נהנתי לקרוא את תגובתך, הפגנת בקיאות מרשימה.
עם זאת, עלי לציין שהשיקול העיקרי בתגובתי היה חיסכון בדלק ולא איכות הסביבה, כשהמטרה העיקרית הינה חיסכון כספי.
בוא לא ניתמם, את רוב האוכלוסיה לא תצליח לשכנע להשקיע את כספם ברכב לטובת איכות הסביבה, נדרש תמריץ כספי שידרבן אותם (ואותי), לקניית רכב יקר בטכנולוגיה חדשנית שעלות התחזוקה וירידת הערך הצפויה לוטה כיום בערפל. רק סיוע ממשלתי משמעותי כגון הטבות במיסים או סיבסוד אחר יעזור להפצת רכבים אלו. במידה וישתלם אני ארוץ לקנות בעצמי ולו רק לקדם את הטכנולוגיה המבורכת שאת תוצאותיה נאחל לראות אולי רק בעוד כמה שנים, בצאת דגמים היברידיים מפותחים יותר. כרגע לא נראה שהמדינה תעזור, נהפוך הוא, מדברים על ביטול ההנחה הקיימת במיסוי לטובת הנחה מגוחכת של 4,000 ש"ח.
אני נוסע כ 40 אלף ק"מ בשנה, מתכנן לרכוש רכב בעוד כשנה, ונראה לצערי ולצערך (כאדם שמבין ומעריך את הפוטנציאל הגלום) שארכוש רכב דיזל אמין וחסכוני והלוואי ואתבדה.
|