חדשות  פוליטי מדיני  המערכת הפוליטית
ועדת שרים אישרה: אסור לציין את יום הנכּבה
אביעד גליקמן
פורסם: 24.05.09, 17:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 357 תגובות ב-244 דיונים
181. הצעה אחרת
ערבי ,   צפון   (24.05.09)
יש לי הצעה אחרת יותר יפה מיום הנכבה, אולי לסמן את הערבים בסימן מיוחד על המצח,שהיה כתוב על המצח שלנו ערבים,גם על הרכבים שלנו יהיה חייב להיות על לוחית הרישוי ע- 15.113.12, גם בדרכון , וכן בת-ז , ולחייב אותנו ללכת עם בגדים מיוחדים כך כל רוסי שהגיע לארץ לפני מס' שנים יצליח לזהות שמדובר בערבי שנולד כאן מלפני מאות שנים,אין ספק שלאותו רוסי או יהודי יש הזכות לחיות,להתנגד, לעשות כל מה שהוא רוצה בכל הפגנה ובכל דרך אולם לאותם ערבים אסור,אין ספק שבמדינת ישראל יש חופש ענק,ואין ספק שהדמקרטיה הישראלית היא ענקית , אגב גם לחייב את הערבים ללכת עם אזיק אלקטרוני - זה גם החופש שקבלנו היהודים בעת שהיו בגרמניה
182. זה ציון אסון הגירוש ולא אסון הקמת המדינה יש הבדל
א"ג   (24.05.09)
גם העיתונאים מסיתים נגד ערבים
183. פשוט סעודת מלכים
אלון ,   חרד משמאלנים כמוך   (24.05.09)
הצעות חוק כאלה,זה כמו מים קרים
אחרי 12 שנים של צעידה במדבר היבש
של השמאל ההזוי.
184. עוד מעט יבטלו את ה"רמאדן" ואת "עיד אל אדחא"...
טל ,   בית דגן   (24.05.09)

ככה זה מתחיל:

עכשיו אוסרים על ערביי ישראל לציין את יום הנכבה, אחר כך יאסרו עליהם לצום את הרמאדן ואחר כך את שאר החגים המוסלמים.

הם רואים את הקמת המדינה היהודית כאסון, בדיוק כמו שאנחנו - היהודים - רואים את הקמת הרשות הפלסטינאית כאסון. זה לגיטימי וזה מותר כל עוד אין נפגעים ברכוש או בנפש מהתהלוכה ביום הזה.

גם אנחנו, היהודים, אמורים להיות מודאגים מזה, כי כמו שהיום אוסרים עליהם לציין את יום הנכבה, מחר יבוא איזה ח"כ רוסי אתאיסט ויבקש לאסור על היהודים לצום את תשעה באב, שאותו אנחנו מציינים כיום אסון לעם היהודי.

לח"כ אלכס מילר ישנה בעיה: במדינה שממנה הוא בא לא היו חגים, אנשים לא האמינו באלוהים ולא בכלום, הם אכלו, שתו, חיו קצת ומתו. לא היתה להם סיבה לשמוח ולכן הם קרים מאוד ומתרגזים כשהם רואים אדם מחייך או שמח. אי אפשר להבין אותו ןלכן אי אפשר גם להבין את האיסור לבטל את יום הנכבה.

ח"כ מילר, בוא נתחיל קודם מביטול יום העצמאות, אח"כ נמשיך עם יום הנכבה...

185. כל הכבוד!!! ישר כוח!
טייס   (24.05.09)

בשום מדינה שפויה לא נותנים לעשות מהומות כאלה , ועוד בגלל מה? בגלל הקמת המדינה...

באיזה מדינה שפויה האויב יושב בתוך הכנסת? באיזה מדינה שפויה השרים הולכים להפגין נגד המדינה וטוענים כי חמאס וחיזבאללה (אויבי ומפציצי המדינה) צודקים ?

 

כל הכבוד, ממשלת ישראל תמשיכי כך!!!

 

 

186. הממשלה הזאת תחריב אותנו
גל ,   חיפה   (24.05.09)
מה אכפת לי שיציינו את יום האבל שלהם - זאת עובדה היסטורית מה שקרה- כמו שקמה מדינת ישראל, כך מוחשי הכאב שלהם אני לא מצפה מהם לשמוח.נסיונות לדכא רגשות יביאו רק לתוצאה ההפוכה - להתמרדות, להד תקשורתי עולמי, מחאה ופגיעה בתדמיתה של ישראל - האם כל זה שווה את החוק המטומטם הזה?שיתנו להם להתאבל זה לא פוגע באף אחד.
יסלחו לי על ההשוואה-זה כמו שעם קום המדינה והעליה אמרו למזרחים -שכחו מהתרבות שלכם וממה שאתם מכירים, עכשיו אתם צבר- אני לא צריך להוסיף על זה.זה רק הביא לתוצאה הפוכה ויש לזה השפעות שליליות עד ימינו.
הממשלה הזאת קיצונית מידיי ונעה מתוך פחד תהומי ולא מתוך רציונאליות וצלילות.אם הייתה רק תועלת אחת לישראל מהחוק הזה..אני מנסה לחשוב ופשוט אין.במקום לנסות לתת לערבים להשתייך ולהרגיש שייכים למדינת ישראל כיעד אסטרטגי אנחנו עושים את המסלול ההפוך.לפעמםי צריך להיות חכמים ולשתוק גם כשלא נראה לנו שיום השמחה שלנו מתפרש כאבל אצל הצד השני-וצריך לזכור שכך, אך בדיוק הפוך, מתפרש יום העצמאות אצל הערבים.
187. סרטן
אברהם העברי ,   גדות ההדסון   (24.05.09)
התקווה היתה שערביי ישראל יהיו אזרחים נאמנים, ישתתפו כשווים בבנין המדינה, ויהוו גשר לעולם הערבי. כל התקוות התבדו. ערביי ישראל הפכו לסרטן בגוף המדינה. הם שואפים לחיסול המדינה היהודית ונותנים יד לגרועים שבאוייביה. הם מנצלים את הדמוקרטיה בצורה הצינית ביותר ובעזרת השמאל ההזוי עושים מעשים שלא יעשו. נציגיהם נוסעים למדינות אויב בחסות החסינות ומתקיפים את מדינתם משם. זו איננה דמוקרטיה, זו שערוריה. הרי ברור שליברמן צודקה באומרו ששאיפתם להעביר את הסכסוך לתוך המדינה. הוא איננו חולם, הצרצורים למניהם אומרים את האמת. אין מדינה בעולם שתסכים לחיסולה בחסות הדמוקרטיה. מי שגזעני הם הערבים שדורשים מדינה פלשתינאית ריקה מיהודים כאשר במדינת היהודים גרים יותר ממליון ערבים. מי שגזעני הם אילו מבינהם שמכחישים את השואה. מי שגזעני הם אילו שיש להם 57 מדינות מוסלמיות ולא מוכנים למדינה יהודית קטנטנה אחת. בית המשפט הגבוה בארה"ב קבע מזמן שאסור לצעוק "אש" באולם מלא אנשים. הערבים מטיפים לרצח יהודים. אין להתיר הסתה פרועה בחסות הדמוקרטיה והטימטום השמאלני.
188. נכבה- יום אסון הקמת מדינת ישראל...
אחד ששואל שאלות   (24.05.09)
אין מדינה בעולם שמאפשרת לחלק מאזרחיה לציין את יום הקמתה כיום אבל. הצורך בחוק הוא לא פגיעה בחופש הביטוי אלא הגנה של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון כנגד הקמים נגדה. הגיע הזמן שאזרחי ישראל יחליטו אם הם אזרחי ישראל טאו מתנגדי ישראל ואי אפשר להיות אזרח ישראלי כאשר מבחינתך עצם הקמתה הוא האסון האישי שלך. תחשבו על זה.
189. ל- 88
ביזיון ,   לאומי   (24.05.09)
בגלל הפחדנות של אנשי שמאל כמוך הגענו למצב שאנחנו חיים פה כמו "אורחים" של הערבים. לך תחגוג איתם כדי שלא יפגעו חלילה ויכעסו עליך
190. הם לא נורמלים!!
דרומית   (24.05.09)

זה היה ברור שכשליברמן יעלה לשלטון נהפוך להיות מדינה גזענית ועוד נחוקק חוקים מפלים כאלה.

אני מבינה את ההתנגדות לציום הנכבה, אבל לשלול זאת בחוק, זה לא יאמן.

זה בושה לדמוקרטיה, בושה למדינת ישראל.

אנחנו כל כך נסתבך בגלל זה, עם ארה"ב, עם העולם הערבי.

פשוט לא יאמן שיש לנו שר חוץ גזען שמוביל מבליכים הרסניים למדינת ישראל.

191. חוק של חסרי ביטחון
שליח ישראלי בחול   (24.05.09)
גם אני מתחלחל על ההפגנות האלימות והלא חוקיות של אילו הרואים ביום העצמאות שלנו כאסון, אבל בשביל זה יש כבר חוקים (נגד התקהלות לא חוקית ונגד אלימות). לא צריך להמציא חוקים חדשים שרק יתנו יותר חומר תבערה כנגדנו.
192. very good
eric ,   usa   (24.05.09)
צודק ב100 אחוז ורק מדינה דמוקרטית ומתוקנת מחוקקת חוק הגיוני ובריא ששומר עליה. ולכול הטמבלים שמתלהמים שזה סופה של הדמוקרטיה . אתם הסוף של עצמכם, מדינות הרבה יותר גדולות ודמוקרטיות מישראל היו מחקקים חוק יותר חזק מזה.אפילו אם הדמוקרטיה אמריקה. רק כך נלחמים בטרור.
193. מדינה משוגעת
ערן ,   צפון   (24.05.09)
הרי הם יודעים שזה חוק שלא יעבור את בית המשפט - רק במדינות פשיסטיות אומרים לאזרחים מה לחשוב ומה לומר, גם אם המדינה במלחמה. אבל מה, הם יודעים שזה פופולרי להציע חוק כזה. זה מה שעצוב, שבמדינה שלנו זה פופולרי.
194. פאשיזם בהתגלמות!
מיכאל   (24.05.09)
פאשיזם בהתגלמותו.
195. אם תרצו אין זו אגדה, אלא סיוט...
ניר   (24.05.09)
196. פשיסטים כבר אמרנו?
כבר לא מופתע   (24.05.09)
197. פחד.
פיצה   (24.05.09)

"האח הגדול " גדל עוד יותר.

198. תוסיפו בודק איות לתגובות
שלומי   (24.05.09)

בעידן בו האינטרנט הוא המדיה הכמעט שלטת,  חשוב למנוע בה שגיאות כתיב ודיקדוק בהודעות.

תרימו את הכפפה, למרות שהדבר כרוך בהשקעה.

במידה ותבצעו מהלך כזה, גם תעלו את רמת הדיונים פה בפורומים, ומאחר ואתם אתר החדשות הגדול בארץ  לא רק שתזכו לערך מוסף נוסף אלא גם תיקחו חלק בלתי מבוטל בהעלאת יכולת הביטוי של החברה בארץ.

 

יישום ? לא חסרים סטארט אפים כאלו ואחרים בארץ, שיתוף פעולה הפניה לאתר חינמי תמורת פירסום. דרכים לא חסרות.

שיפרתם את מערכת התגובות וזה יפה מאוד, עכשיו שפרו קצת את המגיבים.

199. יופי, אבל איך זה ייגמר?
(24.05.09)
טיבי וזחלאקה יפנו לבג"ץ והחוק הזה יבוטל כנוגד את הדמוקרטיה. מפתיע? ממש לא.
200. מעשה פשיסטי ומעורר חלחלה
ירון ,   י-ם   (24.05.09)

ממשלה פשיסטית

החלטה טפשית

201. הצעת חוק חדשה
יואב ,   ירושלים   (24.05.09)

לפטר מן הכנסת חברים אשר לא בקיאים בחקיקה דמוקרטית.

 

202. הגיע הזמן לחסל את שיא הצביעות והציניות. כל הכבוד.
א   (24.05.09)
עזות מצח וחוצפה שלא תאמן,של מחזיקי תעודות זהות ישראליות, לציין את יום הקמת המדינה כיום אבל.
סוף לאבסורד המטורף. השלב הבא, שירות צבאי/לאומי חובה. לאזרחים הערבים ולאזרחים החרדים.
203. השוואה לא נכונה
יובל   (24.05.09)
צריך לבצע הבחנה דקה: האסון של ערביי ישראל הוא לא הקמת מדינת ישראל, אלא איבוד אדמתם לטובת הקמתה מדינת ישראל. אם היית מגורש מאדמתך, ולא משנה הנסיבות לכך, האם זה לא היה בגדר אסון עבורך? הבחירה ביום העצמאות כיום הנכבה נובעת מכך שביום הקמת מדינת ישראל הפכו הפלסטינים וחלק גדול מערביי ישראל לפליטים באופן רשמי - הצהרת היישוב קבעה כי זוהי אדמת מדינת ישראל.

יום השואה מציין את אסונם היהודים, ואין לו כל קשר לערביי ישראל. אם הערבים יחגגו את יום השואה, זו תהיה התגרות ואף הסתה. כאן אין צד שני אשר יש להכיר בו: חגיגת יום השואה כמוהה כעידוד והסתה לרצח יהודים.

בכל ויכוח כזה, גם אם אתה לא מסכים אם הצד השני - נסה להבין אותו.
204. אני מסכים חלקית
שוקו   (24.05.09)
יש לאסור למועצות מקומיות לממן ארועים כאלה מכספי משלם המיסים, אבל אין למנוע מאזרחים ליצור ארועים פרטיים במימון פרטי מאחר וזה פוגע בדמוקרטיה. זה לא שהם מיד יתחילו לאהוב אותנו אם איסור ציון הנכבה.

מה שמצחיק זה שהשמאל נורא נגד הסתה רק במקרים שזה בא מימין לשמאל. לערבים מתבחינתם מותר להגיד ולעשות הכל.

הנקודה היא שעצם ציון יום ההעצמאות כיום אבל זו הסתה לאלימות. אחר כך מתפלאים למה ערבים ישראלים יותר ויותר מעורבים בטרור. זה למה.
205. מעולה
(24.05.09)
כל הכבוד למדינה שלנו נראה כאילו מתיישרים דברים סוףסוף
206. יולי תמיר רצתה להכניס את הנכבה לתוכנית הלימודים
רוני ,   נתניה   (24.05.09)
ובכך להפוך את התסיסה לחוקית
207. כמה טוב שבאת הבייתה -ישראל בתינו ,
אלה   (24.05.09)
208. "תיפסו אותי"
הראל ,   צור יגאל   (24.05.09)
אם אתה פוחד מהשתוללות של בריון, שחומד את שלך, חייך אינם חיים.
ישתוללו- תפקידך להשתולל יותר. לא רק למענך, אלא בעיקר למען הדורות הבאים.
כמובן שדרוש פיתרון, אבל זה לא יכול לכלול אדמות מולדת. עידוד הגירת הפליטים, למשל- אפילו אם זה יביא להתרוששות כלכלית וחזרה שלנו 30 שנה אחורה- יכול להיות פיתרון טוב. עם לא מוותר על אדמותיו בשום מחיר ומכיוון שיש כאן עם אחד וחבורה של פליטים- הפיתרון צריך לנוע לכיוון הזה.
209. עבד אתה מתבלבל
יוסף   (24.05.09)
לחגוג את הנכבה אתה יכול.אסור לך לציין את זה כיום אבל.
210. אני מציע חוק לבטל את יום השואה ---
מחמד הנבון ,   צפון   (24.05.09)
זכר יום השואה הגרמנים מוצגים כרצחנים ואכזריים לכן אני מציע לבטל את יום השואה כדי לא לפגוע ברגשות של הגרמנים מדינת ישראל הגיעה לשיא הגזענות יום הנכבה הוא זכות שלא נתן לערער עליה כי ביום הזה העם הפלסטיני הפך לקבוצת פליטים שסולקו מאדמתם  אחד העקרונות של המשטר הישראלי הוא חופש ביטוי לכן זאת זכותם של הפלסטינים לבטא את עצמם ואין שום זכות לאף ממשלה לבטל את היום הזה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה