חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
בצפון יוכרע גורל המזרח התיכון
שאול אריאלי
פורסם: 17.07.06, 00:02
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 125 תגובות ב-125 דיונים
61. מס' 1 הוא פלשתיני שמתחזה לכותב ישראלי
יוסי   (17.07.06)
62. מי רוצה שלום
דב מלר ,   נצרת עילית   (17.07.06)
מי שרוצה שלום לא רוכש נשק במיטב כספו . מי שרוצה שלום לא מחנך לשינאת יהודים. מי שרוצה שלום משקיע בתשתיות. מי שרוצה שלום ינסה ליצור תנאי דו קיום . מי שרוצה שלום יושב לשולחן המו"מ איכן הפלסטיני הזה לא תמצאו אותו גם בנרות
63. רק בכח ובלי מוח
קונפוציוס ,   יפו   (17.07.06)
הבעייה היא שישראל הכוחנית אינה מתכוונת (ואף פעם לא התכוונה) להגיע להסדר הוגן עם הפלשתינאים . לכן המבצע הזה ישרת אינטרס הפוך והוא הנצחת הכיבוש .
64. 53 - אתה טועה ובגדול.
נסראללה הוא רק פיון ,   על לוח השח הזה.   (17.07.06)
53, נדמה לך שאם "ננצח" במלחמה הזאת ונשמיד לחלוטין את חיזבאללה (אפילו אם רק באופן זמני), אז "ניצחנו" ונשב איש איש תחת גפנו ותחת תאנתו. וזה בדיוק מה שמנסה שחקן השח שמולנו, לגרום לנו לחשוב. השחקן הזה הוא לא נסראללה וגם לא אסד - מדובר פה באחמדינג'אד. והוא החליט להקריב פיון, כדי להציל את המלכה. האיש משלים בימים אלו את ייצור האורניום המועשר. עוד חודש-חודשיים תהיה לו פצצה. הוא אישית ביקש מנסראללה ומראשי החמאס "לחמם" את הגזרה בכל מחיר, כדי שהמבט הבינלאומי יופנה אלינו ולא אליו, בזמן שאנשיו משלימים את הרכבת הפצצה. זאת לא המצאה שלי - אני מסתמך על פרסומים שונים בעולם הערבי. הבנאדם באמת ביקש מנסראללה, לחמם את הגזרה בכל מחיר. תסיק מזה איזה מסקנה שבא לך. המסקנה שלי היא, שיש למדינת ישראל עוד חודשיים-שלושה חודשים, לכל היותר, להתקיים, אלא אם כן נפציץ את הממזרים האיראניים בני הזונות. ומהר!!
65. מדוע מתעקשים כל הזמן לתייג שמאל-ימין
אמצעני   (17.07.06)
חשוב להבין שצריך לדעת להידבר ולנהל משא ומתן מחד ולהתחפר וללחוץ על ההדק מאידך בהתאם לנסיבות. די מרגיז לראות שישנם מי שמתלהמים לכל עבר וידם קלה על ההדק ושיח הוא מהם והלאה (בכל זאת שיחות הן שהביאו שלום עם מצרים וירדן) ומצד שני עוד יותר מרגיז זה שבשעת מלחמה כשיש קונצנזוס גורף להםעלת כוח יש מי שטוענים שצריך להידבר. נראה שהן אלה והן אלה תקועים אז צאו מזה!
66. ל - 1 אתה חוצפן!
בטינה ,   דרום   (17.07.06)
נסוגנו מעזה ומה קיבלנו?? קאסמים. הפלסטינים אינם מוכנים למדינה הם בקושי מתארגנים, לא מאוחדים, ומתנהגים כערב רב של ארגוני טרור ולא כעם שמתחיל לסלול את דרכו לקראת מדינה.
67. בין זומבוש לפסיכטור המחוזי מהמאמר הקודם
גונן   (17.07.06)
יש לי הרגשה שיש כמה "פסיכופאטים" שמנויים על תגובה מספר 1. באופן אוטומטי... מי זה הזומבוש הזה ? מאיזה מחילה הוא זחל הרגע ? אולמרט צועק בכל הכוח שאנחנו רוצים לצאת מהשטחים ולתת להם מדינה , והוא מתמקד בחידודי קווי הגבול .. אז תשמע טוב - יה זומבי שכמוך : 1. אריאל ומעלה אדומים , פסגת זאב וירושלים המערבית - לנצח חלק בלתי נפרד מישראל . זה חלק מהמחיר שהפלסטינים ישלמו עם ההתמהמות בקבלת החלטות. 2. אם "עם שרוצה שלום" ורוצה מדינה מעדיף "התנגדות עלק" במקום לשבת לדבר על המון שכבר רוצים לתת לו - אז לא מגיע לו כלום. 3. אם הם ימשיכו ככה - הגדה תתרוקן מתושבים לא בגללנו - האנשים שם פשוט ימאסו בחיי מלחמה בלתי פוסקים - וכל השטח יסופח לישראל . 4. ועזה ? ברוך שפטרנו ! רק קצת חינוך והרתעה ויהיה בסדר.
68. זהו רק פרק במלחמת עולם שלישית (כדאי לקרוא)
חנן ,   צפון   (17.07.06)
אנו והעולם שוגים בהבנת מהות המלחמה בימים אלה מול החזבאללה והחמס. דומה שכלם שקועים באשלית המלחמה הפוליטית-מקומית על א"י או ויכוח על הזכות לחבל ארץ כלשהו. נצחוננו כעת מול החזבאללה והחמס בעל משמעות כפולה לעצם קיומנו כיהודים בנחלת אבות, לעצם קיום העם היהודי בכלל וגם לקיום העולם כחפשי והיותנו מורי הדרך למיגור הטרור. פעילות הטרור בעולם נתונה ברובה בידי מוסלמים, נתמכת ע"י מוסלמים ומגובה בציווי מהקוראן. האסלם משחר נעוריו שאף להתפשט בעולם וע"פי רב בכח החרב ולא דוקא בכח המלים. גם הנביא מוחמד לא הדיר ידו מהחרב למען הפצת האסלם. לשיטת האסלם, כל שאינו מוסלמי נחשב לכופר באללה ובמוחמד נביאו. אין פשרה מבחינת הקוראן לגבי הכופר ועליו להחליט: להתאסלם או להפרד מהעולם מכיון שלשיטתם הכופר מטמא את העולם. על מנת ל"תקן" דרך הכופרים קיימת מצוות הג'יהד-מלחמת האסלם הכנגד הכפירה בעולם, מלחמת קודש היא. יש לכך סמוכין בקוראן במספר פסוקים העוסקים ביהודים, בנוצרים ובפאגאנים. כיצד להתיחס אל בני הדתות האחרות ונחיתותם לעומת הצדק המחלט האסלמי (אל-מאידה 5:22, 5:51 אל-אימראם 3:151, אל-טאובה 9:30, אל-פורקאן 25:52, אל-אהזאב 33:26, אל-האשר 59:2, אל-טאהרם 66:9). בחלק מהפסוקים המלה טרור היא מוטיב מרכזי. כך בעצם נוצרה קרקע פוריה לנביטה של אסלם קצוני כדוגמת אל-קאעדה, האחים המוסלמים, חזבאללה, חמס, הג'יהד העולמי ועוד קבוצות כהנה וכהנה. הם נושאי הדגל של מאבק האסלם בשאר העולם שאינו מאבק פוליטי אלא דתי גרידא. טענתם שהמערב מדכא מוסלמים; והיהודים ששדדו את אדמת א"י הוא רק תרוץ לצורך המשך התפשטות האסלם. מאז ה-11 בספטמבר אנו במלחמה עולמית של האסלם נגד שאר העולם. מאבקם על שטח א"י אינו פוליטי אלא דתי מכיון שלדידם אדמת פלסטין היא אדמת וואקף - נכס איסלאמי מקודש ואינה נתונה לפשרה כלשהי. לכן כל הסדר או הסכם שלום שייחתם אך זמני הוא עד להזדמנות הבאה בה יוכלו ל"שחרר" את פלסטין הקדושה מטומאת הכופרים היהודים. כיצד הפכה א"י לאדמת קודש מוסלמית? נדמה לעצמנו שאנו גרים בבית שהוא רכושנו ומגיע בריון שמגרשנו מביתנו בעל כרחנו (כפי שהרומאים הגלונו לפני אלפיים שנה מארץ ישראל). הבית נותר נטוש אך לאחר גרושנו מהבית נכנס אליו השכן, גר בו ועושה בו כבשלו (כבוש א"י בידי המוסלמים) מכיון שהיה בטוח שלעד לא נשוב. אולם אותו השכן הופתע לראות שלאחר זמן שבנו לבית שגורשנו ממנו, מסרב לפנותו וטוען שזהו רכושו המקורי. אז כדי למנוע מחלוקת ומדון אנו אומרים לשכן שאנו מסכימים שישאר בבית אך נבקש להקים לנו בית חדש בשטח בור לא מעובד. אבל אותו שכן ברב קנאתו ראה כיצד הפכנו אדמה חסרת ערך לנכס, החל להציק לנו (פרעות הערבים ביהודים). כך הפכה גנבת רכוש לנכס קדוש. כמה פעמים נזכרת ירושלים בקוראן? אפילו לא פעם אחת. כמה פעמים נזכרת ירושלים בתורה ובתנ"ך? שאלה רטורית... אז איך ניתן להסביר עבור מי אדמת א"י קדושה יותר? למה הוקם מסגד אל-אקצא על חורבות קודש הקדשים היהודי - בית המקדש? מכיוון שהמוסלמים רצו לאבד כל זכר יהודי מא"י. מה אנו למדים מכל הפעולות הללו שהמוסלמים נקטו? רצון עז לממש את הג'יהד ולאסלם את כל שיש ביקום, בכל מחיר ושטה. מי הגוזל ומי הנגזל? אומרים יש מוסלמים מתונים. גם זו שיטה להגיע להשגים. הקצונים נושאים את החרב והמתונים מרצים את שאר העולם שהקצונים הם מעוט זניח. אם הם רק מעוט זניח, מדוע אינם מקיאים מתוכם את הקצונים? וכי באמת רוצים הם? לא! זוהי השטה בבחינת צעידת שני צעדים קדימה ואחד לאחור, העקר לצעוד בדרך הג'יהד - מצות הקוראן. עלינו להשכיל ולהבין שכל פשרה עם האסלם היא אך זמנית כהסכם מוחמד עם בני קוראייש בבחינת מותר לשקר למען המצווה ומכאן קצרה הדרך לשחיטה בשם הדת. אם נביט לעבר, האסלם צמח מהמדבר הערבי ובכח החרב. כיצד הגיעו מוסלמים לאירופה, אפריקה, א"י, דרום מזרח אסיה? האם לא בכח החרב? האם לא בשחיטת בני דתות אחרות? האם לא בהשלטת טרור? למה גורשו המוסלמים מספרד והאמפריה האסלמית דעכה? האם זה קרה מאהבת תושבי ספרד את האסלם? רבותי, ההסטוריה חוזרת כגלגל. היום האסלם שואף להתפשט בעולם כמו בימי הבינים ובאמצעים משוכללים יותר המגובים ע"י מדינות תומכות טרור כגון סוריה ואירן. באירן חל חוק אסלמי קיצוני. גם הסעודים הם תומכי טרור קצונים אך למראית עין מציגים עצמם כמתונים רק בגלל אנטרסים כלכלים עם המערב. לכן, אל לנו להפסיד במערכה מול החזבאללה וארגוני הטרור הפלסטינים. כי אם נוכל להם לא רק שנציל את הפרוייקט הציוני, נציל את העם היהודי משואה שניה ונוכל להאיר לעולם הנאור איך למגר את הרע, את הטרור. זו מלחמת עולם שלישית ודורות יחלפו עד שתסתים, עד שהאסלם יצא מחשכת ימי הבינים בה הוא שרוי.
69. חלק מהטוקבקים והתגובות באתר זה נכתבו ע"י...
עירני   (17.07.06)
חלק מהטוקבקים והתגובות באתר זה נכתבו ע"י אנשי חמס וחיזבאללה כחלק מהמלחמה הפסיכולוגית שהם מנהלים נגדנו. ניתן לזהות תגובות שתולות אלה דרך הרוח התבוסתנית הנושבת מהם,המסתתרת מאחורי גישה הומנית לכאורה. גם תגובות המריחות מחוסר אמון במערכות שלנו מגיעות מאותו מקור. כמו שאתם יודעים אתרי התקשורת שלנו נגישים מכל מקום דבר המקל עליהם.
70. כתוב קשה לקריאה, לצערי
יהודה   (17.07.06)
71. 1. / תזכיר לנו מה היה כאן ב-48! איזה שטחים כבשנו?
(17.07.06)
על איזה עם שלטנו? ולמה רצו אז להשמיד אותנו? או שלמצור על ירושלים ומניעת מים ועזרה רפואית קוראים בז'רגון שלך לגיטימיות ושיחות שלום?
72. ל 49 מארגון ארבעה אבות
הפסיכיאטר המחוזי   (17.07.06)
לא הבנתי מספר דברים במכתבך: 1. אם צה"ל יתכנס לבסיסיו לא יפגעו עוד אזרחים וחיילים? צה"ל התחיל בתוקפנות? 2. חברי הכנסת עובדים אצלך? אתה רוצה לשבות רעב? תשבות. 3. שביתה שלך או של חברי הכנסת ישחררו את החיילים החטופים? נסראללה יחוס על חייך? נו באמת. אני מבין שאתה אבא לחייל ולכן אתה מודאג. אבל דווקא כעת בצורת הלחימה שנוקט צה"ל אין סכנה לחיי החיילים. אז אם אתה באמת רוצה שלא כל פלסטיני חיזבאלונר או אוהב ישראל יחטוף אותך, אישתך או ילדיך שאינם חיילים, אתה צריך להיות הראשון לתמוך בצורת המתקפה הנוכחית של צה"ל.
73. מיקסר התגובות למאמר
טרוצקי ,   גוש דאנס   (17.07.06)
נפשי נקעה מכל התגובות הלעוסות של כל ה"שמאלנים והימניים" איני ציוני כי מוצאי אינו מאירופה , שם הגו את הטעות ההיא(כולל בזל) כמו כן אני אינטרנציוליסט.אשר רוצה לשרוד בעולם שבו עדיין מכירים בתימות עתיקות של לאום ודת שיביאונו לעבדון. כמו-כן גם ובמיוחד האיסלם שולל פשרות, ומאז מוחמד דוגלים בשיח בינרי (0\1)או האמונה או החרב. אין לגרוע מןהתרומה השלילית של הגישה האמונית העיברית(יהודית?) המתעלמת ממאזן הכוחות העולמי, ודורשת מקסימליסים בשם אמונה\דת טיפשית ופרימיטיבית אף היא.
74. נו שאול...באמת...
גלעד   (17.07.06)
הרי אתה ושיטתך הבאתם חלק ניכר מהרעה הזו שעוברת מעלינו. אתה ושכמותך העדפתם לעצום עיניים ולהתרפק על חלומות אוסלו השיקריים. אתה וחבר מרעיך העדפתם לחשוב שהצד השני שזור בעלי זית וכוונות שלום. אתה ודומיך שאמרתם שתקדים הצפון השקט יכול להתקיים גם בעזה. אתה ופחדניך שעתה מגלגלים עיני עגל בפחד. ואני ושכמותי יכולים רק להגיד(ובאמת בצער) -אמרנו לכם!
75. על ישראל למצוא דרך לצאת מהעימות בצורה נאותה ולא
רועי   (17.07.06)
לצאת בהצהרות של "הלחימה לא תפסק עד ש...". הצהרות כאלה דוחקות את ישראל לפינה חסרת ברירה של להמשיך להלחם ויהי מה. לבנון חלשה היא כלי משחק בידי סוריה ואיראן, הם אלה שכופים על החזבאללה לא לשחרר את החטופים כדי לאלץ את ישראל להמשיך להלחם.
76. ההתנתקות התפוצצה לנו בפנים!
(17.07.06)
77. צהל יחסל את אויבי ישראל בעזרת נשק גרעיני.
איש ,   מהתזמורת הפילהרמונית   (17.07.06)
78. אצל הימין מי שחושב אחרת הוא עוכר ישראל
בלה ,   תא   (17.07.06)
אם אריאלי שמאלן מה היה בגין שהחזיר את כל סיני ופינה את כל ההתנחלויות שם. מתי תבינו שויתור מתוך כוח כפי שאריאלי מציע שנים עדיף על התקפלות מתוך חולשה כפי שביבי עשה בחברון וברק בלבנון.
79. שאול אריאלי, אין חדש במה שכתבת, ובימים אלו מי שלא מחדש
זובור   (17.07.06)
עדיף לו שישב בשקט. אם אתה צריך לעבור תהליך הכאה על חטא ולהודות שההארה הגיעה גם אליך, 10 שנים אחרי שכל אזרח שפוי כאן מבין אותה, לך לפסיכיאטר ועזוב אותנו במנוחה. נמאס כבר מערימות השמאלנים שצצים כפטריות אחרי הגשם, כשכל תפיסת עולמם קורסת והם רואים בצער את ידידיהם נאנקים בקלטות וידאו.
80. שאול אריאלי - אין לך עמוד שדרה? אין לך בושה?
מודאג שנרגע קצת   (17.07.06)
מה קרה, התחלת להפנים את המסרים הנכונים? אתה צריך חיזוקים לאור קריסת הקונספציה שלך? לך לטיפול ועזוב אותנו במנוחה! העולם משתנה במהירות, כדאי לך להפנים!
81. ממש "שר הטבעות"בגונדור יוכרע גורל המין האנושי
(17.07.06)
82. תומר55-היודע צפונות ליבו של אסד...לפני שנתים הוא התחנן למו"מ
Ehad Haam-Zionist   (17.07.06)
והאינטרס שלו הוא "קצת" יותר מורכב מראיה פרובינציאלית שיש לך -האלמנט של שלטון מיעוט דיקטטורי קיים -האלמנט של פחד מישראל והאמריקאים קיים -הרצון להופיע כגיבור לאומי שהחזיר למדינתו את הגולן קיים -האלמנט של מנוף כלכלי רציני קיים ......וגם האלמנט של אי נוחות לאומית תחת דיקטט אירני שתיהפך למדינה גרעינית קיים
83. כולכם עדיין לא הבנתם כלום!!!!
המתריע בפתח ,   נתניה   (17.07.06)
כל מטרת ההסלמה בצפון היא בעצם הסחה ומטרתה לתת לאירן זמן להתחמש בנשק אטומי!!! התקשורת בארץ כ"כ סתומה שלא שמעתי פעם אחת מילה על זה..אני מקווה שלפחות קברניטי המדינה עלו על זה. הבעיה האמיתית היא לא הקטיושות בחיפה אלא האטום באירן!!!!!
84. שטויות דיבר כותב הכתבה
הכותב א.   (17.07.06)
מה שמצביע על חוסר הבנה בסיסי
85. ל- 1 זמבוש
מורה נבוכים   (17.07.06)
מדוע הפסקת את רשימת המקומות מהם יש לסגת? נגמר לך המקום? והרי זו רשימה חלקית בלבד שמציג החמס הרשימה על פי החמס, כוללת גם את עכו יפו אשדוד ואשקלון וגם את השטח שבינהם. מי אתה זמבוש? (שאלה ריטורית כמובן) הלנו אתה או לצרינו? גם זו שאלה ריטורית אם לא הבנת. ברור כשמש מי אתה ולצד מי אתה. ע"ע האימרה "אפשר להרחיק את היהודים מהגולה אבל אי אפשר להרחיק את הגולה מהיהודים" ותמצא שם את תמונתך.
86. לכל המתפלאים: זומבוש הוא ערבוש! (עראבר ביידיש)
ימנוש   (17.07.06)
87. 49 - סליחה אבל אתה דפוק
1 העם   (17.07.06)
זה שהבן שלך בסכנת מוות - לא צריך להשפיע על המשך הלחימה. המלחמה היא לא חיי בנך. המלחמה היא על השלום בארץ (מוזר - לא). החיזבאללה רוצה להשמידנו. אין להם עניין בדיבורי שלום. הם אומרים את זה. מכריזים את זה. ואתה עדיין חושב שיש עם מי לדבר. בנך לא פחות חשוב מחיי כל אזרח אחר בצפון. אם תטמון ראשך בחול - זה לא אומר שלא יהרגו אזרחים בצפון. כשאני הייתי חייל - לימדו אותי שחייל עלול למות גם הבן שלך יודע את זה. לא רוצה - שיעשה נפקדות. שיערוק. שיברח שיעלם. אבל צבא זה לא קייטנה. לא עוברים מסלול כדי לשחק בנדמה לי. ואם חייל נהרג - ובדיעבד ניצלו חיי אזרחים, אז זה מה שצריך לקרות. לזה נועד הצבא. לכן הייתי חייל בצה"ל. גם בני יהיה חייל בצה"ל. הלוואי ונכדי לא, אבל כמו שאני רואה את זה. גם הוא יהיה.
88. לזומבוש
אנטוניו ,   תל אביב   (17.07.06)
אנחנו לא מתלהמים...אנחנו מבינים שאתה תמהוני שחי בצילה של שמלת אימך.
89. בול פגיעה
גדעון   (17.07.06)
הפעם אני מסכים עם דבריו של אריאלי בכל מילה. נעדרת כאן הפטרונות השמאלנית המסורתית, המשחררת את הערבים מאחריות שלשהיא לגורלם, ושמה את הנקודות החשובות על השולחן.
90. כל אחד והמיקי גורדוס שלו
נהע   (17.07.06)
המיקי גורדוס שלי משוטט בכל תחנות הרדיו והטלויזיה הערביים, ומקשיב לשיחות עם מאזינים. והרי התוצאה: 70% מהלבנונים (שזה המוסלמים שם) תומכים בחזבאללה ומתנגדים לסניורה. למה? כי מה יש להם מסניורה שזועק לעזרה ולהפסקת אש? ומה יש להם מהחזבאללה? הא, החזבאללה זה הכבוד הלאומי. החזבאללה לא נרתע מפני צבא חזק ממנו. החזבאללה לא נבהל מהעולם ולא מבקש עזרתו. החבאללה מתעתע בצבא חזק ממנו ומשתק את כל צפון מדינת ישראל. בשביל הישגים כאלה שווה לסבול. ובהקשר רחב יותר- כאשר העולם המוסלמי עסוק רובו בחיפוש אחר היורש המתאים לשושלת מוחמד, וכשהמאבק על כך ניטש בין סונים ושיעים, ערבים לעומת לא ערבים וכו', כל המכה בישראל צובר יותר נקודות. המסקנה שלי- ישראל צריכה להתרחק מכל הקונפליקטים האלה, עם או בלי חוזי שלום. ישראל צריכה לעסוק נטו בהבטחת בטחונה ולא להתערב בסדרים כאלה או אחרים במזרח התיכון. הלבנונים רוצים חזבאללה? זה עסק שלהם. אבל לכל עסקה יש מחיר. ורצוי שלקראת הפעם הבאה, כן כן, הפעם הבאה, המחיר יהיה בעיקר בצד השני.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה