בכותל על פי דרכן.
למרות שאם נסיר מההלכה הקאנונית את כל העבטיט המאובן שהצטבר במשך
הדורות, נראה שיש לדרכן איזו אחיזה בהלכה המקורית.
והרי אמרו בגמרא שאשה יכולה לקרוא בתורה ולעלות לתורה.
אך מאידך גיסא כל ה"קאקי חיוורי" החרדיות, מוטציות של אילנה לוי והרבנית לאה קוק (צדיקות שלי...) הצווחניות שצעקו עליהן בקריאות גנאי, גם הן אינן בפנטזיות שלי להיות חיקן מקלט ראשי קן תפילותיי הנידחות.
כאשר אני רואה חרדים וחרדיות כאלה עם קורטקס של דינוזאור אני נזכר
במשנה סוטה פרק ג' ד':
הוא היה אומר חסיד שוטה ורשע ערום ואשה פרושה ומכות פרושין הרי אלו
מכלי עולם:
הכל יודעים למה הכוונה, אבל ר' עובדיה מברטנורא אינו יכול, כמובן, לקבל
זאת.
וכך היה אומר:
ואשה פרושה - כגון אשה כשפנית שהיתה עוצרת רחם הנשים היולדות
בכשפיה ובשעה שהיתה היולדת מקשה בלדתה היתה אומרת אלך ואתפלל
אולי תקובל תפלתי וסותרת כשפיה ויולדת:
ומכות פרושים - שמכה עצמו להראות שהוא עניו וצנוע, כגון שמהלך עקב
בצד גודל ואינו מרים רגלו מן הארץ ומתוך כך מנקף אצבעותיו באבנים, והוא
שנקרא בגמרא פרוש נקפי. או מי שעושה עצמו כעוצם עיניו שלא להסתכל
בנשים, ומתוך כך מכה ראשו בכותל ויוצא ממנו דם, והוא הנקרא פרוש קוזאי,
כלומר שמקיז דם מראשו מחמת פרישותו:
הרי אלו מכלי העולם - שרוצים להראות לבריות שהם חסידים ואין תוכם
כברם:
נו שויין, שיהיה...
שוב עובדים עלינו בעיניים...