|
|
|
2. במקום "לא מסתדר השנה", מה הבעיה להגיד "אין לנו כסף"?
(בהנחה שזאת התשובה הנכונה, כמובן.) להפך, אפשר להשתמש בשיחה הזאת כדי להסביר על תקציב או על חלוקת משאבים וסדר עדיפויות, ועוד ועוד. מובן שאין צורך להמשיך להסביר אם זה נהפך לוויכוח. הכוונה היא לא לשכנע את הילד! אבל ללמד את הילד לחשוב - תמיד טוב.
|
|
|
3. ואין טוקבקים בכלל, איזה בעסה....... :-(
אין מתלהמים. אין מעליבים. אין מסכימים. אין בכלל.........
|
|
|
רצית מסכימים ומתנגדים? קיבלת. אני מסכים בעניין של לא לחפור וזה אבל צריך להסביר בפשטות ולפי גילו
|
|
|
5. 100% מסכימה. אי אפשר עכשיו. נקודה. לא צריך הסברים על כל דבר.
|
|
|
איך כן לכבות את הטלויזיה?
|
|
|
7. לא עגבניות ולא נעליים... רק הערת שוליים
3/4 מהכתבה מתייחסת למה לא לעשות, ונכתבת בנימת נזיפה להורים לכל אורכה. אולי במקום זאת שווה להשקיע לפחות במחצית הכתבה, מה כן לעשות ואיך. כולם מעולים ב'לטעות', אז תשקיע במה שפחות כולם טובים - ב'לשפר'. מקווה שיצאת מהבונקר ותיישם זאת בכתבות המעניינות הבאות.
|
|
|
8. כתבה מעולה. מסכימה עם כל מילה ללא הסתייגויות
|
|
|
9. תודה, הבנתי משהו בזכותך, ומעתה אסתום.
רק שלא ימשיך לחפור, "אבל, אימא..." "אבל אימא..."
|
|
|
10. הורים שאין להם שכל עדיף לשתוק
|
|
|
11. בנט כבר אמר : "תפסיקו להתנצל!" אכן אנחנו חברה בכיינית.
|
|
|
- מחר אבל אמא... - מחר אבל אני רוצה... - מחר אהההההה, רוצה טלוי... - מחר! ביי!
|
|
|
|
|
14. צודק הבחור
יובל , |
ירושליים |
|
(16.04.15) |
|
|
|
15. לפי הכותרת ידעתי מי הכותב........
|
|
|
16. השפעת החינוך האנתרופוסופי כל כך ניכרת כאן
שזה מביך. אלה קשקושים אנתרופוסופיים. בין להעדר הסברים כפי שמציע ונטורה לנאומים חוצבי להבות שמושמצים על ידו יש אינספור ווריאציות של שיחה ודיאלוג מכבד ובעל ערך. נורא ברור שהאיש ששולח את ילדיו לחינוך השטיינרי המעוות והדכאני מחזיק בעמדה הזו.
|
|
|
לא להסביר, איבדת אותי בשורה השנייה.... כהראה שאני כמו ילדה עדיין לא מבינה....
נשלח מהסלולארי שלי
|
|
|
18. עזבו את גיל - איפה לינו ונטורה, איפה?
|
|
|
19. ל 17, תקראי לאט לאט ותביני
|
|
|
הוא יגיד לך ללכת לבנק להביא כסף...
|
|
|
21. אחרי שלא מסבירים להם, מתי מותר להתחיל במכות ?
|
|
|
22. מר ונטורה-קל לך להגיד מה אסור....אז מה כן צריך לעשות????
|
|
|
23. אין ספק שכל השיטות וההנחיות מכל המומחים לחינוך למינהם
מישהי אחת אמי..... |
|
|
(17.04.15) |
עשויים בהחלט לעזור, אבל אני י חושבת שאין תחילף לאינטואיציה של ההורים כיצד לפעול, רק ההורים יודעים מתי כן אפשר להסביר ומתי לא,...
|
|
|
24. מאמר מצוין. חובה לקריאה להורים וגננות!!!
|
|
|
25. אני מסבירה. לפעמים זה עובר מעל הראש... ולפעמים זה מציל חיים
אין לי ידע פסיכולוגי לשפוט מה מתאים לבשלות הקוגניטיבית באיזה גיל. אז אני פשוט נותנת צ'אנס ומסבירה. *בקיצור*. וקשובה לתגובות הילדים: ממשיכים לפרט רק אם הם מתעניינים ושואלים עוד.
לפעמים זה עובר להם מעל הראש, ולפעמים מבינים. דוגמאות? הם שאלו למה לחברה האתיופית שלהם יש עור שונה - אבל לא הבינו את ההסבר הביולוגי וגם לא הקשיבו לסיפור (המדהים) על העלייה משם. מצד שני הבינו למה אסור לאכול פיצוחים, ואפילו עשו הכללה - ולקחו מהאחיין גולה שרצה להכניס לפה. והם גם הבינו זהירות בכביש, לפחות מספיק כדי להבין שזו שאלה של פציעה ולא סתם מנהג/נימוס. בכלל זה הם לעולם לא עושים "דווקא" בכביש, אבל כן יעשו "דווקא" בקפיצה על ספות.
לפסיכולוגים פתרונים, למה הבינו הסבר אחד ולא את האחר. אבל אני שמחה שהסברתי.
|
|
|
26. אני מאד מקווה שהעצה פה באה עם "פג תוקף" עליה: מאיזה גיל
כבר רצוי וכדאי , |
להסביר????? |
|
(18.04.15) |
|
|
|
27. קצר, ממוקד ובלי קונספטים מורכבים
מבחינת ילד צעיר את אלוהים. העולם נראה מעיני כולם כמו שהוא נראה מעיניו. למה לילדה אחרת יש צבע עור שונה? "ככה היא נולדה. כל אחג נולד אחרת. הנה, לי יש צבע שיער שונה משלך או משל אבא. " כמובן שאין הכוונה לילד בכיתה ו אלא לילד עד כיתה א-ב בערך. ככל שההסבר יותר בטוח בעצמו ככה הוא נוסך בו יותר בטחון. 'אמא, למה יש אזעקה?' 'כי עכשיו מסוכן להיות מחוץ לממד. כשיש אזעקה כולם הולכים לממד עד שאפשר לצאת'.
|
|
|
28. מגיל 8 מספרים לי הכל
כתבה לא מדוייקת |
|
|
(17.04.15) |
אומנם אני כן מרגישה שזה לקח לי חלק מהתמימות והילדותיות אבל כשיו אני בת 16 ומדברים איתי על הכל, אבא שלי עצמאי ומספר לי על הצלחות והפסדים ועל הקשיים והרגשות , זה אומנם חלק קשה לשמוע אבל הוא צריך לפרוק ולספר ובכנות כל אחד לפי האופי של הילד יכול לקבוע מה לספר ומה לא. לאחותי לא אומרים מילה אבל לי סיפרו. האינטואיציה זה הכלי היחיד למדידה ושאני הייתי קטנה הייתי בהחלט מסוגלת קוגנטיבית להבין שלא כדאי להשפריץ כי אמא תצטרך לנקות את זה.. אולי אני מיוחדת אבל הכתבה עושה הכללות והוראות כלליות שלא יתאימו לכולם.
|
|
|
29. בילד כדאי להשקיע ולהסביר בילדות חבל על הזמן הן ימצאו קורבן
|
|
|
צריך להסביר אבל בצורה ממוקדת עניין ותמציתית. ובגובה עיני הילד.
נשלח מהסלולארי שלי
| |