חדשות  דעות
ישיבות במקום נובל. ישראל בחרה להתאבד
רון אהרוני
פורסם: 06.10.11, 11:27
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 1696 תגובות ב-824 דיונים
181. פרופסור נכבד, העניין הוא במינון, ובאיזונים:
ליצ   (06.10.11)
ראשית, תודה לך על המאמר.
אני אישית, ואני מקווה שרובנו נגד השחרת מגזר מסויים על מנת להאיר על מגזר אחר.
כלומר, הציבור החרדי/דתי.
כמו גם נגד מסע ההשמצות נגד שמאלנים, מזרחים, אשכנזים, חילונים.
זה פרי ביאושים של שיטת הפרד ומשול.
גם אם אנחנו רוצים ואני מדגישה את הצורך להפריד דת ממדינה, הדבר יחייב אותנו
לעשות זאת תוך התחשבות מקסימלית בציבור הדתי והמאמין בארץ.
לא ניתן לעשות זאת על ידי דמוניזציה.
ובאשר לחינוך, אין חשיבות גדולה יותר מתקצוב ההשכלה הגבוהה בארץ
ואולי אף מגיל צעיר מאוד, בגיל הרך.
אבל עלינו להזהר מהסתה כנגד הציבור המאמין, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית
וכשם שלי כחילונית מותר לנהוג כפי שאני רואה ומוצאת לנכון, גם לכל אדם מאמין יש את הזכות לבחור את דרך חייו.
הייתי מצפה ממשל נכון, פשוט לתקצב באופן שיוויוני את המגזרים השונים במדינה ולא להחסיר ממגזר אחד על מנת לתת למגזר אחר.
גם אם איני אדם מאמין, יש חשיבות עליונה למדינה גם למחשבת ישראל
ולימודי התנ"ך לצד לימודי הליבה כמובן.

182. לא רק מדעים
הילה ,   רחובות   (06.10.11)

הבעיות במערכת החינוך רבות וההשקעה אולי לא מופנית למקומות הנכונים אבל למה לזלזל ביום המשפחה ויום הזיכרון לרבין ויום ירושלים? חינוך זה גם ערכים ומשפחה וציונות . אנחנו לא רוצים לגדל רובוטים שיודעים רק פיסיקה ומתמטיקה! חשוב שיגדלו פה אנשים ערכיים חושבים ויצירתיים!

183. ממשלת אחדות חילונית - דחוף!
קרן ,   מרכז   (06.10.11)
184. אנחנו הרוב במדינה וחייבים להצטרף להתארגנות
גיא   (06.10.11)
יש תנועה חדשה בשם "ישראל חופשית" (חפשו בפייסבוק) שמטפלת ברצינות בנושא הכפייה הדתית על כל סוגיה. הם נלחמים נגד קווי הפרדה בין גברים לנשים, מפגינים בעד שוויון בנטל השירות הצבאי ומנהלים מסע ציבורי למען תחבורה ציבורית בשבת ולמען נישואים אזרחיים.
אי אפשר כבר לשבת בבית. אני סטודנט שעובד קשה מאוד למחייתי בזמן שאברכים לומדים תורה ומקבלים מלגה מלאה מהמדינה.
תצטרפו למאבק. אני כבר הצטרפתי. יש מה לעשות נגד זה. זאת לא גזירה משמיים.
185. נורא. ולחשוב שאנו עושים את זה במו ידינו....
עמי ,   חיפה   (06.10.11)

חבל. עוד מעט , אם נמשיך בהתחרדות ובחוסר חינוך, לא תהיה כאן מדינת ישראל.

לפי דעתי, עוד אפשר לתקן. רק לא עוד קואליציה של שס וישראל ביתינו - שרק שומרים על הכסא, וגורפים עוד כספים לכיס.

186. אני שונא את החרדים בכל ליבי ובכל מאודי
נדב ,   תל אביב   (06.10.11)
187. אהרוני אמיץ וצודק
מדען   (06.10.11)
188. השנאה לחרדים מזכירה לי את שנאת היהודים בגרמניה,תתבישו
חילוני   (06.10.11)
189. זה הזמן להצטרף לישראל חופשית
פרטים בפנים   (06.10.11)
ניתן להירשם בדף הפייסבוק של התנועה בכתובת HTTP://WWW.FACEBOOK.COM/BFREEISRAEL או במייל INFO@BFREE.ORG.IL
190. אתה טועה-1
פוסט דוקטורנט ,   אונ' ניו יורק   (06.10.11)
הבעיה של המחקר היא לחלוטין לא החינוך החרדי. אני כאדם דתי לאומי ששירת בצבא, רכש השכלה אקדמית (ולא פחות חשוב, תורנית-שכל כך נוח לך לזלזל בה עוד לפני שהכרת ולהתמיד בכך גם כשכבר אולי אולי הכרת מעט שבמעט) ועובד למחייתו איני מסכים עם גישות מסויימות של חלק מהציבור החרדי. אבל אובייקטיבית, לא הוא הבעיה.

האוניברסיטאות בישראל מתוקצבות כל שנה בסכום שנע בין 10 ל13 מיליארד ש"ח. הישיבות לא מתוקצבות בסכום ששווה ל5% מכך.

בישראל יש 20% אקדמאים, פי שניים מאחוזם בגרמניה ומבכל מדינה אחרת במערב. לעומת זאת, התעשיה הישראלית היא אחת הפחות מגוונות במערב ואינה מפותחת כלל. הרבה הולכים ללמוד כאן, אבל במוסדות אקדמיים ברמה נמוכה (בתקצוב כבד מאוד של המדינה, עד 20 אלף ש"ח לשנה לכל סטודנט במכללה מתוקצבת) או תארים שאינם שווי ערך אמיתי לשוק (משאבי אנוש, משפטים וכן הלאה) ואפילו חוגים שלמים שמיותרים (החוג למגדר). הכל על חשבון תקציב האוניברסיטאות. במערב מאוד מקובל שיש מכללות מקצועיות: סיימת תיכון? בוא ללמוד שנה עד שנתיים על חשבון המדינה ו\או התעשיה (לא פעם בשילוב עבודה מקצועית תוך כדי הלימודים) טבחות, בניין, עבודת קו ייצור, חשמל, קוסמטיקה רפואית וכן הלאה-ברמה גבוה בהרבה מהלימודים המקצועיים בארץ, זה תורם המון למשק, לאקדמיה ולאלו שהולכים ללמוד משהו שמתאים להם במקום עוד תואר. בישראל עודף ה"השכלה" הוביל לכך שיש חברות סלולארי שדורשות תואר ראשון עבור עבודת שירות לקוחות טלפוני בשכר מינימלי.

191. מפרופסור למתמטיקה, אפשר לצפות לטיעונים קצת יותר רציניים...
(06.10.11)
192. שטויות בכמויות
מושון   (06.10.11)
הישיבות לא מקבלו אפילו 10% ממה שמקבלות האונברסיטאות.
במקום להאשים את תרבות החינוך החילוני מוצאים את הכתובת הקבועה להאשים,החרדים!

אני פשוט חושב שאתה גזען!
193. צודק.ראה פרופ ישראל אומן החילוני ועד,,,,
דתי באלכסון ,   טכניון   (06.10.11)
194. חבל, דווקא ההרצאות שלו בחדו"א 1 טובות
זרש ,   חולון   (06.10.11)
195. אולי הוא צודק
מימון ,   ברוקלין   (06.10.11)
ישראל אכן בחרה, אולם הביטו בכתבה בynet הצמודה לזו, העוסקת (כמו מאות אחרות) באלימות ובסמים וונדליזם במוסדות החינוך החילוניים. אז גם המעט חילוניות שהצלחנו לבסס כושל וקורס, מה היה קורה אילו היינו רק חילוניים ללא דת כלל, לא היינו מספר שלוש או ארבע בעולם באלימות בבתי ספר אלא מספר אחד.
לעומת זאת במוסדות החינוך של ה"חשוכים" הפרימטיביים זה לא קיים.
חבל.
196. רואים שבחיים שלך לא טעמת תורה!! ואין לך מושג מה זה בכלל
אדיר   (06.10.11)
197. מה רע בשילוב מדע ודת?????
יוסף ,   ירושלים   (06.10.11)
198. אתה מסכן. יהי רצון שתחזור בתשובה וכן כמה מהמגיבים כאן.
רפאל היהודי   (06.10.11)
אין מעלה יותר גבוהה ממעלת לומדי התורה. אבל אתם כל כך חכמים ונבונים בעיניכם שזה לא מאפשר לכם חשיבה אוביקטיבית ללא דעות קדומות. עברנו את פרעה, נעבור גם אותכם.
199. תוכיע מדעית שזוכה נובל היהודים לא התפתחו בגלל יהדות
@ בנצי - א @   (06.10.11)
200. אתה טועה-3
פוסט דוקטורנט ,   אונ' ניו יורק   (06.10.11)
מה שפוגע במחקר הם לא החרדים ולא מיעוט אקדמיים. חסר תקציב, זה נכון. אבל חסרה גם התייעלות. תפסיקו לממן דוקטורטים שלא מובילים לשום כיוון או שמראש אין להם ערך, תתחילו לשים דגש-כמו שיותר ויותר מוסדות בעולם עושים-על מחקר יישומי ולא על בסיסי. הניסיון המצטבר מלמד שלרוב פריצות הדרך הגדולות נעשות באופן זול מהיר ונכון יותר דרך מחקר יישומי ולא דרך מחקר בסיסי. תקבעו יעדים מוגדרים: גילוי תרופה לX במקום לחקור הולכה סינפטית באופן כללי. התמקדות היא מילת מפתח, גם אם היא לא פופולארית תמיד.

עם תקציב נוסף של 1-2 מיליארד ש"ח כל שנה המדינה יכולה להחזיר לארץ 1500 מדענים ישראלים מהטופ העולמי, להקים להם מעבדות-אפילו ולעיתים רצוי משותפות, ולהפוך אותם לחברי סגל מחקרי, בדגש על מדעים יישומיים או בעלי חשיבות גבוהה (קשה להגדיר, אבל מתמטיקה זה חשוב ומשפטים לא, ככה בדיוק).

את התקציב הזה ישראל יכולה להשיג ע"י קיצוץ חוגים לא חשובים, קיצוץ מספר תלמידים בפקולטות שלא תורמות למדע דבר והעלאת התגמול לאוניברסיטאות על סטודנטים במקצועות חשובים (הנדסה, מדעים, רפואה). ביטול התואר השני הנהוג בארץ והנהגת השיטה האמריקנית שבה ההמשך הוא ישיר לדוקטורט-תחסוך שנים של מימון ממשלתי של תלמידים שלא בטוח שימשיכו למחקר, את החסכון יש להעביר לאקדמיה ולא לאוצר. צריך להתנער מהמודל האירופי בהקשר זה.

קיצוץ המכסות במכללות יבטיח שייחסכו עוד מאות מיליוני שקלים והנה פתרת את הבעיה בלי לדבר שטויות על מגזר אחד שאשם בכל מה שקורה בישראל.
201. דת-אובדן האנושות
אריאל   (06.10.11)
202. מזל שלא חשבו כמוך לפני 1000 שנה
ליאור   (06.10.11)
כי לא היינו פה היום.
הדת היא ששמרה עלינו בכל מקום בו היינו העולם.
ואלה שבחרו ב"תרבות" והתבוללו, אין להם זכר כיום לא במדע ולא באיזה אנטרדה זיכרון למתבוללים.

203. רון, אתה סוג של אדיוט או מה??
תפתח עיניים!! אין ,   לך מונופול על השכל..   (06.10.11)
204. יש בעיות אחרות במערכת החינוך ואקדמיה
איגור_ג   (06.10.11)

בבתי ספר בארץ נותנים יותר מדי משקל למקצועות הומאניים. כל המקצועות ההומאנים הם חובה (ספרות, היסטוריה, וכו') וחוץ ממתמטיקה אין אף מקצוע ראלי חובה. פיזיקה כיחמיה ביולוגיה - לומדים רק מי שבחר ללמוד (ומה שמלמדים עד התיכון זה ממש לא נקרא ללמוד מקצוע).

 

ולא רק זה. גם באקדמיה חלק מאוד גדול של המחקר הוא מיותר.

כולל במקצועות מדעיים. פשוט "חוקרים" דברים לא מועילים. רק אחוז קטן מהמחקר הוא באמת שימושי.

204. פ"ר אהרוני הנכבד,בלי הדת אין לך זכות להיות במדינת ישראל
ITZIK73 ,   ירושלים   (06.10.11)
צריך ללמוד גם תורה וגם מדע.(אין סתירה בניהם.) אבל זה לא המקום להאריך.
205. פרופ' מכובד צר לי עליך אחי
מוטי ,   חיפה   (06.10.11)

מר אהרוני המכובד

ראשית אני מברך את הטכניון שממנה יצא האדם שקבל את הפרס,

שנית מי כמוך יודע ואולי אינך רוצה לדעת כמה חכמה טמונה בתורת ישראל כולל באם אפשר לומר בעיקר במטמטיקה שזה מקצוע בעל חשיבה וכבודו יודע שאדם שלמד את התלמוד חשיבתו שונה ותפיסתו שונה קח את אילן היוחסין שלך ותלך אחורה כמה דורות,

שלישית בתקציב שמקבלים האוניבסטאות מכל מיני גורמים באם זה תרומות והכל היה הולך למחקר הכל היה נראה אחרת האם דבריך הם לא מתוך שנאה, כך זה נראה ולא נראה לי שאני טועה.

המשך יום נעים.

מוטי

206. כל המדענים שזכו הם ילדי בן גוריון, ביבי מוריש ישיבות
יעקב ,   ירושלים   (06.10.11)
207. פרופ' שכטמן לא היה תלמיד כזה מבריק בתיכון
אלון   (06.10.11)
כך שהטענה שלך פרופ' אהרוני, שהכל תלוי רק בחינוך ניתנת להפרכה. גם אני למדתי בטכניון הנדסת חשמל בעתודה ועברתי את כל המסלול החיים ובדיעבד
אני לא בטוח שהשיטה הישנה היא מתכון בטוח לנובל. דווקא לימודי יהדות, מסורת ורחניות (לא דת כמוסד מושחת) הם שהביאו במשך אלפי שנים את הגן היהודי למצבו. זה לא המתמטיקה התיכונית שאם נהייה כנים, לא ממש מעניינת תיכוניסטים, מעניין אותן יותר החברים בפייסבוק והאייפון ושאר "תעשיות העדר" שמייבשים להם את השכל, אותם תעשיות עדר שבוגרי הטכניון וכדומיו הביאו לעולם. יש כמובן המון דברים שאני מסכים בדבריך, אך אסור לנו לחשוב בתוך הקופסא וצריך לצאת ממנה. דב פרומן למשל לא היה פוסל בוגר ישיבה. לימודי הגמרא והמשנה 18 שעות ביום פיתחו להם את האונות הלוגיות-מתמטיות ואני בטוח שאם תעשה עלייה לרגל לבירה, תן כמה הרצאות או קורס באלגברה בוליאנית לכמה אברכים ואח"כ אולי ניר ברקת יעביר להם קורס ב ורילוג או VHDL, תגלה שהם יוכלו להיות מתכנני צ'יפים לא רעים בהר חוצבים.
208. כל כך מזדהה !
חסוי   (06.10.11)
209. שורש הבעיה הוא ראש ממשלה שמשקיע כספים במקומות הזויים
נתניהו למשפט !   (06.10.11)
הכסף הולך לחרדים, מתנחלים ואנשי הון ולא לשאר התחומים הכל כך חשובים. על פשע שכזה צריך לתבוע את מר נתניהו למשפט. למה לעזאזל הוא עושה כרצונו כמו דיקטטור ולא מתחשב ברצון העם שבחר בו או לפחות ברצון הרוב? לא יתכן להוריד את מצב המדינה לרמה כל כך נמוכה של חינוך, רמת חיים, רפואה, השתכרות,ועד כהנה וכהנה עוולות. סדר העדיפויות של מר נתניהו מוזר ואנטי דמוקרטי.
210. ציון נכשל- איפה שלב ההוכחה
ארנון   (06.10.11)

הכתבה התחילה יפה ואז הגיע למסקנות סוביקטביות ללא נימוק

אני כפרופסור למתמתיקה הייתי מתבייש לצאת בהצהרות כל כך לא מנומקות,

מה הקשר בין זה שבתיכוניים לומדים מקצועות לא נדרשים כמו תאטרון,מוסיקה,ריקוד,וכו' לזה שהחרדים מקבלים תקציב לישיבות דרך אגב לידיעתך גם המגמות "המיוחדות" הללו דורשות תקציב

בקיצור נכון שצריך יותר אנשים שילמדו מקצועות מדע אבל מה הקשר לחרדים ????

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה