|
ויהיה חכם להשקיע במחקר גם בהן כדי להעלות את הרמה האקדמית. אוניברסיטאות הופכות ארכאיות בגלל חוסר בידע מעשי ואנשי מחקר שלא יודעים (וגם לא מעוניינים אבל נאלצים) לעמוד מול קהל ולהעביר ידע.
|
|
|
32. מי את בכלל שתכלילי שכל מי שלומד במכללה לא יכול להיות חוקר
בטח תואר ראשון אפילו אין לך
|
|
|
אוניברסיטה = מוסד אקדמי שעוסק שהוראה ובמחקר מכללה = מוסד אקדמי שעוסק בהוראה ללא מחקר המכללות רוצות להפוך לאוניברסיטאות וזה יפה, השאלה אם נחוץ.
|
|
|
34. באוניברסיטאות לא עושים מחקר יישומי? שטויות
איש סגל בטכניון |
|
|
(10.01.18) |
*כל* המחקר שאני עושה יישומי. וכך גם רבים מחברי.
|
|
|
35. גם רמת הסטודנטים במכללות נמוכה מזו של האוניברסיטאות
אני רואה את זה בבוגרים שאני מראיין, בוגרי מכללות מפגינים היכרות רחבה יותר עם טכנולוגיות וטרנדים בשוק העבודה אבל ההבנה שלהם במקצועות המדעיים נמוכה בהרבה משל בוגרי אוניברסיטאות.
|
|
|
36. תבדקו מה רמת המחקר באוניברסיטאות חיפה, בר-אילן ובן-גוריון
מתן , |
פתח תקווה |
|
(10.01.18) |
גם הן ממש לא אמורות להיחשב כ"מוסדות מחקר". יש שם מחקר, אבל הוא בעיקר פרסום מאמרים לשם פרסום ואיכותם ברצפה.
|
|
|
37. זה כמו להגיד " 2.5 מיליארד למטוסים לחיל האויר, 0 לשלישות"
אחת מנציגות השלישות אמרה כי "חייבים מטוסים בשלישות". במל"ג הסבירו: "המשאבים מופנים רק לחיל האויר מתוך תפיסה של ריכוז תשתיות והפקת המרב"
|
|
|
מתי תבינו, תקצוב ממשלתי צריך להיות למחקר והוא צריך להתבסס רק על צרכים, נושאי מחקר ותשתיות נדרשות. סטודנטים צריכים לשלם את עלויות הלימוד, אסור שיהיה סיבסוד פר סטודנט ושכר הלימוד צריך להיות פר מוסד, פר חוג [משרד החינוך יכול לממן חוגים חשובים שהביקוש להם נמוך] צורת המימון היום לא מאפשרת לאונברסיטאות לגדול, היא פוגעת בעיקר בסטודנטים חלשים כי הגודל המוגבל של האונברסיטאות אומר שרוב המקומות יתפסו ע"י סטודנטים שמגיעים מהמרכז ומרקע סוציו-אקונומי גבוה, ולא הפתרון הוא לא אפליה מתקנת. המכללות, חסר להן כסף למחקר, שיעלו שכר לימוד ויקצו כסף למחקר, אי אפשר למשוך סגל רק ע"י תנאי שכר מופרזים, אז תסיטו מקורות משכר למחקר. מוסד המכללות הוקם בדיוק ככזה שלא מקבל מימון ציבורי
|
|
|
|
|
40. יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה -- איפה למד לדעתכם? אונ או מכללה?
לא זה ולא זה: "ח"כ אורי מקלב למד בישיבת קול תורה ובישיבת פוניבז', ולאחר סיום לימודיו הוסמך לרבנות."
זה יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה אין כמו ישראל
|
|
|
41. מה הבעיה בזה? אם מכללות יעמדו בכללי מחקר מחמירים, יקבלו כסף
אבל המכללות עומדות בכללי תשלומים מחמירים, ולא בכללי מחקר וכללים אקדמיים מחמירים. אז למה שיקבלו מענק מחקר כשהם לא באמת חוקרים כמו באקדמיה? מכללה היא לא אוניברסיטה, תפנימו.
|
|
|
42. כללים שהאונברסיטאות קבעו בעצמן..
|
|
|
43. חוצפה, לעלות שכר לימוד במכללות בעלי אוכלוסיה חלשה.
ולתקצב האונבירסיטה |
|
|
(10.01.18) |
|
|
|
44. מצד אחד המכללות אינן מוסדות מחקר
לשעבר מרצה במכללות |
|
|
(10.01.18) |
ומצד שני הקידום של מרצים במכללות הוא לפי הישגיהם במחקר.
כלומר הם לא יכולים לחקור כי הם מלמדים כפול שעות ואין תקציבי מחקר, ומקבלים דרגה ושכר נמוך כי לא חקרו כמו באוניברסיטה.
אילו היה מסלול קידום המבוסס על הישגים בהוראה, כל הבלגן היה נמנע.
|
|
|
45. לא. להקים מעבדה עולה המון כסף.
מישו , |
ירושלים |
|
(10.01.18) |
עדיף לרכז מאמץ במספר מצומצם של מוסדות גדולים. תחשוב שזה לא סתם להקים מעבדה, צריך להקים רשות למחקר ומערך תומך נרחב כדי לקיים מחקר. להקים דבר כזה בכל מכללה זה לזרוק כסף לפח.
|
|
|
46. מרצה במכללה מקבל פחות משכורת ומלמד פי שניים ממקבילו באונ'.
ככל שאני יודע, מחקר מתבצע רק בזמננו החופשי, כלומר בארבע-חמש בבוקר. בשעות אחרות אנחנו מלמדים או מכינים חומרי לימוד.
| |