סביבה ומדע  מדע  מדעים מדויקים
"בשביל מה הסיוט הזה?"
משה רונן
פורסם: 13.05.03, 12:34
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 132 תגובות ב-130 דיונים
91. להשמיד את ספרי 'ועוד אחת' הגרועים בעולם!
אמא מיואשת ,   ירושלים   (14.05.03)
זו תוכנית לימודים מחרידה, מסובכת ופשוט נעדרת היגיון! מדוע משרד החינוך אינו מתערב כגוף מקצועי ומחליט על מתו עדיפות לשיטות שנבחנו והוכיחו את עצמן???
92. מקצוע חשוב וזוועתי, אבל
ענבל ,   תלמידת י'   (14.05.03)
מה שבאמת נכון הוא שלא כדאי להחשיב אותו כמו עכשיו. להפחית קצת מערכו , לא כמו שעכשיו חושבים שאם אתה לא יודע מתמטיקה אתה טיפש ולהיפך. חייבים להמשיך וללמד מתמטיקה באותה רמה (אל תטעו, זה המקצוע שאני הכי מתעבת בעולם ואני גרועה בו), אבל לתת לו חשיבות נמוכה יותר. במקום זה צריך להחשיב את סך הציונים הכולל כתנאי קבלה או כמדד ל"חוכמה" של בנאדם.
93. תאמינו לי....
ירושלמית   (14.05.03)
אני בבית ספר הייתי אפס מאופס במתמטיקה,לא הבנתי כלום!!כמובן שנכשלתי בבגרות ואחרי הצבא למדתי אצל מורה מדהים ביותר והוצאתי מאה בשלוש יחידות.הבעיה בבית הספר היא שמי שלא מבין משהו אחד נשאר מאחור כי אין זמן להסביר לו ואפילו אם זו הקבצה של 3 יחידות תמיד יש הבדלים בין התלמידים.אבל אי אפשר להאשים רק את המורה כי לפעמים התלמידים כל כך מפריעים שאפילו אם המורה טוב קשה לו להשתלט.
94. מסכים עם האם המיואשת מ - 91
חביב ,   תל-אביב   (14.05.03)
מדוע לא אוסרים על לימוד של "ועוד אחת"? שאלה טובה. גם את" 1,2,3 " צריך לחסל. פגשתי בספרים של שיטת סינגפור. אם יכניסו אותם יש תקוה לשינוי. שמשרד החינוך יעשה משהו בנדון ויקדם את שיטת סינגפור. גם אנחנו רוצים, כמו הסינגפורים, להיות ראשונים בעולם.
95. רמת החינוך בארץ מזעזעת...
אלמונית   (16.05.03)
לא רק מתמטיקה. שימו לב לרמת העיברית של חלק מהתגובות! הזדעזעתי. לעניינינו, לוותר על מתמטיקה זה פשוט שטות. אם "ריאלית" כמוני, הצליחה ללמוד היסטוריה, כל אחד יכול ללמוד 3 יחידות מתמטיקה. עוד שטות שוביניסטית היא ללמד בעיקר בנים מתמטיקה! אחת הבעיות של בנות עם מתמטיקה, היא שלא מצפים מהן להצטיין במתמטיקה, והכי פשוט זה להתייאש. צריך לחזור בבתי-הספר לעקרונות היסודיים: ללמד קודם כל משמעת וחינוך, הבנת הנקרא, מתמטיקה ואנגלית. כל השאר הוא בונוס. אולי אז נגיע להישגים גבוהים יותר. כמובן, שלצורך זה נדרשת רפורמה כוללת במשרד החינוך. דוגמא טובה היא בי"ס חמד"ע בתל-אביב בו מלמדים את המקצועות המדעיים עבור בתי-ספר שונים בת"א. זהו בית-ספר בלי צלצול (קשה להאמין, נכון?), כי לתלמידים יש כבוד למורים והמורים יחליטו מתי נגמר השיעור. זהו בית-ספר עם מורים ברמה גבוהה ביותר, שמשלמים להם כמו שצריך, אבל הם עובדים גם כמו כל אדם אחר (מי אמר שבית-ספר צריך להיות סגור בקיץ? צריך להתכונן לשנה הבאה, להכין את השיעורים, לתכנן ניסויים, לעדכן את המבחנים). בנוסף, לא צריך שיעורים פרטיים. כמו שכבר כתבתי, המורים עובדים כמו כל אדם אחר ולא מסיימים ללמד אפילו בשעה ארבע אלא ממשיכים בשיעורים פרטיים לתלמידים מתקשים. ועוד לא דיברתי על המעבדות, סביבת הלימוד המשופרת, העיתון המדעי, סדנאות העשרה, תחרויות, קורסי בחירה ועוד המון המון גירויים והעשרות שבית-ספר יכול וצריך לתת. בית-ספר זה צריך להיות דוגמא למערכת החינוך בישראל. כך מגיעים להישגים!
96. את מי זה מעניין???
אמיר15   (17.05.03)
עד כיתה ז' בסדר צריך ללמוד מתמטיקה אבל אחרי כיתה ז' שמתחילים עם הנדסה וחפיפת משולשים וכל השטויות האלה את מי זה בכלל מעניין מתי אני ישתשמש בזה בחיים??? מתי אני ידבר בפונקציות בכיתה ט'??? צריך אולי ללמוד את החלק כדי שנוכל להבין נושאים כמו פיזיקה וכדומה אבל חוץ מזה לא צריך יותר כלום. שטויות שלא יעזרו לנו בחיים סתם אנחנו מבזבזים כסף זמן ואנרגיות על דברים לא מועילים. במקום זה הייתי נהנה הרבה יותר בחים שלי מבזבז את הכסף שלי על דברים קצת יותר חשובים ממורה פרטי במתמטיקה ואת האנרגיות של מבזבז בלבלות ולעשות חיים כי בסה"כ אנחנו ילדים ורוצים להנות מהחיים אז שמישהו יגיד לשרת החינוך לימור לבנת להפסיק כבר עם המקצוע המטומטם הזה?!?!?!?
97. מסכימה עם 91 ו-94
אביבית ,   רמה"ש   (17.05.03)
בחוברות 1,2,3 מלמדים המון חומר תפל מסביב לחומר העיקרי ומאבדים המון שעות לימוד. וברגע שמגיעים לעיקר התלמיד כבר איבד את הכיף שבלימוד.
98. לימור המחנכת
בנאי   (19.05.03)
בגלל שזרקו אותה מאוהל שם ברמת גן היא מתנקמת בכולם. תת רמה של ניהול .
99. מה קשור סטטיסטיקה לועדת שמגר
קישון   (19.05.03)
ישבו שם שני אנשי מדע שלא מצאו קשר בין רעל למות. דבר שהיה ידוע ביון העתיקה. גם אם שני אלה היו גאונים במתמתיקה צורת מחשבה מקובעת לא היתה נותנת להם להגיע למסקנה אחרת.
100. דוקא רופא מנתחצריך מתמתיקה
קורקבן   (19.05.03)
אחרת איך יחשב מחיר בדולרים עבור ניתוח שהוא עושה
101. בשביל מה מתמתיקה
פעמון   (19.05.03)
העיקר לשמוע אתה גדול יא מוטי של שרית להבין לאיפה הדרדרנו מבחינת לשון ותרבות
102. תגובה ל-24
מוטי   (19.05.03)
וואללה מותק ככה כותבים ? למה לא עזרה לך מתמטיקה ? מילא את מקללת כל משפט אבל גם הלוגיקה שלא למדת (כפי שאת אומרת) לא קשורה בכלל לתורת החשבון. פילוסופים מסבירים נושא בצורה לוגית ללא מתמטיקה . לוגיקה לא בהכרח מתמטיקה אלה הבנת נושא בצורה הגיונית. ויוצרים רצף הגיוני בהסבר.. .
103. מעמד המורה- בתשובה למ.
רון ,   צפון   (19.05.03)
כל הכבוד להבנה שגילית ביחס לבעייה הבסיסית של מערכת החינוך המעוותת במדינתנו. הכל תלוי במשאבים שמשקיעים וכמובן היכן משקיעים אותם. האם משקיעים אותם במשרדים הממוזגים ובמזכירות של המפקחים למיניהם או לשם שינוי בשטח שם מתרחש הדבר האמיתי?!!!!
104. כתלמיד שעומד להכשל בבגרות במתמטיקה 3יח"ל עוד שבועיים
ורסטי ,   הרצליה   (22.05.03)
בתאוריה כבר נכשלתי, כי שום דבר בעולם לא יצליח לגרום לי להבין את כל החומר מכיתה ז' עכשיו בשבועיים ולדעת ליישם אותו על הדף (אני בכיתה י"א, 3 יחידות) אני בהחלט מקווה שהכישלון שלי במתמטיקה לא יביא את חיי בעתיד לשפל אשר יביא לתוצאות קשות יותר (כבר שקלתי להתאבד בגלל מתמטיקה פעם אחת, אבל הגעתי למסקנה שזה ממש טיפשי ושאני פשוט לא אתן לזה להיות נושא שאיכפת לי ממנו כל כך. להתאבד זה טיפשי, והחיים הם יפים), והכל בגלל שמשרד החינוך האטום לא מבין שיהיה לו יותר רווחי לתת לתלמידים שמתקשים במתמטיקה ללמוד מקצוע בגרות אחר. קראתי פה את התגובות על ה'רק להאמין ולהצליח' ו 'לא להגיד אי אפשר' . אז אני לא אמרתי ככה, ניסיתי, בחיי. ציון עובר אחד לא קיבלתי מתחילת התיכון במתמטיקה. כולם אומרים אנחנו שונאים מתמטיקה אבל בסוף עוברים כמו גדולים במבחנים. אבל אני, ואנשים כמוני, אנחנו המיעוט השקט. אנחנו לא עוברים את הבגרות במתמטיקה, בין אם אנחנו שונאים את המקצוע או לא, אנחנו לא אומרים שאנחנו פוחדים מהבחינה הגדולה במתמטיקה ובסוף מקבלים 95 (וגם מתלוננים על כך) , אנחנו נכשלים אוטומטית, לפני שעוד עושים את המבחן. אנחנו לא הילדים שעושים כמה תרגילים לפני המבחן ומבינים וזוכרים הכל לפי הדרך של התרגילים, לא משנה כמה תרגילים ננסה לעשות, לא נצליח בפתרונו ולא נדע איך בכלל לשרטט ולהתחיל אותו. ושלא נדבר על הנדסה וטריגונומטריה. בהרבה רגש כתבתי את ה'תגובה' הזאת. אבל למען האמת, מתמטיקה זה מקצוע שלא מזיז לי, ובגלל שמשרד החינוך בא כל כך חזק נגדי, נגד התלמיד חסר הישע, אני יורק עליו. אני יורק. המתמטיקה עוזרת לחשוב בצורה טובה יותר? לוגית? מה זה הבולשיט הזה? אני יכול לחשוב מאוד צלול בלי מתמטיקה, ובלי כל הנוסחאות הטחונות הללו. במילא אני לא עושה שיעורי בית ולא לומד מתמטיקה, ושוב בגלל משרד החינוך הרומסני שרומס את התלמידים המתקשים ולא בא עם פתרון בשביל התלמידים שמתקשים במתמטיקה. עוד שבועיים אני מסיים ללמוד את הנושא הזה , ונכשל בבגרות. אני נשבע לעצמי שבחיים אני לא אגע שוב בספר מתמטיקה, ויהי מה. תודה על שקראתם עד כה, מי שקרא, הכתבה הזאת כבר ישנה למדי, אבל אני מקווה שמישהו יקרא (ובתקווה, גם יזדהה) תלמיד י'א נואש , אבל גם שמח.
105. אבל למה כל כך הרבה שגיאות כתיב??
ביזיון   (23.05.03)
האם שמתם לב שבמרבית התגובות שפורסמו מופיעות עשרות שגיאות כתיב? האם זה מספיק כדי להראות על רמת ההוראה הכללית בארץ?
106. חיזוק ל 31
(23.05.03)
הנוער שם היום מפונק בצורה זוועתית, בסופו של דבר הכל תלוי בכח הרצון ושום ג'קוזי לא יעזור
107. ל22
עוז ,   להבים   (03.06.03)
עוד בעיה היא הקביעות, אם יש מורה גרוע, אי אפשר לפטר אותו ולכן צריך להעסיק עוד מורה בתקווה שיהיה טוב, גם לו צריך לשלם משכורת וכך המשכורת של המורים יורדת, מספר המורים עולה, ואף מורה טוב לא ירצה לעבוד עם משכורת כזאת, כך נוצר מצב של 2 תלמידים יש 10 מורים גרועים עם משכורת של 2ש"ח. וכך כשהתלמיד מחשב את המשכורת של כל המורים יוצא לו: 2222222222 :)
108. מסכים עם כל מילה של יואל גבע!!!! מהרבה מאוד ניסיון.
InSaNe R ,   נהריה   (03.06.03)
אני לומד כרגע מתמטיקה בתיכון ומהרבה ניסיון הגעתי למסקנה שבלי כיף בשיעורים אי אפשר להגיע לשום הישג. כשאני לומד בבית אם חברים או בשיעור כיפי ולא מייגע אני מגיע להישגים של 90-100, ולהיפך - כשהייתי בכיתה אחרת ולימודי המתמטיקה היו ממש סיוט בשבילי הגעתי לציונים כמו 20... זה צריך להיות ככה בכל השיעורים!!!
109. אתה הכי צודק!!!
נירית   (08.06.03)
איך לא חשבו על זה קודם??? זה הפיתרון ללימודים מעולים ,כל עוד לתלמיד יש רצון ללמוד.פשוט להפנות כל תלמיד לפי יכולותיו.
110. גם אתי אלון למדה מתמתיקה
פיסיקאי   (09.06.03)
עובדה שזה עזר לה לרוקן בנק
111. מה הזקוזי עוזר ?
נסיונאי   (09.06.03)
נראה על פניו גימיק שיווקי למקצוע שנוא. אפשר על הדשא בתוך המים מעל המים העיקר שילמדו.
112. הומור עוזר ללמוד
רק רשת   (09.06.03)
זה בדוק ולא מורים משועממים שמרדימים את התלמידים וכל בדיחה זוכה לתגובה חריפה.
113. ל-105 הבלשן
משה מהבסטה   (09.06.03)
עטה צודכ
114. להקרין סרטים כחולים
ראש כחול   (09.06.03)
זה יביא לריכוז מרבי.
115. תגובה ל-38
המום   (09.06.03)
אתה בעד מה ? הבנתי שאתה נגד מה ?
116. אינשטין לא ידע מתמתיקה
נגד   (09.06.03)
עובדה הוא הצליח בחיים ......
117. מערכת החינוך- ? ? בושה וכלימה
אמא של תלמיד שנבחן   (09.06.03)
כאמא לתלמיד שנבחן בשבוע שעבר בבחינת בגרות במתמטיקה ב/5 יחידות . אני יכולה לומר דבר אחד על מערכת החינוך פשוט גועל נפש אחד גדול.אלה שחיברו את המבחן אלה שראו ושתקו פשוט התעללות . תלמידים מתאמצים 3 שנים על מנת להגיע מוכנ ים לבחינה ומה קורה? נתקלים בבחינה שמי שעמד מאחורי חיבורה זו מערכת מושחתת שגורמת בצדק רב לתהות למה הם בכלל השקיעו? ומה קורה כאן בכלל? אז מה שאני יכולה לומר להורים הצעירים שיש להם באמת מה לדאוג. כי מערכת החינוך היא חסרת אחריות ומכוערת. תודה למי שטרח לקרוא את הכל כי עברנו סבל קשה באותו היום.אני ממש לא מעריכה את מערכת החינוך .ובוודאי תלמידים שנבחנו השנה בבחינה שכזו.
118. תגובה לאבי - דבריך כסלע נכונים
לכל המורים- ולמערכת   (09.06.03)
ועוד הרבה יותר מזה.למה שילמדו טוב או למה שיתנו בחינות קלות? המוטו זה ש"הנוער לא בסדר". טוב ששילדיי לא יודעים מי יושב במערכת החינוך שם למעלה. צריך להגיע מבקר ולראות מה קורה שם? יש רצון אחד זה רק לשבות לגנוב לקבל עוד כסף ולגרום לתלמידים להיכשל על מנת שיוכלו לעשות עוד שיעורים פרטיים ועוד כסף לא מספיק להם.
119. למספר 115
עעעג   (11.06.03)
איינשטיין כן ידע מתמטיקה הוא לא סיים בית ספר
120. אני מתה על מתימטיקה
רוני   (12.06.03)
לא תמיד היו לי מורים טובים אבל אצלי זה דווקא היה להיפך: בכיתות הנמוכות לא אהבתי מתימטיקה ובכיתה ז' התחלתי ממש לאהוב את זה. אני גם חושבת שזה מאוד עוזר בחיים
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה