חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
המלצה: הלימודים ייפתחו במסדר תנ"ך
מורן זליקוביץ'
פורסם: 09.01.07, 16:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 368 תגובות ב-368 דיונים
121. לי זה נשמע כמו אחלה רעיון
תלמיד חילוני   (09.01.07)
122. רעיון גרוע!! כפיה דתית. מסדר בוקר של דתיים?!
(09.01.07)
123. איזה יופי!
חילוני אחד   (09.01.07)
לא שייך לימין או שמאל לא שייך לדתיים או חילוניים לא שייך לכפייה דתית וזה אפילו לא היסטוריה (לפחות לא במובן המקובל אצל חוקרים) אבל - זה חלק מהתרבות ומהשפה. מי שמחמיץ את זה - ההפסד כולו שלו
124. הרעיון כלל לא רע, השאלה איך ייושם...
YoriK   (09.01.07)
כל המכפישים והמתלהמים על איראן ועל כך שאין קשר בין התנ"ך לחיינו אנו - נראה שהיו לכם מורים מאפנים לתנ"ך ולהשכיל עצמאית בנושא לא טרחתם. דווקא הסיפור התנ"כי מעלה הרבה דילמות ביחסים בין בני אדם -ועוד איך רלוונטי! קחו לדוגמא יחסי זוגיות בין אברם אביכם לשרי אשתו. מה היום לא מתחתנים? כן. ומתגרשים הרבה? כן! ומדוע? אלף - כי אפשר ובית -כי מנסים להמציא את הגלגל מחדש ולא זוכרים שגם לפני שלושת אלפים שנה בני אדם היו בני אדם והרגשות שלהם לא השתנו ושאכן אפשר ללמוד המון מהסיפור המקראי. אף אחד לא מתכוון שהתלמידים ישננו תכנים אלא שישמעו סיפורים - הבדל שמיים וארץ. ואני בכלל רוסי סובייטי, חילוני זה לא מילה. רוני קלדרון RULEZ!!!
125. הכפייה הדתית עבר זמנה, תנ"ך צריך להיות מקצוע
משה   (09.01.07)
בחירה. חבל על הזמן היקר של התלמידים.
126. זה הבסיס של ההיסטוריה הלאומית שלנו. עם שאין לו עבר, לא יהיה
לו עתיד (תודה 85)   (09.01.07)
127. האם צריך לעמוד במדים, ולהצדיע גם? שטויות , ואני הראשון בעד
המטיף   (09.01.07)
לימוד התנ"ך, אך לא בפשיזם.
128. איראן זה כאן, כנסו
תמר ,   כרמיאל   (09.01.07)
הדבר היחיד שיביא ההצעה הזאת, זה רק לעוד הברזות אני בבית ספר חילוני בגלל שאני אתאיסטית, אז זה לא סוג של כפייה דתית? אני אישית לא ייגיע לשיעורים האלו, נמאס מהכפייה הדתית הזאת, איראן זה כאן
129. כך היה בשנות השישים והשבעים במיטב בתי הספר בארץ. תבורכו!
חוזרים לשורשים ,   יוצאים מחוזקים   (09.01.07)
130. הילדים שלי יגיעו באיחור עם אישור ואם למישהו תהיה בעיה שיבוא
לי ,   מצוץ   (09.01.07)
131. בושה וכלימה לשוללי למוד התנ'ך
דן נס ציונה ,   נס ציונה   (09.01.07)
אני קורא את תגובתם של השוללים את למוד התנ'ך.ואני נחרד כולי. אני כאדם חילוני,שלמד בבית ספר חילוני, למדתי תנ'ך ותלמוד. אהבנו את זה והערכנו את התרומה האדירה,שהם תרמו לנו וכל העם היהודי לדורותיו. אלה השוללים,יורקים לעצמם בפרצוף ולכור מחצבתם. בלי קשר לנושא הדתי התנ'ך ספר ההסטוריה של העם היהודי, מלא ערכים,שפה עשירה ומיוחדת,ספר פילוסופי וספורים מרתקים. ראו את האמריקאים כיצד הם מכבדים ומוקירים את ספר התנ'ך. כיצד אתם יכולים לקרוא לעצמכם יהודים,כאשר אתם בזים לספר הזה. פני הדור כפני הכלב,ואכן צומח לנו דור הרסני שבאופן שיטתי בז ודוחה כל סממן יהודי, וחוגג בלהט את תרבות הזרים. אני מאשים בעיקר את אלה שפעלו במשרד החנוך,וגרמו במשך השנים לדחיקת למוד התנ'ך לקרן זוית,במקום לעורר בתלמידים את הרצון והזיקה לספר זה. התנ'ך הוא לא רק דת. התנ'ך הוא אבן היסוד של העם היהודי. זכרו. להיות ישראלי זה ענין זמני.להיות יהודי זה נצחי.
132. פרימיטיביות לשמה
גיא   (09.01.07)
133. המועצה הציבורית להוראת התנ"ך??
(09.01.07)
מי בכלל ידע שקיים גוף כזה? ומי בכלל צריך אותו?? טוב שאנו יודעים שיש כבר עוד גוף מיותר לחלוטין,שבוודאי מתוקצב כהלכה, ע"ח דברים וגופים "קצת" יותר חשובים... לכל מיני דברים אין תקציב, ישנו קיצוץ עמוק בתקציב התרבות,שהייתי אומר שזה הרבה יותר מדאיג ,בין היתר לעתידם של התלמידים,ולרמת-הלימודים שלהם,שכנראה גם ככה לא בשמיים, אבל בשביל "המועצה הציבורית להוראת התנ"ך", יש תקציב. אגב, איך מתקבלים למועצה הזו? גם לי מתחשק לשבת באיזה גוף קקיוני,לא לעשות כלום,ולקבל משכורת,איפה מגישים מועמדות?? אם כי ,ככל הנראה, אם לא אצליח להתקבל למועצה הזו,תמיד אוכל לנסות להיות ח"כ,שזה בערך אותו הדבר: לא לעשות כלום ולקבל משכורת שמנה. בכל אופן, תודה לאל שאני כבר לא בגיל בית-ספר.
134. מי הטמבל שנגד זה??? בטח כל אלו שחושבים על פיה דתית?
ID   (09.01.07)
לכו הבייתה תלמדו קצת אז אתם יושבים במשרדי ההייטק וחושבים שזה לא רלוונטי. אבל תנ"ך זאת ההיסטוריה שלנו של העם שלנו. אתם לא נתתם לא חשיבות בביה"ס בגלל זה אתם יצאתם ככה כמו פאול :)
135. מעולה! מזמן היה צריך לעשות את זה.
ghsu   (09.01.07)
136. למספר 6 היקר
אדם חושב   (09.01.07)
כתוב גם בתנ"ך, למשל דברים י"א פסוקים ח'-ט' : "ושמרתם את כל המצוה אשר אנכי מצוך היום למען תחזקו ובאתם וירשתם את הארץ אשר אתם עוברים שמה לרשתה; ולמען תאריכו ימים על האדמה אשר נשבע ה' לאבתיכם לתת לכם ולזרעם ארץ זבת חלב ודבש" - כלומר (לעניות הבנתי) הארץ מובטחת אם (ורק אם) יקוימו המצוות (מצוות התנ"ך אגב, לא מוזכרות שם אחרות) לאורך הדורות. זו לא הבטחה לארץ בכל מקרה ומצב. זו הבטחה בתנאי. כתוב גם (לא זוכר היכן): "ואהבת לרעך כמוך" אז אני מאחל לך (ולכולם) הרבה אהבה לכל עם ישראל. לעצם היוזמה, הרי שזו יוזמה ברוכה. אם נחזור לערכי התנ"ך. למשל עשרת הדברות, הדברים הבסיסיים והחשובים (להבדיל לדעתי מהדברים הטכסיים) הרי שנצא כולנו נשכרים.
137. אולי שקודם יסגרו סופית לגבי העלאת שכר המורים?..
צולי   (09.01.07)
138. 37- מה לעזאזל?
(09.01.07)
139. רק לפי התגובות המפוחדות- ברור כמה זה רעיון טוב ומוצלח!
חכמה ,   וצודקת   (09.01.07)
לא ברור לי למה יש כאלה תגובות היסטריות רוויות בשנאה לדת ולתנ"ך, אני אומנם לא מאמינה באלהים אך אני חושבת שזה רעיון נהדר ללמד את התנ"ך בדרך חוויתית כזו. חשוב שהתלמידים ילמדו את המסורת שמהם הגיעו אבותיהם, זה מאוד חשוב, וזה ממש נורא לשמוע איך אנשים מזלזלים במסורת שלהם, זה מה שמשותף לעם שלנו שבכל העולם, ולמעשה הרבה מהחוקים הסוציאלים שאנו נהנים מהם בימנו מקורם בתנ"ך, אז תפסיקו להתלהם בלי שיש לכם יסוד לכך, אף אחד לא אמר שמכריחים את הילדים להיות דתיים, ואפשר לחשוב על זה גם הפוך- זה לא הוגן לכפות חינוך חילוני, על אנשים מסורתיים שאינם דתיים. אני מאוד מקווה שהלימודים האלה יחזקו את הקשר של התלמידים למסורת שממנה הם באו ולאהבת העם, (כדי שלא ירדו מהארץ כשיגדלו).
140. מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל
אתי ,   מודיעין   (09.01.07)
כך נפתח כל בוקר בשמונה שנות הלימוד שלי בבית הספר "הגליל"- בית ספר קטן ומלא קסם נוסטלגי בתל אביב של שנות ה-60... המנהלת, לאה לבנה, עמדה על פודיום שהיה עשוי מחבית ישנה שיצקו לתוכה בטון וכולנו עמדנו כיתות כיתות טורים טורים לפניה אחרי ברכות וחיוכים ואיחולים ליום לימודים נעים ופורה היתה המורה אילנה- התימניה, בעלת קול הזמיר- עולה על הפודיום ושרה (בלי הגברה) את הפסוק היפה וכולנו איתה היה זה בית ספר ממלכתי לא דתי, אבל למדנו בו תנ"ך ואהבנו מה שלמדנו והתמוגגנו מהעולם המופלא שנחשף לפנינו. מקווה בכל לבי שזה לא מאוחר מדי, כי טרוף טורפנו כבר מזמן על ידי הציניות, הריאליטי ובכלל- כל רעות האמריקניזציה. ואם כבר אני מגיבה- הגיע הזמן להכניס גם את לימודי השפה הערבית כשפה שניה החל מכיתה ד' ועד סוף התיכון.
141. סוג של כפיה דתית
אשדודית   (09.01.07)
אחרי הכל, לא כולם מתחברים לזה. "איש באמונתו יחיה" לא? שיעורי תנ"ך מספיקים מעל ומעבר.
142. ואז מתפלאים כשנפתחים בתי ספר פרטיים
כ   (09.01.07)
143. מסדר תנ"ך - לא! למידת תנ"ך כחוויה - כן!
אתי מראלי בן אליעזר ,   באר שבע   (09.01.07)
אינני מאמינה שעריכת מסדר תנ"ך כל בוקר ישפר את מעמדו של המקצוע תנ"ך או את יחסו של התלמיד אליו. אני כן מאמינה ששיפור מעמד המקצוע אפשרי. איך? באמצעות הוראה בדרך אחרת, בין-תחומית: תנ"ך, היסטוריה מקראית וארכיאולוגיה מקראית. למידה חוץ כיתתית, הכרת סיפורי התנ"ך דרך הכרת אתרי א"י המקראית, אורח חיי התושבים בה, מלחמות, דרכים ויחסים בינלאומיים בימי המקרא. נכון. כדי ליישם זאת צריך משאבים (כסף). אז בואו נשקיע , כי כך גם נרוויח.
144. תנך
david ,   netanya   (09.01.07)
שידברו כל בוקר על אלימות בבית הספר
145. לאלו ששואלים למה לא "החטא ועונשו",למה לא המיתולוגיה היונית.-
(09.01.07)
"החטא ועונשו"- אחלה ספר. ממליצה מאוד. ובכל זאת, מה רע בתנ"ך? ולזה עם המיתולוגיה היוונית- נראה לי שליהודים יש יותר קשר לתנ"ך.. סתם נדמה לי. בקיצור, די להיות אנטי לכל מה שרומז על יהדות. זה גובל בשנאה עצמית.
146. "מסדרי תנ"ך" ויבואו אחריהם מסדרי פאות ומסדרי מילה ומסדרי
(09.01.07)
מסדרי "מיהוא יהודי" למה נעצור בזאת? בוא נלמד על חובת השמדת השכנים שלנו, בואו נלמד שהגר הוא עבדנו. אבל שנלמד חשבון בבית ספר דתי? רחמנא לצלן!
147. איזה תגובות מעפנות. קצת תנ"ך. מה קרה?
(09.01.07)
148. החלטה מבורכת !
sam ,   boston   (09.01.07)
149. התנ"ך הוא לא רק ספר חוקים
דתי לשעבר ,   ירושלים   (09.01.07)
התנ"ך הוא ההיסטוריה של העם היהודי התנ"ך הוא מה שאסף אותנו כאן אחרי שנים ארוכות הוא המאחד והמפריד והוא הפך אותנו למשפחה אחת פה בארצנו אל תוותרו על העבר שלנו, על העתיד ועל מה שאנחנו.
150. ומה עם אזרחות?
יודיק ,   דרום   (09.01.07)
חיזוק לימודי התנ"ך בגישה פלורליסטית כמובן הינו רעיון טוב...אך אם במפקדי בקר מדוע לא באזרחות
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה