חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
חדש: תוכנית ליבה לכל גני הילדים במדינה
מורן זליקוביץ'
פורסם: 04.04.05, 15:25
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 455 תגובות ב-455 דיונים
181. עד מתי האטימות?
מורה   (04.04.05)
גברת צרת החינוך, האם אי פעם ישבת מספר שעות בכיתה א'? האם אי פעם שמעת את המושג בשלות הילד? האם שמעת על בשלות רגשית? תני לילדים לגדול בשקט וסיימי את לימודיך.... את מאמינה שיהיו הישגים מפתיעים במתמטיקה אם יתחילו ללמוד בגן?! האם כולם יהפכו לריאלים? אם כך מדוע את לא הצלחת להצטיין ולהצליח בלימודיך......?!
182. תגובת המנהלת
עליזה מזרחי   (04.04.05)
לדעתי הרעיון הזה מאד יפה ועוזר ותומך.
183. סוף סוף זה הגיע לארץ
Joelle ,   London   (04.04.05)
זה כבר שנים באנגליה וזה מעולה, הבת שלי בת 4 וחצי והיא כבר קוראת. 85 אחוז מהזמן זה משחק והשאר לימודי קרוא וכתוב ומתמטיקה. זה מעולה, אני רואה את ההבדל כשאנחנו באים לביקור בארץ. היא יותר אינטליגנטית ומפותחת משאר הילדים שאנחנו נקלעים במהלך ביקורנו בארץ. זה נחמד לראות את הילד שלך עוצר ליד שלט ומתחיל לקרוא אותו. זה נותן לו בטחון עצמי לקראת כיתה א'. אין לחץ בכלל, את הכל עושים בכיף. הילדים אוהבים את זה. ממליצה בחום.
184. תכנית?!!??
בת בת   (04.04.05)
הרי את מה שמכנים "תכנית" עושה כל גננת ואפילו מטפלת בפעוטון - השיר " 10 אצבעות לי יש" מדגים את תכנית החשבון?!!, כשתולים תמונה יש להסביר למה היא לא נופלת?!!, שיעורי התעמלות ויציבה , ריתמוסיקה וכו' יפתחו את מקצוע המדעים?!!, מה השטויות הללו? ומה עושים בגן כעת ? לא שרים את השיר הנ"ל? לא מסבירים לילדים למה התמונה לא נופלת? וזה לפני תכנית גרנדיוזית ...
185. תנו לילדים להיות ילדים, המרוץ לחיים יכול לחכות.
(04.04.05)
186. להוציא תואר שני בגיל 7 ?
פיני   (04.04.05)
תרדו מהילדים ותנו להם לשחק
187. הגיע הזמן
רחל   (04.04.05)
תבורכו על היוזמה.מבוגרים נוטים להפחית באינטלגנציה הטבעית שלהילדים. הגיע הזמן לכבדאנשים קטנים ולספק להם כשורי חיים ואתגרים. ללמוד ,לא כואב.ולעיתים אףמהנה.
188. לגור'ג היקר....
(04.04.05)
עצוב שאדם יהודי כמוך מאמין ככה... אפשר לשלב אמונה וללמד גם מסורת וחגים גם בגנים ובתי ספר חילוניים כדי שאדם ירגיש יהודי אמיתי, עם מדע- זה לא סותר עובדה לכך שאחד הפרשנים הגדולים- הרמב"ם- היה רופא דגול ומדען ופרשן וכמובן שרב... נא להתחיל להיות יהודים אמיתיים. ודווקא לזה רצוי וכדאי לחנך את הילדים !
189. אני בעד לימוד דרך משחק
אמא ,   גבעתיים   (04.04.05)
הילדים הם סקרנים מטבעם ואפשר ללמדם דרך משחקים, שירים ועוד רעיונות יצירתיים אחרים. אם הגננת תשכיל ותשתמש באמצעים יצירתיים כולם ירוויחו למידה והנאה. אני בטוחה שיש מספיק הורים ששולחים את ילדהם לחוגים שונים (מוכנות לכיתה א, מדעים, אמנות...) ובמקום לרוץ אחה"צ לחוגים, תנו להם לשחק בגינה, בחוץ ולא להסתגר בבית מול המחשב והטלויזיה.
190. זה בדיוק מה שהיה עד עכשיו
למרות הכותרות ,   הכאילו מחדשות   (04.04.05)
גם עד עכשיו למדו לספור, לכתוב ולקרוא. גם עד עכשיו למדו מוזיקה ואמנויות. אז למה לא קיבלו תקציבים עד היום? שינוי האדרת לא ישכיל עוד יותר את ילדינו. משרד החינוך - תפסיקו לקשור לעצמכם כתרים.
191. לא הגזמתם קצת?
צ'וונקי   (04.04.05)
אולי תשלחו אותם ישר ללימודי דוקטורט בתורת איינשטיין?
192. ל-172
רפי   (04.04.05)
יש גם תוכנית להקטנת הילדים על מנת שיוכלו להיכנס.
193. *** נראה לכם שהגננות של משרד החינוך יוכלו לעמוד בזה???? ***
(04.04.05)
לפי הגננת של בני, שבקושי יודעת את האלףבית, היא לא תוכל להתמודד עם משהו מעבר לביביסטר. לגבי שאר הדברים: ילדים בגן צריכים כבר לדעת לספור, לזהות מספרים ואותיות ולנסות לכתוב. מה שלא עושה הגננת, אני עושה. לזימרה ופעילות גופנית יש בגן חוג (שאנחנו ממנים) כישורי חיים זה משהו מאוד נדרש, אבל יותר מהכל נרשות גננות ברמה!
194. נו באמת...
(04.04.05)
אני היום בת 30. כבר כשהייתי אני בגן ילדים לימדו אותנו את "עשר אצבעות לי יש", לימדו אותנו על הטבע שמסביב, קראו איתנו סיפורים, שרו איתנו שירים, העבירו לנו מדי יום פעילויות יצירתיות מאד, ועוד ועוד... היתה לנו אפילו מנגנת שהגיעה פעם בשבוע, שרה, ניגנה ורקדה איתנו. עכשיו אין לי מושג מה מלמדים את הילדים בגן ואיך בדיוק נראה "יום לימודים" בגן ממוצע בארץ. אבל האמת היא שחשבתי שהמצב טוב לפחות כפי שהיה בתקופתי, אם לא טוב יותר. בכל-זאת עברו כמעט 30 שנה.... כנראה שהתבדיתי, אם יש צורך להגדיר את הדברים הכל-כך מובנים מאליהם, כל-כך טריויאלים, כחלק מ"תכנית ליבה". עצוב כל-כך... ואפילו יותר עצוב, שהנוער שלנו נראה כמו שהוא נראה, ובמקום להפנות משאבים לשם - לטיפול באלימות, בסמים, בסיגריות, בצורת החיים הצרכ/חנית שלהם, אנחנו חוזרים לשחק בארגז החול, איפה שדברים היו אמורים להיות כל-כך תמימים ומובנים מאליהם...
195. אבדן הילדות
אזרחית מודאגת ,   כפר סבא   (04.04.05)
לא מדברים על רגשות, לא על משחק ,לא על יצירתיות, לא על חשיבה עצמאית, לא על בחירה, לא על תחומי עניין, לא על ערכים, לא על אנושיות. רק הישגים וסטדנדרטים! ד"ר זיילר, לימור ליבנת ורונית תירוש יירשמו בהסטוריה כאחראיות על אבדן הילדות של ילדי ישראל. דיקטטורה מוסווית באמירה צבועה של "שיוויון ההשדמנויות".
196. לגננת המתחשבת...
(04.04.05)
אני מסכימה איתך במאת האחוזים, ילדים גם צריכים להנות לא רק שידחפו להם כל היום לימודים...
197. למידה תוך כדי משחק
גננית ,   צפון   (04.04.05)
בגנים טובים כל המקצועות המוזכרים בכתבה נלמדים בגני הילדים אך לא מוגדרים בשם. יש ניצני אוריינות, ויש חשבון רק במקום חשבון קוראים לזה התאמת כמות למספר לדעתי משרד החינוך נותן כותרת חדשה למה שכבר קיים בגנים. תוך כדי משחק תחושה וחוויה הילדים לומדים ה כ ל !!!!!
198. רעיון מצויין!!!!!!!! כנסו.....
מיכל ,   תל-אביב   (04.04.05)
אני למדתי מגיל 4 עד 6 בגן כזה זה מהמם זה טוב הגעתי לכיתה א' מונה כאשר תלמידים אחרים לא היו מוכנית זה מכין את הילד לעתיד הילדים של היום יותר חכמים מההורים שלהם תודו בזה ותפסיקו לדאוג גם עכשיו קצת לומדים בגנים פשוט זה יהיה בפיקוח של משרד החינוך תגידו תודה טוב זה קרה בחו"ל כי אני עולה חדשה זה רעיון מצוין!!! שילמדו בגן בלי שעורי בית זה אחלה של רעיון!!!
199. משרד החינוך לטימטום.
אמיר ברק   (04.04.05)
200. שוב פעם ג'ורג' אורוול מככב במחוזותינו...
(04.04.05)
לשרה לבנת כדאי להיות מושפעת גם מספרים אחרים אם היא בכלל קוראת..
201. מתמטיקה אני כבר יודע
בן 5 וחצי ,   חיפה   (04.04.05)
רוצה ללמוד חשבון אינטגרלי ודיפרנציאלי,פיזיקבה קינטית, תורת האור והגלים ופיזיקה מולקולרית. לדעתי הגננת לא יכולה ללמד את זה.
202. אל תזלזלו בילדיכם.
רחל   (04.04.05)
קראתי את התגובות. לדעתי הן משקפות פחד של הורים מהעמדת אתגרים אינטלקטואלים לילדיהם. הורים, אפשר ללמוד דרך משחקים. חשיבה אינה בהכרח כאב ראש. לימודים אינם בהכרח יסורים. לא פלא שרמת הלימודים כה נמוכה. הרמה משקפת את התיחסות ההורים ללמודים בכלל ולילדיהם בפרט.
203. מורידים את הגיל שבו מותר לרצוח את נשמת הילד
מאיר (אבא מודאג) ,   דרום   (04.04.05)
לצערי, ראשי משרד החינוך ירדו מהפסים, פשוטו כמשמעו. הגיל הרך הוא תקופת החיים שבה ילדים צריכים לפעול (קרי: לשחק ולחוות) כדי לבנות את גופם ואת כוחות הרצון שלהם, שיהוו בסיס איתן להמשך התפתחותם כבני-אדם. אני משער שמשרד החינוך מתכנן לילדינו העברת תכנים שכלתניים שהם אינם מסוגלים להטמיע, וזה יבוא על חשבון פעלתנותם הגופנית ובעקבות זאת בריאותם הפיזית והנפשית. בנוסף, יש כאן המשך למגמה מחרידה. כמובן שבעקבות ישום תוכנית כזאת גני ילדים יימדדו לפי הישגי "תלמידיהם" (ומי יפקח על "טוהר הבחינות"?), והלחץ של הורים להביא את ילדיהם הרכים ל"מוסדות חינוך" הכי טובים ילך ויגבר, ועמו הפער בין עשירים ועניים. שכן החינוך האפור יתרחב לגילאי הרך, בנסיון נואש של הורים "להדביק" את הפערים. אוי לחסרי האמצעים! קצרה כאן היריעה מלתאר את מלוא המשמעות של צעד זה, אבל ניסיתי להביא תמצית של דעתי בעניין זה. גולשים שמזדהים מוזמנים לכתוב לדו"אל שלי. אני מקווה שהמזימה תיכשל!
204. למה שלא תתחילו בהקטנת מספר הילדים בגן
מיואשת   (04.04.05)
תוכניות בשמים. משאבים באדמה. למה שלא תתחילו בהקטנת מספר הילדים פר גננת?
205. הגיע הזמן
(04.04.05)
סוף סוף יתחילו לתת לילדים גם דעת ולא רק שמירה כבייביסיטר.
206. מכל משחק בגן לומדים .
גננת ,   ירושלים   (04.04.05)
אני מצטרפת לגננת (תגובה 98 ) מכל משחק בגן לומדים . בכל משחק לומדים על הצורך בחוקים, לומדים לכבד חוקים, לוותר, להפסיד בכבוד, לחכות בתור, לנצח בכבוד, סבלנות ... לומדים חשבון כשמתקדמים עם קוביה, משפרים את כישורי השפה עם משחקי תיאור (לוטו , רביעיות...) ושירים וסיפורים. במשחק דוקים עובדים על המוטוריקה העדינה. בקוביות לומדים לעבוד לתכנן ולעבוד בשיתוף פעולה , לומדים גם על שיווי משקל, גודל, ותהליכי בניה. בבית הבובות מפתחים את הדימיון , מביעים רגשות , לומדים לשתף פעולה .. במשחקי חברה לומדים להקשיב ולהבין הוראות. דרך שירים וסיפורים לומדים חשבון, אותיות, לומדים על סופרים, לומדים על טבע... במחשב לומדים את מיומנויות היסוד וגם חשבון ומפתחים שפה ותהליכי חשיבה. אי אפשר לספר את כל התורה על רגל אחת . יש לנו גם פעילות ספורט(מוטוריקה גסה, מושגי מרחב, הכרות עם הגוף...) , ניסויים מדעיים (סביב עונות השנה או בישולים או נושא כמו "מגנט", "מים" , "הכרת חומרים") , בניית פרוייקטים שנתיים, מסורת (לוח עברי וחגים, סיפורי תורה), ריקודי עם (קואורדינציה, הקשבה, שיתוף פעולה, חיבור לעם...), שירי ארץ ישראל, בישול, משחקי הרכבה (תהליכי הרכבה, מוטוריקה..) אצלי בגן , כל פעילות היא חינוכית והילדים שותפים לתהליכי הלמידה. אני גננת שאוהבת את הילדים ואוהבת לקדם כל ילד לפי היכולת האישית שלו ! אני לא רואה שום דבר חדש בתוכנית ! צריך לדעת להיות גננת ! זה לא משחק !
207. אוי אוי אוי...זהו פשוט אסון..חייבים לעצור את התוכנית המגוכחת
Mr. Kelev   (04.04.05)
הלו?!??מדובר בילדים...אתם נורמליים שם במשרד החינוך??אתם רוצים לגדל מחשבים אנושיים??מכונות??אלה ילדים...תנו להם לשחק ולהשתולל....זה הגיל. מדעים ומתמטיקה? קודם כל תדאגו לחינוך! תדאגו לתת ערכים מוסריים,חום ואהבה לילדים ולנוער. תכניסו אנשי רוח לבתי ספר,ולא מורים משועממים שרוצים שקט בכיתה ולמהר הביתה. צריך מורים שיעשו את תפקידם באהבה,עם תחושת שליחות,שידעו להתחבר לגרעין הקשה,להחזיק אותו במערכת ולא לתת לו לנשור ולהיזרק ברחובות... הטימטום במשרד החינוך מרקיע שחקים ומגיע לשיאים חדשים...פשוט מגוחך...אם הכתבה היתה מתפרסמת ב 1 באפריל לא הייתי טורח להגיב כי הייתי משוכנע שמדובר במתיחה. קידמה על חשבון ערכים-כבוד ונימוס-ככה נוצרת חברה נחשלת,נכשלת ואנטיפאטית כשלנו.
208. ((((((((( מה בוער לכם שם במשרד החינוך? תעזבו אותם בשקט))))))
אמא דואגת   (04.04.05)
209. מה הרעש הרי גם זה לא ייושם
מאיה   (04.04.05)
210. ילדי הגנים יפגינו ברחובות נגד זה
אחד שיודע   (04.04.05)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה