חדשות  דעות  מאמרים  שולמית אלוני
אכן כן, אפרטהייד בישראל
שולמית אלוני
פורסם: 31.12.06, 08:47
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 308 תגובות ב-308 דיונים
121. גברת אלוני, את לא רלבנטית לענין שרידותנו בישראל
יששכר ,   הוד-השרון   (31.12.06)
גברת, את לגמרי , לגמרי "לא רלבנטית" לנושא של יחסים בין מוסלמים ויהודים בישראל ובסביבתה. הסיבה פשוטה וברורה: את תמיד תמיד תמיד מתיחסת רק לתוצאות של הבעיה כפי שהן מתבטאות בתגובות של היהודים, בעוד שאף פעם אף פעם אף פעם אינך מתיחסת לעובדה הפשוטה שהמטרה הברורה של האיסלם השמרני היא לחסל אותנו בלי כל קשר לאיך נתנהג. אולי תזכי ליחס פחות מזלזל אם פעם, פעם, לפחות פעם אחת, תעלי על הכתב גם את מחשבותיך על על המטרה של המוסלמים השמרנים כלפינו ועל איך, באופן מעשי, אנו יכולים להתגונן (או אולי לדעתך אסור לנו להתגונן) בפני המודיעים ברורות שברצונם לחסלנו והעושים כל שאפשר בכל הזדמנות בכיוון זה. ואולי תוכלי להציע מערכת התגוננות יעילה וגם "נקיה" מגילויי שחיתות נפשית והתנהגותית של חלק מהקהילה המתגוננת.
122. נו, ומה חדשת לי? הרי הכל ידוע וכל הישראלים יודעים זאת! ...
פריד   (31.12.06)
הישראלים יצאו לרחובות עכשיו בעקבות כך ששחשפת את האמת המרה? הם פשוט לא יודעים שהזכות להתגונן מפני השמדה לא מקנה את הזכות לדכא אחרים. בושה וחרפה.
123. ומה עם היהודים שאסור להם להגיע לביתם???
אורי וויסרוז ,   ברכה   (31.12.06)
124. מסכים עם כל מילה!!!!!!!!!!!!********
אבי ,   אור יהודה   (31.12.06)
שולה, תחזרי לפוליטיקה, העם צריך טיפה שפיות בפוליטיקה.
125. גברת ותיקה אולי תסבירי לנו איך את מציעה להתגונן בפני הנבלות
אלון   (31.12.06)
האלה ?
126. מה לגבי הכבישים לערבים בלבד שעליהם אף שמאלני אינו מזדעק?!
איתן ,   תל אביב   (31.12.06)
אחי גר בעפרה ועובד בישוב עלי. שני ישובים יהודיים באיזור ירושליים במרחק 10 ק"מ אחד מהשני. בערך כמו המרחק בין כיכר רבין להרצליה פיתוח. קטע הכביש מכביש מס' 60 המקשר את שני הישובים מיועד להיהפך לכביש לערבים בלבד, תוך אפליה בוטה ופגיעה באוכלוסיה היהודית באיזור. אם וכאשר זה יקרה, הוא ייאלץ לבלות קרוב לשלוש שעות בנסיעות כל יום על מנת לעבור מרחק אווירי של כ-10 ק"מ. ולא מדובר בפקקים של איילון.רק תביאו בחשבון שהאפליה היא דו-צדדית בפעם הבאה שאתם מזדעקים על מדינת אפרטהייד.
127. נכון. גם המערכת החיסון של גופנו פועלת בצורה מגונה.
אייל ,   תל אביב   (31.12.06)
הבה נהיה נאורים וננטרל את המערכת החיסונית בגופנו, כי גם לחיידקים יש זכות להתקיים. שולה, גיבוב השטויות תומכות הטרור שאת פולטת מהווה סיכון ביטחוני מוחשי לישראל ותמיכה מוחלטת בכל האנטישמים בעולם, המחפשים את הדרך לפתוח פצע בגוף ישראל, שדרכו יוכלו לחדור מחריביה. ההשוואה שאת עושה בין "אפרטהייד" לבין המצב בשטחים מראה שאין לך בכלל מושג מה באמת היה האפרטהייד, או שאת עושה בו שימוש ציני במטרה לפגוע בישראל במכוון. אם זכור לך, האפרטהייד התחיל בכך שממשלת דרום אפריקה הלבנה הצהירה ומיסדה בחוק, שהגזע השחור, המקומי, נחות מבחינה ביולוגית מהגזע הלבן השלט, ולכן יש צורך בחוקי גזע כדי להפריד בין הגזעים ולדאוג לכך שהגזע הלבן ישלוט תמיד. האפרטהייד היה פועל יוצא של אותם חוקי גזע. איפה, אם כן, חוקי הגזע בישראל, המגדירים את הערבי כנחות מבחינה ביולוגית מהיהודי? ואיפה החוקי ההפרדה בין הגזעים האוסרת ערבוב בין האוכלוסיות על מנת לא "ללכלך" את הגזע היהודי העליון? כפי שמספיק מגיבים שפויים אחרים כבר הבהירו,הפלסטינאים אוכלים את מה שהם בישלו וישנים במיטה שהם הציעו. זהו הצדק הטבעי בהתגלמותו - רק ששמאלנים מטורפים כמוך משום מה בכלל לא רואים את זה, אלה רק מרחמים על אלו שבאים להרוג אותנו, כי "אנחנו גרמנו להם להתנהג כפי שהם מתנהגים" - השלכת אחריות טוטאלית ואינפנטילית!
128. שולמית והאפרטהייד
(31.12.06)
היו היה כפר ערבי קטן ושליו עד שנהרס ובמקומו נבנה ישוב פאר לעשירים בלבד שנקרא כפר שמריהו, תושבי אותו כפר שליו שנהרס הפכו לפליטים ומתגוררים בשטחים וכל רצונם שלא כהה עם השנים, הוא לשוב לכפרם שנהרס לחזור בטוב וברע במלחמה ובטרור וכדי למנוע זאת מהם נשלחים חיילים חלקם בנים לאותו כפר שמריהו לבדוק לרדוף ולמנוע מאותם פליטים לפוצץ ולירות ולהרוג כדי לחזור לכפרם הקטן עליו יושבת היום לבטח גם אותה שולמית משמיצנית כפוית הטובה
129. כל מה שאומרים שונאי ישראל בערבית ,כותבת אלוני בעיברית.
השפוי מן ההר ,   שמאל לאנד   (31.12.06)
כך גם נוהג אורי אבנרי ,בירנבאום , גדעון לוי,ד" ר פפא , ושאר מריעין בישין , כאילו אנחנו חיים בשוייץ , והפלסטינאים מעולם לא שפכו דם יהודי , ואנחנו סתם מתעללים בהם , חמור במיוחד כשמביאים את הדוגמאות מיהודים בגולה שסבלו מאפליה , ממתי יהודים בגולה פוצצו את עצמם באוטובוסים , בשווקים וברחובות , ממתי יהודים בגולה הקימו תאי טרור ואגרו נשק כדי להרוג את תושבי המקום?? תראו מה הולך בעירק איך שהם מתפוצצים והורגים נשים וילדים בשווקים וברחובות , גרוע מזה יהיה חלקנו אם זרועות הבטחון לא ימשיכו לעבוד ימים כלילות כדי לסכל פיגועים ,ואין בזה שום קשר למתנחלים ולנוער הגבעות ,זה קשור לישראלים עם שכל בקודקוד ,וזוג עינים שרואים יפה את המרחב בו אנחנו חיים , וזה ששולמית אלוני עם כל ההשקעה שלה בפוליטיקה תמיד היא ומפלגתה היו בשוליים ,מעיד שרוב העם מסכים עם דברי ולא עם דבריה .
130. מעניין לקרוא את תגובות השמאלנים המעוותים כאן. העם היהודי
דרור ,   רמת גן   (31.12.06)
חולה. מאד. האם זהו פגם גנטי המוביל אנשים לתמוך בטובחי ילדיהם?
131. איך את לא מתביישת
איתי מ. ,   קריות   (31.12.06)
ח"כ לשעבר ועוד יהודיה....ללא כל בושה הצבא המוסרי עליו את מדברת (אני הייתי שם בניגוד אליך ולמכריך) הוא צבא מוסרי שאין שני לו בכל העולם....גם ביחסו לאוכלוסיה האזרחית וגם ביחסו למחבלים (ברוב המקרים האוכלוסיה האזרחית כביכול היא בעצם חבורת מפגעים) איך את לא מתביישת לקרוא לפעולות מניעה ,הגנה ולוחמה בטרור לגיטמיות אפרטהייד. מדובר במלחמה וזה כנראה מה שאת וכל חבריך המלומדים עדיין לא הבחינו בו בשבתם כה גבוה על מגדל השן. נכון שלא כולם אצלנו צדיקים גמורים אבל אנחנו נלחמים מול אויב כל כך אכזר, מושחט, חסר רחמים, שפל ובזוי עד אשר כל האמצעים נגדו כשירים, לא אנחנו הם אלה שמשתמשים בילדים ובאוכלוסיה כמגן חי! לא אנחנו משגרים בכוונה תחילה טילים לריכוזי אוכלוסיה! לא אנחנו שולחים ילדים נשים זקנים וטף עם חגורות נפץ סביב גופם בכדי לפוצץ אוטובוס אזרחי או ילדים שיצאו לבלות במועדון ביום שישי! לא אנחנו חוטפים חיילים! לא אנחנו מבצעים לינצ' בפלסתינאי שנקלע לשטח ישראל! לא אנחנו קוראים בגלוי להשמדת עם או לאי הכרה בו! לא אנחנו מעבירים אמצעי לחימה באמבולנסים יחד עם אנשים חולים או פצועים! לא אנחנו הצבענו למפלגה קיצונית התומכת בהמשך מאבק עד גירוש הישראלי היהודי האחרון! וישנן עוד דוגמאות רבות.....אז מי צריך ליטול קורה מבין עיניו? את, שמתעלמת מפשעי מלחמה יומיומיים המתבצעים נגד בני עמך או אנחנו אשר מביעים תמיכה בצה"ל ובמבצעי העבודה הקשה מאד רק כדי שאת וילדיך תוכלו לישון לכם בשקט ולצאת להסתובב בשנקין באין מפריע. כנראה שמשהו בכל זאת עובד ואולי דווקא יעילות השיטות הננקטות וגם את לא תוכלי להתווכח עם נתוני הסטטיסטיקה המדברים על ירידה חדה מאד בפיגועים המתבצעים בתוך שטח ישראל ואפילו בשטחים (לא כולל נפילות קסאם אבל גם לבעיה זו ימצא פתרון במהרה בימנו לסיכום: בח"י כבוד האדם ישנה פסקת ההגבלה המתירה פגיעה בזכויות המעוגנות בחוק כל עוד הפגיעה נעשית במידה המתאימה לתכלית ראויה ומקיימת את ערכיה של מדינת ישראל.... לדעתי שמירה על חיי אזרחים ישראלים הינה ערך עליון ותכלית ראויה ביותר גם אם המחיר הוא הגבלת חופש תנועה של מחבלים. לגבי מבחן המידתיות....במקום להעביר בקורת כל כך ארסית, מפלגת ורווית שנאה יכולת בעודך ח"כ להעלות הצעות מועילות יותר אשר יקיימו לדעתך את מבחן המידתיות אבל כנראה שבחרת בדרך הקלה שהיא לשבת על מגדל השן ולירות חיצי רעל אל לב ליבו של העם אותו היית אמורה לייצג בנאמנות....
132. גם בג"ץ לא קנה את השקרים.הרי הם מביאים להרג לחשני הצדדים !
אוהד   (31.12.06)
133. היית צודקת לו הם ידעו גם לשחק במשחק הדמוקרטי
שני אילני   (31.12.06)
שלומית אלוני - איתך הלכתי מגיל 16 (שנת 1974 ) . אז עוד היית בתנועה לזכויות האזרח. הפצתי את העלונים שלך בבית הספר ודיברתי בזכות הרעיונות שלך בשיעורי החברה. התבעתי למרץ עד הבחירות האחרונות. אבל....יש להגיד ביושר - לא ניתן לשחק במשחק הדמוקרטי רק באופן חד צדדי. דמוקרטיה היא משחק שכל המשתתפים חייבים לציית לחוקים. ולא- יש ניצול לרעה של מי שרוצים להיות סובלניים. לשתול חגורות נפץ באמבולנסים ולהשתמש במכוניות ישראליות כדי להסיע מחבלים מתאבדים - זה ניצול הדמוקרטיה. לכן - מי שלא מציית לדמוקרטיה (גם מימין וגם משמאל) - אין סיבה שנאפשר לו ליהנות מפירותיה.
134. האמת
דורית ,   תל אביב   (31.12.06)
האמת היא שאכן הפכנו להיות מדינה של אפרטהייד, שמשקיעה מאות מליוני שקלים בסלילת כבישים בכל הגדה המערבית, (היום יש כבר כ 50 כבישים כאלה) שהם ליהודים בלבד, , והאמת היא, שכולנו, צריכים להבין שזו אחריותינו, והדברים האלה נעשים בשמנו, עד שלא נתנגד ונצעק בראש חוצות שאנו מסרבים לשתף פעולה עם הפנים המכוערות והמזעזעות של הכיבוש הזה, שבכל יום ממציא עוד ועוד פעולות גזעניות ומשפילות,אנו כולנו אחראים לזה. אז בואו נעשה מעשים, ונמחה, ונגיד שהחרפה הזאת, לא מקובלת עלינו !!
135. האפרטהייד יגמר בארץ בדיוק כמו בדרום אפריקה!
מיכאל   (31.12.06)
136. זכותי לחיים עולה על זכות הפלסטינים למרקם חיים
ניר י-ם   (31.12.06)
כשהם יפסיקו לרצוח ילדים וילדות - והם עושים את זה כל הזמן. שמים אותם כמטרות, מחפשים לחטוף אותם, מקבלים כסף מחיזבאללה ומאיראן לרצוח אותם - כשהם יפסיקו לעשות את זה, אנחנו נפסיק להתעלל במרקם החיים שלהם. לפני 10 שנים, גב' אלוני, כשהם לא היו חבורה של רוצחים, מרקם החיים שלהם היה פי אלף יותר טוב מעכשיו. אז אל תדיגי אפרטהייד - השחורים באפריקה סבלו על לא עוול בכפם. הפלסטינים סובלים כי הם עם של רוצחים.
137. תגידי שולה!
יאללה איתה   (31.12.06)
יש סיכוי שיום אחד האזרחים היהודים יעניינו אותך למשל אלה שגרים בשדרות וסובלים את הקאסמים של המסכנים שאת מרחמת עליהם? איך קוראים למחלה הזאת שאת סובלת ממנה? שנאה עצמית??????
138. אכן אפרטהייד כמגננה נגד הרצון להשמידנו. גפילו ערביי ישראל לא
מוכנים למדינה יהודית ,   ציוני שמאלני מפוכח   (31.12.06)
139. אינני מאמינה - כל זה מזכיר לי מה הגרמנים עשו לי
ניצולת שואה ,   מרכז   (31.12.06)
אינני מאמינה, שישראל שוכחת מה עשו לנו הגרמנים. נכון צריך ללחום נגד הטרור, אך הפגיעה בזכויות אלמטרעות של האדם יש להבטיח. טוב, ששולה אומרת את האמת . שישראל מפםירה באופן בולט את זכויות האדם ואף מבצעת צעדים שקרובים לפשע.
140. הכבישים הנפרדים נועדו למנוע פיגועים.
אריק לוי ,   חולון   (31.12.06)
צריך לזכור שיש מלחמה בין שני העמים כרגע. אם בזמן הזה מדברים על הזכויות של הערבים זה רק יחליש אותנו. אנחנו שמים מכשולים לעצמינו. אנו מגבילים את עצמינו רק בשביל להיחשב לנאורים בעוד שהצד השני מחפש כל פירצה כגי לפגוע בנו. לכן עניין האפרטהייד לא רלוונטי לסיפור בארץ. איך אנשים מתעלמים מהמציאות רק בשביל להיראות ליברלים ונאורים. האבסורד הגדול הוא שהערבים לא מחזיקים בדעות כמו שלנו, דעות של נאורות וליברליות. ולא מאמינים בעקרונות האלה. זה רק אמצעי להשיג את המטרות שלהם.
141. זה לא אפרטהיד
היסטוריון   (31.12.06)
זו סתם רשעות מטופשת שבגלל כמה עשרות אלפי מתנחלים פושעים , מכסחים לאוכלוסיה הערבית את הצורה. ואחר כך הולכים להתפלל ב"כפל חארס" (קבר שיך יהושוע בן נון). הה,הה - עוד בדיחה של הרשעים. כמה זמן עוד נצטרך לסבול חרפה מיהודי הגדה המערבית. וכפי שבני מתאר זה הרבה יותר גרוע "עבד כי ימלוך". ולחיילים, בצעו את פקודות הצבא, אבל פיקחו עין ואוזן ואל תתנו לרשעים להתהולל "בכפל חארס".
142. צודקת בכל מילה!
זהרירה פרונשינטרייך ,   ארגון בצלם   (31.12.06)
143. "הם נוסעים ברכב ישראלי , אבל גנוב"!!!
עמי ,   אשדוד   (31.12.06)
כידוע רכבים ישראלים רבים נגנבים ומועברים לשטחים הפלשתינאים . כך שברור שהפלשתינאים נוסעים ברכבים ישראלים אולם גנובים . אם מדברים על הומניות , אז קודם שיתנהגו כבני אדם :"יפסיקו לירות קאסמים, ישתמשו בכספים לצרכים הומניטרים= בתי ספר , כבישים , מערכת ביוב , מערכת בריאות , ולא לצורך רכישת חומרי נפץ וייצור קאסמים" !!!! תפסיקי ללקק להם כל כך , גם עליך הם לא שמים ולא שמו אף פעם !!!!
144. האלוב נווה עשה די והותר, שילך הבייתה והשכל יחזור לצבא
רון   (31.12.06)
145. לאלוני ולמגיב 2 -בד, אפריקה לא התפוצצו מתאבדים בתוך אוטובוס
ש. ציון ,   ת"א   (31.12.06)
אלוני בחד צדדיותה הידועה,לא מזכירה את הטרור הפלסטיני איסלמי המרושע, האכזרי,המתפוצץ בתוך אוטובוסים,מסעדות שווקים,אולמות ארועים.היא ,כ"חבריהה "לדעה אפילו לא מזכירה מדוע ההגבלות הנ"ל.ופה הרישעות,בהתעלמות הטוטלית מפשעי הטרור הפלסטיני.שוב כ"חבריך" את חושבת שתוכלי לעשות נפשות ? טוב שנזרקתם את ורוב חברייך מעמדות השלטון.אתם חד-צדדיים באופן קיצוני עם שקרים וחצאי אמיתות.בד, אפריקה לא התפוצצו מתאבדים באוטובוסים.נכון?
146. לא היא תטיף מוסר........
זה אני..............   (31.12.06)
זה בלתי נסבל ולא מתקבל על הדעת,שאחת כמו שולמית אלוני-המתגוררת על שטחו של כפר ערבי ושתושביו הפכו לפליטים-תעיז בכלל להרים קול כנגד מדינה שמנסה בכל דרך להגן על אזרחיה מפני אפשרויות פגיעה ו\או פיגוע,זו היא שצריכה ליטול קורה מבין עיניה ולראות את האמת הקיימת,במשך כעשרים שנה מ67' - 87' יצאו ובאו פלשתינאים מהשטחים אל כל מקום בארץ,מבלי צורך באישור כלשהו,עשו עסקים כמעט בכל תחום,ללא מחסומים וללא עיכובים,אך מאז החלה האינטיפאדה הראשונה הביאו עליהם הפלשתינאים הגבלות מחוייבות המציאות-הרי גם הגב' הנכבדה תסכים שאין לסכן חיי אזרחים במדינה ו\או בכל מקום אחר,ההגבלות הלכו והחמירו עם החרפת פעולות האיבה כנגדינו-עד שנראים למי שאינו מהאיזור-כמו ג'ימי קרטר למשל-כאילו יש כאן איזו סתם רשעות מצידינו כלפי תושבים פלשתינאים תמימים וישרים,לא ייאמן שאשה כמו שולמית אלוני-שיודעת יפה מאוד כיצד הגענו למצב הזה-באה בטענות על כך שאנו רוצים לשמור על שלום אזרחינו,יפה תעשה הגב' הנכבדה אם תבדוק לפני הכל היכן חיים ונמצאים אותם פלשתינאים שאת אדמתם היא כבשה\לקחה לעצמה ותנסה "לכפר" על מעשיה לפני שתרים קולה ותטיף לאחרים...
147. ל-124,אבי, אתה מסכים לדבריה כי גם אתה-כמוה-
זה אני..............   (31.12.06)
מתגורר על אדמה ערבית שנכבשה ותושביה הפכו לפליטים חסרי בית,את שם הכפר סאקיה אתה בוודאי שמעת-ואם לא הרי שכעת אתה יודע-ובכן על אדמת כפר זה הוקמה אור יהודה,וכאדם מוסרי שאוהב להטיף לאחרים אתה מתבקש למצוא פתרון לכך........ הפלשתינאים בעלי האדמה רוצים אותה בחזרה...
148. מה עם הזכויות של תושבי גוש קטיף?
גיל   (31.12.06)
149. אם לא טוב להם פה שיחזרו למדינותהם!!
גיל   (31.12.06)
150. שולמית אלוני יש ליכמה שאלות לגבי "היפה נפש" של שמאל הקיצוני
גילה יוסף ,   אשדוד   (31.12.06)
קודם כל אני מבהיר שבהחלט מעשים שלנו בשטחים אני לא גאה בהם בלשון עדינה אך אני פונה אל שולמית בשאלות בתקווה לקבל תשובות : 1. האם היחס שערבים מקבלים בשטחים לא מגיע להם עקב ההתנהגות הברברית שלהם ? 2. הם כל הזמן מנסים לפגע ולפגוע בנו אז אך את רוצה שמדינת ישראל תגן על תושביה מבלי לעשות חיים קשים עבורם ..עובדה שכל פעם מקלים על סדר החיים שלהם הם מנצלים זאת לפגוע בנו?. 3. האם לא מגיע להם יחס כמו מה שהגיע לסדאם חוסין שרצח בדם קר כל מי שעומד בדרכו (כך בדיוק מתנהגת האוכלוסיית הערבים בשטחים) 4. אני שואל בשואה, היהודים סבלו פי 10 השפלות ,סבל הרג המוני ,האם פעם שמעת שיהודים התארגנו לפוצץ אוטובוסים ולהרוג כמה שיותר חפים מפשע כמו שמתנהגים חברים שלך הערבים ?? 5. למה אין קולות של דו קיום מצד הערבים בשטחים , למה אין שולמית אלוני או אורי אבנרי מצד הערבים ??להפך אם יש מנהיג קצת מפוייס דואגים "לטפל" בו - כך הערבים מתנהגים - זו עובדה ... אני מבטיח לך אם הערבים היו רוצים שלום אמת ודו קיום אמיתי איתנו הכל היה נראה אחרת - אם הם מחכנכים את דור הצעיר שלהם לשינאה ליהודים ולהשמדת ישראל אז מה את בא לעמך בטענות שווא??כל אחד שחפץ בחיים כל מדינה שרוצה להתקיים היו עושים חוקים ומעשים הרבה יותר קיצוניים מאשר מדינת ישראל ... ממליץ שתתחילי קצת לחשוב על עמך בארץ ישראל במקום כל הזמן להטיף לנו "צדק" תנסו גם להטיף לאוכלוסיית הערבים את הצדקנות שלכם ונראה אך זה התקבל אצלם.. מעניין ... מבקש לקבל תגובה אם יש לך ??
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה