1. בארה"ב: הביטוח חובה על האדם ולא המכונית כך יוצא - שהאדם המבוטח יכול להחזיק את כל הכלים אותם רשאי לנהוג ברישיון נהיגה למשל: יהיה לו רכב וגם גיפ וגם אופנוע ים וגם ארלי דיוודסון וכיוב' - קרי כל יום יכול להשתמש באחר סטייל ביטוח שכיר
2. אוסטרליה: הביטוח גלום בדלק קרי כל ליטר מעט יותר יקר אבל נסעת אתה מבוטח.
3.יש מדינות שאין חובת ביטוח חובה - חלילה הנפגע בתאונה מקבל טיפול משירותי הבריאות של המדינה קרי קופת חולים ו/או בית החולים.
4. איטליה: בחוק אופנוע/קטנוע נחשב כמו רכבביטחון קרי חובת שמירת מרחק מכל צדדיו כדי חלילה שלא יפגע ע"י רכב.
5. יש מדינות על מנת לעודד אופנועים - על מנת להוריד עומס בכבישים קרי פקקים זיהום וכיו"ב. (טיפשים אה)
5/1. יש מדינות שמוזילות משמעותית לרוכב מבוגר.
5/2. יש מדינות שמייקרות את הפרמיה על כל עבירת תנועה.
5/3. יש מדינות שהשתתפות העצמית גבוהה הביטוח זול.
5/4. יש מדינות תחת חוק שנתיבי התחבורה הציבורית משמשים גם את האופנועים (לשם בטחונם)
6. בתאונה רוכב אופנוע מסכן את עצמו ובמקרים נדירים רוכב עמו עוד אחד קרי שניים. בעוד שגיפ' של ערס יכול למחוק משפחה ולא דיברנו על משאית (חוץ ממנו)
7. יש מחקר של הטכניון שאופנוע - אופנוע יותר בטוח מרכב א. הרוכב יותר ערני לסביבה. ב. רוכב מקצועי יודע שאין זכויות בכביש בשבילו טעות של נהג תעלה ביוקר. ג. הרוכב לובש ציוד מיגון לרבות שמירה על קדרת הראש. ד. בתאונות מורכבות הוא עף מהאופנוע וניצל משול מעורב תאונה ברכב שעף ממנו וניצל - רכב זו קופסת שימורים לחמש על כל המשתמע בתאונה.
8. למעשה אופנוע לקפיטליסט החזיר בישראל הפך למשאבת כסף 1. הקניה של האופנוע כשלעצמה יוקרה. 2. החלקים ועמם הטיפוליםיוקרו. 3. הטסט יוקר. 4. לא ניתן ליקר את הדלק ספציפי אליו אז יקרו את הביטוח כך שהמבקש לחסוך דרך אופנוע בסופה של שנה יגיע לעלויות של רכב.
9. בישראל אופנוען לא רשאי לחשוב בכלל על ביטוח מקיף המבין יבין.
10. מאז היותי בן שנה אני אוהב דו גלגלי - אופנוע בלי קשר להיותו כלי תחבורה בשבילי. לאסור עלי בחוק יחשב ללא דמוקרטי - פגיעה בחופש הביטוי שלי וחופש התנועה שלי (חוק יסוד) אז בא הקפיטליסט הדמוקרטי עלק מייקר את הביטוח ופוגע בזכויות הנתין בדרך אוכפת מכשול. הדבר משול לייקור ביטוח בריאות למעשן. ייקור כרטיס קולנוע תחבורה לשמן. וכיוב'
עצוב לי במדינה שלי בגלל אנשים עלק מיצגים אותי והאינטרסים שלי ממש עצוב