יהדות  טורים אישיים  רבקה לוביץ
הרשימה השחורה
רבקה לוביץ'
פורסם: 24.11.08, 14:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 176 תגובות ב-176 דיונים
121. למי שמתעניין- לא מה שחשבתם
ישראלי   (24.11.08)
בספר דברים נאמר :"לא יבוא מואבי ועמוני בקהל יהוה- -גם דור עשירי" ונ"ל לגבי ממזרים. מה הסיבה? נעבור לספר שמואל ב פרק יא-יב. הסיפור מספר על כך שדוד שכב עם בת שבע הנשואה והביא למות בעלה שהיה באמצע מלחמה כדי למנוע קלון. לאחר מכן נולד לו ולבת שבע ילד שהיה חולה כמה ימים ומת. במשך ימי מחלתו דוד בכה והתפלל לרפואתו, אך משמת, חדל דוד להתפלל וסיים את תעניתו. לשאלת עבדיו הוא ענה שקודם היה טעם להתפלל וכעת אין מה לעשות. האם צעד זה מתאים לדוד? לאחר שבנו המורד אבשלום נהרג בקרב תגובת דוד הייתה בכי חסר מעצורים "בני אבשלום בני בני אבשלום מי ייתן מותי אני תחתך אבשלום בני בני"! (שמואל ב יט א). הזה אדם שיתייחס בשיוויון נפש למות בנו התינוק? נראה שהתגובה השכלתנית מתאימה דווקא לאדם אחר - שלמה, האדם קר הלב שרצח בדם קר את אחיו ומתנגדיו. שלמה הוא זה ששיכתב את הסיפור כדי למנוע ממנו קלון ממזרות והוא הוא הילד החולה! ספר דברים מדבר גם על "עמוני ומואבי". מואבי - דוד שהיה צאצא של רות המואביה. שלמה - ממזר. רחבעם בן שלמה - בן נעמה העמונית. הנה כי כן, זאוהי סיבת האיסור, התנגדות עזה לבית דוד בקרב מחברי הספר, "גם דור עשירי לא יהיו בקהל יהוה". אין פלא שהספר אבד ונמצא רק בימי יאשיהו.
122. יהודים הגזמתם
קובי ,   ת"א   (25.11.08)
שאלה לי לכל יפי הנפש היהודיים. אם אנחנו לא מקבלים את השונה אצלנו איך אתם מצפים שאחרים יקבלו אותנו? שהרי שנאת החינם מתחילה בדיוק באלה הדברים. אף אחד לא אשם שאמא שלו ילדה אותו שלא לפי החוקים של איזה רב שכתב פעם שמשהו מסויים מגדיר אותו כממזר. התביישו!!! מי ייתן וכל ילד של חרדי וכזה הגורם לפסילת חיתון ימצא עצמו רווק ופסול חיתון בגלל סיבות אחרות. זה לא הגיוני שבסוף העשור הראשון של שנות ה2000 אנחנו נותנים לפרמיטיבים כמו הרבנות ובית הדין הרבני לקבוע את מהלך חיינו. דייייייייייייי לכפייה הדתית!!!!
123. הכובע שלראשך לא תואם את מאמרך!
רשל ,   תל אביב   (25.11.08)
התורה היא נצחית, אמיתית ולטובתנו ניתנה! תפנימי!!!
124. אז איך לעזאזל יודעים מי ברשימה?
חילונית מפוחדת   (25.11.08)
125. יהדות חילונית, חופשית ומשוחררת מדת -זו התשובה.
יהודי חילוני אתיאיסט   (25.11.08)
126. רוב האנשים הנורמליים מתייחסים לקשר
רוב האנשים הנורמליים   (24.11.08)
האנושי בזוגיות בינו לבינה. זה אכן נכון שתכונות האופי הבסיסיות בין ממזר לבת כהן אינם מתאימים לכחתחילה ולכן, על הרבנים למנוע את הקשר ולעקב את הנישואין-כדי למנוע את הרע שעלול להתפתח אחר-כך כאשר בת הכהן עלולה להפוך לעגונה. אבל מיסודה של האמונה שלכל בריה יש את זיווגה. ועל כל אחד לחשוב לטובה על-כך שהחתונה נמנעה ממנו לכחתחילה-כדי שהדבר יאפשר לקב"ה המנסה אותו בניסיון הקשה הזה למצוא את זיווגו האמיתי/ית עם תכונות האופי שמתאימים לשני בני הזוג ביחד. וזה לא אומר שאם אדם שניגש לרבנות מתברר לו שהוא ממזר חס וחלילה שלא יאפשרו לו להתחתן עם גיורת או עם ממזרת באותו מעמד שלו ושהוא לא יוכל להקים בית בישראל ולהוליד ילדים שהרבנות יודעת לטהר מהם את הפגם בוודאות. כל מה שהספר של פסולי חיתון אומר הוא שאסור לממזר להתחתן עם אנשים מסויימים כשם שלא מאפשרים לכהן מיוחס להתחתן עם גיורת בת כהן-אפילו שהם אוהבים זה את זה. מבחינת הפסילה לפי דיני התורה זה אותו הדבר. התורה מנתבת אנשים בעלי תכונות אופי מסויימים שנקבעים לפי הייחוס להתחתן בקרב אוכלוסיה שתאפשר לאבטח לתווך הארוך את חיי הנישואין ולמנוע עגינות.
127. הרצון להנהיג נישואים אזרחיים מסבך את העניין
מכל מקום   (25.11.08)
128. ואם יהודיה שנשואה ליהודי ילדה ילד לגבר לא יהודי?
אא   (24.11.08)
הילד 'ממזר' וייכנס לרשימה השחורה?
129. השלכה על היהדות!
דוד ,   מרכז   (25.11.08)
אני אומר שאכן העם היהודי קיים על האמונה בה' ובתורתו, וכך הצליח לשרוד אלפי שנים. דבר כשלעצמו מפליא, יוצא דופן ומרשים. אבל אנחנו במאה ה-21 מרשים לעצמנו לאפשר מצב שבני אדם מסומנים באדום כממזרים ע"י חבורה של מתנשאים וחולי רוח שיושבים בכל המוסדות הדתיים שמתעסקות בנושא הזה...אני לא יודע מה אנחנו בכלל עושים. מעבר לתפיסה שלי דבר כזה. אם כל הכבוד....אפשר לסגור את הבאסטה. עדיף להיות חלק מההיסטוריה ותו לא. אין הצדקה מוסרית לקיום של עם שכזה שמתיר לדגנרטים לעשות בנפשות של בני אדם כבשלהם.
130. רבקה היקרה
שלמה ,   גוש עציון   (24.11.08)
רבקה, מה את מנסה לעשות, להגיד שהתורה לא צודקת בזה שהיא קבעה ממזרים? או שמא את "רק" נגד הממסד הרבני - דייני? אז למדת קצת תורה, נו זה לא אומר שאת צריכה לכתוב את דעתך כל הזמן. קצת צניעות קצת ענווה, לא סתם אמרו "כל כבודה בת מלך פנימה" והעיקר הוא לא הלבוש אלא מידות הנפש.(אוני לא אומר שבגלל שאת אישה את לא צריכה לכתוב, אדרבא את חייבת אבל יש עליך יותר אחריות אלא אם כן את מהגורסים "האינטרנט סובל הכל" אז זה לא משנה מה כבר את כותבת....) מצטער לאכזב אותך התורה היא אמת, אמת צרופה, ואם את רוצה או לא יש בתי דין ויש ממזרים. אז אולי כדי לברר קודם איך התורה יכולה לשפר אותנו ולא איך אנחנו יכולים לשפר אותה. אם אתה לא מאמינה שהתורה היא מהשמיים והיא אמת אז את כנראה חולה במחלת הנפש הממארת של ימינו, אז כדי ללכת לטפל בבעיה, היינו בבית המדרש. אני מסכים איתך שיש עוולות בבתי הדין וצריך לתקן אותם. אבל בלילה לפני שאת הולכת לישון כשאת עושה את חשבון הנפש שלך תשאלי את עצמך אם כל מה שאת כותבת ופועלת למענו- האם את עושה את זה לשם שמיים? אם סיימת לקרוא את כאן ואת חושבת לעצמך משהו כמו "איזה חשוך" "פרימיטיב" "בור".- וכדומה, זה אומר שאת חולה במה שציינתי,אז כדי לפעול בהתאם. נ.ב לא כתבתי את זה כדי לפגוע בך ח"ו אלא בתור ביקורת בונה.
131. 44, אתה כנראה לא מכיר תרבויות אחרות
אנזים   (24.11.08)
המונח ממזר קיים בורסיות שונות בהמון תרבויות..אין הרבה תרבויות שאוהבות את הרעיון שהאישה מביאה תינוק מגבר זר ועוד גורמת לגבר החוקי שלה להאמין שזה התינוק שלו ולפרנס אותו... בהרבה תרבויות הורגים ממזרים. ביהדות לא ממהרים להגדיר אף אחד כממזר, יש עשרות אלפים, לפחות, שראויים לתואר ממזר, מתוכם לכל היותר מאות רשומים ככאלו וכשאלו רוצים להתחתן עפ"י היהדות הם פונים לרב נחשב וב99% מהמקרים הוא מתיר אותם מממזרותם, ללא צריך בתשלום וכ"ו וללא כל כתם. מחקר שנערך באירופה גילה כי 10-20% מהילדים אינם הילדים הביולוגיים של מי שחושב שהוא אבא שלהם והם מאמינים שהוא אבא שלהם. כלומר, כל ילד חמישי, לו היה יהודי, הוא ממזר. בישראל האחוזים נמוכים הרבה הרבה יותר. למה? כי יש הכרה בחומרה של המעשה. ביום שבו תתחתן, אם אינך נשוי, ואישתך חס וחלילה תיכנס להריון מגבר זר במעשה ניאוף ואחרי כמה שנים תגלה שהילד שאתה אוהב הוא בעצם בן של איזה גבר שדפק את אשתך ועל הדרך גם אותך, אולי תבין שהרעיון של ממזר כמנגנון פיקוח חברתי וגם כערך רוחני (הרי האמונה הדתית היא שאף בן אדם לא נולד סתם לאן שנולד) הוא לא כזה גרוע. ואגב, היהדות היא אם המוסר בעולם. אם אתה קורא לזה תהום-בבקשה, היהדות לא כופה ומעולם לא כפתה את עצמה על אף אחד. גם בישראל שבה יש חיבור קלוש בין דת ומדינה (וזה קיים בורסיות שונות במדינות רבות, אפילו ביפן) הכפייה המרכזית היא מהצד החילוני. כמובן שאי אפשר להתווכח בטוקבק..אבל אתה חייב להסכים איתי שבלי שום קשר תופעה כמו הכותבת היא מחלחלת..מישהי שמזדהה כדתיה ועסוקה בהכפשת הציבור והמסורת שהיא כביכול מייצגת באופן עקבי.
132. בואו נסכים כולנו, אלו שבעד ואלו שנגד
שלוביץ' פשוט מגעילה   (24.11.08)
כי לא ייתכן שמישהו ילבש כיפה ויעסוק כל העת בהכפשת מה שהוא כביכול מאמין בו ומה שהוא כביכול מייצג. כל הטורים שלה עוסקים בהכפשה שאין שום ערך בהבאתה לכלל הציבור, כמובן שאין שום הסברה בטורים שלה. אם מישהו ממכם יטהר אותה כי הוא מסכים עם מה שהיא כתבה, הוא מתעלם מצביעותה ומהאופן המגעיל שבו היא מלאה מעצמה. וזה בומרנג.
133. 105, את פשוט מפגרת
80   (25.11.08)
וחצופה-היהדות גזענית? היהודים הם העם הכי נקי היסטורית מכל האשמה כזאת ולא בכדי. הלאום היהודי הוקם ע"י הדת היהודית. הדברים שאת כותבת ממוחך הדלוח אין בהם ממש...יש יהודים ממוצא אתיופי-שגנטית הם אפריקנים לחלוטין ויהודים ממוצא קוצ'יני שהם הודים לחלוטין..הענין הוא קבלת ערכי היהדות. את לא יכולה להיות שיכת למועדון שאת לא מקבלת את ערכיו אלא אם נולדת לתוכו.
134. 104, אי אפשר להאיר עיניים של עיוור
ונוכל   (25.11.08)
ומתאים לאנשים כמוך לא לקחת אחריות ולהתחמק באיזה תירוץ קלוש. אתה פשוט דוחה אותי, אתם כמו טפלון שום דבר לא קשור בכם אבל הכל נדבק ביהדות.. קודם כל הקומוניזם בברה"מ התבסס על אתאיזם תוקפני, אמונה דתית נאסרה ומי שטען שהוא מחאמין באלוהים מצא את דרכו לסיביר. הנאציזם התבסס על תורת הגזע והיו בו יסודות דרווניסטים עמוקים ובכל אופן התבסס על שלילה מוחלטת של הדתות. גם יותר אחורה, ג'ינג'ס חאן וצבאו לא פעלו ממניעים דתיים וכך גם האימפריה הרומית שהאלוהים שלה היה האדם בגרסתו המושלמת פלוס. כל אלו הם שופכי הדמים הגדולים בהיסטוריה. אנא האר אתה את עיני, טמבל, ותמנה אפילו טבח אחד שבוצע בשם היהדות-ולא, הנצרות והאיסלאם זה לא יהדות, הם עיוות מוחלט שלה ולראייה רדפו אותה במשך דורות.
135. את מי מעניינות בכלל הרשימות של בני האדם????
(25.11.08)
נקודות אדומות, שחורות, צהובות. אני אחיה עם מי שאני רוצה, כמה שאני רוצה, וככה גם ילדי. האהבה היא חופשית. לא צריך אישור מאף אחד!!!!!!!!!
136. ל-48 הטליבן כאן
אשה,יהודיה,נגעלת   (25.11.08)
מעתונות השבוע - ילדה בת 13 שהעזה להתלונן על אונס בידי 3 גברים נסקלה למוות באיצטדיון מלא גברים צורחים. גמירה כזו כבר מזמן לא היתה להם. חטאה-ניאוף. עונשה-כמו שאתה מציע. המקום-סומליה המתחרדת איסלמית. למה לא-אולי נאמץ את השיטה...ונפתור את בעיית הממזרות. האמת-אתה בהחלט ממזר
137. לכל מי שלא מבינים את לוביץ'
אחד שיודע   (25.11.08)
בלי להיכנס לפרטים צריך לומר שלוביץ' מקיימת באופן מיטבי את האימרה: "ה א י ש י ה ו א פ ו ל י ט י" במיוחד בנושא גיורים-ממזרות ודי לחכימא ברמיזא !!
138. לא נשוי (13 שנים ביחד) אב לארבע. שקו לי
אורי ,   דרום   (25.11.08)
איזה חבורה מימי הבייניים תתעוררו אנשים חולים
139. Obviously wrong
sam ,   north   (25.11.08)
האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבדה והאשה קודמת לאיש לכסות ולהוציאה מבית השבי בזמן ששניהם עומדים לקלקלה האיש קודם לאשה רמב"ם: כבר ידעת שהמצוות כולן מחויבות לזכרים, ולנקיבות מקצתן, כמו שהתבאר בקידושין, והרי הוא מקודש ממנה, ולפיכך קודם להחיות וכו'
140. אני מרחמת על הכותבת בגלל מה שצפוי לה בעולם הבא.
מפחדת   (25.11.08)
יש נושאים עדינים שהדרך לטפל בהם היא באחריות ובזהירות. כתיבה שטחית ,שמחזקת את עמי הארצות ומביאה רק להגברת השנאה כלפי הדת - היא מעשה שבודאי מעורר כעס גדול בעולמות העליונים. תחושת הכל יכולה-תיגמר יום אחד מול נציאות כואבת.
141. היהודים של פעם היו הרבה יותר כשרים מכיום
היהודים של פעם   (25.11.08)
ודווקא פעם לא היו רשימות ממוחשבות של דברים כאלה והבתי דין הרבניים הסתדרו מצויין בלי כל הרשימות הללו. כל ההמולה והרשימות של הרבנויות כיום זה סתם יחצנות להצטרף למועדון של רשעים.בשורה התחתונה התורה וחז"ל דאגו שחכמי ישראל ידעו להסתדר בעניינים כאלה גם בלי רשימות.
142. 137 איך קוראים לך אתה יודע?- פחדן !
אורית ,   בין חסרי עמוד שידרה   (25.11.08)
"גאון,כמה חכמה טוב לב ואמפטיה אתה מפגין" אם זה נכון ואם אתה דובר אמת ויודע תהיה בן אדם ,מאיפה לך החוצפה?
143. לשחר מחיפה 112
פעילה בעמותה   (25.11.08)
למה לא תיצור קשר עם העמותה של מרכז צדק לנשים? 04-8552871 יש לנו על מה לדבר
144. בהלכה זה נחשב בדרך כלל כאונס לכן
ל128   (25.11.08)
הילד אינו ממזר אם האשה לא עשתה זאת מהסכמתה המלאה
145. שחר מחיפה
(25.11.08)
אל תקשיב ל-143 הם רפורמים אלק עמותה!
146. 138 לא תודה
(25.11.08)
חוץ מחוצפה אתה לוקה בטיפשות, הילדים שלך הם לא ממזרים עפ"י ההלכה אלא עם הבאת אותם מאישה נשואה קפיש! רפוא שלמה י'חולה!!!
147. לשחר מ-122: ישר כוח!
באמת ימות המשיח   (25.11.08)
כל הכבוד. אתה וזוגתך - הנאורות בהתגלמותה. הלוואי וכל החילונים בארץ היו חושבים ופועלים כמוכם (וכמוני) והופכים את הדת החרדית ללא רלוונטית, כמו שהיא באמת.
148. 142, ולך קוראים אובססיבית
137   (25.11.08)
טוב לדעת שאני פחדן, זה בטוח השתמע איכשהוא ממה שכתבתי. מעבר לכך, אין לי שום בעיה עם זה שאת לא רוצה להיות שייכת ליהדות-הבעיה שלי היא עם זה שאת חיה במדינה שההצדקה היחידית לקיומה היא היותה יהודית, ומפריע לי שגם אם תהיה בחו"ל תמיד תשנאי את היהדות וגם את היהודים, אין דרך להתחמק מזה. שנית, מה הקשר בין ערבות הדדית לעיירות? מוזר, אבל אני חשבתי שיש עוד עמים חוץ מהעם היהודי וכולם, ללא יוצא מהכלל, רואים את עצמם כנבחרים, רואים בקיומם דבר חשוב וכ"ו-זאת בריאות נפשית, לא סתם יש עמים-הרעיון המרכזי הוא ערבות הדדית ברמות שונות ואין לזה תחליף טוב, בניגוד למה שאת מנסה לטעון-לפחות בהקשר לעם היהודי. שלישית, את פשוט לא תפסיקי לשקר ולטעון שהיהדות מבוסס על "גנטיקה", דבר שמעיד על בורותך וטיפשותך. אולי להיות אירופאי מבוסס על גנטיקה-מעשית אדם שחור לא יכול להיות אירופאי, הוא יכול להחזיק דרכון אירופאי, לדבר שפה אירופאי, להיוולד באירופה ובכל זאת רק מתי מעט יראו בו אירופאי. כנ"ל להיות סיני או יפני..לא להיות יהודי. יש אמנם גנים יהודיים אבל יהדות מבוססת על קבלת ערכים מסוימים. אדם יכול להיות 99% יהודי מבחינה גנטית ובכל זאת לא יהודי לפי ההלכה כי אמא של אמא של אמא של אמא של אמא של אמא שלו לא יהודיה. והפוך, אדם יכול להיות 0% יהודי מבחינה גנטית ו100% יהודי לפי ההלכה אם הוא גיור. בקיצור, את הקשקושים שלך תשמרי לעצמך, את לא חייבת לכתוב אותם. אם את לא מרגישה יהודיה תעשי לנו טובה ותקני כרטיס ועופי מכאן למקום שיקבל אותך-תהיי קצת הוגנת עם עצמך. את לא חייבת להתחתן באופן יהודי וכל הסוגיות האלו ממילא לא רלוונטיות לגביך.
149. 120 גם אם לא תרצי זו לא אגדה
ערן ,   דרום   (25.11.08)
את חיה במדינה שקיבלת בזכות היהדות ששמרנו עליה במשך כל אלפי השנים הללו. אם אנשים כמו הסבא והסבתא שלך לא היו שומרים על היהדות לפני 100 שנה , היום לא היו יהודים. בן-גוריון בנאום מול שגרירי האו"ם נפנף בתנ"ך בטענה שזה מקנה לנו את הזכות על עם ישראל. התנ"ך "החשוך" שאותו את לא רוצה ללמוד אליו את מתכחשת הקנה לך את הזכות לשבת בארץ אין לך אפשרות לסנן את מה שלא נראה לך. זו עסקת החבילה של כל מי שנולד יהודי או התגייר כהלכה. משל למה הדבר דומה: קבוצת אנשים הפליגה באוניה במשך מספר ימים, יום אחד נשמע קול של קידוח מאחד החדרים. בבהלה החלו כל הנוסעים לחפש את מקור הקידוח. הקולות הובילו לאחד החדרים בתחתית האוניה. הנוסעים החלו דופקים בחוזקה על דלת החדר. כשלא נפתחה הדלת פרצו אותה ונגלה לעיניהם מראה מראה מבעית: הנוסע שמתגורר באותו חדר תופס מקדחה ענקית וקודח בקרקעית. הנוסעים החלו לצעוק עליו: עצור!!! השתגעת? מה אתה עושה?!? אמר להם הנוסע: מה אכפת לכם אני קודח חור בחדר שלי. מה זה נוגע לכם? השיבו לו: אם תעשה חור בחדר שלך אתה, בעצם, תעשה חור בספינה ולא רק אתה תטבע אלא כולנו שהרי כולנו באותה ספינה.... טליה, כולנו באותה ספינה גם אם לא תסכימי, אני וכל עם ישראל נשלם על כל "חור" שאת "קודחת" בספינה. את קוראת לאמונה היהודית חשוכה אבל מודה שאין לך רצון ללמוד אותה אפילו כדי להבין אותה. ז"א עוצמת עיניים ומתעלמת מכל הקשור ביהדות. יש לי חידושעבורך: את נמצאת בחושך תפקחי את העיניים. בשנים האחרונות יותר ממליון אנשים פקחו את העיניים וחזרו בתשובה. לפני שאת מביע את דעתך על היהדות אני מציע לך ללמוד ולהבין אותה. את יודעת מה אומר הביטוי :"איסטרא בלגינא קיש קיש קריא"? ומה מקורו?(זה בפסיכומטרי "המאוד נאור")
150. תיקון של 149:..בן-גוריון...את הזכות על ארץ ישראל...
ערן ,   דרום   (25.11.08)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה