|
מה הקשר לצילום? עוד מעט תשימו פה גם כתבות בישול.
|
| |
2. כתבה לא רעה
Noam Erez , |
Uno |
|
(04.09.10) |
הכתבה שלצמה לא רעה. אם היו יותר דוגמאות, תמונות זה היה יכול להמחיש בצורה טובה יותר את ההבדלים, אולי אפילו לתת דוגמאות מעדשות שונות. סה"כ כתבה טובה. נעם
|
| |
3. כל הכבוד על הרעיון
ליאור ברנט , |
מרכז |
|
(04.09.10) |
בשמי ובשם כל הגולשים קבלו חיזוק חיובי על הרעיון המקורי שלהעביר את יסודות קורס הצילום בצורה מרוכזת דרך האינטרנט
מה שקוראים בשפה הצבאית "בזמננו החופשי אש למטרות"
כל אחד יכול ללמוד בזמנו החופשי עכשיו את יסודות הצילום
|
| |
| |
עזרה לי לסגור כמה פינות בנושא, גם אם את הרב הכרתי קודם. רק לא ברור למה זה נמצא תחת הכותרת "מחשבים". איך זה בדיוק קשור למחשבים?
|
| |
6. כתיבה מקוששת ומבולבלת, וחסרת תועלת
צלמים מקצועיים במילא יודעים את כל מה שכתוב, ואילו מרבית הצלמים המשתמשים כיום במצלמות דיגיטליות נותנים למצלמה לבחור באופן אוטומטי את גודל הצמצם ומהירות התריס.
הכתיבה מצמה מבולבלת משום שמופיעים מושגים חשובים כגון אורך מוקד ועומק שדה, מבלי להסביר אותם.
כדאי היה להתחיל את סדרת הכתבות דווקא בהגדרת המונחים, והקשרים ביניהם.
|
| |
7. כתבה מעולה,תודה
KOALA , |
VIETNAM |
|
(04.09.10) |
|
| |
8. המצלמה והצמצם
איתן מאוסטרליה , |
כנ"ל |
|
(04.09.10) |
ממש תענוג לקרוא את הכתבה על הצמצם כל הכבוד אבל היום בעידן המצלמות הדיגיטליות הרבה מפעולות הצמצם נעשות באופן אוטומטי בכל זאת כתבה מענינת ותודה איתן
|
| |
9. צמצם = Iris
המורד ממוגדישו , |
סומליה |
|
(04.09.10) |
Aperture = מכשיר (באופן כללי)
|
| |
כתבה מקיפה ומפורטת, אני כבר ממתינה בציפיה לפרקים הבאים.
סוף סוף אולי אצליח להיכנס ל"חור השחור" של עולם הצילום הדיגיטלי ולהפיק קצת יותר מהמצלמה שלי.
תודה!
|
| |
11. למה אתם מצנזרים את התגובה שלי!??!
כתבתי כאן הסבר מתמטי עמוק לאופן פעולת צמצם !!
אתם לא מתביישים ?!?!
אני אתבע אתכם!!
זה שיושב לקרוא את מה שאני כותב עכשיו, ומצנזר גם את זה, שתדע לך, שאני פונה עכשיו למחלקת התלונות שלכם, ומספר שהמצנזר של הכתבה הזו ספציפית צנזר תגובה מאוד ארוכה שכתבתי, בתור מהנדס, שמסבירה מהוא צמצם, ואחרי כל ההשקעה אתה- צינזרת אותה בברוטליות, רק כי אתה פשוט לא מסתדר עם רמת הפיסיקה הגבוה.
חכה , חכה, על הצינזור הזה אתה תשלם מחיר.
|
| |
12. תודה...אבל עדיף שתכתבו גם הגדרות בסיסיות כמו מזה "אורך מוקד"
כי לא כל אחד מבין...
|
| |
כתבה מעניינת. הוספה של מספר תמונות של אותו אובייקט עם מצבי צמצם שונים הייתה משדרגת את הכתבה משמעותית.
|
| |
14. הכירו את הצמצם??? לכל הצלמים למיניהם..
מהנדס , |
צמצמים |
|
(04.09.10) |
אלו שחושבים שזה שהם יודעים לצלם הופך אותם למביני אופטיקה גדולים.
אני בפקולטה להנדסה בתואר השני,עשיתי בדיוק היום מבחן בנושא עיבוד תמונה.
ורוב המבחן הסתכם בצמצם...
אילו למישהו מכם היה שמץ של מושג, כמה מתמטיקה מטורפת,כמה פיסיקה,כמה אלקטרוניקה,כמה עיבוד אות יש מסביב לצמצם בכדי לייצר סופררזולוציה, הייתם מרגישים אפסים גמורים לאור השטויות שלכם.
אז בסדר,אתם יודעים לצלם,אבל האמינו לי שכל מהנדס שבחר מסלול אופטיקה יכול ללמד אתכם עולם ומלואו...מתמטיקה של 4 שנים כדי להבין צמצם !
רוב הידע שלכם הוא משפטים שאתם עושים להם קופי פייסט,ללא טיפת הבנה
אז תפסיקו לזרוק משפטים מפוצצים לאוויר!! נמאס כבר מחובבי הצילום שלא ממש חיבבו את האוניברסיטה !
צאו מהסרט!! אתם לא יודעים אופטיקה נקודה ! ! !
וכל סטודנט הנדסה שנה 4 ומעלה יגבה את דבריי..
האם אני אצונזר שוב ???
|
| |
15. הנוסחאה האמיתית לצמצם .........
קשקוש אחד גדול.....
הסבר קצר לאלו שבאמת מבינים בהנחה ולא אצונזר בברוטליות לא חוקית.
בכדי לקבוע את מפתח הצמצם אנו תלויים בשריג התזוזה, בתדר השריג, במהירות תנועתו, ובאורך הגל,ובזמן האינטגרציה.
בכדי לקבוע את גודל המפתח צריך את תדר השריג,משום שהשריג קובע פי כמה יוגדל המפתח.
לדוגמא,שריג שמבוטא על ידי טור פורייה עם 3 איברים יתן 3 שכפולים בתדר וירחיב את התמרת ואגנר, כף שגודל הצמצם החדש יתרחב פי 3 .
כמובן שאנו תלויים בתנועת השריג הנגדי ,שצריך להיות כפולת M שלמה של השריג הקודם כדי לקיים את משוואות השדה .
בנוסף לאלו , אם מפתח העדשה(CTF) מייצר הגבלה בציר התדר גם הוא, אז בתאורה קוהרנטית נצטרך לקחת גם אותו בחשבון.
עבור מקרה של גוף נע, זמן האינטגרציה על התמונה, ישפיע גם הוא על הצמצם, והוא צריך להיות מחושב כך שהוא גדול גדול ממפתח העדשה .
הOTF של המערכת ישתכפל ונקבל ריבוב בזמן כך שלמרות שהמידע נמצא כרגע בALIASING נוכל לשחזר אותו במישור image זאת משום שבתנועה של השדה בfreespace כל אורך גל מקבל פאזה כדורית שונה, ונוכל בשריג השני להפריד בין האותות.
כך שאת גודל הצמצם נדע לפי מספר איברי השריג בטור,ותדר השכפולים.
עבור כל אלו, אם יש תנועה של האובייקט כל התיאוריה משתנה, והמקרה הופך מסובך יותר מתמטית.
זה היה ממש, אבל ממש על קצה המזלג,אופן חישוב מפתח עבור מערכת הדמאה.
כדאי שתלמדו משהו.
האם אחרי כל דבריי שרק באו להרחיב ידע , אצונזר שוב????
|
| |
| |
17. איך מכוונים הצמצם במצלמה רגילה? פשוטה ולא מקצועית
|
| |
18. ידידי פריבס, לא כולם מומחים לכן תן הסברים על מושגים בהם אתה
|
| |
19. bouquet הוא זר פרחים :-)
אתה מתכוון ל-bokeh http://en.wikipedia.org/wiki/Bokeh
|
| |
| |
21. טעות לשונית (לא אופטית)
מספר הערות דידאקטיות: המונח "בוקה" מקורו בשפה היפנית ופרושו "מטושטש" ולא מצרפתית (זר פרחים) כפי שתורגם כאן. גם "תחנות הצמצם" לא ממש מדוייקות בכתבה וישנן עדשות עם F/1.8 למשל?
קשה על גבול הכמעט בלתי אפשרי להצליח ללמד את יסודות הצילום בכתבה בעיתון, ודאי שלא קל לעשות זאת מיד עם באור תפקידי הצמצם כשבלתי נמנע לציין את התריס ואת הרגישות שהרי הם שלושה מרכיבים עיקרים בחשיפה. (לעומתו פרט כל כך לא חשוב בשלב זה כגון לחיץ עומק השדה במצלמות DSLR ודאי לא צריך להיות מוזכר כאן כעת).
לא נותר אלא לצפות לשיפור בהמשך הסידרה, בתקווה.
|
| |
22. מצלמה דיגיטלית או רגילה-האם יש הבדל
האם יש להבחין בין מצלמה דיגיטלית לבין שאינה כזו כאשר רוצים ליישם את הידע במאמר זה?
|
| |
23. מה ז"א: מומלץ לסגור את הצמצם 2 סטופים? ביחס למה?
1. מודדים ביחס לאוטומ, ואז עוברים לידני ומורידים 2 סטופים? (ואם כן, צריך במקום זה להגדיל זמן חשיפה, אני מניח, לא?)
2. בד"כ אני מכיר את כלל האצבע שפנים מצלמים עם צמצם נמןך (נניח 4.0) כדי לטשטש את הרקע, ונוף - עם צמצם גבוה (בשביל עומק שדה). בכתבה הוא מדבר על הורדת 2 סטופים גם לנוף וגם לפנים. מישהו יודע להסביר?
תודה!
|
| |
24. כתבה חשובה אבל
יהודה , |
מודיעין-מכבים-רעות |
|
(04.09.10) |
כתבה חשובה אבל היה מקום לפרט יותר על עומק השדה והשפעתו מהצמצם.
זה אוזכר בסוף הכתבה כבדרך אגב.
|
| |
25. ובשבוע הבא: מכונת כתיבה?
|
| |
26. זאת כתבה בשפה של מקצועיים
ומי שמקצוען ומבין לא זקוק לכתבה הזאת
אין הסבר לאורך מוקד ,לעומק שדה רדוד ,מהירות תריס ,רמת חשיפה
וכו'
בצורה הזאת הכתבה מיותרת
|
| |
27. שאלה על צמצמים של קנון
לא באמת צלם , |
מרכז |
|
(04.09.10) |
בעדשות של ה-350D: עדשת קיט ו-50 מ"מ עם צמצם 1.8
מהו הצמצם האופטימלי?
|
| |
28. צמצם בדיגיטלי
דני , |
ראש ה עין |
|
(04.09.10) |
בכל העדשות החדשות לא קיים סגר עלים , הצמצם נקבע ע " י היצרן
|
| |
29. תודה על הדרכה שתינתן ועל תשובתך.
מעוניינת בצלום טוב |
|
|
(04.09.10) |
תודה תודה על הרעיון הנפלא הזה לתדרך צילום לפשוטי עם שאינם צלמים.
אך בקשה לכותב המאמר, קודם כל , תן לנו בבקשה טיפים, איזו מצלמה דיגיטלית טובה והכי יעילה לקנות, או אילו מצלמות טובות , שמהן נבחר לקנות , כדי שהחובב יוכל להשתמש בהן לקבלת תמונות טובות ביותר, לשימוש הטוב והנכון. כלומר, מה לקנות : אילו אימפליקציות בנויות בתוכה , הטובות ושימושיות ביותר , שראוי וכדאי שתהיינה בה - באוטומט שלה, או שאנו קובעים לה ), ניגשתי לקנות מצלמה דיגיטלית, ומרוב דיבורים של המוכרים, ומרוב מצלמות חברות וסוגים , לא הבנתי מה חשוב ובמה לבחור. האם פוקוס אוטומטי? או מייצב כפול? או זום דיגיטלי/אופטי (או שזה באמת מיותר לקנות לפיו)? או לבן אוטומטי? או ספורט? או פנים מחייכות (מה זה?) או תאורה אוטומטית שזה נראה לי הכי חשוב לצלם לא מומחה , או עדשה רחבה (היו שהדגישו שזה החשוב מכל) . או לקנות מצלמה שהאיזו שלה רחב טווח , איזה תחומים כדאי, על מה לשים דגש? שנקבע אוטומטית ע"י המצלמה או שאנו קובעים אותו? או מצלמה עם אילו סוללות הכי כדאי? ליתיום או רגילות AA, שניתן לטעין אותן , או שיש הבדל בסוגי מצלמה לפי שעות השימוש בסוללות שלפעמים מתעסקים כל הטיול בהחלפת סוללות? איך יודעים איזה מצלמות נחשבות לישנות שנעלמות כבר מהשוק ויש טובות מהן ורק המוכר מנסה לשדל אותך לקנות כדי להיפטר מהן ? בעצם איך יודעים שהמצלמה מתקדמת יותר , האם לפי הזום (שלא ברור מהו והאם יש לו בכלל חשיבות ?) מה, מה, מה לקנות ? אין סוף, סוגי ומיני מצלמות בשוק.
כל מוכר וסוחר מעמיס מילים ואין לנו מושג מה בעצם לקנות.
גם הבנתי שההבדל בין דיגיטלית רגילה לרפלקס - זה במשקל הגדול של השנייה. (שבטיולים ארוכים לדוגמא, זה עומס יתר) האם זה נכון? אנא התייחס לשאלותי ותן תשובה . תודה.
|
| |
30. נהנתי לקרוא פשוט ולעניין.
| |
|