לעיתים הפרוורטי, של התשוקה להורות - וגם אם הוא לא עונה על כל השאלות שהוא מעלה, זה בסדר גמור, הוא לא צריך
שמוליק דובדבני
|
07.06.24
חפש את החברים שלך: הסרט החדש של ראיין ריינולדס פשוט לא עובד
למרות הכוונות הטובות והקאסט המרהיב, "חברים דמיוניים" שואב השראת יתר ממקורות קודמים, לא בוחל באף תחבולה תחת השמש בניסיונו לבצע מניפולציות רגשיות, ומתבסס על תסריט שחלקיו לא מתחברים היטב. התוצאה מפוספסת, מוגבלת ובהחלט פחות מרשימה מיצירות קודמות ששיחקו גם הן על הגבול שבין מציאות לדמיון
ארז דבורה
|
05.06.24
עבור גיבורי "המשלחת", ההווה משמעותי מזיכרון השואה שנכפה עליהם
בסרטו השני הבמאי אסף סבן מתאר את נסיעתם של חבורת תיכוניסטים לפולין, למסע בין מחנות הריכוז וההשמדה. אלא שהגישה המינורית והמעודנת שלו מונעת מהסרט להכביד בעימות שהוא יוצר בין הנושאים הלאומיים וההיסטוריים ובין שברון-הלב של התיכוניסטים, וחושפת את הדינמיקה המלאכותית שמלווה את גיבוריו אשר מנוגדת בתכלית לכאבי ההתבגרות האותנטיים שלהם
שמוליק דובדבני
|
03.06.24
אפילו ג'ניפר לופז לא מצליחה להציל את סרט המד"ב החדש של נטפליקס
"אטלס" מתאר את קורותיה של אנליסטית מבריקה, המוצאת את עצמה על פלנטה זרה בתוך קונסטרוקציה של רובוט מתכתי גדול שכמו נלקח היישר ממחסן השאריות של "אווטאר". ובעוד רובוטים רצחניים דולקים אחריה, היא יוצרת קשר מיוחד עם הבינה המלאכותית ששולטת ברובוט שהיא מאכלסת. חבל רק שכל זה נראה כמו גרסאות ממוחזרות של רעיונות מסרטים קודמים ומוצלחים יותר
ארז דבורה
|
31.05.24
"היט מן" הוא הרגע שבו גלן פאוול הפך ליותר מסתם שיניים צחורות ושרירי בטן
השחקן, שפרץ לאחרונה ב"אהבה בשחקים: מאווריק" ו"רק לא אתה", חבר לבמאי ריצ'רד לינקלייטר על מנת לספר את סיפורו האמיתי של מרצה לפסיכולוגיה שהופך לסוכן משטרתי המתחזה לרוצח שכיר. מה שמתחיל כקומדיה משטרתית הופך לקומדיה רומנטית, ואז נע לכיוון הנואר - מבלי לאבד את עצמו בדרך. והכימיה בין פאוול לאדריה ארחונה המככבת לצידו? יכולה להניע כור גרעיני
ארז דבורה
|
29.05.24
גם עם שחקני ענק בקאסט כמו מייקל קיין, הכול בסרט הזה נראה מיושן ומאובק
"הבריחה הגדולה", בכיכובם של גלנדה ג'קסון ומייקל קיין, מבוסס על סיפור אמיתי של וטרן שבורח מבית האבות כדי להשתתף בחגיגות ה-70 לפלישה לנורמנדי. זהו סרט על קשישים הנצמדים בסוף חייהם אל זיכרונות העבר שלהם, והוא משלב היבטים משעשעים וסנטימנטליים בעיקר בזכות קיין וגלנדה ג'קסון המככבים בו, שניים מגדולי שחקני הבד של בריטניה. אבל הצניעות החביבה שלו לא תמיד מספיקה
שמוליק דובדבני
|
28.05.24
"פיוריוסה: מסאגת מקס הזועם" הוא סרט בומבסטי, סוחף ומלהיב בכל מובן
ההמשך ל"מקס הזועם: כביש הזעם" מרחיב את גבולות היקום הקולנועי הזועם של הבמאי הווירטואוז ג'ורג' מילר, מעניק לשרליז ת'רון יורשת ראויה בדמות אניה טיילור ג'וי - ונותן לצופיו ספקטקל אקשן פמיניסטי שחותר ליצירה של קולנוע מופשט; קולנוע שכולו קינטיקה של גוף ופלדה, קולנוע שחותר אל מקורותיו ואל הראשוניות שבו
שמוליק דובדבני
|
24.05.24
סרט האימה הזה מונחה בידי הסתמיות של הסאדיזם - וזה לא בהכרח דבר רע
העלילה של "הזרים: חלק 1" זהה כמעט לחלוטין ל"הזרים" מ-2008, שאת דרכו הוא מבקש להמשיך כסוג של צאצא לא ברור. זה לא יפריע לכם ליהנות ממנו, אם אתם בעניין של סרטי אימה מזן הפלישה הביתית, אבל יש מצב שעדיף לכם לחכות לחלקים 2 ו-3, ולראות הכל במכה. לכו תדעו, אולי זה אף ישפר אותו
שמוליק דובדבני
|
23.05.24
ארוחות מישלן, פרידה קאלו וילדים תחת עוני: המלצות לדוקאביב 2024
יהיה לכם קשה לבחור מבין כל מה שמציע השנה פסטיבל הקולנוע התיעודי האהוב, ובכל זאת החלטנו לאסוף עבורכם כמה המלצות לסרטים מצוינים - מהסרט שמתאר את חיי העוני והדלות של שני ילדים עם פה מלוכלך בבודפשט של ויקטור אורבן, ועד לסרט בן ארבע השעות שמתאר את היומיום של מסעדה עטורת מישלן
ארז דבורה
|
23.05.24
לזניה פושרת: "גארפילד" החדש הוא לא הגרוע ביותר שהיה, אבל רחוק מלהיות טוב
הסרט החדש בעלילות החתול הג'ינג'י העצלן והגרגרן, שמפגיש אותו עם אביו האובד, לא נהנה ממהלך עלילתי ממוקד במיוחד וכולל כמות נכבדת של רפרנסים לסרטים שהצופים הצעירים לא יכירו. מצד שני, זה גם לא יספיק לצופים המבוגרים, שימצאו את עצמם מותשים מהקצב הקדחתני והמחוות המוגזמות
ארז דבורה
|
22.05.24
"מגלופוליס": סרטו החדש של קופולה הוא חלום אוטופי שעדיף היה שלא יתגשם
עם סיפור מסגרת על ארצות הברית העתידית שעומדת להפוך לדיקטטורה, הבמאי המוערך ניסה ליצור סרט שממזג בין היסטוריה, פוליטיקה עכשווית, מדעי המדינה וגם אמנות. אבל אפילו שחקנים כמו אדם דרייבר, שיה לה-באף ואוברי פלאזה לא מצילים אותו מלהפוך לנפיחה יומרנית ודרמטית מדי. וגם: "פיוריוסה" - הפריקוול לסרטי "מקס הזועם" - מחזיר אותנו לאלימות שיש לנו ממנה מספיק ב-2024
אמיר בוגן, קאן
|
19.05.24
"מתוקה רצח": יוצרי "הצעקה" בסרט ערפדים עם תמהיל מדויק של הומור ובעתה
הסרט החדש של חבורת Radio Silence, שאחראית על פרקים 6-5 בפרנצ'ייז האימה הפופולרי, עוסק בקבוצת פושעים שחוטפים ילדה-בלרינה בת 12 על מנת לדרוש כופר מאביה העשיר - אלא שהם לא יודעים שהילדה התמימה היא למעשה ערפד צמא דם. כשהוא עובר בצורה קולחת ואף מפתיעה בין ז'אנרים ומבדר בדיוק במידה הנכונה - זהו סרט שמקיים הרבה יותר ממה שהקדימון שלו מבטיח
שמוליק דובדבני
|
15.05.24
גם אם הסרט החדש בסדרת "כוכב הקופים" לא מתעלה, בהחלט מדובר בהמשך ראוי
"כוכב הקופים: ממלכה חדשה" מתחיל "דורות רבים" אחרי תום אירועי הסרט הקודם בסדרת הסרטים שהתחילה אי שם בסיקסטיז, ומוצאת את גיבוריה קופי-האדם חיים בעולם שבו כמעט ונכחדו בני האנוש. אבל מורשת העבר לא מפריעה לסרט לשמור על הגחלת בכל הנוגע לאיזון הנדיר שבין ספקטקל עתיר-אפקטים ורעיונות מורכבים וכבדי-משקל, ולהפוך לעוד תוספת מוצלחת לקאנון הקופי
ארז דבורה
|
10.05.24
לא ייאמן שסרט העוסק בשגרה של אדם שמנקה שירותים למחייתו יהיה כה מספק
"ימים מושלמים" של הבמאי הגרמני הוותיק וים ונדרס עוסק באדם המנקה בתי שימוש מעוצבים ובאינטראקציות שהוא מקיים עם העולם שסביבו. עם משחק מצוין, שימוש חכם במוזיקה משנות ה-60 וה-70 ותיאורי סיטואציות עדינים עד שיש בהם כמעט חוויה רוחנית, הסרט מסב חוויה רגועה, עמוקה וטהורה
ארז דבורה
|
09.05.24