רכב  דו גלגלי
ביטוח חובה לרוכבים: מאמץ אחרון למנוע התייקרות
אודי עציון
פורסם: 03.12.17, 08:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות ב-46 דיונים
31. 150 דולר ביטוח בארה"ב למה כאן זה יותר יקר
לא רוכב כבר   (03.12.17)
אגרת טסט למכוניות פי 10 יותר מארה"ב
אתם מבינים
אני כבר לא רוכב כי אני חולה סכרת שמעדיף ללכת
אבל אני מופתע כל פעם מחדש מהבדלי המחירים

32. כאחד שעבר מקטנוע לרכב בואו אגלה לכם סוד
אני   (03.12.17)
הסיוט הגדול ברכב זה לא הפקקים ממש לא, אלא החנייה . במיוחד במרכזי ערים כמו תל אביב ,רמת גן ,גבעתיים ,אין יותר את התענוג לעשות סידורים בתי קפה ושופינג בקלילות כמו שהיה עם קטנוע.
33. למה זה ככה רק בישראל..??? מה בכל העולם מטומטים ורק כאן חכמים
רוכב עשוק   (04.12.17)
34. מדוע בעלי המכוניות צריכים לשלם לבעלי אופנועים כסף מכיסם???
פשוט הזוי   (04.12.17)
35. ביטוח אישי לנהג במקום לרכב
(04.12.17)
יכול לצמצם הרבה מהעיוותים
36. חלון אמר שהוא מוזיל את הביטוח. לאופנועים. לפני שנה
מאיר   (04.12.17)
37. לא הבנתי. אז לא יעלו לי את מחיר ביטוח האופנוע אבל כן של הרכב
רוכב ונהג   (04.12.17)
מה ההגיון? מדינה של טיפשים. כל החברה שלנו מבוססת על סחיטת הלימון שנקרא האדם העובד. רוצים כסף לישיבות לוקחים מהאדם העובד. רוצים כסף לזקנים לוקחים מהאדם העובד. רוצים כסף לפנסיות ולשכר עובדי מדינה לוקחים מהאדם העובד. דייייייייייייייייי
38. אתם צריכים להבין שאף אחד מהצדדים לא צודק!!!
גיא   (03.12.17)
חברות הביטוח מרויחות מאות מליונים (!) רק מביטוחי החובה (ללא מקיף וסוגי ביטוחים נוספים).

כאשר הביטוח הינו חובה, הוא מס לכל דבר ועניין.
חברות הביטוח אמורות לסגור את השנה שווה בשווה (כלומר לא הפסידו ולא הרוויחו).
אף אחד במדינה לא עובד לשם שמים ולכן צריך שיהיה להם רווח מסוים (כ10-15%) אשר עולה על הסיכון.

במקרה שלנו, לא רק שיש להם רווח אלא רווח מטורף והמצחיק (או העצוב) הוא שאת כל הביטוחים שהם פחות רווחיים הם מעיפים לפול (תאגיד משותף לכל חברות הביטוח) כדי שהתאגיד יספוג את כל ההפסדים וכך גם הם מתרצים שעלויות הביטוח לאופנועים גדולות, כי לא ניתן לבדוק רווח על חברה שכל שנה רק מפסידה כסף.
אם היו לוקחים את זה מול הרווחים העצומים שלהם (מיליארד ש"ח בשנה) היו רואים עדיין שיש להם רווח מטורף.
הבעיה שהמדינה שלנו מושחטת וכל המפקחים על חברות הביטוח שהיו ב20 שנים האחרונות לא עשו שום דבר בנושא אלא אפילו עזרו לחברות הביטוח לנפח את זה. אפשר גם לראות שכולם (ללא יוצא מן הכלל) סיימו את עבודתם הציבורית כבכירים בחברות הביטוח.

יש עוד משהו שגורם לעיוות הנ"ל והוא האשמה האוטומטית מבחינה ביטוחית על האופנוען ע"י החוק מכיוון שאוטומטית הביטוח של האופנוע מכסה על פגיעות הגוף של הרוכב במקום הביטוח של הרכב הפוגע. לכן זה גורם עוד יותר למראה כאילו חברות הביטוח "מפסידות" כסף על האופנועים כשבפועל כל אחד במדינה היה מת לקבל את ה"צרה" הזו של חברות הביטוח.
39. מדינה זבל של גזלנים לא לשלם ביטוח רק ליום אחד לטסט וזהו
מדינת הגזלנים ,   ישראל   (03.12.17)
40. אז נרכוב בלי ביטוח חובה, גם כך זה סתם מס מיותר
אלי   (03.12.17)
יש לי ביטוח בריאות (למקרה תאונה וצורך בטיפול רפואי) וביטוח תאונות אישיות שמכסה רכיבה על אופנוע. לא מרכיב אף אחת איתי, אז גם אם אפול, אין מי שיפגע חוץ ממני. אין לי באמת שום סיבה לשלם את המס הזה שנקרא ביטוח חובה.
41. ביטוח החובה לאופנועים חייב להיות יקר!!!!
אלכס   (04.12.17)
אחרת איך נממן את כל הטוקבקים בתשלום נגד האופנועים ואיך ניצור את ההפרד ומשול ואיך נסיט את דעת עם ישראל מהעובדה שפוליטיקאים מושחתים חוקקו חוק שמחייב את עם ישראל לשלם מיסים לאדם פרטי במקום לממשלה???? איך איך?? חייבים להשאיר את העם מטומטם!!
42. 49% מרוכבי הקטנועים והאופנועים בישראל לא מבוטחים בביטוח חובה
יצחק אושר   (04.12.17)
כלא לפושעים
43. אז אולי במקום לתת לנוכלים לנהל את התקציב
אמיר   (04.12.17)
נלאים את הביטוח החובה לכלל הנהגים בארץ?
44. יש פתרון פשוט .כביש לדו גלגלי בלבד .רצועה ממוגנת 2 מטר.
מוקי   (04.12.17)
45. יש היסטורית טעויות שאנחנו משלמים עליה עד היום
גלעד מנחם ,   הרצליה   (07.12.17)
בשלהי שנות ה 90 כאשר הייתה תאונה עם קטנוע / אופנוע
חברות הביטוח מאוד אהבו ללכת לבית המשפט כחלק מאסטרטגיה לסחוב ולדחות תשלומים
כתוצאה מכך ,נערמו תיקים ועומס בבתי המשפט , כפתרון מפקח הביטוח של האוצר שינה תקנות והחליט שכל רוכב יתבע את החברה שלו , ועשו מעין נוסחה שאדם מבוגר שרוכב על BMW או קטנוע פשוט ואין לא עברות תנועה או יסבסד את הרוכב הצעיר הבן 18 שרוכב על סוזוקי 1100 אדום , וככה חברות הביטוח ייקרו את התעריפים בשביל להקל על עצמם ולהדיר את רגליהם מביתי המשפט .
לכן צריך להחזיר עטרה ליושנה שאם רכב פגע באופנוע , הפוליסה של הרכב תשלם ולא פוליסת הרוכב ולהקים מנגנון שיפוט מהיר שיקבע מי אשם בתאונה ואיזה חברה תישא ללא עו"ד דין בסדר דין מקוצר, ולעשות חשבון דיפרנציאלי בהתאם למספר העבירות , המשטרה תעביר בהסכמת הרוכב את גיליון ההרשעות , מי שלא עושה עבירות ישלם מעט , מי שעושה יותר , ישלם יותר.
מי שלא רוצה להעביר את גליון ההרשעות מצינעת הפרט , ישלם יותר.

46. מכרתי את הדו גלגלי
המבקר   (13.01.18)
זה מה שהמדינה רוצה
שנמכור את הדו גלגלי
כדי שנקנה מכונית
ונשלם הרבה מיסים
ונעמוד בפקקים

אבל הם לא חשבו
שאקנה אופניים חשמליים
ביטוח חובה 250 שח
עלות החשמול של האופניים
היתה 4000 שח
וגם ניצלתי את אופני השיכוך המלא
שנמכרות במחירים מצחיקים בגלל האופניים החשמליים

מציע לכל אחד שלא חייב את הדו גלגלי
אופניים חשמליים
הכי זול
מעט פחות נוח
אבל שווה את החסכון
וזו מילה של המבקר !
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה