|
31. נשות קולךהמשכנה לשחק ב"משחקי דת"
"רבה" זה כינוי רפורמי לעילא ולעילא . אל תדאגנה נשים יקרות ההסטוריה הוכיחה שכל הרפורמיסטים מאז ומעולם ביהדות טואטאו החוצה רוצים דוגמה ??
1) צדוקים
2) קראים
3) עננים (על שם ענן מנהיגם)
4) יהושע מנצרת (ישו )
5) שבתאים על שם שבתי צבי 6) פרנקיסטים על שם יעקב פרנק.
7)משכילים (מנדלסון וצאצאיו שהתנצרו )
8) רפורמים (ע"ע אחוזי התבוללות בארה"ב )
9) ציונים ( כל הנכדים בחו"ל, גואה וכדומה.. לאט לאט היהדות הטהורה מנפה -את אותם חצופי הראש המרימים יד בתורת ה' ומשה עבדו !
10) הציונות הדתית שחלק מבניה הפכו לחרדים לאומים, עקב אחוזי חילון גבוה במוסדותיה . לא מאמינים? איך המפד"ד ירדה מ 12 מנדטים ל - 3 למרות מתיחת פנים מרשימה בכנסת האחרונה ?
נ"ב מן הסתם שתגובה זו לא תפורסם. מדוע ? כי היא צודקת ???
ותחשבו על זה ...
|
|
|
32. הלכה: אסור לדון בפני אשה
איך הרבה תסתדר עם ההלכות שנוגדות את תפיסת עולמן??? הרי עצם הפיכתה לדיינית הוא מנוגד להלכה?
סתם נשים משועממות שמחפשות פרסום וכותרות
|
|
|
33. חבל! 'רבה' זה שם מרתיע
|
|
|
34. הצעד הבא- עתירה לבג"צ שיורה לרבנות לשתף נשים במבחני סמיכה
אנחנו כבר מכירים אתכן.
|
|
|
|
|
36. מה רע ב"רב" כתואר א-מיני? כמו "ד"ר.
|
|
|
37. איחרתן קצת זה כבר בשימוש זמן רב
קולך קצת איחרו משתמשים כבר במושג רבה מזמן חבל שינכסו לעצמן חידוש שאינו שלהן האורתודוכסיה תמיד עושה הכל בדיליי ואחר כך טוענת לראשוניות
מה שהקונסרבטיבים והרפורמים שכחו האורתודוכסים עדיין לא למדו...
|
|
|
38. המילה "רבה" כבר קיימת בעברית. למה להוסיף בלבול?
להצעה מקורית , |
קיראו הלאה: |
|
(18.07.09) |
למילה "רבה" יש מספיק פירושים בעברית. אני מציעה: רבאית. זה נראה לי החידוש הלשוני המתבקש. איך לא חשבתן על זה קודם? בהצלחה לכן.
|
|
|
39. אם הן באמת דתיות שיפעלו למען שמירת ההלכה ולא יפעלו נגדה
לא חבל על בזבוז הזמן על נתינת שמות לדברים שמעולם לא יהיו ? לבנות אסור לשמש כסמכות הלכתית ביהדות האורתודוכסית
|
|
|
40. סחטין אחיותינו האורתודוכסיות אבל
דליה , |
ירושלים |
|
(17.07.09) |
כל הכבוד לכן
אבל אנא, תנו קרדיט לאלה שהקדימו אתכן בעשרות שנים. לא יפה להציג כאילו את הגלגל הזה אתן המצאתן.
|
|
|
41. מה רע ברבנית? ואיפה ניתן לעבור הסמכה לרבנות לנשים?
נעמה ב , |
ירושלים |
|
(17.07.09) |
|
|
|
42. "רבה"- שם עם מקור תנכי עשיר
יידל , |
ירושלים |
|
(17.07.09) |
כי רבה רעת האדם בארץ - בראשית ו
זעקת סדום ועמורה כי רבה - בראשית יח
גם על ושתי נאמר "כי רבה היא"- אסתר א
|
|
|
|
|
44. אין סיכוי לשם הזה, לא יתפוס
כאחד שדווקא כן בעד מהלכים של קולך ברור לי שהשם הזה הוא יריה ברגל.
חבל על כל המהומה.
|
|
|
45. אני מציע ר ב ת ה , על משקל כלפטע ...
המתון , |
ירושלים |
|
(18.07.09) |
ר' בפתח,
ב' דגושה , שוא נח,
ת' בסגול.
|
|
|
46. לא ממש מדוייק
AB , |
USA- MIAMI |
|
(18.07.09) |
אמנם אחוז המתבוללים אצל רפורמים גדול מאד, אבל אחוז המתבוללים שם קטן מאחוז היהודים שלא משייכים את עצמם לשום זרם ביהדות.
אף על פי שניתן לטעון שאחוזי ההתבוללות אצלם גדולים מאצל האורתודוכסים בארה"ב, הטענה כאילו ללא הרפורמים כולם בארה"ב היו אורתודוקסים ומתבוללים פחות הינה מגוחכת ואינה קשורה למציאות כל עיקר.
|
|
|
47. גם ברוריה ואסנת ברזאני רפורמיות!!!!
ואל תפתחו ספר תנ"ך, כי אז תגלו רחמנא ליצלן שנשים בתנ"ך הביעו את דעתן ותיקנו את הגברים שלא ידעו לעשות את המעשה הנכון. אם החרדים היו יכולים לשכתב את התנ"ך אז חוה היתה הולכת לשאול את אדם לחשוב בשבילה, שרה היתה משתטחת על קברי צדיקות ולא צוחקת על בעלה, דבורה לא היתה עוזרת לברק, יעל לא היתה הורגת את סיסרא, בנות צלופחד היו סוכרות את פיהן, רות לא היתה משתחלת למיטה של בועז ובמילא לא היתה נחשבת יהודיה אצלם, תמר היתה נשארת אצל אבא שלה או נשרפת על המוקד והרשימה ממשיכה. למעשה יש רק אישה אחת בכל התנ"ך שעומדת בתנאים הנוכחיים עבור נשים חרדיות - לאה. סותמת את הפה מול גברים, עושה מה שאבא שלה אומר לה, כולל להיכנס למיטה של גבר שלא מעוניין בה כחלק מתרמית, עושה הרבה ילדים (שבעה מבלי לכלול את השניים את שפחתה), למעשה הפעולה היחידה העצמאית שלה היתה לקרוא לילדיה בשמות. ולא, ריצה אחרי בעלה שיישכב איתה במקום עם אחותה היא לא פעולה המעידה על עצמאות אלא על תלות רגשית וצורך בחיזוק חיצוני כדי לקבל תחושה של ערך עצמי.פסיכולוגים מוסמכים יוכלו להוסיף עוד משהו על סוגיות בעיתיות במערכת היחסים בין לאה ולבן, אבל אני אשאיר את זה להם.
|
|
|
48. מקומכן איתנו. למה לריב היכן שאתן נטע זר ?
התנועה ליהדות מתקדמת , |
קרית אונו |
|
(17.07.09) |
הרי אתן חושבות בדיוק כמונו, אז מדוע לא תצטרפו אלינו? במקום לריב ולשנות מקום בו אתן נטע זר ? תנו להם לחיות את חייהם לפי אמונתם והצטרפו אלינו. כאן תקלטו בטבעיות ללא בעיה.
|
|
|
49. שנאמר "וירא ה' כי רבה רעת האדם בארץ"
אליהו , |
ירושלים |
|
(18.07.09) |
|
|
|
50. ככה הצעתי מההתחלה. כל הכבוד שקבלו את השם, ובהצלחה לבנות.
דיווה לה שמיווה |
|
|
(18.07.09) |
|
|
|
מה ההבדל בין אורטודוקסים?
אורטודוקסים חרדים - אם הכלה בהריון.
אורטודוקסים דתיים לאומיים - הכלה בהריון
אורטודוקסים חדשים - הרבה בהריון
אז יש דתי שמחפש את עצמו כהומוסכסואל
יש דתי שמחפש את עצמו כרבה
יש דתי שמחפש את עצמו בהודו
יש דתי שמחפש את עצמו ביישום עצמי בישיבה
יש דתי שמחפש את עצמו בצבא
ואיפה עבודת ה'?
כי קולך ערב ומראך נאה אינו הגילוי טפחיים כגילוייה של הקדשה כל טפח בגופה.
|
|
|
52. ממש שם מזעזע, זה הופך אתכן קרובות מאוד לרפורמיות......
למרות שיש לי הסתייגות מהארגון, תמיד הבנתי שהמרחק לבין הרפורמים גדול. הקונוטציה שישר קופצת כששומעים את השם הנבחר, הוא הרבות הרפורמיות. אם אין לכן בעיה עם ההשוואה וההזדהות, לכו על זה
|
|
|
53. וכל הנשים יתנו יקר לבעליהן
הכל חקיינות של הרפורמיות. אולי בהשראת הכתוב במגילת אסתר: "ונשמע פתגם המלך אשר יעשה בכל מדינות מלכותו כי רבה היא" ואם כן כבר נאמר שם: "וכל הנשים יתנו יקר לבעליהן למקטון ועד גדול".... מה רע ב"רבנית"?
|
|
|
54. איזה חוצפניות!
אדם רוסו , |
גבעת זאב |
|
(18.07.09) |
להתעלם ככה מהזרם הגדול והמשפיע ביותר בעם היהודי, זה פשוט מתנשא, ומראה כמה היהדות האורתודוכסית מתנשאת. המלה 'רבה' קיימת המון זמן, והכרה בה היתה צריכה להיות כבר מזמן. ביהדות הרפורמית, שהתפתחה והתקדמה הרבה לפני שלכן הרשו לדבר בכלל, נשים מחזיקות בתואר הזה.
|
|
|
אלה נשים אומללות שלא הצליחו בשום דרך אחרת להביא את עצמן לידי ביטוי,
ליבי ליבי עליכן..
הלכתן לאיבוד!
בוא כבר משיח צידקנו ועשה סדר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
56. כרגיל, האורתודוקסים מחכים באיחור את הרפורמים
חידוש גדול, רבה. אצל הרפורמים המושג והתפקיד של רבה קיים כבר שנים. בי דיל!
|
|
|
57. בוא נבחר שם לגבר שיוכל להוליד.. למרות שעדיין..
מה זו הפארסה הזו?
|
|
|
58. נשמע לי יותר טוב רבית (ravit) ולא רבה
בת שבע , |
ישראל |
|
(19.07.09) |
|
|
|
59. ומה עם "רעבעצין"? מה רע בשם המסור בידינו מדורי דורות?
|
|
|
60. כבר נאמר בתורה "כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבות לבו רק ר
| |