חדשות  חדשות בארץ  כללי
ביהמ"ש: פיצוי לנפגעי נתב"ג - זכאים לאיכות חיים
ורד לוביץ'
פורסם: 16.08.10, 10:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 213 תגובות ב-148 דיונים
121. כן כן אתה עומד להיות מליונר!!
מגוחך   (16.08.10)
122. כפר חב"ד סובל בשקט
יאיר ,   כפר חב"ד   (16.08.10)

תושבי כפר חב"ד שנים שסובלים בשקט . מי יראה שקל מהכסף של הפיצויים

את הכל גונב וועד הישוב ...תעשו לזה סוף אנשים ..

123. לכל צרי העין הטוענים ש"ידעו שהשדה שם"
(16.08.10)

1. לכל אחד במדינה קיימת הזכות להגיש התנגדות להוצאת אישורי בניה.

2. במידה וההתנגדות לא התקבלה, לכל אחד קיימת הזכות לדרוש ירידת ערך לרכושו.

 

אם לא הבנתם אזי:

1. בעל הרכוש היה שם לפני שניתנו אישורי בנייה.

2. עצם נתינת האישורים פוגעת בבעל הרכוש.

3. בעל הרכוש חייב להוכיח ירידת ערך או נזק.

4. מטרת הפיצוי היא לאפשר לבעל הרכוש להקטין את הנזקים הצפויים לו (למשל ביצוע איטום אקוסטי במקרה זה).

5. לידיעתכם, הפיצויים נלקחים בחשבון בעת חישוב עלויות פרויקט ומשוריין לצורך כך תקציב מתאים.

124. לפצות מייד גם את תושבי חיפה בגלל המפעלים המסרטנים באזור,בדוק
איילת ,   חיפה   (16.08.10)
כל דו'ח שמתפרסם מדי שנה קובע שבחיפה 50% יותר מחלות סרטן מאשר בשאר חלקי הארץ ולאף אחד זה לא מזיז, חיי אדם כאן הם חסרי ערך לחלוטין .
125. לשדב תעופה אין במקום באזור כזה. במקום לבנות את
(16.08.10)

נתב"ג 2000 (אשר בכלל נפתח רק ב-2005 וכבר ב-2006 הודיעו שאינו מסוגל לעמוד בעומס) היו צריכים להשקיע ולבנות שדה תעופה מודרני בנגב כולל תחבורה יעילה (רכבת מהירה) בכל רחבי הארץ.

 

אבל...לען בדיוק הכספים נעלמו????????????

126. לשלם עבור בידוד אקוסטי מעולה , זיגוג משולש ו..
זאב ,   רעננה   (16.08.10)
גם עבור הוצאות חיים במיזוג אויר כל לילה כי לא ניתן לפתוח חלון בגלל הרעש.
127. מה היה קודם נמל תעופה או בתי מגורים.
ישראלה דפיצוטו ,   סביון   (16.08.10)

מי שקנה נכס ליד נמל תעופה ידע בדיוק מה הוא קונה אי אפשר להסתיר.

כך שפצויים למי שגר שם לפני הקמת נמל התעופה הנמל הוקם בשנת 1942

 

128. מודיעין הוקמה 1985,נמל התעופה הוקם לפני קום המדינה
אלה   (16.08.10)
129. מי זכאי לפיצוי ? התשובה בהמשך...
איש אחד ,   נתבג   (16.08.10)

את התביעה ניתן היה להגיש עד 3 שנים מיום פרסום התכנית. דהיינו מי שהגישו את התביעה לפני כ - 10 שנים יקבל את מה שהשמאי יקבע.

לפני 10 שנים עברו שני משרדי עו"ד המתמחים בתביעות מסוג זה בין כל הישובים והחתימו אותם על התביעה תמורת 20-25% מערך הפיצוי במידה ותהיה זכיה.

מי שנזכר היום יקבל קדחת בצלחת...

130. מסכנה המדינה
הסובל ,   לוד   (16.08.10)

איפה שהאזרח יכול לנגוס הוא נוגס..

מדינה קטנה עם צרות בלי סוף

תקציבים שרובם הולכים לבטחון אזרחיה

עם אוייבים בכמויות מבחוץ

עכשיו צריכה להתמודד עם כל אחד שרוצה איזה 20 שקל "כפיצוי"

חשבתם פעם איך יכול לעזור לכם הפיצוי הזה בנוגע לרעש המטוסים??

מה תעשו עם הכסף? תקנו אטמי אוזניים???

לאן נעלמה הציונות???

131. מעשה בשלושה מסלולים
(16.08.10)
שנבנו אי שם בשנות החמישים

באו אנשים טובים
ובנו לידם בתים

כעת, 50 שנה אחרי.......


או במילים אחרות, מישהו דופק קופה.


מוסר השכל 3X

1) מי שבנה את ביתו ליד שדה תעופה, שלא יתמם אם יש לו רעש מטוסים.

2) בכלל, כל שדה התעופה הזה בנוי בחטא. במקום להרחיבו ולבנות את הקניון הגדול במדינה, היו צריכים להעתיק אותו אל הנגב ולפתח רכבת מהירה (עם פסים נפרדים, ובעודף היו משקיעים קצת באביזרי בטיחות. בכל העולם נהוג ליסוע כשעה-שעה וחצי לשדה, ופה הזמן היה קצר אפילו יותר.

3) הפסיקה הזו כל כך מסוכנת משום שהיא תהווה פתח לתביעות רבות ודומות - ת"מ ת"א, נמלי ים, שדה דוב, שד"ת בחיפה, בסיסי צה"ל ועוד ועוד.
מעניין איך המדינה תצא מהפלונטר הזה שהטיל עליה ביה"מ"ש, ובכלל - מעניין אם זה יעבור את העליון.
132. מצחיק לראות את הבתים המרופטים מול התחנה המרכזית
niknok ,   דייר ראפאת   (16.08.10)
החדשה כשהאוטובוסים נוסעים ליד חלונות הבתים ואת המסכניחם שם נאנחים ללא עזרה, איזה פיצוי נתתם להם ? אה..לפי ערך הבית בפועל...

אז אני חושב ככה:
במקום בו ישנם עניים מרודים ומסכנים המערכת תזלזל בהם ותגלגל אותם מכל המדרגות, היכן שישנם אמידים הסיפור הוא אחר לגמרי.

133. נא לא להמריא בין 2 ל4 :)
ליאור   (16.08.10)
134. נכון שהשדה היה קודם .אבל כמה טיסות ליום היו.
אביגור ,   רמת גן   (16.08.10)

 

לכל אלה שטוענים ששדה התעופה היה קודם.

 

לידיעתכם בתקופת המנדט היתה טיסה אחת לשבוע.

 

והישובים התפתחו על רקע זה.

135. נתב"ג 2000 - חלם
(16.08.10)

החלטה שגויה להרחיב את נתב"ג במקום להעבירו לנגב. אין צורך להרחיב בנושא (כבר נכתב רבות על כך). אולם ראו את המחיר - גם הפרויקט עלה הרבה יותר מהתכנון וגם עכשיו צריך לשלם מליארדים כפיצוי (כמובן שזה לא הופיע בשום תחשיב עלות).

 

אינטרסים אישיים של מספר פוליטקאים ואנשי ציבור גרמו לנזק אדיר מימדים לעם ישראל. מי אתם חושבים ישלם את זה? כמובן שאנחנו עם ישראל!

136. נתב"ג במקום מצוין ומי שלא טוב לו שלא יקנה דירה באזור גוש דן!
אוהב ישראל   (16.08.10)
137. נתב"ג לא הורחב בחלק האווירי במסגרת נתב"ג 2000
הטעייה   (16.08.10)
138. נתבג
פלוני ,   בית דגן   (16.08.10)

אנחנו גרים בבית דגן לא נרשמנו לפרוייקט נתבג איך אנחנו יכולים להיות בטוחים שיגיעו אלינו בהקשר לפיצוי

139. עו"ד משה רז כהן פשוט אלוף... מספר אחת בארץ!!!
סיון ,   אשדוד   (16.08.10)
140. עו"ד נרי ירקוני
א.ט.   (16.08.10)

עו"ד ירקוני יורק בבאר ששתה ממנה כשהיה ראש מינהל תעופה אזרחית וסולק משם מנסה היום להתנקם במשרד התחבורה ולעזור לתושבים שבאו מרצונם לגור בסביבת נתב"ג לקבל פיצויים כמובן שהוא מקבל אחוזים כעו"ד וכנציג התובעים.

זאת בושה !

ולמר שאול אלמוני שהיים לגרום אסון תעופתי - תתבייש לך - קודם כל תחזיר את אדמות המדינה שכפר טרומן קיבל ועליהן קמה "איירפורט סיטי" - תתבייש !

141. פיצוי????
אחד שיודע ,   ירושלים   (16.08.10)

בינתיים מחירי הדירות באזורי מודיעי וגלילותיה ואור יהודה וגלילותיה רק הולכים ועולים אז שכל מוצצי הדם של המדינה יירגעו ומיד.......

או שישלמו מס על עליית מכירי הדירות בגלל הקירבה למרכז הארץ ושדה התעופה הלאומי של ישראל!!!

142. פיצויים לנפגעי נתבג"צ - זכאים לאיכות חיים !
ארז ,   תל אביב   (16.08.10)
143. צקים בדרך , נעבור לסביון או רמת אביב ג
בני ,   חולון   (16.08.10)

מישהו מאמין באמת שישלמו כסף על סבל של תושבים ???

כולם יודעים שאנו סובלים במדינה היקרה שלנו 60 שנה ונמשיך עוד ???? שנים .

לפני שעברנו לבית החדש שלנו בח 300 בחולון לפני שנתיים  בדקנו היטב את

רמת רעש מטוסים , העברנו כמה לילות על חולות לבדוק תדירות ושעות טיסה ,

היו כמה שעות של הפוגה בטיסות פרט למטוסי מטען , אבל מצב היה סביר .

אנחנו לא יכולים לישון בלילה , לא יכולים לעבוד ביום וחיים שלנו נהפכו לגהינום .

כרגע אנחנו ממתינים לצק פיצוי כדי לעבור לרמת אביב ג או לפחות לסביון .......

144. צריך דחוף לבנות חלופות לנתב"ג !!כנסו!!
יוסי ג ,   מרכז   (16.08.10)

נתב"ג "תקוע" היום בלב האיזור הצפוף ביותר בישראל.נתיבי ההמראה והנחיתה

עוברים מעל האיזורים הכי צפופים בישראל.ישראל היא מדינונת בכל קנה מידה.        צריך אתמול ללבנות שני שדות תעופה בין לאומיים .בעמק יזרעאל,ובחבל הבשור,ולחבר אותם בכבישים ורכבות מהירים למרכז הארץ.

לדוגמא היום אתה נוחת בהיתרו (לונדון) ונוסע למרכז העיר 40-50 דקות.

אם תנחת ליד מגידו,כביש מהיר או רכבת מהירה תביא אותך לתל אביב,35 ד'

ירושליים 45 ד',חיפה 20 ד'.

145. רוב התגובות של יחצנות רש"ת נתב"ג
דיויד ,   בית דגן   (16.08.10)
כפי שרואים רוב התגובות הנגד הם של מערכת יחצנות משומנת היטב שעולה הון תועפות למשלם המיסים רשות שדות התעופה ונתב"ג משקיעים הון עתק כרגע במערכת של יחסי ציבור לקעקע את פסק דין של בית נמשפט
146. רק מוכיח שהמשרד להגנת הסביבה לא רלוונטי במדינת ישראל
חבל על התקציב ,   שמבזבזים שם-לסגור   (16.08.10)
147. שופטים מחפשים כותרות-ומצליחים
שמשון ,   מודיעין   (16.08.10)
לא ברור לי על סמך מה החליטה השופטת שצריך לפצות את תושבי עוטף נתב"ג. הרי נתב"ג קיים משנות השלושים," אנשים לא פתחו את החלון בבוקר ואמרו מתי הספיקו להקים פה שדה".שנית גם אם לא היו בונים את נתב"ג 2000 ,הרי מס' הנוסעים היה גדל באותה המידה רק הצפיפות בו היתה עולה ,מסלולי הנחיתה נשארו במקומם רק העומס עליהם היה גדל. מדובר בשופטת שמחפשת כותרות ותו לא. לפצות אנשים על ירידת ערך ביתם זה אבסורד הרי מחירי הבתים באזור רק עולים. שנית , ואים בפיצוי עסקינן צודק יותר לפצות את תושבי שדרות ואשקלון על הסבל היום יומי של החיים בצל מלחמה.ואולי גם נפצה את כל הישובים סביב שדות התעופה הצבאיים ? אולי בכלל לא צריך חיל אויר?
148. שימוש מעניין בסעיף 197 לחות"ב
לא עו"ד   (16.08.10)
התובעים ביקשו לפצותם על ירידת ערך שנגרמה כתוצאה מאישור תוכנית נתב"ג 2000 וזו בלבד. התוכנית מתארת את הגדלת הטרמינל בלבד - לא הוסיפו מסלולים ולא שינו את נתיבי הטיסה. השאלה היא האם אישור נתב"ג 2000 כשלעצמו הגדיל את כמות הרעש? ואם לא היתה התכנית מאושרת, האם כמות הרעש היתה פוחתת? שאלה מעניינת.

האם מי שקנה בית באזור נתב"ג לפני 1997, לא היה צריך לצפות גידול בתנועת המטוסים, בין אם יהיה טרמינל חדש או שימשיכו להשתמש בטרמינל הישן?

באופן תאורטי, תוכנית המתאר הגדילה את כמות הנוסעים שאפשר להעביר, אבל במציאות כמובן המספר משתנה משנה לשנה. השיא בכמות הנוסעים והרעש היה בשנת 2000, כאשר הטרמינל הישן עוד היה בשימוש. מאז ועד היום כמות המטוסים הנוחתים ירדה, לא עלתה.

פסק דין מעניין (מומלץ לקרוא יש קישור בכתבה).
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה