יהדות  טורים אישיים  רבקה לוביץ
המתגיירות טובלות, הדיינים צופים
רבקה לוביץ'
פורסם: 11.02.09, 11:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 135 תגובות ב-134 דיונים
91. ל - 22 אתה רב או בלנית?????
(11.02.09)
92. תנו להנות קצת מה קרה......
בלן   (11.02.09)
93. אף מגיב לא טען שרעיון הטבילה עצמו מגוחך ומכפיר
מנהגי היהדות = איראן   (11.02.09)
94. מספר 28 הוא חולה מין שמחפש תואנה להצדיק את המופרעות של הרבני
נוהג מבחיל ומגעיל   (11.02.09)
שאשה הולכת לרופא היא הולכת מתוך בחירה חופשית!!! כל אשה יכולה לבחור רופא זכר גניקולוג או רופאה אשה גניקולוגית !!!!!!! ולא חסר נשים במקצוע הגניקולוגיה! שאשה הולכת לרופא היא הולכת מתוך ידיעה ומטרה שיבדוק אותה כדי לאבחן מה יש לה ואז לטפל בה. שגיורת טובלת במיקווה היא לא בוחרת ברבנים שיציצו לה, היא לא עושה את הטבילה במטרה שרבנים יכייפו ויתפננו על חשבונה והיא לא צריכה מהם איבחון או אישור או טיפול. המעשה של צפיית הרבנים הוא סטייה קשה וחולנית שמטרתה יישום ייצר המציצנות הגברי בלבד ואין לו שום מטרה אחרת. YNET - נא לא לצנזר את תגובתי. תודה.
95. זו סך הכל השקפה אישית שלך שאת מייצגת כראות עינייך! חקרו היטב
הכתבת מעוותת את הדת! ,   ואתם ישר נופלים שולל   (11.02.09)
סטופ! קל ישר להטיח האשמות וכעסים למינהם! זו לא דרך התורה... וצריך לברר היטב את העניין הרגיש הזה כי סך הכל התורה היא תורת אמת! זה שיש אנשים שמעוותים אותה אז צריך הוכחה..
96. לא הייתי שם.. לא יכול להגיב בכלל כי אני לא ראיתי במו עיניי
תוכיחי! אני לא מאמין   (11.02.09)
97. רבנים שפויים - להתעורר ומהר
בהלם   (11.02.09)
איפה אתם? זקוקים לכם בדחיפות!!!
98. טיפשה מי שרוצה להתגייר ! בשביל מה? לשם מה?
פורנו בגרוש   (11.02.09)
מי שרוצה בכל כוחה להשתייך לדת היהודית יכולה לקחת ממני את היהדות בחינם. ושיהיה לה לבריאות. האינקוויזציה נהגה לקחת נשים צעירות בכל מיני אמתלות ולתלות אותן ערומות למול עיני הכמרים החסודים (והסוטים כמובן). צרחות הבתולות הצעירות והנשים בכלל ועינויין גרמו להם הנאה מרובה. במיוחד לאלו שהתחייבו להתנזר ולהתחתן עם האל או רוח הקודש או כל צביעות והתחסדות אחרים.. מה בדיוק יש לשלושה גברים לחפש במיקווה של נשים??? מה??? האם זה טקס פאגני שנותן גושפנקא בחסות הדת לתחליף לפלייבוי או לפנטהאוז או לאיזה ערוץ פורנו ? למה לא קוראים לילד בשמו? שהרי חלוק במים הופך לשקוף, והפיטמות בקור בולטות .... פוי ! מגעיל וחולני! סתם בנוי כדי לבייש ולהשפיל את אותן נשים. טיפשות שמנסות לשחק ביהדות. בשביל מה?
99. מה שכתוב בכתבה טעות
גיורת ,   נתניה   (11.02.09)
אני גיורת התגיירתי לפני 10 שנים. הכן טבלתי לפני 3 דיינים, אבל הייתי לבושה בחלוק אטום ועבה שכיסה את כל גופי מהצוור עד כפות הרגליים, . כשנכנסתי למים הדיינים שעמדו בפתח ראו ,אם בכלל ,בקושי את הראש שלי בוודאי לא את הגוף. הטבילה נעשת בצניעות מירבית. כאשר הייתי צריכה לצאת מן המים החלוק מן הסתם היה רטוב ונדבק אל הגוף אבל הדיינים כבר הלכו כך שבכל מקרה הם לא ראו כלום.
100. לרבקה לוביץ היקרה!
עדי   (11.02.09)
מוטב שתורידי את הכובע ומהר אם כך דתיה "נאורה" מדברת,פשוט בושה!!!! את וכל הקבוצת נשים הפתטיות המכניסות עצמם ל"קולך"--קראתי מספיק מהחידושי "תורה" שלכם שמפורסמים בעלונים של שבת והזדעזעתי כיצד אתן מפרשות דברים הכתובים בתורה בצורה המנוגדת לחלוטין ממשמעותה האמיתית!!!מוטב שתבררי את העניין היטב לפני שאת מכפישה את היהדות כולה......קראתי מהטורים שלך ויש בהם הרבה מן האפיקורסות ורפורמיות.... מקווה שתתפקחי, ומהר...
101. מסכימה - לבטל את זה לאלתר! אצלי, החלוק התרומם תוך כדי...
גיורת   (11.02.09)
102. ל-88: החלוק הוא אכן חציצה, אבל הבעיה לכאורה נפתרת על ידי
גיורת   (11.02.09)
הטבילה הראשונה - הנעשית בעירום ורק לעיני הבלנית, אחרי מקלחת. אני מדגישה שגם לדעתי זהו רק פתרון "לכאורה"... ולמעשה, הדיינים פשוט מאמינים ל"עדותה" של הבלנית שהאישה טבלה גם בעירום. אז בעצם... עדותה של אישה כשרה??
103. במקום לפתור את הבעייה, מנסחים אותה בשפה אחרת ????
שפוי   (11.02.09)
רבקה, לא החלוק הוא הבעייה שלך... הצורך לטבול במקום ציבורי כדי לרצות את מי שאותם רבנים לימדו אותך שבוחן את טבילותייך... זו הבעייה שלך.
104. לגב'לוביץ. מילא הדיינים.אבל התמונה ב"יהדות"
שולי ,   דן   (12.02.09)
שמצורפת לכתבה מתחת לכל ביקורת, ומקוממת יותר מכל דיין!(בתפריט ראש ביהדות)
105. עיוות של הדת ... כנסו ותבינו,
חרדי ,   דרום   (12.02.09)
מאז ומתמיד המיזרוחניקים סילפו את התורה וסידרו אותה לפי הרצונות והתאוות שלהם כאחד שקצת מבין היא מדברת שטויות ומסופקני אם היא למדה בשביל הטוען רבני... עצה לסיום לפני שמעלים נושא לבדוק יותר לעומק כיון שי כאלו שלא מבחינים בסילוף וזה נורא
106. איפה חותמים על העצומה נגד?
אורית ,   חיפה   (12.02.09)
איך במשך כל הזמן הזה אף אחד לא קרא עוד יותר בקול נגד זה? טבילה לגיור במעמד נשי בלבד- אתמול.
107. לכל המזדעקים ו"שומרי הצניעוצ למיניהם"
רונן ,   חדרה   (12.02.09)
כאחד שהשתתף בטבילות גירות, אין שום בעיית צניעות. מכיוון שרק כשהאשה בתוך המים נכנסים הדיינים ואין שום ראיית איסור בדבר. ה"טקס" כפי שאתם קוראים לו נעשה בזריזות ללא כל עיכוב כלל, מה לעשות שהלכה זה הלכה, ומי שאסר ראיית איסור הוא שהתיר ויותר נכון הצריך שכך זה יעשה. לפי שיטתכם שלא יהיה כלל טבילה זה נראה לכולם בסדר. הדת היהודית שמחייבת את הטבילה הצריכה גם את הדיין שיעמוד ויראה שהטבילה נעשתה כדת וכדין. אף אחד לא חייב אותה להתגייר להיפך אפילו ניסו להניא אותה מזה והודיעו לה מראש איך זה נעשה והכל כדי לנסות ולהניא אותה מהגירות. הצביעות ו"התמימות לכאורה" פשוט גועליים ונוראיים דמגוגיה זולה ותו לא.. ולאלה שטוענים שיש אפשרות לאישה לבחור בין רופא לרופאה ושאפשר להיות נוכח במקום אישה וכו' אלו טענות ללא כל שחר א. גם בטבילה נוכחת בלנית. ב. לא תמיד אפשר לבחור אשתי שנצרכת לרופא נשים לסיכון בהריון גבוה אין לה אפשרות לבחור כי אין באזרונו רופאת נשים להריון בסיכון ובשביל זה היא צריכה לנסוע עד בני ברק אז איפה האפשרות פה??
108. בדרך כלל לא מסכימה אם מאמריה האנטי בית הדין -אבל הפעם צודקת!
ר. ,   --------------------   (12.02.09)
צריכים למצוא פתרון הלכתי למצב הנבוך הזה. אולי שילוב של בית הדין מאחרי וילון/סכוכית שמטשתש מאוד יחד אם עדות כמה נשים יחד אם הגיורת.
109. מה רע בפיתרון ה"ישן" ?
דורי א.   (12.02.09)
נשמע לי שהמנהג הקודם שהדיינים היו עומדים בחדר סמוך ושומעים את הגיורת מקבלת על עצמה עול מלכות שמים ואז מציצים מרחוק למים(ומן הסתם רואים רק את ראשה של הטובלת) הוא פיתרון סביר, א"כ עדיף כמובן שהכל ייעשה בפני נשים.
110. לכל יפי הנפש!
מרכז   (12.02.09)
כשבחוצות- נשים מראות את כל גופם- אנשים לא יוצאים נגד- למה לא? כשמדובר במסורת של דתיים- זה אסון! כשלאשה יש אפשרות ללכת לרופאת נשים והיא בוחרת ברופא נשים- זה הזוועה!כשהוא בוחן אותך מבפנים, כשאנחנו שומעים על הרופאים עם הסטיות שלכם- זה לא מזעזע כמו שאתם שומעים משהו קטן על הדתיים... איזה שנאה תהומית יש לכם כלפינו, כדאי שתדברו עם דתי שקצת מבין (רבקה כמובן לא נכללת במושג הזה)כדי להסביר לכם קצת מסורת ואולי אז הדור יראה אחרת...
111. שאלת אותה איך היא הרגישה????
רעות ,   מרכז   (12.02.09)
או שפשוט את רגילה שככה הדברים מתנהלים???? וגם אם זה היה "בסדר", - עדין זה חוסר צניעות!!! לא משנה איך תסתכלי על זה. יש צורך בשינוי המציאות! - וזה על פי ההלכה! (וגם אם זה לא היה על פי ההלכה - זה לא היה ממש משנה..)
112. ההבדל היחידי הוא....
רעות ,   מרכז   (12.02.09)
לא שאני מתגאה שבר רפאלי מדגמנת בעירום,,,, אבל ההבדל היחידי הוא - שהיא עושה את זה מרצונה החופשי (ותמורת הרבה מאוד כסף, אני מניחה...) והתגיירת עושה זאת לשם שמיים. הבדל מאוד קטן, ובכלל לא משמעותי...
113. כמה תמימה....
רעות ,   מרכז   (12.02.09)
חברה, כל העיניין שהם יראו - וגם הם שלושה דיינים - כי זה כמו להעיד. (בית דין קטן...) אם הם לא רואים את הטבילה- אין לזה משמעות, כמו שאין משמעות לקידושין אם כשהבעל נותן טבעת העדים לא מסתכלים! כמה תמימות יש בעולם.
114. לכל אלה שחושבים שרופא ורב זה אותו דבר!
רעות ,   מרכז   (12.02.09)
לא!!! זה לא אותו דבר!!! כל כך רואים שהעולם הגברי, בור ועם הארץ בכל מה שקשור לנשים! זה לא אותה דבר והסיבה הפשוטה, שאישה - כל אישה יכולה לבחור אם ללכת לרופאת נשים או לרופא. זה נתון בבחירתה הבלעדית!!! כאן אף אחד לא שואל את המגיירת אם היא רוצה לבטול בפני גבר או אישה! אז די נמאסתם. אתם חושבים שאתם מבינים הכל, רק בגלל שאתם גברים, לא! זה שונה, ובכל עיניין הטבילה, יש גם רגשות האישה, ואיך היא מרגישה עם כל זה - על זה לא חשבתם???? (אה סליחה, רגשות, - אולי אתם צריכם מילון???.... ) אז די, די לחשוב שיש לכם את הפתרון לכל דבר. כואב לכם שיוציאו סמכות מהידיים שלכם - תתרגלו. (או שפשוט תתחילו להיות רגישים יותר...) אז לשאלתכם - לא זה לא אותו דבר! רעות, (שדרך אגב, מאוד לא פמיניסטית - רק ראליסטית...)
115. ל- 28: דתי חרד - ואני חרדה לאישתך....
אני   (12.02.09)
די כבר, לא זה לא אותו דבר! אישה שלא נוח לה עם רופא נשים תלך לרופאה - זה נתון בבחירתה. אף אחד לא שואל את המגיירת לפני מי היא רוצה לבטול! קצת רגישות בבבקשה. (אני חרדה לאישתך - ותודה רבה על בעלי.....)
116. לשמואל (40) - תפקח את העיניים תסתכל סביב!
רעות ,   מרכז   (12.02.09)
בגדול אני מסכימה איתך שהיהדות היא הרבה יותר תכלסית - אבל בפועל זה לא ככה, אולי ככה היא צריכה להיות, אבל די לתמימות. תפקח את העניים תסתכל סביב, בבדיקת דם נידה גם אם האישה הולכת לרב - הרב אינו יודע מי האישה, והיא איננה מדברת איתו. (מה שנקרא בימינו אנונימי....) וגם היום יש חידוש!!! - יש בודקת טהרה! לפני 100 שנה מי חשב על דבר כזה? אישה תפסוק בעניינים הלכתיים?! נכון שזה בפיקוח של רב - אבל הבודקת מחליטה! וגם היום מצאו פתרון הלכתי לפעולת המציצה בברית המילה. נכון שהיהדות היא תכלסית - מטרת פעולת המציצה בברית היא למנוע שטף דם - זה משהו לגמרי רפואי. אבל היום (עד כמה שהיהדות תכלסית) מצאו לזה פתרון - כיום הפעולה הזאת התבצעת ע"י מכשיר פלסטיק... ולא ע"י פיו של המוהל! - כך נוהגים ברוב המקומות - מלבד אולי בבני ברק והקהילות החרדיות בירושלים (אולי כדאי להודיע להם שהתקדמנו...) אבל היהדות משתנה על פי ההלכה, ועל פי מהות הלכה. אז הגיע גם הזמן שמתגיירת תטבול בפני אישה!
117. 53- להזכירך:
רעות ,   מרכז   (12.02.09)
יש גם מקרי קיצון בהם אישה יכולה להעיד. לשל בעינין אישה עגונה. וחוץ מזה, הזמנים השתנו, והיום במחינת ידע, גם ידע תורני - אין סיבה שאישה לא תוכל להעיד. (לפחות...)
118. הכל נעשה בצורה רוחנית מכובדת הרבה מעבר מטיפול אצל רופא...
יהודיה ,   תל אביב   (12.02.09)
119. ומדוע נעים לך שרופא מכניס מכשירים בערוותך,כאן לא נורא!!
איזו צביעות   (12.02.09)
רבים מנשותיכן מעדיפות רופאים על רופאות גניקולוגיים . כאשר הרב עובדיה פוסק שרק במצבים שאין ברירה הולכת אישה לרופא,ולכן עדיף רופאה בגלל צניעות. במקרה דנן ההלכה קובעת שאשה פסולה לעדות וזו הסיבה שגברים מציצים שהיא כבר בתוך המים ולא רואים חלקים מגופה מלבד שראשה מבצבץ בתוך המים אז חבל לעשות רעש כשערה בכוס מים.
120. הגיע זמן לבטל גיורים
(12.02.09)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה