הדיון אצל ראש הממשלה שעסק באפשרות של עוצר לילי והחזרת שכבות נוספות לבתי הספר הסתיים ללא החלטות ויימשך מחר בישיבת קבינט הקורונה: שר הבריאות יולי אדלשטיין הציג בדיון עמדה נוקשה לפיה אין כל חלופה ועד שלא נגיע למדדים הדרושים - אין לאפשר הקלות נוספות.
מנגד, שר האוצר ישראל כץ אמר שיש לפתוח את כל התחומים כפי שנקבע מראש - ובהם חנויות רחוב, קניונים ומסחר. לצד זה הוא הסכים להטיל עוצר לילי כפי שהציע המל"ל, מ-22:00 עד 5 לפנות בוקר.
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ישראל כץ
יולי אדלשטיין ישראל כץ
אדלשטיין וכץ. אין הסכמות
(צילום: שלו שלום, אבי מועלם)
המל"ל הציג כמה חלופות, שאחת מהן כאמור היא לפתוח את המסחר - לצד הטלת עוצר לילי. גם ראש הממשלה דיבר על פתיחת המסחר במקומות פתוחים, לצד סגר בשעות הלילה. שר הבריאות אדלשטיין התנגד ואמר: "אין קשר לעוצר לילה. כל עוד לא הגענו למקדם ההדבקה הדרוש אסור לפתוח".
שרים אמרו לו שלפי השיקול הזה הקניונים והשווקים לא ייפתחו גם בעוד חודש. "הרי אף פעם לא נגיע לקריטריון הזה", אמר השר זאב אלקין. לטענת השרים, אנשי משרד הבריאות הגיעו מקובעים ולא הסכימו לשום חלופה.
שר המדע יזהר שי, שהיה הראשון שהעלה את רעיון העוצר הלילי, תמך בהגדלת השימוש באזורים מוגבלים - למעשה בהגדלת רשימת היישובים האדומים שמוטל עליהם סגר. זאת, לצד הגברת האכיפה והקנסות, מתוך כוונה שצעדים אלו יביאו להורדת מקדם ההדבקה אל היעד. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הדיון בנושא יימשך.

לפי משרד הבריאות, אין לבצע ביום ראשון הקרוב את ההקלות המתוכננות בשלב השלישי של תוכנית היציאה מהסגר. אנשי המשרד אמרו כי לא הוכח אפידמיולוגית שעוצר לילי עוזר להורדת התחלואה.
בשורה התחתונה לא התקבלו החלטות בעניין העוצר הלילי, בנושא הפתיחה של הקניונים והשווקים ביום ראשון - וגם לא בנושא החינוך. עם זאת, קיימת נכונות להטלת סגרים דיפרנציאליים נוספים ולהרחבת רשימת היישובים האדומים.
מוקדם יותר היום פרסם משרד החינוך מתווה לחזרת בתי הספר היסודיים וכיתות י"א-י"ב. לפי המתווה, שטעון את אישור קבינט הקורונה, כיתות א'-ד'- ילמדו חמישה ימים בשבוע, כיתות ה'-ו' ילמדו לפחות שלוש
ה ימים בשבוע פיזית בבית הספר, וכיתות י"א-י"ב יגיעו לבית הספר לפחות יומיים בשבוע.
לפי משרד החינוך, המתווה גובש על-ידי צוות בין-משרדי בהובלת השר יואב גלנט ובהשתתפות שר המדע, השר להשכלה גבוהה, סגן שר הבריאות, בכירי מערכת הבריאות, נציגי האוצר ואגף התקציבים, מנכ"לי המשרדים, נציגי המל"ל, השלטון המקומי ומשרד ראש הממשלה.
אלה עיקרי המתווה שגובש:
• כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות, חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום.
• כיתות ג'-ד': ללא שינוי. הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד עשרים תלמידים בקבוצה, חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום.
• בכיתות ה'-ו' תתקיים הלמידה בקבוצות קבועות של עד עשרים תלמידים בקבוצה, לפחות שלושה ימים בשבוע, לפחות 14 שעות שבועיות.
• בכיתות י''א-י''ב תתקיים הלמידה בקבוצות של עד עשרים תלמידים, לפחות יומיים בשבוע.
• צהרונים (ניצנים/מיל''ת) – תלמידי כיתות א'-ב' המשתתפים בצהרון, ישהו באותה כיתת אם שעמה שהו בשעות הלימודים, ללא מעבר בין קבוצות.
• פעילות בשטח פתוח - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. הן יתקיימו כפוף לתקנות, שלפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר.
עוד סוכם במתווה משרד החינוך:
• מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר.
• מורה לחינוך גופני יוכל ללמד יותר מארבע קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח או באולם ספורט ושבכל עת הוא עוטה מסכה, ושומר מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.
• בכיתות ה'-ו' ילמדו התלמידים בקבוצות קבועות ללא תחלופה ומעבר של התלמידים בין הקבוצות.
• בכיתות י''א-י''ב יוכלו התלמידים לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר (כיתה אורגנית, מגמות, הקבצות).
• הסעות יתקיימו ללא שינוי. הן ימשיכו לפעול בהתאם לנוהל הסעות לתלמידים בתקופת קורונה.
• המורים השוהים בחדרי המורים או בעת שיקיימו מפגשים בבית הספר יקפידו על כללי הבריאות הנדרשים.
• משרד החינוך המליץ לקבוע מקומות נוספים וקבועים במתחם בית הספר עבור המורים כדי למנוע התגודדות בחדר מורים, תוך עמידה בהנחיות הבריאות. בין היתר ניתן להשתמש בחדרי הספח, ספרייה, מעבדה, סטודיו ומרחב מוגן).
משרד החינוך פתח בנוסף גם מרכז שליטה שבו 100 עובדים שקולטים מידע מהשטח וממשרד הבריאות ומנטרים אותו באופן שוטף. לפי המשרד, "המשל"ט מאפשר לנו לנהל בקרה צמודה אחר התחלואה במערכת ברמת מטה, מחוז, עיר ובית ספר, ולמנוע את שרשרת ההדבקות".
בתוך כך, רשת מרכזי הקניות הפתוחים ביג הגישה היום בקשה למתן צו ביניים במסגרת העתירה לבג"ץ בנושא פתיחת מתחמי הרשת. בפנייה מבקשת ביג להורות למשטרה להימנע מלאכוף את תקנות הקורונה מול חנויות הרחוב הפועלות במתחמי הרשת עד להכרעת בג"ץ בעתירה. במקביל ביקשה ביג לקיים דיון דחוף בעתירה.