חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
מי שלא מצביע, שישתוק
גיא רונן
פורסם: 09.02.09, 21:19
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 209 תגובות ב-206 דיונים
91. איזה שטויות
כלכלן ,   תל אביב   (10.02.09)
אדוני הנכבד, כחלק מזכויות הדמוקרטיה לאזרח הקטן עומדות עוד כמה זכויות: 1. זכות הביטוי - לאזרח זכות לבטא את כל אשר עולה על רוחו, לרבות איזה ביקורת, תלונות, קיטורים וקנטרנות. 2. זכות לא להצביע. אין כל קשר בין הזכויות. זו לא חתונה קטולית ולא נעליים. נחמד מאוד לדמוקרטיה שכמה שיותר יצביעו, אבל נמאס ממסעי הצלב כנגד אנשים הגיוניים, שמבינים שאין באמת משמעות להצבעה שכן הסיכוי שהיא תשפיע הוא כמו לזכות בלוטו פעמיים, ובכלל לא תומכים באף אחד מהמועמדים. אגב, דווקא אנחנו נתלונן בוודאות בעוד שנה וחצי. כבר עכשיו אנחנו מתלוננים, וזו זכותנו!
92. לא מצביעים באופן גורף
(10.02.09)
93. 1 ו-2, שניכם צודקים וטועים
פרדי ,   ארה"ב   (10.02.09)
נכון שזכותכם לא להצביע. אפשר להצדיק את זה משתי סיבות לגיטימיות - לא אכפת לכם מי יבחר, או שכן איכפת אבל אין בשביל מי להצביע (ובמקרה זה יש סיבה טובה להתלונן ולקטר). אבל דעתכם על מי ששולט היא במידה רבה (לא מאה אחוז) בנויה על מיתוס. רוב ה"חונטות" שאתם מציינים הם קבוצות כלומניקים שיושבים על הגג של רכבת וצועקים "אנחנו הנהגים", ומדי פעם, ללא סיבה הגיונית, זורקים מכשולים לפני הרכבת. במציאות הנהגים הם מיליוני אזרחים, כל אחד במידה קטנה. וכשלא מפריעים להם (דבר די נדיר) הנסיעה די טובה.
94. בחירות ותשובה לאאא
zev ,   modiin   (10.02.09)
צודק בעל הדעה ץמי שלא מצביע שישתוק .צודק אאא בטענותיו ויש לנו הרבה טענות צודקות לחלוטין אבל הכח לשנות נמצא רק בידנו בכח ההצבעה והפלת או החלפת השלטון הלא רצוי.אי העבעה זו בריחה הצבעה למפלגה קטנה הנצחת המצב הקיים עם כל הדרישות שהורסות את קופת המדינה ולנו את החיים .בית המשפט הוא בעיה שרק אם יהיה כח רציני מנהיג במדינה דברים יכולים להישתנות.אבל הגורל בידנו העתיד בידנו אולי לא נצליח בפעם הזו .המעלה של בחירות שיש תמיד היזדמנות חוזרת .לכו להצביע שנפגש רק בעוד 4 שנים בקלפי.
95. אז עדיף להצביע גם אם אתה מאמין באמת ובתמים שזה חסר משמעות
(10.02.09)
או מכיוון שאין למי להצביע, רק כדי לזכות בזכות להתלונן? אז מה עשינו בזה? העיקר זה להתלונן? בזה מתמצה הדמוקרטיה "המהוללת" שלנו?
96. עם מוזר אנחנו
ישראלי ,   ישראל   (10.02.09)
כולנו מדברים כול יום וכול היום, פוליטיקה, המצב הבטחוני בישראל הוא מן המעיקים בעולם, בחדשות בטלביזיה וברדיו אנחנו מאזינים לפוליטיקאים יותר אפילו מכדורגל...אפרופו כדורגל גם הוא מזוהה עם פוליטיקה, ביתר הפועל....כולנו עוסקים בויכוחים, לעיתים קולניים על פוליטיקה, אנחנו מפוצלים בין פלגים בגלל פוליטיקה, התנחליות, דתיים, חילוניים, ערבים, יהודים.... ובסופו של יום כשמגיע היום שבו אנו יכולים להשפיע יותר מבכול ויכוח על הטריבונה, חלק גדול מאיתנו שותק... לכו להצביע, אין דרך יותר טובה מלהביע דיעה פוליטית!!!
97. תלונה לעתיד הקרוב: תצביעו ביבי - תקבלו ברק וציפי
(10.02.09)
ליברמן רוצה להזיז את גבולות המשולש, ואדי ערה ושאר ריכוזי הערבים (מה עם הנגב והגליל?) מערבה אל מדינה פלסטינית, שתהפוך מייד לחמאסטן נוסח עזה, ממנה יירו טילים קטלניים על מרכז הארץ. הבעיה למצביעי המחנה הלאומי: ביבי בורח אל אהוד ברח וציפי. בחרת ביבי – קיבלת ברק וציפי. ביבי רוצה ממשלה רחבה עם העבודה וקדימה, ואת אהוד ברח כשר הבטחון בממשלתו. יחד עם אהוד ברח וציפורה לבני, ביבי נתניהו עלול לסגת מיו"ש והגולן לגבולות 67', ולהפקיר את מדינת ישראל כולה לחסדי החמאס. לכן מצביעי המחנה הלאומי חייבים להצביע רק למפלגת האיחוד הלאומי, שהיא בלבד שוללת מדינה פלסטינית ונסיגות נוספות שיביאו קסאמים אל ערים נוספות בישראל, וכדי לסנדל את ביבי ולאלצו להקים ממשלת ימין לאומית חזקה בלא מפלגות השמאל "קדימה" ו"העבודה".
98. מי שלא מצביע ממלא את חובתו למחות על עליבות השילטון הישראלי
רונן   (10.02.09)
99. מגיע לנו יותר ונקבל את זה עם לא נצביע - שיתאמצו עבור הקולות
רונן   (10.02.09)
100. ההצבעה היא לא חובה. זכותי להתלונן.
א'   (10.02.09)
אני מרגישה כמו בורג קטן במערכת. לא משנה כמה שאצעק, בסוף ייצא ביבי וליברמן, כי חלק ענק ומפחיד מהעם הזה רווי שנאה ובעל זיכרון קצר. היה רע וימשיך להיות רע, בין אם אצביע או לא. אז למה לי?
101. אתה מנסה להציג תמה חברתית מוסרית ומשתמש בקתוליות?
נעם ,   ת"א   (10.02.09)
אבוי! בדיוק כמו הדת הזו, גם התמה שלך היא קיצונית, כוחנית ולא מתפשרת. דרכי, או לא כלום. לקרוא לזכות חובה זו פשוט דמגוגיה. ולמרות שזו זכות שאין זה ממקומי להגן עליה, ובהחלט אין צורך שאגן עליה אני אעשה זאת. קודם כל אדם רשאי שלא לבחור בדרך שהוא לא מאמין בה. אדם גם רשאי להחליט שאין הוא מכיר את האנשים הרצים לכנסת ועל פי כן אין לו הידע הדרוש כדי להצביע עבורם. הימנעות מהצבעה היא כמו אמירה שהאדם לא מסכים עם הדרכים הפוליטיות הקיימות, הוא לא מוצא עצמו במפה הפוליטית הקיימת. אך אין זה אומר שהוא מתנגד לרעיון המדינה או לכל רעיון אחר. יש כאלו שאפילו יאמרו שאין זה משנה מכיוון שבעלי הכח האמיתיים אינם מתמודדים ובחירה בזה או בזה לא תשנה את המפה. בין אם כל הטיעונים האלה נכוניים במאת האחוזים או לא, הם טיעונים סבירים ומתקבלים על הדעת. הדמוקרטיה כאן כדי להגן על החופש של כולנו. זאת אומרת מינימום התערבות בחיי הפרט תוך כדי שמירה על הביטחון השיוויון והשקט הציבורי. אגב, כמו שיש אנשים שיגידו שהם לא מעוניינים בגיוס כוחני של אנשים שלא מעוניינים לשרת מכיוון שהם לא תורמים את תרומתם לצבא כך או כך, יש שיגידו שאדם שמצביע שלא מתוקף מצפונו לא משרת את הדמוקרטיה.
102. לא שווה לצעוד בגשם בשביל הפוליטיקאים.
אדיר ,   תל אביב   (10.02.09)
המציאות מוכיחה שכל פעם שיש אחוז הצבעה נמוך כולם מזועזעים מהצורה שאנחנו ה אינטלגנטים מתיחסים לחגיגות השחיתות המכונות "פוליטיקה" ויודעים כולם כי מי שלא מצביע משפיע בדרכו שלו . להודיע שאיננו חלק ממשחק מלוכלך של הממסד עם עזר מכר של המפלגות הכסאות המעטפות והחקירות.
103. ל-אאא
מיכל   (10.02.09)
תגיד, אתה גם רואה חוצנים בזמנך הפנוי? בן אדם, שתה תה חם והירגע. אתה לא שונה מכל המטורללים שחושבים שמי שבאמת מנהל את העולם הם יהודים, שנפגשים אחת לשנה במקום מסתור אפלולי.
104. מילא להטיף מוסר, אבל לדבר שטויות?
ישראלי גאה ,   ישראל   (10.02.09)
"מי שלא יתייצב בקלפי, יאבד באופן אוטומטי ומוחלט את זכותו להתלונן על כל נושא שבעולם." עצוב שעורך חדשות מרשה לעצמו להתבטא כך. מי אתה או כל אדם שיקבע כי בחירה מבין בחירתי המצפונית והחשאית תהיינה לשיפוט ברבים, אשר תעז להשתיק אותי? אבן יסוד בעיקרון החשאיות הדמוקרטית היא מצפוני. על אתיקה חברתית אודות גישות ותורות השפעה והמנעות, אפשר לדון עד מחר, אך זכותי כאזרח לא להצביע בעבור מנהיג. אין זו בכלל זכותך לדעת האם הצבעתי או לא, בדיוק באותה מידה שאין לך זכות לדעת למי הצבעתי. כך משתמע מחוק הבחירות והעיקרון הדמוקרטי. אילו היתה בישראל חובה על העיתונות להעסיק fact-finders כמו בכל מדינה מתוקנת, אני משאר שהם היו מייעצים לך להיזהר בשימוש במילים של זכויות וחובות כאשר אתה מדבר עד נושאים חוקיים, אך מטיף מוסר. המשפט הבא הינו פשוט עובדתית לא נכון כהגדרה של זכויות וחובות, ומעניין שאתה נוקב בסיומת משפטית הכללתית - "קלישאתי ככל שעלול הדבר להישמע, ההצבעה אינה "זכותו הדמוקרטית" של האזרח - היא חובתו, על כל המשתמע מכך" זה לא קלישאתי - זה פשוט לא נכון. זכות הבחירה הינה *זכות* - כך קבוע בחוק שלנו, ושל כמעט כל מדינה מערבית חוקתית דמוקרטית. וחובתך הפלילית, לעומת זאת, לא לנסות להשפיע על בחירתי באיום סנקציות. אילו הייתי הולך לבחור כעת בגללך - לא משנה במי הייתי בוחר - זה יהיה בכפייה. עצתי: תחשוב לפני שאתה עורך את עצמך. אפשר להביע דעה מוסרית מבלי להמציא כללים לא דמוקרטים בשם הדמוקרטיה.
105. אם ההצבעה אינה "זכותו הדמוקרטית" של האזרח
דוד אורן   (10.02.09)
אלא היא חובתו, על כל המשתמע מכך, מדוע אם כן לא מאפשרת הממשלה לאזרחים השוהים בחו"ל להצביע בשגרירויות שם - כמינהגן של מדינות נאורות אחרות?
106. למה שישתוק?
G ,   קנדה   (10.02.09)
מצטער, אך על כתבה כזו מעוותת לא ניתן לשתוק. אני מסכים (בעיקרו) עם מגיב 2. לא נראה לי שיש עוררין לגבי השחיתות ואחיזת הפנים הפושות בפוליטיקה הישראלית (ובכלל), אך לא זו בעייתי עם כתבה זו. כאזרח ישראלי אין לי היום אפשרות להצביע, וזאת משום שמדינת ישראל מונעת זו ממני בכך שאינה מאפשרת לאזרחיה הנמצאים בחו"ל להצביע, וזאת בלי קשר לסיבת היותם בחו"ל (אלא אם הינם "שליחי המדינה"). זוהי פגיעה מכוונת באזרחי המדינה שנתנו לא פחות (ולעתים אף יותר) מאזרחים החיים בארץ. ו-לא, "תפוס טיסה לארץ ותצביע" היא לא תשובה המקובלת עלי. הראו לי אדם אחד בארץ שישלם 10,000 ש"ח תמורת הזכות הגיע לקלפי שבו יוכל להצביע ואראה לכם מאה אלף שיצביעו עליו ויגידו שהוא פראייר, ושהם בחיים לא היו עושים זאת. אז באותה מידה שזו חובה אזרחית ללכת להצביע, כך זו חובת המדינה לאפשר לאזרחיה להצביע - באשר הם. שהרי לכולנו - גם אלה הנמצאים בחו"ל מזה שנים - יש משפחה, חברים, או מכרים, ואפילו פשוט מקומות בארץ - שאנו מוקירים ומייחלים לשלומם ושאנו רוצים להיטיב את חייהם בארץ, וכן את מצבנו, לכשיבוא היום ונחזור לארץ. בקיצור, עד שאוכל להסתכל על מדינת ישראל כמשקיף מבחוץ ולהגיד בלב שלם שאני גאה בה - תודה רבה, ולהתראות. המדינה רק מוכיחה לי שוב ושוב כמה חכם היה המהלך שביצעתי, לעזוב את הארץ ולחיות חיים טובים יותר, בריאים יותר ומלאים יותר במקום אחר בעולם. הצבעה נעימה.
107. זה היה נכון אולי בבחירות של 49
ישראל   (10.02.09)
אחרי מערכות בחירות רבות כל כך ואכזבות רבות כל כך, זכותנו לא להצביע לאף-אחד ולהמשיך להתלונן ולהפגין נגד המושחתים.
108. חייבים ללכת לבחור כי כל הערבים הולכים
יהודי ,   מדינת היהודים   (10.02.09)
109. מי שלא מצביע - משפיע!
מפלגת הנמנעים ,   מרכז   (10.02.09)
שיטת הבחירות והממשל בישראל היא שמביאה לנו את אותה מנהיגות כושלת ופוליטיקה קיקיונית כל פעם מחדש. בישראל כ-2 מיליון בעלי זכות הצבעה שלא יצביעו בבחירות הקרובות, שזה כ-80 מנדטים (!!!). הם לא מצביעים לא בגלל שלא אכפת להם. רוב האנשים בישראל מקשיבים לחדשות כל שעה, קוראים עיתונים וחלק גדול אף יושב במקלטים, ועושה מילואים. הישראלים מעורבים בפוליטיקה שלהם יותר מכל עם ומדינה אחרים. אבל רבים כבר לא הולכים לקלפי כי כבר הם לא מאמינים בשיטה עצמה - ללא קשר למפלגה או מועמד כזה או אחר. כל מי שמצביע (וגם שם פתק לבן) מכריז למעשה ששיטת הבחירות טובה בעיניו, ללא קשר למועמד שייזכה - שטובים בעיניו הקומבינות של הקואליציות, שהוא מרוצה ממעטפות המזומנים של ה"מפלגות", שהוא שבע רצון משיטת הפריימריז הידועה לשמצה ומאוד מרוצה מזה שכל פעם שרה"מ מפשל אז כל הכנסת - בית הנבחרים והמחוקקים של ישראל- צריך ללכת הביתה. ככל שיותר אנשים משתתפים באקט ההצבעה, כך השיטה הקיימת מקבלת לגיטימיות ומשמרת את עצמה. אבל מה יקרה אם פחות מ-50% מהאוכלוסיה ייבחר שלא לבחור? המיעוט שבחר לבחור יקבע בשביל הרוב שבחר לר לבחור? לפי הירידה העקבית באחוזי ההצבעה לאורך השנים, אם זה לא יקרה בבחירות האלה - זה כנראה יקרה בבחירות הבאות.
110. יש רק מפלגה אחת שמילה שלה זה מילה, ש"ס אבל היא לא מתאימה לי
לא נצביע ,   לא נקלקל   (10.02.09)
111. בחירות
אבי ,   דרום   (10.02.09)
לדעתי חשוב לכול תושבי הדרום מאחר ואנו נמצאים במצב של מלחמה מתמשכת עם הפלסטניים בדרום גורם ההרתעה שלהם הוא ברק מאחר והוא הלם בהם מכה קשה שאם יחשבו בעתיד יזכרו את ההרס הרב שעה להם ולא יעזו להתחיל במערכה שניה לכן טוב לדרום ובכלל לאזרחי ישראל את המועמד אהוד ברק בבחירה השניה גם ציפי ליבני היתה טובה אבל לבחור בביבי ידוע לכם על הגזרות שהטיל על כול תושבי המדינה פגע בפנסיות ופגע במשכורות בהתלת הגזרות הכלכליות שהטיל על עובדי המדינה לכול אלה שהספיקו לשכוח את החלק השני שהשאיר גם את זה הוא יקח לכם בבחירות הבאות ותגידו שלא הוזהרתם!!!
112. אני לא יכול לשתוק כי אני המום מזרם של דואר זבל של ליכוד
(10.02.09)
שלחתי למבקר המדינה שמי שהוליד חוק דואר זבל הוא בעצמו מפר אותו
113. 1,2,3 אני לא מבין אתכם - לכו להצביע
רועי ,   מרכז   (10.02.09)
נניח שאדם חילוני רואה כיצד חרדים משתלטים לו על השכונה. הוא בכלל גר ברמת גן אבל בני ברק מתרחבת במהירות (ואני לא מדבר על עצמי). האם מישהו מכם חושב בכנות שאובמה יתערב לנו בזה? והרי עובדה נוספת. אם כל החילוניים יצביעו, כוחן של אגודת ישראל ויהדות התורה ביחד יקטן בחזרה לחלקן באוכלוסיה. כלומר הם ירגיעו ומהר. יהייה אטפשר לגייס אותם לשירות לאומי ויהיה אפשר להכנס לבני ברק ולגבות מיסים ויהיה שיוויון במדינה. כל אחד מהטיפשים ששם פתק לבן או לא מצביע, למעשה אשם במה שקורה ולכן אני לא רוצה לשמוע אותו מדבר ומקטר ומתלונן ב "זהבי עצבני" או כל מיני דברים כאלה, וזה לגיטימי...
114. אחלה של מאמר כל מילה בסלע !
מישהו   (10.02.09)
הבחירות זה הדרך שבא המדינה תתנהל בשנים הקרובות אז ליקרוא את המצעים ולהחליט מה יהיה העתיד של כולנו. במקום להתלונן כל הזמן כמה חרא ואי אפשר לשנות !!!
115. צריך לבחור
שטויות   (10.02.09)
אני בת 63 נולדתי בארץ,וכל עוד אני חיה כאן,זכותי להתלונן על כל דבר גם מבלי להצביע לפוליטיקאים המושחתים.
116. קשקוש מוחלט
אחת, כאן   (10.02.09)
מה לעשות שדמוקרטיה, או יותר נכון, חופש בחירה, כולל בתוכו את הזכות לא לבחור. גם אי הבחירה אומרת משהו - משהו שצריך להתייחס אליו בצורה יותר רצינית מגיבוב השטויות שמוצג כאן. בד"כ היא אומרת משהו על אי אמון יסודי ובסיסי במערכת, וכשקיים דבר כזה, לא כופים השתתפות, אלא משנים את המערכת. ואת זה לפעמים אפשר לעשות מבפנים, ולפעמים חייבים לעשות מבחוץ. ואם בחרתי לא לבחור, זה עדיין מותיר לי אופציות רבות של פעולה אזרחית דמוקרטית במדינה, וכמובן שלא פוגע בכהוא זה בזכותי לדבר, לבקר ולעשות. בקיצור, מתי העיתונות כאן תפסיק עם הדמגוגיה בגרוש שלה ותתחיל באמת להתעסק בצורה אינטליגנטית בדברים הרציניים האלו? (אולי ביום שבאמת יהיה כאן במי לבחור...חזון אחרית הימים).
117. תודו ששיטת הבחירות פשטה את הרגל !!!!
נקודה למחשבה   (10.02.09)
כל בחירות אותו סיפור ... או שיש מועמד ראוי עם חבורה של "בעייתיים" שמחוסר ברירה אסף אותם כדי שתהיה לו מפלגה , או שיש צוות איכותי של קליברים עם מנהיג "בעייתי" ... למען האמת לא משנה בדיוק דעת הממשלה מכיוון שמי שמכתיב את המדיניות זו ארצות הברית !!! כלום לא נעשה בלי שנקבל אישור !!! אחרת ייבשו אותנו ולא יהיה לנו כסף לא לחינוך ולא לבריאות ..... אנחנו צריכים לבחור אנשים לפי דירוג ( אמינות , עשיה , דבקות במטרה , יושר , נקיון כפיים , שקרים , עמידה בהבטחות ..... ) !!!! לאחר שנקבל צוות איכותי - הם ימצאו את הדרך לגבשתכנית פעולה להצלת השחיתות הקיימת . מי שיביא קבלות ימשיך ומי שלא יילך לדרכו . רק באופן הזה נקבל מערכת שלטון אמין ואיכותי ---- נראה מי הצדיק שיצליח לגרום לכל "תאבי הכיסאות " לשנות את השיטה !!!
118. ל-1+2 - אין שום ביסוס לטענת הקונספירציה הזאת
אלון   (10.02.09)
הכנסת היא שקובעת את החוק והיא שמאשרת את התקציב, ולא שום קבוצת כוח. את הכנסת אנחנו בוחרים. כשלש"ס היו 17 מנדטים - החרדים קיבלו עשרות מליארדים. כששינוי היו בממשלה - קבצאות הילדים קוצצו בחצי ואפילו יותר, ובטלה הקיצבה המוגדלת במיוחד לילד החמישי ואילך. מדובר בסכומים של עשרות ומאות מליארדי שקלים בשנה שעוברים מיד ליד, על פי הבחירה שלנו ולא של שום קבוצת כוח דיקטטורית.
119. לכו להצביע!!!
אופיר ,   עפולה   (10.02.09)
בסופו של דבר, גם מי שלא בטוח איזו מפלגה משקפת בצורה הכי מלאה את תפיסת עולמו שיבחר במפלגה המשקפת כמה שיותר את האמונה שלו ולפחות שתפסול קול של בוחר במפלגה ערבית או מפלגת שמאל קיצונית...
120. פניה נרגשת לאזרחי ישראל ביום הבחירות
חובתנו המוסרית   (10.02.09)
לפני שלוש שנים הצבעתי, כמו רבים מכם, "קדימה". זה נראה טוב, זה הרגיש נכון. הבטיחו לנו "תקווה" ו"שלום" ו"גבולות קבע לישראל". עתה, לאחר קדנציה של קדימה בשלטון, אפשר לבדוק מה קיבלנו: - שתי מלחמות עם ניהול מדיני כושל וחוסר יכולת להכריע - אלפי טילים על אזרחי ישראל בלי סוף נראה לעין -אין ספור מעטפות מזומנים ומצעדי חקירות -כמות גדושה של גועל נפש כמותה לא היתה במדינת ישראל -ואחת רוחמה. והיום בא אותו משרד פרסום, אותו אדלר-ארד, ומוכר לנו את "לבני" כאילו היא בכלל לא היתה שם בתפקיד בכיר מאוד, וכאילו לא אמורים להצביע ל: כן, אותה רוחמה צחי הנגבי אלי אפללו חיים רמון דליה איציק רוני בר און אברהם הירשזון (סליחה, התבלבלתי) וכך הלאה. ושוב הם אומרים "תקווה"... אתם רוצים לתת לזה עוד ארבע שנים? אם כן, הצביעו באמת קדימה, ותקבלו more of the same. אך אם גם אתם, כמוני, רוצים להחליף את השלטון המושחת הזה - אי אפשר לשים בקלפי את הפתק הזה. כי מצביעים עבור מפלגה, לא ראש ממשלה. אין "לבני" - יש אותה קדימה (פחות אלה שעברו משלב החקירה לשלב הכלא)... אל תתנו להם להמשיך! זו חובה מוסרית
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה