חדשות  דעות  מאמרים  גד ברזילי
כסילות הקונצנזוס
גד ברזילי
פורסם: 13.08.06, 08:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 144 תגובות ב-144 דיונים
61. מי היה צריך את המלחמה הזאת?
(13.08.06)
62. בבתי קברות צבאיים אין פרופסורים, גם לא מגוש דן...
בן נר ,   אור הנר   (13.08.06)
עד שלא יוציאו ה"פרופסורים" את הקידבק וילכו להילחם, אין להם הזכות הלגיטימית להגיד את הביקורת שלהם. אני מחפש אותם ב"רשימות השכול" ולא מוצא, אני מחפש בנרות את ה"נאורים" משינקין, נגמרו לי הנרות, לא מצאתי, למישהו יש נרות להשאיל ?, אולי עיני טחו מראות מרוב דמעות על אחי הנופלים.
63. האם הדין הציבורי מספיק, כדי שיתבצע שינוי כל שהוא?
(13.08.06)
64. כסילות הקונצנזוס=כסילות הכותב
motyper ,   israel   (13.08.06)
כנראה שבסופו של יום איאלץ גם אני להשתמש בתוארי האקדמיים =פרופסור וכו.. או סא"ל במי"ל. לא סתם נתתי את הכותרת אשר נתתי, מתוך הרצון להגן על זכות הבקורת שזו כוונה שיש לה אחיה במצב הקיים עובר הידען המכובד לבקורת עצמה- אין זה רלבנטי מהי, שכן קריאה קלה ובלתי מעמיקה בה מוכיחה את כסלותה, לצורך הבקורת הזו עליך אני מנצל את כישורי האקדמיים- אגב גם בארץ וגם בחו"ל והואיל ואני מבוגר ממך בלא מעט שנים אז אוכל רק לומר "נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי חכמה בכתיבתך".
65. מאמר ברמה גבוהה
תודה   (13.08.06)
רוצים עוד מאמרים כאלו ברמה גבוהה
66. סטודנט מאוכזב
סטודנט שלך ,   תל-אביב   (13.08.06)
מר גד ברזילי היקר!!! קראתי בעיון את מאמרך, בעברי הלא רחוק הייתי סטודנט שלך במדעי המדינה ובכל השיעורים נתפסת אצלי כאדם מבין עניין, פרגמטיסט ובעל חשיבה בריאה. קריאת כתבה זו גרמה לי לחשוב ההיפך. כתיבתך היא בושה וכלימה לאקדמיה ולך בפרט... בימים אלו ראוי כי תגבו את מהלכי הצבא... אשר נלחם בקושי רב בארגון גרילה לוחם. במקום זאת אתה מעלה שאלות בלתי ענייניות אשר פוגעות בעמנו ומכניסות סכין בלב האומה. לא ראוי כי אתה וחבר מרעך תזיזו מעט את עמדתכם הפוליטית שמאלה? הרי כל הדברים בהם האמנתם כל השנים מתנפצים לכם בפרצוף- ראה היציאה מלבנון שהביאה לחימושו המפלצתי של הארגון, ההתנתקות וכיוצ"ב... אני חושב שראוי כי לא תלמד בשנה"ל הקרובה או לכל הפחות תימנע מהשמעת דעותיך בפומבי. חבל שדווקא פרופ' אהודים שכמותך מציגים עמדות אנטי ציוניות כאלו- אני אחרוג ממנהגי וארשה לעצמי לומר לך מילה אחת! תתבייש
67. צריך לפתוח עיניים ואוזניים ולהקשיב גם לזה
האזרח ק' ,   רמת גן   (13.08.06)
למרות שאיני מסכימה עם חלק מהתובנות, כל כך חשוב לבטא ולתת ביטוי לכל העמדות והביטויים בחברה שלנו. גם אם לא נוח לנו לפעמים לשמוע!!! ביחוד כשמדובר מאדם משבין קצת
68. אדוני הפרופסור, ששייך בעצמו לאליטות הרקובות:
ש"ק מחיפה ,   חיפה   (13.08.06)
אין לך להלין אלא על עצמך, ועל חבריך לאקדמיה, שכל מהותם שלילה, הרס וחורבן. מעולם לא הגיעה הצעה קונסטרוקטיבית ומועילה מכיוון השמאל הקיצוני, אליו אתה משתייך. גם אם תקרא לחבריך "אליטות" ותשמיץ אותם (בבוגדנות טיפוסית), אין הדבר מוציא אותך מכלל "אליטה". מבחינת הרוב המוחלט של הישראלים, אתה, כמו כל השמאל הקיצוני שאתה נמנה על שורותיו, אותו זבל. דרך אגב, אף אחד לא ממש מוטרד מדיוני השכל שייערכו באקדמיה.
69. כבר 10 שנים זאת מדינה של מאפיה
(13.08.06)
האליטות הם הכל, במיוחד האלפיון העליון, בעוד שהאזרחים הפשוטים חשובים כקליפת השום. אזרחים הפשוטים נותנים לדפוק את עצמם, כי לרובם אין את הכישורים לעשות משהו אחר. רובם אינם חושבים רחוק ומאמינים לשקרים של המאפיה.
70. מאמר חשוב. כל מילה בסלע!
(13.08.06)
71. מה עניין סברה ושתילה לכאן?...
אילן ,   חיפה   (13.08.06)
מה עניין סברה ושתילה לכאן?... הפרופסור המכובד "שכח" כי אלי חבייקה, ראש כנופיית המרצחים הנוצרים מסברה ושתילה,שירת מאוחר יותר כשר בממשלת לבנון? וכי קהות החושים של צמרת צה"ל לא רלוונטית לנושא? היא הבעייה. אבל הצגת ישראל כטובחת הינה עיוות ועלילת דם הסטורית,שחבל שמתוכנו,מוציאים את דיבתנו ומאמינים לזה! Uשיהיה שלום לכולנו!
72. ל-41 מי זה הליכוד שלך ?
ygot   (13.08.06)
האם אנשי הליכוד של היום ? או אולי שרון ואנשיו ששלטו בו מ2000 וכיום נמצאים בקדימה ?
73. ________ לכל מעלי הגירה והמקטרים _____
******************** ,   ********************   (13.08.06)
זה בגלל שלא הלכתם לקלפי בהמוניכם וזילזלתם בחובתכם האולטימטיבית. זה בגלל שבחרתם בקומבינת קדימה ובגימלאים. בפעם הבאה תחשבו חזק חזק לפני שאתם הולכים לקלפי. הרבה קודם לכן. תשאלו את השאלות הנכונות *ב*ז*מ*ן* ורק אז תבחרו את מי שנכון לבחור. לא בלית ברירה, אלא עם ברירה. אתם קבעתם/קובעים מי אלה שיהיו בשלטון ומי יהיו אלה שיחליטו החלטות מכריעות וקריטיות בחיי העם. תחקקו על לבכם ותזכרו בבקשה.
74. הייתי מצפה מפרופ' שיהיה יותר חכם!
רועי   (13.08.06)
עצימת עיניים ואי הבנה בסיסית של המציאות מצד אדם משכיל מעידה על חדירה של עמדות פוליטיות קיצוניות לתוך האקדמיה ומטמאת את הטוהר האקדמאי.
75. חבל על הזמן....
ציון ,   ירושלים   (13.08.06)
תלמיד יקר, חבל על כל השנים שבזבזת באקדמיה. לא למדת כלום על התפקיד שהיא ממלאת, וחייבת למלא, בעיקר בזמן מלחמה: להתריע על מחדלים, שקרים וזיופים, לחשוף צביעות באשר היא, ולהיות נאמנה לדבר אחד בלבד - האמת!
76. כסילות הכותב
קונצנזוס   (13.08.06)
במלחמה בת חודש אין לביקורת ציבורית כל פוטנציאל בונה אלא רק פוטנציאל הרס, דמורליזציה של הלוחמים בחזית ושל העורף האזרחי. רק תהליך ביקורת פנימי, הפקת לקחים מיידיים וישומם בתוך המערכת הממשלתית והצבאית יכול לתרום תרומה חיובית בטווחי הזמן הקצרים האלה. כל טענות הכותב כלפי המנהיגות האזרחית והצבאית כנראה נכונות וחייבות להחקר ביסודיות עם הטלת אחריות ברורה על האחראים למחדלים בשנים האחרונות ולטעויות במהלך המלחמה. כל זה צריך לבוא לידי ביטוי עם הפסקת הקרבות ולא רגע קודם.
77. כשהצבא הוא צבא כיבוש
G   (13.08.06)
הוא כבר לא יודע להילחם כשיש מלחמה צודקת. כשרגילים לשלוח טילים בפלשתנאים,ולהשפיל אותם במחסומים,ולהגן על מתנחלים ומעמדם כאדוני הארץ,נוצר צבא לא מאומן ולא מיומן שמופתע כל יום מחדש מהאוייב שמולו. אולי לפחות כל מחרחרי המלחמה מימין למדו את מגבלות הכוח.אולי זה לא פופולרי להגיד אבל רק פינוי ההתנחלויות סיום הכיבוש והסכם עם הפלשתנאים ישאיר לנו סיכוי לעתיד יותר טוב.
78. שירת המקהלה - כי השאלות הן רטוריות - לנו התשובות ברורות!!!
עד מתי שמאל??? ,   עד מתי?   (13.08.06)
הימין הוא הקול הצלול היחיד במדינה המדממת הזו, היחיד שצדק בכל מילה - החל משאגותיו, שלא נשמעו בתקשורת השמאלנית בעלת האג'נדה, שלאנתיפאדה אין קשר לשטחים של 67' אלא לאלו של 48. היחיד שצדק כשהתעקש על בחירות בגדה (מדריד 91') וזעק "שלום לא עושים עם ארגון טרור" (אשף) ובהמשך כשניחר גרונו מול הרצח המתרבה והפיגועים שחומרתם קפצה מדרגות חמש חמש בכל פעם, במהלך תהליך "השלום" - והוא קרא ביאוש - אל תתנו להם רובים. (1993-1998) ואח"כ כשתפשנו את הראש בין הידיים אחרי הבריחה המביכה מלבנון והפקרת הצד"לניקים (2000). בעשור אחד הצליח השמאל לדרדר את שלומה ובטחונה של מדינת ישראל עד לרמה של תקופת קום המדינה. בעשור אחד השמאל הרס 50 שנות בנייה ומאז "חומת מגן" ב-2002 הימין ניסה (כרגיל) להציל אותנו ולשקם את ההרס. ואז בא סמולמרט ושוב מחריב הכל, לא בגלל עצם היציאה למלחמה - אלא עקב ההססנות וכמות הטעויות הטקטיות שביצע. אתה שמאל צבוע שלא יודע להגיד ט-ע-י-נ-ו לא בגדול בע-נ-ק. סליחה. סליחה על ההרוגים ועל הקרע והפילוג שיצרנו בעם. סליחה סליחה ושוב סליחה! ויש לי שאלה: תגיד, מה צריך לקרות כדי שנשמע אותך אומר - טעיתי. כי הנהגת הפלסטינים מזה שנים אומרת שהבעיה היא הנכבה (כיבוש 48') ושפלסטין היא כל ישראל. שנים שהיא אומרת שלכל הפליטים הזכות לחזור לארצם. מזה שישים שנה אותם פלסטינים קוראים מוות ליהודים - מה צריך לקרות כדי שתאמין שהם מתכוונים למה שהם אומרים? גם אם "הכיבוש" היה בלתי מוסרי - הוא מעולם לא היה הסיבה לאיבה. היא היתה קיימת כאן קודם - למה אתה מסרב לראות את זה?
79. האמת כואבת מדי כדי לדון בה
ויני ג'ונס   (13.08.06)
המלחמה הזו הוכיחה עד כמה המדינה הזו שסועה ורקובה מהיסוד: האליטות מנותקות מהחיילים הפשוטים, גם בגלל שהילדים שלהם כבר לא הולכים לקרבי, אלא משרתים בעורף התל אביבי; הממשלה הפקירה במשך שנים את הפריפריה ומעמד הביניים ועכשיו היא מצפה מהם להתלכד ו"להיות חזקים", עם סיסמאות כמו "מחבקים אתכם". ומי מסייע לאומללים? בעלי ההון ולא המדינה. ויותר מכל המלחמה הזו את מוגבלות הכוח של צה"ל: אי אפשר להילחם כל הזמן בכל החזיתות, ולכן הגבול הצפוני הוזנח לטובת מאבק באינתיפאדה השנייה.ושכלא מטפילם בפצע בזמן הוא הופך למוגלה
80. "בולטת מאוד שתיקתו הרועמת של הציבור" ???
אתה באמת פרופסור??? ,   ???   (13.08.06)
היחיד שלא שתק זה הציבור שהתגייס כולו לטובת הצפון!!! איפה לדעתך מתארחים תושבי הצפון אם לא במרכז? מאיזה כסף בדיוק מגיעות התרומות לאלה שנשארו שם??? מי מכין ומגייס כספים לקנות חבילות אוכל לחיילים שלנו?? או שלא הבנתי את כוונת המשורר, או שהמשורר לא גר כאן.
81. אקדמיה, דרוג של עולם שלישי במדעי החברה והרוח ...
חדש   (13.08.06)
המאמר שלך שיכנע אותי סופית שאנשי אקדמיה יכולים להיות אנשים מגויסים ושבויים בדעות קדומות. " אם המודיעין הישראלי טעה, יש לערוך בו בדק בית יסודי, בעוד שאם ידע - מדוע לא תיפקד הדרג המדיני?" - פרופ' נכבד, כולם ידעו והכתובת הודפסה כל פעם בעיתונים. גם אני , אדם פשוט, ידעתי אך נמאס לי להיות על תקן של ימני פונדומנטליסט החי מהפחדות (קסם שמסם...) . אני מניח שבאונברסיטת תל אביב הגרעונית להחריד היו 1000 מחקרים בנושא הפלשתיני, האם היה מחקר אחד רלוונטי בנושא החיזבאללה? ואם היה האם מישהו באונברסיטת תל אביב היה מוכן להזהיר? אחרי המלחמה חייבת לבוא כדבריך "ביקורת ציבורית גלויה" אך זו תהיה בכל התחומים כולל אקדמיה אשר אף פעם לא חיבת לעמוד במבחן המציאות מלבד יצירת קשרים והפעלת מערכת "צטט אותי - אצטט אותך". " כיצד זה לא הוכנו מבעוד מועד מקלטים ערוכים היטב ...." זה עולה כסף ואחרי הגרעונות של אונברסיטת תל אביב אין כסף לשום דבר. אתה בוודאי תטען שזה בגלל ההתנחלויות אך בכל מקרה המשכורת שלך איננה מציאותית ליכולתה של המדינה.
82. ברגע שראיתי את המילה "כיבוש" - הפסקתי לקרוא.
כסילות השמאל   (13.08.06)
כל פעם שאני נתקל במאמר שמזכיר את המילה הזו, מהר מאוד אני מבין לאן נושבת הרוח של הכותב, ומפסיק לקרוא במקום, במקום סתם להתעצבן על טיפשים.
83. יש גם פרופסורים לא חכמים, לא רק שדרי ראדיו וטלוויזיה
איציק ,   צפון   (13.08.06)
בזמן מלחמה יש רק קנה מידה אחת ! האם אתה תורם למאמץ המלחמתי או לא ?
84. כולם לקרוא את 81 ...שווה כל מילה...כל הכבוד !!!!
פרופ' ,   תל אביב   (13.08.06)
85. אוי,רק אתה חסר לנו עכשיו...תחסוך מאיתנו את
ורד   (13.08.06)
הצדקנות המעושה הזאת,בסדר? "צבא של משטרת כיבוש"??החיילים שלנו נלחמים על הבית שלנו(לא שלך,אתה יכול להשאר בוושיגטון)כל אזור הצפון הפך לעי חורבות,אז תחסוך מאיתנו את הטפות המוסר שלך.נמאס לנו מהן!!!
86. עם כל הכבוד לאקדמיה וגם אני בתוכם
ritase   (13.08.06)
מזמן למדנו כי לכל מטבע יש שני צדדים ועוד למדנו שהעוסקים בעניני המדינה באקדמיה הם מגוייסים כמעט כאחת לטובת השמאל הראדיקלי כך שמחקרי האקדמיה בתחום מדע במדינה אינם אמינים אלא תואמים את השקפת עולמו של החוקר. לכן לא טוב ולא ראוי להקשיב ולקבל את דברי האקדמיה כלשונם אלא ראוי שכל אזרח יהפןך לחוקר ויגיע למסקנותיו בכוחות עצמו שכן רק כך יוכלו להגיע אל האמת. ביקורת ציבורי בזמן מלחמה טובה עד גבול מסוים, כאשר הביקורת גורמת לדהמורליזציה כאשר הביקורת מתבססת על נתונים שקריים כאשר יש עיוות של המציאות, עדיף להשתיקה.
87. כל הכבוד ל78. באמת עד מתי השמאל ימשיך???
אבישי ,   צפון   (13.08.06)
88. גדי היקר האם אנו צריכים לדאוג לאזרחים הלבנונים???
יוסף תמיר   (13.08.06)
נדמה לי, שקונספציה זו היא בבסיס הכשלון אני אתה וממשלת ישראל צריכים הינו להבהיר לעולם בכול דרך ואמצעי ששלומם של אזרחי לבנון הוא דאגתה של ממשלת לבנון לנו יש אזרחים להגן וחילים שיש חכסוך בדמם. אין לך שפלות מוסר גדולה מזו השולחת חיילים אל מותם רק כדי לא לסכן את אזרחי לבנון. חפים מפשע ??? שיתוף פעולה אקטיבי ופסיבי עם חזבלה איינם סימן לחפים מפשע. אזרחי דרום לבנון עמדו בפני ברירה ועשו בחירות הבחירות שלהם איפשרו לחיזבלה לטבוח באזרחי ישראל מאותו רגע הם אינם אזרחים חפים מפשע אלא משתפי פעולה ברי מוות.
89. הקונסנזוס נותן את הכוח לתוכנית היחידה - של הצבא
צודק בהחלט   (13.08.06)
אם למדינאים אין תוכנית והתקשורת מגוייסת - יש על השולחן רק תוכנית אחת. אין דיון אמיתי, אין אלטרנטיבות. אם התוכנית טובה - הרווחנו. אם היא לא טובה - נכשלנו. הפעם - נכשלנו בגדול!
90. עוד פרופסור...
אמיר   (13.08.06)
שבענו מפרופסורים. בכל יום נותנת וואי נט במה לעוד פרופסור ולעוד פרופסור. די נמאס. חוץ מלהתהדר במילים יפות, אין להם כבר מה להציע לחברה הישראלית. הם לא יושבים במקלט, לא יושבים בבונקר,לא יושבים בצריח טנק, ולא בחדרי השלטון אפופי העשן היכן שיודעים מה באמת קורה. הם אפילו לא תורמים דבר לתוצר העסקי. נמאס . די זוית הראייה של ילד בגן בחיפה חשובה יותר משל פרופסור.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה