סביבה ומדע  מדע  מדעים מדויקים
"בשביל מה הסיוט הזה?"
משה רונן
פורסם: 13.05.03, 12:34
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 132 תגובות ב-130 דיונים
121. בושה בושה
רונית ,   יהוד   (16.06.03)
באמת, לא פלא למה כולם נכשלים, בגלל פקידים שמנסים להכשיל בכוח. בושה בושה
122. אין מה לעשות נגד זה
אין מה לעשות   (05.08.03)
חשבתם פעם שאלפים מאיתנו (התלמידים) יושבים לומדים מתמטיקה רק בגלל שהחברה הכלל עולמית החליטה שזה מקצוע שמאפיין חוכמה, ובכלל תחשבו על זה כל דבר שאנחנו עושים בחיינו הוא בעל השלחות חברתיות שנקבעו מראש (לבוש, מאכלים וכולי.. ) אז ככה גם הלימודים מישהו שהיה גאון במתמטיקה חשב שכולם צריכים ללמוד אותה כי ככה הוא חושב, גרם לתגובת שרשרת חברתית שאין מה לעשות נגדה. מאז כל מדינה בעולם מלמדת מתמטיקה למה כי זה מקצוע חשוב אבל בעצם מישהו אחד גרם לזה להפוך להיות מקצוע חשוב. כמו שגורמים לנו ללבוש את הבגד הזה ואנחנו עושים את זה כי ככה החברה אומרת אבל האם אנחנו באמת יפים ???? האם לימוד מתמטיקה עושה אותנו חכמים .????
123. חבר'ה שוויתו להם בתיכון עפים מהטכניון כמו עלים...
דניאל ,   טכניון   (14.08.03)
כבר היום בתיכונים ניתן ללמוד מתמטיקה ברמה נמוכה מאוד!!!! קרי 3 יח"ל ועדיין לקבל תעודת בגרות מלאה. אל תשכחו שגם הערבים והחרדים נכנסים לאותו ממוצע שהוריד אותנו למקום ה-28 אז ככה שמצבה של האוכלוסיה שכן רוצה להתפתח ולהתקדם בחיים טוב בהרבה. ומספיק כבר עם ההתבכיינות הזו, כל פעם שקצת קשה לתלמידים במקום להוציא מהם את המיץ ולהפוך אותם לאזרחים חרוצים שיודעים להזיע בשביל תוצאות מנסים "ילצאת איתם בסדר" שחס וחלילה לא יתאמצו. בהתחלה עשו טוטו בגרויות אחרי זה הורידו חומר מהמבחן יאללה מה קרה? קצת קשה אז נשברים??? אני זוכר שנה הראשונה בטכניון בקורס כמו חדווא 1 מ' ישבתי בהלם בהרצאות מהרמה של החומר ומהמעט זמן שמקדישים לכל נושא!!! כמות של חומר שלמדתי בחודש בתיכון לומדים בשני שעורים בטכניון ולא עושים הנחות לאף אחד! אז אלה שרגילים שמוותרים להם כל הזמן פורשים ואלה שלא קורעים את התחת ומסיימים את התואר. בהצלחה לכולכם באשר תלכו!
124. רק להוסיף זה לא חשוב מה לומדים אלה איך הוא נתפס
YY   (17.09.03)
125. מה הבעיה כבר לסיים 3 יח"ל?
אלי ,   י-ם   (05.11.03)
לשם השוואה, במדינה כמו רוסיה, לא רק מתמטיקה ( ושם הבגרות היא ברמה של 4 יח"ל בערך), אלא גם פיסיקה הוא מקצוע בגרות חובה לכולם...
126. אינשטיין לא ידע מתמתיקה?
דן ,   באר שבע   (02.01.04)
באיזו דרך בדיוק הוא הציג את התאוריות שלו?
127. משמעת התלמידים היא הבסיס!!
דן ,   דרום   (02.01.04)
ללא משמעת של התלמידים אי אפשר ללמד מתמתיקה, הנחת היסוד שאומרת כאילו שיש רק בעיה איך ללמד את המתמתיקה אינה נכונה. לתלמידי ישראל אין משמעת ביפן למשל יש משמעת והתוצאות מדהימות. הבעיה המרכזית שאין שום אמצעים אמיתיים למערכת החינוך לכפות על תלמידי ישראל משמעת.
128. מסכימים עם עזריאל בפה מלא
מעריצי עזריאל לוי   (03.08.04)
עזריאל צודק בכל מילה*! המתמטיקה בבתי הספר עומדת בקפאונה כבר מאות שנים. הגיע זמן להכניס קצת מהחומרים המעניינים והרלונטיים הנלמדים היום במתמטיקה באונברסיטאות. ילדים יהנו הרבה יותר מללמוד נושאים מרתקים ומגוונים כמו לוגיקה חבורות טופולוגיות או תורת הגרפים מאשר שיעמומונים כמו חשבון, גזירה ואינטגרציה או החביב עלי פחות מכולם או משוואות ריבועיות. ------------ * וממילא כל דבריו אמת לוגית.
129. שינוי
מורים מורים מורים..   (30.12.04)
הכל צריך להשתנות! וקודם כל- המורים. שיאמינו בכל אחד, שיסבירו בצורה הטובה ביותר ושידעו את החומר באופן מושלם! לא הרבה מורים הם כאלה..אז מה אתם מצפים מהתלמידים??
130. מתמטיקה מה הקשר ?
מתמטיקה מה הקשר?   (08.12.08)
לדעתי המתמטיקה בישראל היא במצב רדוד מאוד מבחינת המורים בלבד ! המורים אינם יודעים ללמד ולהעביר את החומר כמו שצריך . זהו ישראל הלכה קפוט מבחינה מתמטית מה אתם מתאמצים בכלל ?
תגובות קודמות
חזרה לכתבה