חדשות  דעות
אל תיגע לי בזכויות
יונית מוזס
פורסם: 11.06.11, 14:12
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 305 תגובות ב-164 דיונים
91. מגנומטר! המצאה גאונית
פתרון פשוט   (11.06.11)
לא יותר פשוט שבכל ניידת יהיה מגנומטר? לא חייבים לגעת באזרח כדי לגלות אם יש עליו סכין. לא חייבים לפגוע בריבונות שלו על גופו.
אלא אם כן ממש רוצים.
ולאט לאט זה מרגיש כאילו מנסים להצר את צעדינו בכל תחום וצעד.

פחד.
92. "חוק אסון והשפלה"
נ.ב   (11.06.11)
לא פעם שוטרים החליטו לחפש ברכבי סתם כך ולא כי אני אדם מוכר למשטרה ופשוט הפכו לי את הרכב! הרגשתי מושפל כשכל רכב שעבר ובעליו הסתכל לכיווני ובטח חשב לעצמו הינה עוד עברין! אני מתאר לעצמי לאילו רמות של השפלה נגיע כשיפשיטו אותנו בסימטה ברחוב!
93. אה, זה לא היה ככה עד עכשיו? תודה שאומרים לי.
נער   (11.06.11)
הנה סיפור: עשר בבוקר, יום שלישי, יום העצמאות, השנה. אני חוזר הביתה אחרי בילוי. כל מה שעלי זה תיק צד קטן, שבו ארנק, מפתח, ופלאפון. עצרה אותי ניידת משטרה. התחילו לתחקר אותי, בן כמה אני ומה אני עושה פה, בלה בלה בלה. לבסוף, לקחו ממני מספר ת"ז, חיפשו לי בתיק ובכיסים. לא עשיתי שום דבר, אפילו לא נראתי כמו ערס או מישהו מסוכן אחר. בטח יגידו המתממים, שבדקו על קטינים כדי הם "קהל סיכון", או שקר כלשהו. כמובן שזה שקר - קהל סיכון בלילה, לא בעשר בבוקר, ומכל מי שאני מכיר, אני היחיד שזה קרה לו. סה"כ, שוטרים משועממים שחיפשו תעסוקה בבוקר. בריונות בחסות החוק. ועוד אומרים שהנוער משליט טרור ברחוב...
94. לתומכי החוק: אם מישוש זה לא בעיה, מה בעצם כל כך נורא באונס?
אור   (11.06.11)
95. רק במקרה של חשש כי האדם עומד לבצע מעשה אלימות
נא לקרוא את החוק   (11.06.11)

חיפוש על גופו של אדם, רק במקרה ו:

1. עולה חשד _סביר_ כי אותו אדם נושא כלי נשק.

או אם

2. התנהגותו של האדם מעוררת חשד כי הוא עומד לבצע מעשה אלימות (ואז רק לשוטר יש סמכות חיפוש).

 

לאור מקרי הסכינאות הרבים במקומות הבילוי, החוק הזה נראה לי נכון.

חבורה של נערים שתויים שנראית מועדת לאלימות, ראוי ששוטר יחפש עליהם סכין.

96. אז תפסיקו להצבע ליברמן, רבאק!
(11.06.11)
ימין, שמאל.. זה הכל אותו חרא. ממשלת ימין פינתה את סיני, וממשלת שמאל הכניסה אותנו ללבנון. מדיניות חוץ זה חרטא - יותר חשוב פנימה!
97. עוד חוק מסדרת החוקים הפשיסטיים לאחרונה
אזרחית נבוכה ,   בית שמש   (11.06.11)
פשוט בושה למחוקקים ולנציגים שלנו בכנסת, וכמובן גם לנו שמקבלים אותם.
98. נמאס כבר מעיתונאים שמציגים את כיכר תחריר
אור   (11.06.11)
כניגוד לאדישות הישראלית. כאילו שיש מה להשוות בין מצבנו לבין מצביהם של המצרים תחת שלטונו הטוטליטארי והמדכא של מובארק, או לצורך העניין הסורי, הלובי או כל מדינה מוסלמית אחרת! איזו מהפכה לעזעזאל אנחנו צריכים פה כשכל מה שאנו צריכים כדי להחליף שלטון זה לשים פתק בקלפי? למצרים לא היה את זה ובגלל זה הם היו צריכים את תחריר! עד מתי יפחידו אותנו עיתונאים ויגידו לנו שהנה - אוטוטו נגמרת החירות שלנו ואוטוטו נגמרת הדמוקרטיה שלנו?
99. דווקא אחלה חוק
אסף   (11.06.11)
שיהיה קצת סדר במדינה הזו
נשלח מהאייפון שלי
100. תקראו את תגובה 50, מזעזע!
רונן   (11.06.11)
101. הכנסת מחוקקת חוקים כפי שהיא-תבחרו נכון
ישראלה   (11.06.11)

כל עוד נבחר לנו אוסף של מושחתים וחסרי שכל לכנסת, כך היא תיראה, וכך יראו החקים שהיא תחוקק.

 

הכל רקוב כאן, בכל התחומים, כי אלו הנבחרים שבחרנו לנו.

 

פרצוף הכנסת כפרצוף האזרחים שבחרו בה, והכל ילך וידרדר כל עוד לא נעשה שינוי רציני בבחירות שלנו.

102. חוק עילג, סתום ומבולבל המסתער את הסכנה
ערן ,   דרום   (11.06.11)
חוק זה, מקריאת הלינק, דומה מאוד לחוק תאגידי המים והביוב בהיותו סתום ומסתיר את כוונתם האמיתית של מנסחיו ויוזמיו. איזה סוג של חיפוש? מותר להפשיט? שוטר יכול לחפש על אישה? עכשיו משטרת ישראל צריכה להקים יחידת שילוט, להגדיר את גודל השלטים, הפונט הצבע והמסגרת, סוג הברגים והדיבלים בהם ישתמשו לתליית השלטים. ואם בלילה, בשקט בשקט מישהו יסיר את השלט אז כבר אסור לבצע חיפוש במקום המוגדר? מחוקקינו נגועים כולם בשחיתות ברמה כזו או אחרת ולכן נוח להם מאוד שבמשטרה יתעסקו בשטויות במקום בלחימה יעילה ונחושה בפשע. שוטרים צריכים טייזרים, גז ויכולות שונות אחרות. כיום שוטר יכול לעכב ולבצע חיפוש באם נעברה עבירה לפניו או שיש חשד סביר שעומדת להתבצע העבירה. מה, אם כן, מוסיף חוק מטופש זה?
103. מה אתם מפחדים מקצת מישוש
פקד מושיקו   (11.06.11)
האצבע שלי לא אוכלת
104. רציתם מדינת סדום , קבלתם מדינת סדום. מתן לגיטימציה
לא לצנזר   (11.06.11)

להומולסביות וזה ההמשך:

מתן לגיטימציה לשוטרים \  שוטרות ולסוהרים הומולסביים , ויש כאלה , לבצע תקיפה מינית בחשודים \ חשודות.

 

מתן לגיטימציה להטרדה מינית אמיתית ובסתירה לחוק הקיים!

 

הכיצד?

 

חוקי ההטרדה המינית לא נועדו , באמת , למנוע הטרדה מינית אמיתית  שכן אינם מבחינים בין הטרדה לבין חיזור , בין פנייה ובקשה לבין כפייה , בין נגיעה חד-פעמית לבין מגע כפייתי מחזורי .

 

לפיהם כל מפקד בטירונות היה צריך להשלח ל 100 שנות מאסר בכלא , בהשוואה לקצב מבחינת החומרה , ההתעללות , הפגיעה הפיזית וכו'.

 

מטרתם סתימת פיות , פגיעה בחופש הביטוי ומתן כוח בלתי מוגבל בידי כנופיית שלטון החוק (משטרה , פרקליטות , בג"ץ , חברי כנסת מסוימים ) לשליטה  בלתי מוגבלת  בחייו של כל אזרח וכל בעל תפקיד בכיר - שליטה מוחלטת!

 

חוק המישוש הוא עוד חוק שמעצים את כוחם , ואין  מונע בעדם  ולכן אין סתירה. 

 

זהו איננו חוק למניעת אלימות אלא חוק לעידוד אלימות  ולהגברתה בחסות החוק!

 

 

הציבור מטומטם , לכן הציבור ישלם באובדן חרותו וזכותו הבלעדית על גופו וחייו.

 

נ.ב לתיקון הניוון הממסדי הקיים:

 

על מחצית מחברי הכנסת להבחר בבחירות אישיות על פי זהותם , כישוריהם , אופיים , מעשייהם , נאמנותם , יושרם , דרכם , אחריותם .

לא אזוריות ולא משהו אחר , אישיות בלבד!

105. שיחפשו עליי מתי שירצו.רק מי שיש לו מה להסתיר מפחד!!
שומר חוק   (11.06.11)

מחבלים , מסוממים , או בריונים עם סכינים אלה היחידים שצריכים לדאוג.

 

אבלה טיפה יותר בביטחה 

 

אני מוכן שיאזינו לי , שיראו למי התקשרתי , שיחפשו אצלי. אין לי מה להסתיר

 

אני בן אדם שומר חוק . לא בגלל שאני מפחד בגלל שאני אדם מוסרי.

 

מי שמתנגד זה כל המתייפפים שמאחורי הפחד שלהם מסתתר משהו לא מוסרי שהם עושים ומנסים לכסות זאת ב"פרטיות"

106. רגע, אבל ממתי אצלנו "אדם חף מפשע עד אשר הוכחה אשמתו"?
רונן   (11.06.11)

 

כידוע לך, בישראל מספיק שתגשי למשטרה ותגישי תלונת שווא על בעלך בגין אלימות - אוטומטית הוא נעצר ומורחק מהבית.

ודרך אגב, גם אם הוא יוכל להוכיח אחר כך שהגשת תלונת שווא, לא יעשו לך כלום.  

"חף מפשע עד שהוכחה אשמתו"? הצחקת את מערכת הצדק הישראלית.  

107. החוכמה היא לתפוס את הסכינאי הבא לפני שהוא ישלוף.
אלכס ,   מרכז   (11.06.11)

לא אחרי.

 

לכן אין כל קשר לנתוני המשטרה.  הרי הערס שישלוף את *מגן כבודו* ביום שיש הבא בכלל לא שמע עליהם. מנטליות הישראלי הגס וחמום המוח המכונה בפשטות *ערס* עודנה כאן. מאד כאן.

 

החוכמה, במציאות שלנו, היא לא לחכות עד אשר יהיה *חשד סביר* למראה אחד הערסים מנפף בסכין (והלוואי רק מנפנף) אלא לתת לשוטר את האפשרות להיות פרו-אקטיבי. אכן חזקת החפות מאד-מאד חשובה אך להדבק אליה משאירה אותנו עם ערמת גופות ופצועים ושוטרים שלא יכולים לעשות כלום עד שמישהו ידקר. וזה קצת מאוחר מדי.

 

 

רצף של ממשלות כושלות? מדיניות שלטונית שעיקרה הסתת הכל בכל? כותבת נכבדה, אני לא רוצה לרוץ למסקנות אבל האם זו הסיבה מדוע רשמת את הכל? כי (לצורך העניין) לא משנה מה דעתי על הממשלה הנוכחית אבל קיים קשר מועט ביותר בין השלטון לבין אותו נער שנדקר לפני שבוע בבאר-שבע. מצב הרוח ביחסי ארה"ב-ישראל לא יגרום לערס הממוצע לדקור או לא.

 

ולסיכום. לבד מהביקורת, מה את מציע? תרשי לי לענות - שום דבר. כי רק ככה נלחמים בפשע. לא בפרסומות בטלויזיה - "די לאלימות" אלא רק (ואני מדגיש רק) באמצעות משטרה חזקה ופרו-אקטיבית. ובתי משפט שמרחמים על הקורבנות ולא על הפושעים.

 

כאדם חושב (אם הייתי כותב את המאמר במקומך) הייתי מטיח בשלטון רק ביקורת אחת - כחוק הפוגע בזכות חיונית (הלא היא חזקת החפות) תוקפו של החוק חייב להיות מוגבל בזמן, אחריו הוא יעלה לדיון מחודש ועל המשכו יוחלט רק לפי מצב הבטחון האישי דאז.

 

שבוע טוב.

108. מסכים 100%. זה חוק פשיסטי, שמתיר בריונות שלטונית
גל א   (12.06.11)
והופך כל אזרח לנתין חסר ישע לשרירות לב של כל שוטר. זו הפקרה חסרת אחריות של האזרחים שומרי חוק.
109. רגע, אבל איזו מידה היא ??
הממשש   (12.06.11)
110. רגע, החוק הזה אומר שאני יכול לחפש על השוטרת ?
יהואש ,   דרום   (12.06.11)

יש שוטרת שלאורך תקופה עוצרת את הרכב שלי לרישום, בדיקת רישיונות, ובדיקת אלכוהול. האם לפי החוק החדש גם אזרח יכול לחפש על השוטר? שהרי האזרח הוא הריבון, והוא הדרגה הגבוהה ביותר שקיימת בדמוקרטיה, מעל לכל משרת ציבור שהוא. לי נראה שהיא פשוט מתה עלי, מה אתם אומרים?

    בכללי, חוק המישוש, הוא טרוף מערכות, ירידה מהפסים, מי שהציע את החוק מקומו בבית משוגעים.

111. פאשיזם ,הם אומרים.
pierre ,   PARIS   (11.06.11)
הנה יצאה מילת הנבוט.המילה אשר מסיימת בשמאל כל ויכוח ,כל שאלה,  דיון:..פשיסטי.פשיזם,פשיסט, בכל עת וכשאין משהו נוקב או עמוק לאמר.איני מהתומכים האדוקים ב`דמוקרטיה אך בסדר אחד` ולא נלהב מ`שוטר בעל סמכות שופט` ,אך כדאי לגברת לבדוק מה קורה במערב הפשיסטי. בארהב` יבדקו לך את הצפורן הקטנה לאחר שסתם עברת את המהירות המותרת. בצרפת חיפוש ידני נעשה בכל עת ובכל שעה שהמשטרה מחליטה.במטרו, ברחוב, ליד כל מועדון, ולאחר אפילו קטטה `מילולית`. האם היא קוראת פשיזם לצורה בה שטראוס קאן נעצר ,נעשה בו חיפוש ,נלקחו דגימות...וכל זה זמן קצרצר לאחר פניית המתלוננת למשטרה? הכרתי רבים שממש נגעלו מ`הצורה בה בודקים צעירים ברחוב` ועתה ,לאחר מקרה קשה אשר עבר עליהם או קרוביהם, הפכו לחסידי `משטרה בכל מקום`. אה, הטפשים. החוק הזה לא יוריד את אחוזי הפשיעה ,בטוח, הוא פופוליסטי לבטח, אך היכן נמצאת האשמה כשבישראל ,כמו במערב, הדמוקרטים שכחו שהדמוקרטיה היא בראש ובראשונה החופש ללכת ולשוב בבטחה ושצריך להפסיק עם דלתות הקרוסלה בבתי המשפט ,כשעברין מסוכן נכנס ויוצא מלפני השופטים כאילו היו הוריו האוהבים . חופד וזכויות אדם אינם סליחה אוטומטית לעברין והשתקה של הנפגע. חיפוש בגוף מנע ,רוצה או לא, פשעים גרועים והברחות סמים ההורסים חלקות טובות . לא כדאי לך להגיע לבית ספר בארהב ,למשל, לאחר רצח צעירים עי אחד שאף אחד לא טרח לשים יד על מעילו. לפני כמה שנים נעצר אדם לאחר שנכנס לגן ילדים עם חומר נפץ עליו ואיים להרוג את כל התינוקות.לאחר שנוטרל וכו נשאלה שאלה אחת טפשית; איך לא נערך חיפוש על אדם הנושא מעיל עם בליטות ,מבט מיוחד, מסובב ראשו לימין ושמאל ואחורה במהירות, וחולף ליד שוטרים צעירים ש..לא העזו לעצור אדם מן הישוב בפרבר עשיר ליד פריז. 
112. מצחיק לראות איך כל הימנים האלימים והמתוסכלים תומכים בחוק
ממשלת האסון   (11.06.11)
113. כל עוד הבבונים ימשיכו להצביע ימין- זה מה שנקבל
כוכב הקופים   (11.06.11)
114. כוח מופרז
אזרח מודאג   (12.06.11)

זה מזכיר לי סרט שמבוסס על מקרה אמיתי בשם ההחלפה שראיתי אתמול.

גם שם השוטרים קיבלו כוח מופרז ואנשים חפים מפשע מצאו את עצמם במצבים קשים מאוד. אני מציע לכם לראות את הסרט הזה אז אולי תבינו למה זה עלול להוביל. כשמוותרים על זכויות הפרט בסופו של דבר זה כמו בומרנג, פוגע בכם!

אני מסכים לחלוטין עם יונית, לצערי מנסיון אישי, התקשורת משתוללת.

מה שהתקשורת עושה היא לוקחת איזה 2 חלקים מפזל ומשלימה כיד הדימיון את כל שאר החלקים. היא חוקרת עדים, מגיעה למסקנות , שופטת וגוזרת פסק דין.

העיקר שהכותרת תהיה מספיק אטרקטיבית, לאמת אין שום קשר לעניין.

115. המחשבה הראשונה שעולה בי עם כל חוק חדש שהוא אנטי דמוקרטי היא
איך הסתדרנו עד עכשיו ,   בלעדי החוק הזה   (11.06.11)

לדוגמה, חוק שי דרומי, דוגמה אחרת, חוק המאגר הביומטרי, התיקון לחוק האזרחות, החוק או התקנה שמאפשרת לשוטר או לפקח לרוקן בכוח בקבוקי בירה או משקה אלכוהולי שמחזיקים בוגרים, לא קטינים. כל אזרח הופך חשוד, עבריין פוטנציאלי, ולך תוכיח שאין לך אחות.

נכון שלמשטרה אינטרס מובהק במאגר מידע עם טביעות אצבע ותמונה ביוטרית של כל תושבי המדינה, וגם באפשרות לבדוק במישוש כל מי שנראה לה חשוד, או סתם כך כדי להטיל מרות ולהראות מי הבוס, שיפחדו קצת, אך בשביל זה יש לנו כנסת, עצרת נבחרי העם, שישמרו על הדמוקרטיה עבורנו.

רפובליקן וליברל דגול מארה"ב בשם בנימין פרנקלין אמר לפני יותר מ 200 שנה שמי שמוכן לוותר על החרות כדי להשיג מעט בטחון חולף אינו ראוי לא לחרות וגם לא לבטחון. כדאי לחשוב על כך. אורכידאה

116. אני מסכימה מאוד עם הכותבת.
דנה האדומה   (12.06.11)
מדובר בחוק מסוכן שנותן למשטרה סמכויות על-חשבון חירויות של הציבור. מפחיד אותי לחיות במדינה שמחוקקת חוקים כאלה. וזה עוד לפני שהעבירו לא מזמן הצעת חוק שמאפשרת לשלול את הזכות לראות עורך-דין לתקופה ארוכה פי 3 מהרגיל, אם אתה במקרה אסיר "בטחוני" (תרגום חופשי: ערבי).
117. זכותך לחזקת החפות אינה חזקה יותר מזכותו של פיליפ גלר לחיות
אלכס ,   מרכז   (12.06.11)

אף זכות לא עומדת בפני עצמה.

 

אין זכות יסוד יותר מאחרת. זכויות אינן חפות מקונפליקטים -  זכותי לשמוע מוסיקה מתי שבא לי ואיך שבא מול זכותם של השכנים לישון - תפקידנו הוא לאזן אותן.

 

לא לברוח מהם (מהקונפליקטים). כי לנגד הכותרת הלא מתפשרת "אל תיגעו לי בזכויות" אני מעמיד את זכותי לחיים. לצאת מהבית ולדעת שהמשטרה תהיה שם לא אחרי שאפגוש בסכינאי חמום מוח אלא הרבה לפני.

 

 

והעובדה שחבריו של פיליפ המשיכו לחגוג אחרי שנדקר (קישור לכתבה בווינט) מצביע על שלבי הרקבון המתקדם בהם נמצאת חברתנו. לא הממשלה. לא משרד הפנים. החברה שלנו. וזעקת "אל תגעו לי בזכויות" אינה טובה יותר מחבריו של פיליפ החוגגים שעה שהוא מתבוסס בדמו. בשני המקרים זה - אליי זה לא נוגע, תפתרו את זה בלי לגעת במה ששלי. לי יש את הזכויות שלי.

118. חוק מסוכן. המשטרה תטריד אזרחים חפים מפשע
יצחק מלל   (12.06.11)
הרי כולנו מכירים את החומר האנושי ממנו עשויים רבים משוטרי מדינת ישראל. עבריינים בפוטנציה ובפועל. תחשבו מה יקרה כשהם יוכלו לעצור את מי שרק נראה להם כי השיער שלו ארוך מדי, או שהוא שחום, או שהיא משקפופרית מעצבנת, אולי מראה שמאלני, והם לא יהססו להשתמש בצעצוע החדש שלהם.

חוקים כאלו יהיה מאוד קשה לבטל ברגע שעברו. עדיין יש לנו זמן. נותרו שתי קריאות בכנסת. בואו נצא ונראה להם שאנחנו לא מטומטמים ויש גבול לטמטום ולפגיעה בחופש הפרט.
119. מעניין למה, אבל אותי אף פעם לא מיששו.
(11.06.11)

תמיד שוטרים פנו אלי יפה ובנימוס. (בד"כ מחסומי תנועה)

מי שלא רוצה לשבור מפרקת של מישהו, יכול להרגיש בטוח

אנרכיסטים אלימים טוב שיפסיקו להרגיש בטוח.

וסוף סוף יובאו למשפט החברה.

 

120. מאמר נכון וצודק,מכמה סיבות
המוכיח,מרכז   (11.06.11)

1: כל אזרח ישראלי יודע היטב שהחומר האנושי במשטרה איננו מהמבריקים.

2: כנ"ל, ואולי יותר, המאבטחים במקומות שונים.

3: לכל מי ששואל "מה האלטרנטיבה" זו נמצאת בתשובה לשאלה אחרת: "מה הסייגים שאמורים להגביל את אותו איש ביטחון שחושד באזרח, וכיצד מוגדר החשש הסביר".

כי בסופו של דבר כיום ההבדל בין ערס עבריין לבין ערס שוטר הוא המדים.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה