חדשות  דעות
השלב הבא של הרבנים - מחנות ריכוז?
אודי אלוני
פורסם: 11.01.11, 15:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 203 תגובות ב-129 דיונים
91. דור שלישי לשואה !! איך אני אוהב שפתאום זה מה שהוא
יהודי   (11.01.11)

משייך לעצמו שמישהו רוצה להחשב לצודק אז תואר כלשהו שקשור לשואה ישתרבב לשמו ואז הדברים יקבלו גושפנקה. אז ככה יהודי יקר השואה קרתה בגלל היותנו יהודים ! לא שום דבר אחר , רק יהודים ! ובשל סיבה זו השואה יכולה לחזור על עצמה - זה יכול לקרות כל יום ! אז ברגע שתחזק את היותך יהודי ותתחיל להתנהג כמו אחד כזה תשתמש בתואר שהדבקת לעצמך ...

(אגב גם אני דור 3 לשואה)...

92. היהדות הנאורה מכה שנית
אורי ,   ירושלים   (11.01.11)
93. זה רק אני הוא שכול האשכנזים שמולאנים?
(11.01.11)
94. לצערי אתה צודק. פולק הוא היהודי המייצג את עם הספר- העם הנבחר
ערבי ,   צפון   (11.01.11)
95. למה אתה לא מספר לנו מה עשו הטוטסי להוטי? תמיד רק את הנאצים?
אסף   (11.01.11)
למה אתה נטפל תמיד לנאצים? מה, הם הרוצחים היחידים בהיסטוריה?
96. Copy paste מהכתבה
א   (11.01.11)
להפריע. שמסבירים ש'זו לא בדיוק ההלכה'
וגם ש'זה רק פן אחד' וגם ש'יש עוד
הרבה רבנים שלא חושבים כך' ושבקיצור
הפוליטקלי-קורקט הוא לחם חוקם. ספק
אם בזמנו הם הזדהו עם הקריאה הלא
אסטטית: 'מי לה' אליי'. ספק אם לקחו חלק
בהיסטוריית מאבקי התרבות שלנו. ספק אם
יקחו אי פעם.
מעניין אם את ריכוז העמלקים במחנות
השמדה הם ישאירו לאחרים או אולי יכריעו
שמחיית עמלק כבר לא רלוונטית. ימים יגידו
97. איזו הגזמה מטורפת! מה בין מניעת התבוללות למחנות ריכוז?
מנשה היהודי ,   מדינת היהודים   (11.01.11)

חצי מהמדינה הוא דור שלישי לשואה, זה לא נותן לך שום זכות להשתמש בהשוואות מוגזמות ללא כל פרופורציות!

 

הרבנים באים למנוע התבוללות, תהליך שקורה באמת בשטח.

 

רק צריך עיניים בראש כדי לראות זאת... וגם לא לעצום אותן.

98. בית המשפט העליון כן מגן על חופש הביטוי, של הימין ושל השמאל
אלון ,   שוהם   (11.01.11)
יונתן פולק יושב בכלא משום שלא הפגין לפי הנוהל המסודר של הפגנות.
99. בואנה אתה פשוט הזוי!
שחר   (11.01.11)
מה נסגר איתך? המשפט הזה דיבר אך ורק על בריחה ממחוייבות.
מצות מחיית עמלק עליה אנו מצווים תהיה תקפה רק עם בוא המשיח.

אה ודרך אגב - העמלקים הם לא הערבים שגרים בגדה וברצועת עזה (אותם התקשורת השמלאנית נוטה לכנות 'פלסטינאים')

"כשאני באתי לארץ לא היה עם פלסטינאי" (גולדה מאיר)
100. כל כך מדויק שזה מפחיד. הפתרון בפנים
מוטי   (11.01.11)
צריך 2 מדינות ל2 עמים: אחת לדתיים וימניים הזויים, ואחת לשפויים ודמוקרטים (אלו שהקימו את המדינה).
101. אף אחד לא ממש קןרה צריך להחרים את ישראל
אור לגויים   (11.01.11)
עד שיעשו תיקון גדול
102. זו ההוכחה שדור שלישי לשואה לא מקנה חסינות בפני טיפשות
דור שני לשואה ,   חיפה   (11.01.11)
103. כרגיל
אליהו   (11.01.11)
באין טיעונים עניניים, השמאל שולף מהארסנל שלו את הדמגוגיה הרגילה: גזענות, פאשיזם ועכשיו נאציזם.

הכותב המדבר על אחיו הפלסטינים כנראה חי בשוויץ או להבדיל משתמש בחומרים מסוכנים...
כאילו אנחנו כבר לא 20 שנה בתהליך "שלום" שהתחיל בהשראת אנשים כמוהו שגבה אלפי הרוגים אצלינו.
כאילו שהערבים הישראלים הם אזרחי מופת כמו היהודים בגרמניה של אז. הרי "ידוע" שהיהודים גם עשו פיגועים, נשבעו לגרש את הגרמנים מארצם וריגלו עבוד מדינות עוינות...
תמהני, האם הרבנים והרבניות דיברו על טוהר גזע יהודי ?- "גזע" שכידוע כלל לא קיים. כמו כל דת ותרבות לאומית, וכמו לכל אדם נורמאלי, יש להם אהבה לעמם ולתרבותם ומעדיפים אותו על פני עמים אחרים. כל אדם מעדיף את קרוביו על פני זרים - אהבה היא העדפה. זוהי לא גזענות, אלא רגש בסיסי שרק שמאלנים חולניים רואים בו סטייה.

ועוד משהו. הקולוניאליסטים היחידים במזה"ת הם השמאלנים עצמם. בעצם הניכור שלהם מהמדינה ועמם, הם רואים עצמם שייכים לאירופה ה"נאורה" - זוהי מדינת האם שלהם ואותה הם מייצגים. לרוב העם השפוי אין מדינות-אם מעבר לים. השמאל איכשהו מרגיש זאת ולכן הוא כל כולו מלא רגשות אשמה שנובעות מחוסר זהות.
104. רק שותפות יהודית -ערבית תפיל את משטר האימה הגזעני הזה !
ענת כהן ,   כפ"ס   (11.01.11)
ישר כוח למר אלוני. יונתן פולק הוא גיבור ישראל.

ההיסטוריה תשפוט.
105. אני שמאלנית - ואתה מביך אותי.
טל   (11.01.11)
1. הייתי באמת רוצה לשמוע איך "החילונים הליברלים... הם המרוויח העיקרי ממופעי הגזענות המתפרצת של ישראל... והאחראי הישיר למפעל ההתנחלויות, לניצול הכלכלי של עניי הארץ ולמדיניות האפרטהייד".
רגע של בדיקה עצמית: חילונית? אכן. ליברלית? מודה באשמה. עם זאת, לא זכור לי שאי פעם בניתי התנחלות, ניצלתי מישהו כלכלית או ביטאתי גזענות כלפי מישהו. גם מעולם לא הצבעתי למפלגה שמייצגת רעות חולות כאלה, אם כבר ממש להפך (ולא שזה כל כך עזר לי...). ולגבי ה"קולוניאליסט החמדן התל-אביבי" - האם כל מי שגר בת"א היה מעורב באופן ישיר בנישול פלסטינים מאדמותיהם? הרי גם אונ' ת"א נבנתה על שטחים פלסטינים במקור. האם הסטודנטים (שאני ביניהם, אגב) אחראים לארועים שהתרחשו לפני שנולדו, ובחלק מהמקרים לפני שההורים שלהם עלו לארץ? מסתבר שאני פושעת מלחמה ואפילו לא ידעתי שאני כזאת. ולפי ההיגיון הזה חצי מאוכלוסיית העולם הם קולוניאליסטים אכזריים, כי הרי כמעט כל מקום יישוב נבנה על שטחים שמהם גורשו עמים אחרים בנקודה זו או אחרת בהיסטוריה. מה לעשות שאם מתחילים מלחמה התוצאה עלולה להיות אבדן שטחים? אני אולי שמאלנית אבל אני לא עד כדי כך תמימה ולכן קשה לי להאמין שאם הפלסטינים היו מנצחים במלחמה ההיא, הם היו יושבים כאן היום ומתחבטים בשאלה המוסרית לגבי גורלם של היהודים. השאלה המוסרית שצריכה להעסיק אותנו עכשיו היא איך לפתור את המצב של הפלסטינים בשטחים ואיך לחלק את הטריטוריה כך שלכולם יהיה אוויר לנשימה.

2. תפסיק לעשות דמוניזציה לציונים-דתיים. כמו שאתה מדגים יפה מאוד – בכל מגזר יש פנאטים. כמו שהרבנים החתומים על מכתבי השנאה (שאגב, מקומם בכלא בגין הסתה גזענית) לא מייצגים את כל הציבור החרדי, כך כותבי המאמר שאתה מדבר עליו לא מייצגים את מלוא הציבור הדתי-ציוני. להאמין שישות דמיונית כלשהי ציוותה לעם שלך טריטוריה מסוימת זה דבר אחד וזכותם להאמין בזה. מחנות ריכוז זה דבר אחר ואף ציוני-דתי שפגשתי (ופגשתי לא מעט) מעולם לא דמיין לעצמו בכלל דבר כזה. למקרה ששכחת, גם בקרב הציונות הדתית יש רבים שהם דור שני או שלישי לשואה. התיאור שלך של "ילד ציוני דתי... מפיק עונג רוחני מלדמיין את הפלסטינים במחנה הריכוז" הוא לא פחות ממבחיל. אתה יודע מה זה מזכיר לי? את הטוקבקיסטים שמתארים את "השמאלני עוכר-ישראל" כמי ש"מפיק הנאה חולנית מבגידה בעם שלו". אתה אולי כותב בלי שגיאות כתיב, אבל ההתלהמות היא אותה התלהמות.

3. אני לא מכירה את יונתן פולק אבל גם אני רציתי להקיא כששמעתי על "פסק דין האופניים". למרות זאת, התיאור שלך של פולק כקדוש מעונה טהור וצדיק "שכל פעולותיו צדקה וכל מעשיו טהורים" נשמע מופרך. גם בהפגנות של השמאל יש לא מעט אלימות. לא כל השמאלנים הם קדושים טהורים כמו שלא כל החיילים אוכלים פלסטינים לארוחת בוקר.

4. איך זה בקצוות, נחמד? רק חבל שהמציאות נמצאת בדרך כלל באמצע, בשטחים האפורים.
106. דרישת שלום
אסף כהו   (11.01.11)

אודי שלום

תתקשר אלי ,לזכר הימים

                                            אסף כהן

                                                                            0548431661

107. זה מה שקורה כאשר רבנים חושבים שהם מנהיגים
אני   (11.01.11)
108. אנא הסבירו לי
אורי ,   ת"א   (12.01.11)
הרי הציטוט של הכתבה כולה:

"רבני קריירה
נכון יש גם כאלה. פקידים. שלא רוצים להפריע. שמסבירים ש'זו לא בדיוק ההלכה' וגם ש'זה רק פן אחד' וגם ש'יש עוד הרבה רבנים שלא חושבים כך' ושבקיצור הפוליטיקלי-קורקט הוא לחם חוקם. ספק אם בזמנו הם הזדהו עם הקריאה הלא אסטטית: 'מי לה' אליי'. ספק אם לקחו חלק בהיסטוריית מאבקי התרבות שלנו. ספק אם יקחו אי פעם.
מעניין אם את ריכוז העמלקים במחנות השמדה הם ישאירו לאחרים או אולי יכריעו שמחיית עמלק כבר לא רלוונטית. ימים יגידו."

והנה לינק, ראו עמוד ארבע, מאמר המערכת:
http://www.myim.co.il/modules/alonim/pdf/117.pdf

אני אודה למגיבים משכילים ממני שיוכלו להסביר מי הוא עמלק אותו מתכוונים הכותבים לרכז במחנות השמדה ומתי זה אמור לקרות.
גם לי השמאלני קשה להאמין שאכן הכוונה היא לתכנון של רצח שיטתי של אנשים ספציפיים (ערבים? שמאלנים? עובדים זרים?), אבל מה לעשות, כך אני מבין את הכתוב. אני באמת אשמח אם תשכנעו אותי אחרת, אם יש כאן איזו ציניות שלא ברורה לי, פרפראזה, או כל דבר אחר.
ואני אשמח אם התגובות יהיו רלוונטיות ויענו על השאלה ולא יסבירו לי שהחמאס רוצים לרצוח אותנו וכולי - את זה אני כבר יודע, תודה.
109. אתה עמלקי
שונא יהודים   (12.01.11)
110. הפלסטינים וערביי ישראל הם כנענים
נולדו לעבדות   (12.01.11)
111. מעניין מה היה לאלוני לומר על ששרפו בתים וגירשו יהודים מפקיעי
יוד יוד ,   משפחתך יושבת על אדמה   (12.01.11)
מעניין מאוד היכן היו כל רבני השמאל המטורלל לפני כ- 4 שנים כאשר שרפו את בתי היהודים בישוב פקיעין ?

רבני השמאל המטורלל חושבים שאפשר לכתוב ושקהל הקוראים אינו זוכר במה מדובר .

והנה אני מזכיר לכולם שלפני כ- 4 שנים שרפו 10 בתים בישוב פקיעין שבגליל וגירשו את היהודים מבתים שהם רכשו בכספם שלהם !

מה עשו רבני השמאל המטורלל ? כרגיל התעלמו ולאחר מכן האשימו את היהודים ביחד עם הדרוזים "הניאמנים" .
112. אודי אלוני תמיד היית שונה וכך נשארת, תמשיך לגור בג'נין זה בס
ה מ ת מ י ד 202 ,   רעננה   (12.01.11)
הידיעה מספרת שרכושה של משפחתך,נגזל מערבים באותו המקום שהיא גרה כעת, מה אדוני עושה בכדי להראות לכולם שאתם כמשפחה לא רק רוצים לחנך את כולנו אלא, גם מראים דוגמא !
113. תגובה ל-108 שמעת על גירוש יהודים מפקיעין ? אם כן בוא נמשיך==
יוד יוד   (12.01.11)
נכון החמאס רוצה לגור עמנו בשלום ורק אנו מפריעים לו !

את אחיו מהפת"ח הוא זרק מהגגות וביצע יריות בברכיים של מי ששרדו .

יהודים גורשו מפקיעין בתוככי ישראל בתיהם נשרפו והיכן הייתם אתה ואחיך מהשמאל המטורלל?

גלעד שליט המסכן נמק בכלא החמאסי וכל ההפגנות שלכם מדברות על כך שאנו הישראלים מתנכלים לערבים ואתם רק מתעלמים מחייל אחד ואם כבר אתם מדברים על הנושא אתם תוקפים את הממשלה על כך שאיננה מסכימה לשחרר כ-1000 מחבלים, אז מי בעצם אתם ?

אינני רוצה לשאול אותך ממתי קיים עם פלשתינאי ? הרי תשובתך ידועה

מאיזו מדינה,ישות, קבוצה נכבשה יהודה ושומרון במלחמת ששת הימים ?

השמועה אומרת שזה היה ממדינה בשם ירדן, אם כך מדוע היא איננה רוצה או דורשת באופן פומבי את השטח בחזרה ?

אני מניח שאין ולא יהיו לך תשובות לשאלות שהצגתי ועל כן אני רוצה לקוות שתלך לבדוק באשר לאמת וכשתשוב אשמח לשמוע ממך !
114. "אם לא יעשה מעשה מיד לא יהיה בקרוב מי שיגן על הפלסטינים"
אז אתה נציגם ,   של הפלסטינאים!   (12.01.11)
ציטוט מדבריך בהקשר לאותם "האנשים האלו":
"לדעתי, אם לא יעשה מעשה מיד לא יהיה בקרוב מי שיגן על הפלסטינים, החיים במרחב שבין הירדן לים."

מה זה צריך להביע?!

1. לאיזה "מעשה" אתה מתכוון? האם קראנו נכון בין שורותיך שאתה קורא ל... רצח "האנשים האלה" (ובעצם הרבנים)?

2. לפי דבריך, אין מקום להגנה על היהדות/ היהודים - מפני שהפלסטינים לא מסוכנים? או מפני שליהודים וליהדות לא מגיעה הגנה?

3. הרחמנות שלך על הפלסטינים כ"כ חזקה, כנה ואמיתית שיש להניח שאתה עצמך פלסטיני (אולי עם שם ישראלי בדוי) או שאתה נציגם תמורת אינטרס כלשהו. אצלנו אומרים: כל המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר אל רחמנים. הנה אתה מרחם על אכזריים, והגעת למצב של מתאכזר אל רחמנים. להזכירך, בני ישראל במדבר הצטוו למחות את עמלק אבל היו רחמנים מכדי לעשות זאת.

4. למה הסיפור שלך נשמע בדיוק כמו עלילות הדם של הנוצרים כפי שהיו נפוצים בעיקר בספרד בתקופתהאינקוויזיציה? אולי בגלל שגם הפרשנות שלך מצוצה מהאצבע ולכן לא הבאת מקורות? אתה אולי במאי, אבל החיים הם לא סרט...

5. האם גם לקוראים בחו"ל אתה מלכלך על היהודים ומשבח את הפלסטינאים? זה מאוד מעניין אותי, כי בחו"ל דעה כזו נחשבת ל... אנטישמיות. ובאופן פראדוקסלי רק במדינת היהודים היא מותרת.
115. העם הנבחרא
חגית   (13.01.11)
האם משנה מי הם העמלקים? עצם העובדה שמאמר מערכת קורא לרצח עם בשם היהדות, דור אחד לאחר השואה מדהימה ומקוממת. אין עלינו.
116. אם אתםה מפחדי כנראה יש לך על מה?
נחשון   (13.01.11)
אם פתאום נפל עלכם הפחד אז כנראה יש לכם סיבה לפחוד הפחד שלכם הוא שיגלו את החיבור שלכם לשונאי ישראל את התמיכה שאתם נותנים להם בארץ ובחול את מסע השיטנה שלכם נגד העם היהודי אז כן אתה צודק יש לך ממה לפחד
117. שמאלנים :כתף אל כתף עם אחיהם הפלסטינים,
איתמר אברהמי   (13.01.11)
זו הבעיה שלכם ואתה בדיוק כתבתה את זה אחיכם הפלסטנאים כתף אל כתף זו הבעיה שלכם מזמן איבדתם את הכיון מי האויב אצלכם האויב הם היהודים זו גם הסיבה שאתם מיעוט שיעלם כמוץ אשר תנדפה הרוח עברנו את פרעה נעבור גם אותכם ואת האחים  שלכם הפלסטנאים דרך אגב הוריך גרים על אדמה ערבית פלסטנאית שנכבשה  ב48
118. איפה משרד החינוך?! איפה המורים לתנ"ך?! מה זה הבּוּרוּת הזו?!
איך אנשים מעולם ,   לא שמעו על עמלק?!   (13.01.11)
תודה לך מר אודי אלוני, שחשפת לעיני כל את הבורות של התלמיד (והבוגר, וגם המבוגר...) הישראלי בהיסטוריה היהודית התנ"כית!
מלחמת בני-ישראל בעמלק התרחשה לאחר יציאת מצרים בספר שמות. ספר שמות בכלל ופרק המלחמה בפרט נלמדים פעמיים: האחת, בצורה יותר סיפורית בבי"ס יסודי (כיתה ג'). השניה, יותר לעומק ועם פרשנויות של פרשני התנ"ך בחטיבה העליונה (י'/ יא').

אז איך?! איך יכול להיות שיהודים במדינת ישראל לא יודעים שהיה בכלל עם כזה? שהיתה המלחמה הזו?
יותר גרוע, איך יכול להיות שיהודים לא יודעים שבתורה (באותו פרק /פרשה) יש ציווי של ה' למחות את זכר עמלק?! ושאין לנו היום ידיעה מיהם עמלק (גם לפי פרשני המקרא)?!
כולם יודעים על ה"מן" שנפל מהשמיים אח"כ ושימש מזון לבנ"י במדבר אז צריך לצפות שגם על עמלק הם יודעים. אבל הם לא! וזה אומר דרשני!!!

אני לא מעיז לחשוב שיתכן שיש מורים לתנ"ך שמדלגים על פרקים כראות עיניהם. אבל, מצטער, זה צריך לעורר חשד במשרד החינוך!
119. עמלק כמשל- איפה משרד החינוך? המורים לספרות?!
אדי   (14.01.11)
הציטוט מתוך המאמר מתייחס אל העתיד, מה גם שמחנות השמדה לא היו בתקופת התנ"ך:

"ספק אם יקחו אי פעם. מעניין אם את ריכוז העמלקים במחנות
השמדה הם ישאירו לאחרים או אולי יכריעו שמחיית עמלק כבר לא רלוונטית. ימים יגידו"
120. קרא בעצמך, עמוד 4, מאמר מערכת
אדי   (14.01.11)
http://www.myim.co.il/modules/alonim/pdf/117.pdf
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה