חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
לא על הפַתח לבדו
שאול אריאלי
פורסם: 20.06.07, 14:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות ב-102 דיונים
91. למסית[88], אתה מעוות, מסלף ומשקר ללא כל מעצורים ובושה. החמאס
איציק ,   המרכז   (24.06.07)
ניצח בבחירות, דווקא הפתח לא הכיר בתבוסתו וניסה לבצע פוטש. מובראכ עצמו דיקטטור שלא היה נבחר בבחירות דמוקרטיות, ואתה מסתמך עליו... מה לעשות העולם הערבי והמוסלמי לא הגיע לדרגת התפתחות של דמוקרטיה וזכויות אדם. ולכן אתה גם סותר עצמך, מחד אתה טוען שהחמאס לא ניצח בבחירות, מאידך אתה רוצה לעצב "תנאים" בכדי שלא ינצח, כמו הורדת הרצועה ועוד... יעני, הפתח "דמוקרטים" בעיניך... בקיצור, בורותך וצביעותך חוגגים כרגיל... ושוב, מה הצעתך האופרטיבית, לא סיסמאות נבובות, להכות בטרוריסטים במידה וימישכו לירות על ערינו? אתה הרי כבר מכירני, לא תימלט מתשובה... ויום טוב לך.
92. למתנחל א. ג. {84} תבין את הכתוב..?
פרג ,   נצרת   (24.06.07)
א. ג. היקר ריח חריף מאוד, עד כדי חנק, של גזענות שרופה נודף בחוזקה משאלותיך, שהפנית אותן ל"אחד העם "השקול , ההוגן, ההגון והחושב, על מנת להפנותן אלי...התנהגות זאת מטעמך מוכיחה הרבה מאוד דברים שלא ינעמו לך..או ,אולי שינעמו לך ולאחרים מחמומי המוח אשר שנאתם לכל מי שאינו גזעני העבירה אותם על דעתם.. למה לא ארזת אומץ והפנית את שאלותיך אלי באופן ישיר ? האם ראית בניהול דו-שיח ישיר עם ערבי, פגיעה בכבודך האישי או בכבודך הלאומי או במוניטין שלך? אינני מוכן לענות על שאלותיך אשר הקדשת לניסוחן עמל רב, וזאת משתי סיבות: 1 . הסיבה הראשונה היא שאדם שקול, חושב, הוגן והגון הנקרא " אחד העם, ציוני", נתן לך במספר מועט של מילים, תשובה קולעת, מעמיקה וחכמה על כל "מטח" השאלות שלך.. 2. הסיבה הראשונה מיתרת את השניה, ומכל צקום, אם תואיל להפנות אלי ישירות את שאלותיך ועוד יותר מכך, אני אשיבך אחת לאחת, בבירור, בגלוי לב, בשקיפות , בהגינות והעיקר, בשפה פשוטה מאוד שתוכל להבינה.. פטור לגמרי א"א ...לערבים, כמו יתר עמי העולם, אין חסרים משוגעים, טפשים וגזענים...אולם אני מבטיח לך שאם תשאל את הגזען הערבי הישראלי הטפשי ביותר והמשוגע מבין משוגעיהם, איפה הוא מעדיף לחיות: במדינה ערבית, בארמון עם שרתים ומשרתים ועם מרצדסים ונהגים פרטיים , או בישרל בשיכון צר וללא מותרות הוא יבחר לחיות במדינתנו ה"ארורה "הזאת וכל מי שישיב אחרת הוא שקרן גדול ובשעת אמת "יוותר" על המותרות.. אנחנו, כפי שהשיב לך אחד העם, מדינה דימוקרטית, וכפי שאינך יכול למנוע את ליברמן להצהיר מה שהוא מצהיר א"א למנוע את הליברמנים הערבים .. עליך ועל כל אלה המוליכים אותך בדרך שלך, להתבגר, להתעורר ולראות את המצב כהוויתו ואסור לנו לטמון את הראש בחול הטובעני לבל ייבלע כל הגוף.. השטחיות בשאלותיך מזכירה לי "פתג" ישן נושן האומר .." אם הדיבור הוא כסף אזי השתיקה היא זהב"... וכן "סיפורון" המספר על בחור שראה מרחוק שגעון של בחורה, יפה חטובה וחיננית..והוא רצה להכירה בכל מחיר.. רדף אחריה ממקום למקום עד ששמע אותה מדברת..ואז הוא נאלם וקפא על מקומו וכשהוא התעשת הוא נרתע וברח מהמקום לא לפני שפלט " תקברי אותי כשאת שותקת ואקבור אותך כשאת מדברת". חושבני שהגיע הזמן שנקח את הענינים ברצינות ונטפל בנושא ,בכללותו,לטומק, בתבונה תוך ראית הנולד..
93. לה"ה לאו {89} ו- ץונאמי {90} , היינו הך..
פרג ,   נצרת   (24.06.07)
אותה מטריה.. אותה גברת בשינוי אדרת? אני מעריך כל אדם וכל ייצור ההולך על שתיים או על ארבע או על יותר.. הבעיה אינה ב"התחמקות" ממתן תשובות..כי תשובות ברורות לכל שאלותיכם הילדותיות או " הבוגרות", אם ישנן, תוכלו למצוא, בקלי קלות במה שאני כתבתי ובמה שאני כותב.. הבעיה הסבוכה היא בכושר ההבנה ובמידתו..או במידתה..הבעיה היא איך לקרוא ואיך להבין..ומי שאינו מעונין להבין לא יעזור אתו שום דבר..אתה מתחפר בעמדה זו או אחרת אז אין כוח בעולם שיכול להזיז אותך מעמדתך ולטלוהים אין זמן לטפל בבעיות טפלות כאלו..ולהנחת דעתו של ץונאמי { אגב תסביר לי למה {ץ} ולא "צ"} בחיים שלי לא הלכתי עם חליפה של -3 חלקים, ואני הולך עם חולצה " בת" -30-40 ש"ח, מכנסיים " בני"-120- 180 ש"ח וגרביים -7 זוגות ב-25.99 ש"ח בהמשביר לצרכן { החדש וודאי}..אולם טוב לי בארץ ואני מעדיף רמת חיים זו על רמת חיי מלכות במדינה ערבית זו או אחרת, לא בגלל שינאתי למדינות ערב או בגלל " התנתקותי" מערביותי, אלא ובעיקר בגלל שייכותי לחלקת האדמה הזו שקראו לה פעם, פלסטינה או ארץ ישראל, וקוראים לה כעת מדינת ישראל, וכן בגלל אהבתי לחופש כי ל"חופש" נולדתי וב"חופש" אני צריך לחיות.וכן עקב אהבתי לדימוקרטיה, אפילו אם היא אפליתית לפעמים... סלידתכם מחמאס אינה יכולה להגיע לקרסוליים של סלידתי ממנו,מאחר ואין הם משרתים לא את האומה שלהם ולא את הלאום..ובוודאי לא את האזרחים שלהם..ודווקא אתם קל יותר להגיע להבנות, ומכאן חשדותי כי הכל יכול להיות מתוכנן מראש..?הם השולטים ברחוב ומה ש"טוב" להם "טוב" לכל האזרחים..נקודה..אין וויכוחים..ואין ערעורים..?
94. לערבי[9293], בשורה האחרונה, שוב אתה מתחמק מלענות לעניין ואת
איציק ,   המרכז   (24.06.07)
האמת... ושוב, האם אתה תומך או מתנגד למסמך ה"חזון העתידי"? ושוב, האם אתה גם בעד שוויון חובות כולל הגנה על המדינה? נגד אויביה, לא נגד שוויצרים... ויום טוב לך.
95. ליהודי {94} .תתבגר ותבין את הכתוב...
פרג ,   נצרת   (24.06.07)
איציק יקירי האם זו היא הרמה שאתה מעונין שננהג לפיה בדו-שיח ביננו ? בושה וחרפה..ממש בושה וחרפה..שאתה תפנה אלי : "יא ערבי.." ואני אפנה אליך : "יא יהודי" ומחר אתה תפנה אלי " יא ערבוש" ואני אפנה אליך" יא יודון"? עוד פעם בושה וחרפה והוכחה חותכת כי המדובר הוא בגזען שאינו מכבד את עצמו מאחר והכבוד העצמי הוא נגרר של כבוד הזולת.. איציק היקר, שנינו אזרחי מדינת ישראל..רצית או לא רצית ..בהסכמתך או בעל כורחך..זו היא עובדה קיימת ועל שנינו להסתגל לה אחרת יימשכו החשדות ההדדיים דבר שאינו עוזר לאף אחד..על כן אני מתנצל בפני הקוראים , מכל הלב, על כי הרשיתי לעצמי ל"היגרר" אחרי חמום מוח אולם כוונתי להוכיח את האבסורד והבושה שבדבר חכפרת על העוול הנוראי שעשיתי.. וכעת לשתי השאלות המפורסמות שלך והחוזרות על עצמן בכל תגובה שלך... 1 . " החזון העתידי" בו אתה מנפנף כל הזמן נוסח ע"י קבוצת פוליטיקאים מבלי לחזור לציבור הערבי במשאל עם אומבלי לערוך סקר כלשהוא.. מנסחי המסמך סותרים את עצמם..כי הרי שם המדינה הוא " מדינת ישראל"..ועד כמה שידוע לי אין ערביי ישראל נחשבים על " שבט" ישראל או כל שבט יהודי אחר..הרי גם ליהודים היה חזון.." ארץ ישראל השלמה..ומה רע.. לכל אחד ישנו חזון ומותר לו לגלות אותו לאחרים..הרי אנו דימוקרטיה..עובדה היא שהערבים בארץ מהווים יותר מחמישית האוכלוסיה וא"א להתעלם מהם ומקיומם..אתה צריך להתיחס לצד החיובי של החזון וצד חיובי זה מכיר במפורש במדינת ישראל ובהיות הערבים חלק אינטיגרלי ממנה.. אני אישית לא הייתי מנסח מסמך " מסכסך" כזה..מסמך הגורם להחרפת היחסים בין יהודי ישראל לערבייה, מסמך שאני יודע מראש כי א"א לקיימו ואפילו אסור לקיימו..ליהודים כל הזכות שתהיה להם מדינה משלהם. מדינה יהודית ומדינת כל אזרחיה וחאין בזה כל פסול.. 2. על שאלתך השניה כבר השבתי יותר מפעם ואם אינך מעונין להבין תשובתי זה עסקך..בזמנו שאל אותי נשיא המדינה דהיום אותה שאלה ותשובתי היתה : אם חוק השבות יחול גם על הפליטים, אני הייתי הראשון שמוכן לשאת נשק ולשמור על גבולות המדינה.." אבל מה לעשות? הרי גם אני במקום היהודים לא הייתי מוכן להחיל את החוק האמור על הפליטים כי בהחלתו תחוסל המדינה..ועל ובמצב דברים כ"כ עדין וכ"כ אהושי, החליטו כל ממשלות ישראל לא להחיל חוק גיוס חובה על הערבים אם כי רשמית הוא חל.. זו היתה החלטה נבונה ואנושית.. מכל מקום , ועד כמה שידוע לי כל מלחמות ישראל התנהלו על שטח ה"אוייב" כך שרבים אינם מוכנים לקרוא למלחמות אלו מלחמות הגנה.. יוצאת מן הכלל מלחמת העצמאות, שהיתה בעיני הערבים מלחמת כיבוש.. וכל ערבי האומר אחרת הוא רק "מתחנף" או "שקרן".. התוצאות ידועות והערבים שנשארו כאן נשארו מרצונם וכל מה שישראל צריכה לבקש מהם היא הנאמנות למדינה ולחוקיה וכן ההכרה בה כמדינת היהודים,,יש להדגיש שבאף מלחמה ממלחמות ישראל לא ניסו ערביי ישראל לחבל במדינה או לעזור לאויביה וזה אומר דרשני..
96. איציק ידידי ! קיבלת תשובה ניצחת ?
נתן   (25.06.07)
א. דבריו של ידידנו פרג' ברורים ומתונים מאז ומתמיד, ולי לא ברור למה נאחזת דווקא בו כטסט קייס נאמנות למדינה (ובפרט שאינך מכיר אותו, אולי כן שרת בצה"ל, ונוהג בצנעה ?) ולחבוט בו, הלוואי עליינו כולם כמותו, הסכסוך הייה מסתיים מזמן. לגביי השרות בצה"ל בפטורים, הסדרים, הנחות "נהנים" גם יהודים רבים מטעמיי מצפון, אמונה, נוחות ושאר ירקות, ולא פיקפקת בנוגע ליושרם ונאמנותם למדינה. אומר לך באחריות מלאה רבים מהם (כולל מוסלמים) משרתים בצה"ל וביחידות מובחרות ונוהגים בצנעה מטעמים מובנים, אתה חוטא לאמת בהכללות, לא כולם מקשה אחת, ולא כולם ראאד סאלח שהוא בסכ"ה בור ועם הארץ. ב. אתה הריי יודע שרבים מהמיעוטים (כולל מוסלמים) קשרו גורלם בגורלנו, ומדינת ישראל קלטה קהילות שלמות שאינן יהודיות מחשש לשלומן וזה נעשה בצנעה, ויש לנהוג בהן במלוא ההגינות כולל מיעוטים שחיים בארץ טרם כינונה של המדינה. אנחנו עומדים בנחישות על הגדרת הלאום והתובנות הקשורות בכך בשל מיקומנו במרחב כ"כ אלים ולאומני וזהו בטחון לאומי השקול לכח צבאי, לו חיינו במרחב דמוקרטי אני מניח שסוגיית "מדינת כל אזרחייה" כלל לא הייתה עולה על הפרק, ובאם באחרית הימים יוקם "איחוד מזרח תיכון" (שוק אחיד, מטבע אחיד, מיים, חשמל, תעסוקה וכ"ו) מדינת לאום תאבד מצביונה תהיינה תנודות אוכלוסין הדדיות, רכישות נדל"ן, תיירות, חופש תנועה, גבולות פתוחים, ייפורק הגרעין וכ"ו, הלוואי ויכולנו לממש כנסיון ברמת הגולן לקלוט את האוכלוסייה המקורית (הצ'רקסית) והמרחב יוכרז כאזור סחר חופשי מפורז וקץ לתביעות הסוריות.
97. לפרג - (92) - שאינו יודע לענות (או שלא נוח לו לענות)
א.ג ,   התנחלות בעמק יזרעאל   (25.06.07)
1. בעבר פניתי אליך עם אותם שאלות (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3384316,00.html – תגובה 129) אבל אתה התחמקת מתשובה באופן מביש, ולכן כעת שחררתי את עצמי מלפנות אליך – גם איני מוכן להשתתף אתך במשחק צבוע וחלקלק - את זה אני משאיר לך שתעשה עם אחד , צמדים כמוך וכמו אחד – מצד אחד ערמומיות ,חלקלקות וסיפורי בדים – ומצד שני תמימות הזויה , רגשי אשמה ויצר אובדני – צמדים כאלה הביאו על מדינת ישראל בין השאר את תרמית אוסלו 2. העובדה היא שגם כעת אתה מתחמק באופן שיטתי מלענות על אותן השאלות ובמקום זה מביא לי סיפורי ג'וחא וכדרכם של הרבה שדומים לך הולך סחור סחור ומשחק את משחק זקן העדה עם המשלים שלו. 3. הדוגמאות שהבאתי לא מדברות על מיעוט, אלא על חלק נכבד מהאוכלוסייה הערבית שלפחות אני מכיר (גם סקרים מורים על כך) - ועדיין אני טוען כי וועדת המעקב הערבית ושאר הגופים שהוציאו את מסמך "חזון ערביי ישראל" - הם שונאי ישראל ודורשי חיסול האופי היהודי שלה - ולכן הם נחשבים לאויבי. זה שאתה אומר שהם רוצים להשאר במדינה הזו - עדיין לא משנה את אופי כוונותיהם. 4. לכן במקום לזרוק את מילת המפלט – גזענות – כאשר אין תשובות ברורות – ענה לעניין.
98. קצת שכל ישר
אסנת ,   רחובות   (25.06.07)
אין לי שום ענין בהמשך הכבוש, אין לי שום ענין בממ"ר אחד מאדמת השטחים, ועקרונית אני מוכנה לכל הסדר סביר. למרות זאת, נסיון השנים האחרונות, ובפרט ירי הקאסם לאחר הנסיגה מרצועת עזה, מצביע על כך שהסכוי להסדר קלוש ביותר. בחירות משקפות בדר"כ את דעת הציבור. הצבעה מאסיבית עבור החמאס פרושה שרוב הערביים מתנגדים לכל פשרה. ירי הקאסם המתמשך מוכיח שהחמאס עקבי ואיננו מוכן להתפשר. בעבר שאול אריאלי ושותפיו שטפו את מוחנו שהפתח הוא הנציג היחיד של ערביי א"י והסכם ניתן להשיג רק עם ערפאת וחבורת תוניס. מענין מאד מה גרם לו לשנות את דעתו ולהגיע למסקנה שהפתח הוא משענת קנה רצוץ. .
99. ל- א.ג. המתנחל{97}..הגיע הזמן להבין
פרג ,   נצרת   (25.06.07)
יקירי א. ג. המתנחל מה אני אשם שאינך מצליח להבין את הכתוב ? אני השבתי לך, לא כדרכי, בעברית שפוטה, קלה, נקיה וברורה..ואין אתה מבין.. מה אני אשם? שלא שלחתי לך מתורגמן שיתרגם לך את הכתוב לשפה לועזית? אני מוכן אבל תודיע לי לאיזו שפה.. יקירי א. ג. המתנחל אינני מוכן ,בשום אופן ופנים, להיגרר לרמת דיבור זו או אחרת וכן אינני מוכן להפעיל את כל כושר השכנוע שלךי ושל אחרים בכדי שנעזור לך להבין דברים כ"כ פשוטים וכ"כ אילימנטריים לבל נעשה מעצמנו צחוק..מי שאינו רוצה להבין..שלא יבין..ואם אנשים כמוך ימלאו את המשרות הסמכותיות במדינה אזי על המדינה להתכונן למלחמת אלף השנים הבאות כשבסופו של דבר היא תימלך בדעתה ותלך בדיוק כפי שהיתה הולכת היום לו היתה נוקטת מדיניות חכמה..אגב רק הזכרתי את המילה "חכמה" נזכרתי באחד הפתגמים השנואים עליך שנאת מוות בגלל החוכמות שבהם, ואני חייב להכתיב לך את הפתגם הזה ובוודאי את סיפור ..ילד עקשן ועיקש, הולך עם אביו בשדות, הם רואים מרחוק איזה גוש שחור על הקרקע..הבן אומר שזה עז..האבא אומר שזה נשר..והוויכוחים ביניהם עלו עד השמיים, כשהם הולכים ומתקרבים לגוש השחור..ואז הגוש השחור עף ..האב, בתרועת נצחון צעק על הבן : הנה ..אמרתי לך..אני צדקתי.. הבן, שקשה היה לו להודות ב"כשלונו" הסתכל לכיוון הנשר למעלה..והפטיר בכעס .." עז אפילו אם היא עפה..."..מה אני יכול לעשות אתך חוץ מאשר לחפש סיפורי סבתא ולהעבירם אליך במטרה שתבין אותי..ואני מבטיחך כי מלאכתי זו לא תימאס עלי, אני אמשיך לחפש סיפורי סבתא וגם סיפורי סבא ולהעבירם אליך , בשפה פשוטה עד שתבין.. ממש עד שתומר : "רוצה אני.." ואני רואה בעבודתי זו חובה מוסרית, חברתית ומדינית אולי..אולי בכל זאת נצליח למצוא שפה משותפת... חברנו נתן אמר לך, בתגובתו, כי אנוכי נתתי לך תשובה ניצחת.. אינני חייב לתת לך תשובות ואינני עומד בפני חוקרי השב"כ או המשטרה ובכל זאת השבתי בתקווה כי מחנה השלום "יזכה" בעוד "תומך" וזה מה שמאיץ בי להמשיך ולנסות..הגיע הזמן מר א.ג. המתנחל כי אזרחי מדינת ישראל יטעמו, ולו ליום אחד, מה זה לחיות בלי מתח ובלי דאגות..ואז תאמין לי שלא נוכל " להיפטר" מהמנהג הארור הזה.. מאחל לך ולכל עם ישראל, ללא הבדל דת, גזע או לאום.. ..
100. תשובה ל-98 מציעה לך כי תקראי שוב
שרון ,   שדרות   (25.06.07)
את המאמר. נראה לי שלא בדיוק הבנת את הדברים. הכוונה היא לחזק את הפתח אך גם לתבוע ממנו שיקום עצמי. אם תקראי את כל המאמרים של אריאלי באתר תראי שהוא מתנגד לשיח ללא תוחלת עם החמאס. ואל תשכחו אותנו פה בשדרות
101. פרג - (99) - אתה ממשיך להתחמק
א.ג ,   התנחלות בעמק יזרעאל   (25.06.07)
פעם שלישית שאינך עונה לי על השאלות ששאלתי אותך בנוגע לחזון ערביי ישראל, שפורסם לא מזמן במסמך בן 40 עמודים, המדבר על : אוטונומיה כללית למגזר הערבי בכל רחבי מדינת ישראל. על הקמת מוסדות נפרדים ממשרדי הממשלה הישראלית. על פרלמנט עצמאי עם בחירות ישירות. המסמך מדבר על זהות לאומית ערבית כיסוד של המדינה הדו לאומית. על קשר ישיר עם מדינות ערב והעולם הגדול, שלא דרך משרד החוץ הישראלי. הם מדברים גם על מאבקם נגד התפישה של מדינת ישראל כמדינה ציונית יהודית. ע"פ דעת רבים זו התרחקות הקצנה והתבדלות, שקשה לקבל אותו במדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי והוא מהווה בעיה אסטרטגית של מדינת ישראל. תפסיק ללכת סחור סחור ולצ'זבט לי פתגמים - מסתייג או לא ? ? ?
102. לאחד העם - (86) - מסמך רצונות ?
א.ג ,   התנחלות בעמק יזרעאל   (26.06.07)
מה אתה אומר אחד העם ? זה לא שולל את זכותם של אינטלקטואלים ערביים לנסח מסמך רצונות ? האם לא ברור לך כי פירוש מסמך זה הוא חיסול המדינה כמדינה יהודית והקמת מדינה ערבית נוספת בתוככי מדינת ישראל ? חזון ערביי ישראל, שפורסם לא מזמן במסמך בן 40 עמודים, מדבר על : אוטונומיה למגזר הערבי, על הקמת מוסדות נפרדים ממשרדי הממשלה הישראלית. על פרלמנט עצמאי עם בחירות ישירות. המסמך מדבר על זהות לאומית ערבית. על קשר ישיר עם מדינות ערב והעולם הגדול, שלא דרך משרד החוץ הישראלי. הם מדברים גם על מאבקם נגד התפישה הציונית היהודית. זהו תהליך של התרחקות הקצנה והתבדלות, שקשה לקבל אותו במדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי והוא מהווה בעיה אסטרטגית של מדינת ישראל. להבדיל , גם על המיין קאמפ של היטלר אפשר היה להגיד כי הוא "מסמך רצונות" לגיטימי. לא יתואר כי יסופר עד לאיזה עוצמה התמימות שלך מגעת.
תגובות קודמות
חזרה לכתבה