היא יכולה לעשות זאת בצעדים קטנים ופרטניים,
לעבור בית ספר אחר בית ספר, ולקבוע ולהוסיף תקנים,
במקביל לזאת לאתר בתי ספר בעייתיים,
ולתגבר אותם במורים טובים ובציוד לימודים,
לעשות תיכנון ובקרה על תוכניות לימודים,
להכין מראש את כל הספרים הנדרשים,
בין אם לכתוב אותם ו/או לרכוש אותם,
ולחלקם בתוך בית הספר לתלמידים,
לבדוק תוכניות ושיטות לימוד ישנות וחדשות,
תוך בקרה על התוצאות שמתקבלות מיישומם,
(ולשיטות חדשות לבצע ניסויים מוקדמים בהיקף קטן),
ונוסף לכל הנ"ל, יש לעלות את השכר למורים,
ואם גם יעלו את רמת החיים לכלל האוכלוסיה,
יצאו אז תלמידים מצטיינים מכל בתי הספר,
(רמת ההצטינות של התלמידים,
היא פונקציה ישירה של הרמת הכלכלית בבית התלמיד).
--------------------------------------------------------------
בהקשר לכמות הנשים במקצוע ההוראה,
אזי יש לזה סיבה פשוטה. המשכורת.
משכורות בתחום ההוראה הן נמוכות מאד,
ואף גבר לא מסוגל לפרנס משפחה ממשכורת שכזאת,
ולכן כמות הגברים בהוראה נמוך מאד,
לעומת זאת, נשים מורות, שבדרך כלל משכורתן היא השניה במשפחה,
כן מסכימות לעבוד בהוראה, מה עוד ששעות העבודה הן מאד נוחות,
בדרך כלל מתחילות מאוחר קצת בבוקר, וגומרות לעבוד בצהרים,
וזה מאפשר לנשים, גם לעבוד, וגם לטפל בילדיהן, וגם לבשל לבעל.
זאת הסיבה שכמות הנשים בהוראה גבוה, וכמות הגברים בהוראה מזערי.
המשכורות בהוראה נמוכות מדי,