שתף קטע נבחר

"כשטוב לאחרים, טוב גם לך"

בחודשים האחרונים אלפי צעירים מרחבי הארץ בחרו לעשות משהו למען האחר והתנדבו במקומות שונים גם כדי לעשות טוב וגם כדי לנסות ולהפוך לחלק מנבחרת וואו טור של קוקה קולה שיוצאת למסע בארה"ב. קבלו אותם

בשיתוף קוקה קולה

 

הם מדריכים בני נוער עם צרכים מיוחדים, מסייעים למשפחות שאחד מבני המשפחה חולים, מתנדבים בחלוקת מזון, בטיפול בבעלי חיים ומאמינים שנתינה לא צריכה להיות עם תנאים, אלא מכל הלב ובאהבה, כי לעזור לאחר זו מתנה בפני עצמה. 11 הנערים והנערות שלפניכם עומדים לצאת ממש עכשיו למסע שהוא חווית חיים. אחרי שהתנדבו בשנים האחרונות כדרך חיים, הם יטוסו לטיול בחוף המערבי של ארצות הברית במסגרת פעילות וואו טור של קוקה קולה.

 

זו השנה השנייה לפעילות שמזמינה צעירים מרחבי הארץ להתנדב במגוון עמותות יחד עם עמותת רוח טובה האחראית לצד ההתנדבותי. אלפי בני נוער השתתפו עד כה בפעולות ההתנדבות וכ-8,000 מהם השתתפו בשבוע שעבר בפסטיבל מוזיקה בראשון-לציון, שם זכו להכיר את הנבחרת המנצחת שבהמשך תטוס לטיול בחוף המערבי של ארצות הברית, שם יבקרו חברי הנבחרת בסן פרנסיסקו, לאס וגאס, פארק יוסמיטי ובאתרים נוספים.

 

גפן חג'אג'י

גר ברמת גן, בוגר כיתה י"א בתיכון בליך בעיר. גפן למד בכיתת נחשון, כיתת מנהיגות חברתית של עזרה לקהילה ולמד במגמת סייבר. במסגרת הלימודים השתתף בפיילוט במרכז למידה שיקמה בעיר.

   (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

"התנדבות בשבילי זה לתת לחברה בחזרה אחרי שהיא נתנה לי", אומר גפן. "מומלץ לתת לעולם חזרה ולשאוף שלכולם יהיה טוב. כשטוב לאחרים, טוב גם לך".

 

במסגרת פעילות וואו טור התנדב גפן בצער בעלי חיים רמת גן והסביבה. "הייתי שם עם ידידה מהכיתה. שמו אותנו בחדר עם גורי חתולים. שיחקנו וטיפלנו בהם וזה אחד הדברים הכי רגועים וכיפיים שעשיתי בחיים".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"חיכיתי 3 שבועות לתשובה סופית. עברתי 4 בגרויות בתקופה הזו ולא הצלחתי לחשוב על שום דבר אחר. רגע ההודעה היה משמח כל כך, צרחתי משמחה. אני לא מאמין שאני באמת טס לארצות הברית".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני מצפה לבלות עם חברים חדשים, לצבור חוויות שלא יכולתי לחוות אחרת. אני מקווה לצבור זיכרון טוב, לבקר במקומות מהממים, לראות נוף. להשתתף בסרט של עצמי", הוא מסכם.

  

נוער עם ערך מוסף – הכירו את חברי הנבחרת הנוספים

 

נועה שוהם

היא בוגרת כיתה י' בבית הרב תחומי למדעים ואמנויות בחדרה, שלומדת כימיה, סייבר והנדסת תוכנה.

 (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

במסגרת ההתנדבות בשטח התנדבה נועה בגן לילדים אוטיסטים בחדרה. "החוויה הייתה מדהימה והילדים היו מדהימים. הרגשתי ממש משמעותית. התאהבתי בפעילות ובמקום. אני חושבת שאמשיך להתנדב שם במסגרת ההתנדבות האישית בבית הספר, זה מקום מדהים".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"בדיוק כשהתעוררתי משנ"צ והייתי לפני אימון שחיה (אני שחיינית). הייתי בהלם. אמנם הייתה לי תחושה טובה במינים אבל היה לי קשה להאמין שזה באמת יקרה. היה לי כיף במיונים ואמרתי להם את זה בטלפון ורק אז אמרו לי שהתקבלתי. בצילומים שהיו לנו בשבוע שעבר הבנתי שזה ממש קורה. הייתי בהלם ומייד התקשרתי להורים ולמשפחה הקרובה. לא חשבתי שזה הגיוני שבכלל יקרה".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני מקווה שזה יהיה מסע כיפי ומשחרר עם פעילויות אקסטרים, שאני מאד אוהבת. אחרי השנה הקשה של הלימודים ותחרויות השחייה אני מקווה שזה יהיה מסע משחרר וכיפי ושנכיר אחד את השני יותר", היא מסכמת.

 

שיר בירן

היא מפתח תקוה וסיימה כיתה י"א בבית הספר תיכון דתי הדר בעיר.

 (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

היא מתנדבת מכיתה ז'. "במשך שנתיים התנדבתי בכל שישי בגן ילדים. בכיתה ח' הייתי חלק מארגון בר מצווה לילד נזקק. בכיתה י', יחד עם אנשים שגייסתי, ארגנו בת מצווה לילדה נזקקת. היה מדהים באופן מטורף. כולם רק רצו לתרום וכל הכסף שהגיע כמתנות הגיע למשפחה.

 

"השנה עשיתי חונכות אישית לילדה שאבא שלה חולה. בפסח ארגנו אוכל לנזקקים בחג ועכשיו אני הולכת להתנדב בקייטנה של עמותת 'אור מנחם' לילדים חולי סרטן והאחים שלהם. בפעילות קוקה קולה התנדבתי בביגודיה של 'רוח טובה'".

 

"התנדבות נותנת לי סיפוק גדול. אני מבינה כמה אני יכולה לעשות דברים גדולים".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"אמרו לי שיודיעו ביום מסוים. הייתה אצלי חברה ולמדנו יחד לבגרות במתמטיקה. שעת ההודעה חלפה והייתי בטוחה שזה כבר לא יקרה. כשהודיעו לי לא האמנתי, הייתי בהלם. זו הייתה הקלה וכיף גדול. החברה שלי הסתכלה בהנאה מהצד. מתמטיקה כבר לא למדנו באותו יום. התקשרתי לאמא שלי ואחר כך לחברות קרובות ולאנשים מהאודישנים. אני עד עכשיו לא מעכלת את זה".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"משמח אותי שהפעילות הייתה סביב התנדבות. לא הייתי עדיין בארה"ב ואני מצפה לפגוש חברים אמיתיים, חברים לחיים. זה נראה לי משהו מאד מגבש, חוויתי וכיפי".

 

תמיר כהן

הוא בוגר כיתה י"ב מקרית אונו. הוא למד מחשבים ופיזיקה בכיתה מדעית ומתגייס בנובמבר.

 (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

"התנדבות בשבילי היא לא רק חלוקת מזון או שיפוץ בתים או תרומת כספים. הדרכתי בעבר ילדות עם צרכים מיוחדים במסגרת הצופים. בשבילי התנדבות זו קבלת האחר ויחס אחר לעזרה לחלשים בחברה. חשוב לי מאד עזור לבעלי צרכים מיוחדים. במסגרת פעילות קוקה קולה התנדבתי באלו"ט, במעון בפתח תקווה. עזרנו עם הילדים בהפעלות ועזרנו לחונכות ולנקות את המקום ובילינו עם הילדים במקום".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"הייתי בטיול עם הכלבה ברחוב כשהתקשרו והודיעו לי. התחלתי לרקוד ברחוב ולצרוח וההתרגשות הייתה בשמים. הודעתי להורים, שליוו אותי לאורך כל התהליך, שהיה כשברקע מתוכנן טיול לתאילנד אז המשפחה שינתה בגלל זה את התכניות וניסע יחד לטיול קצר יותר לסלובניה".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני חושב שאנשים הופכים חוויה לזיכרון. אני מאמין שהחבר'ה הנהדרים שהכרתי יהפכו לחברים שלי לחיים, שנבקר במקומות מדהימים ושנצבור חוויות חיים".

 

סלומה סעדון

סיימה כיתה י' בתיכון הראשונים בהרצליה, שם היא גם גרה. היא עלתה בגיל 6 מפריז ונמצאת כבר עשור בישראל, אותה היא מאד אוהבת.

 (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

"במסגרת הפעילות התנדבתי ב'לקט ישראל' ברעננה. מיינו מזון לקראת משלוח לנזקקים. בשגרה אני מתנדבת בגן צהרון של ילדי ג'-ד' בבית הספר והתנדבתי בארגון מרוץ הרצליה בעיר.

 

"התנדבות זה עניין מדהים. זה לקחת מהחיים שלך כדי לעזור לאנשים. עם הזמן הבנתי כמה כיף לעזור ועוד לקבל על זה מחמאות ואהבה בחזרה".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"חיכיתי להודעה הרבה זמן, הייתי במיונים הראשונים. הייתי בים עם המשפחה כשהודיעו לי. התחלתי לבכות להם בטלפון. צחקתי ובכיתי. זו הייתה בשורה נהדרת".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני יודעת שאהנה כי כבר הייתי בארצות הברית וזה מקום מדהים. אני הכי שמחה להתחבר וליהנות עם כולם ושנעשה כיף".

 

גל גכטמן

היא בוגרת כיתה י"ב בתיכון מקיף ג' באשדוד.

   (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

מה למדת על חשיבות ההתנדבות?

"במסגרת הפעילות התנדבתי במרכז שעוזר למבוגרים עם בעיות נפשיות 'בית אנוש'. עוזרים שם למבוגרים עם בעיות נפש במועדון חברתי. שיחקנו והזמינו אותנו אחר כך לעל האש'.

 

"בשגרה אני מתנדבת בקבוצת 'אחרי לקראת הצבא, בחווה טיפולית לרכיבה על סוסים ובארגוני גמ"ח. אני מאמינה בנר שמדליק נר – לתת כמה שיותר כדי שימשיכו אחרים לתת ואם אני יכולה אז למה לא?".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"בדיוק יצאתי ממכון הכושר עם חברה ואני התפרצתי בשמחה גדולה. היה מרגש. התקשרתי מייד לאימא שלי. רציתי לעשות הפתעה לכולם אבל לא הצלחתי להתאפק".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני מקווה שאיהנה, אני רוצה להכיר את האנשים, לצבור חוויות. כולם אומרים שזה יעשה לי את המלש"ביות לפני הגיוס".

 

תום נאור

מרמת גן וסיים כיתה י"ב בתיכון בליך.

   (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

"במסגרת הפעילות התנדבתי ב'לקט ישראל' ברעננה. ארזתי ומיינתי פרות וירקות שנשלחים בהמשך לעמותות בכל הארץ. יכולתי לעזור וזה נראה לי חשוב.

 

"בעבר הייתי שחיין והתנדבתי כעוזר מאמן לשכבות הצעירות. אני חושב שכל אחד צריך להתנדב מגיל צעיר. זה חשוב לתת וזה מראה מי אתה כאדם. אתה מרגיש עם עצמך טוב יותר כשאתה מתנדב".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"בדיוק חזרתי משבוע בזקינתוס ביוון עם חברים. הייתי עייף וההודעה שהתקבלתי הייתה שוק. מייד הודעתי בצרחות לאבא שלי. זו הייתה התלהבות מטורפת. בהתחלה עבדתי על כולם שלא עברתי וכאילו התבאסתי. ההפתעה שלהם שכן התקבלתי הייתה גדולה".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני מגיע בלי יותר מדי ציפיות. אני יודע שיהיה כיף. מלא אנשים צעירים בארצות הברית, מה יכול להיות רע? אני בא לעשות חיים ולחוות".

 

אהד פורת

הוא בוגר כיתה י"א מהתיכון על שם אילן רמון בהוד השרון. הוא

 (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

סיים בגרות במתמטיקה בכיתה י' בציון 100 ועכשיו הוא עושה תואר במתמטיקה באוניברסיטת בר אילן.

 

"במסגרת הפעילות עשיתי משימות בסביבה הביתית אבל במשך השנה התנדבתי ולימדתי מתמטיקה לילדים מבית הספר, שמתקשים במתמטיקה ומתקשים כלכלית לממן שיעורי עזר. קיבלתי מתנה, אני צריך לחלוק אותה עם אחרים".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"הייתי באמצע מסע מחנות לפולין. בדיוק סיימתי את הביקור בטרבלינקה והייתי בדאון רציני. התקשרו כשהייתי בטקס במחנה ולא עניתי אז התקשרו שוב מאוחר יותר. הייתי בהלם. כל הרגשות היו מעורבבים. זו הייתה סערת רגשות של שבוע, שלא ישנתי בו כלל".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני מקווה ליהנות ולהכיר חברים חדשים ולהרחיב מעגלים חברתיים. זו גם הפעם הראשונה שלי בארצות הברית. הייתי אמור לטוס עם ההורים לאירופה ועם חברים ליוון וכמובן שביטלתי הכל. יהיה כיף".

 

נויה כרמלי

סיימה כיתה י"א בתיכון אלון ברמת השרון.

 (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

במהלך השנה, במסגרת מגמת מחול, יצאו נויה וחברה ביוזמה; הן ליוו אדם נכה ויחד הופיעו בכמה הופעות יחד איתו בפסטיבל כרמיאל, בפסטיבל אשדוד ובעוד מקומות.

 

בהתנדבות נוספת, יצאה נויה עם דוד שלה, שף מתחיל, לכמה סדנאות סושי לחיילים בודדים. היא גם התנדבה עם אימא שלה לצביעה של הוסטל בדרום, ובהכנת ארגזי מזון לנזקקים.

 

"התנדבות זה עניין מספק בכל פעם מחדש. זה נותן סיפוק מטורף. זה טוב לחיים".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"הייתי בדרך הביתה ברכב, עם אימא, כשהתקשרו אליי. זה היה טרוף. ישר צלצלתי לאבא ולחברות".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני מקווה שיהיה לכולנו כל כך כיף ביחד, שהחוויה תהיה הכי שווה שאפשר. אני מקווה שיהיו לי חוויות מטורפות עם כולם. זו חווית חיים".

 

יעל אליאס

סיימה כיתה י"ב בבית ספר הרטוב בקיבוץ צרעה. היא גרה במושב מסילת ציון באזור.

 (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

מה למדת על חשיבות ההתנדבות?

"במסגרת הפעילות התנדבתי בירושלים בעמותת 'חסדי נעמי' ועזרתי בכל מה שהיה צריך בחלוקת מזון ושינוע שלו.

 

"לפני כן התנדבתי בחקלאות וגם עם יוצאי אתיופיה בהתאקלמות של תלמידי יסודי, במסגרת פרויקט של בית הספר. אני חושבת שהאושר בהתנדבות גדול. זו זכות לתת ולגרום אושר לאחרים. אם יש את האפשרות לתת אז למה לא?"

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"זה היה מצחיק. הייתי בסופר עם אבא שלי ופתאום התקשרו. אבא שלי הבין לבד ואני הייתי מאושרת. אבא שלי סיפר לכל המושב כבר בסופר", היא צוחקת "ואז הודעתי לאימא שלי ובווטסאפ המשפחתי".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני חושבת שהמסע הזה יכול לתת לי המון. זו הזדמנות להכיר אנשים חדשים ובלי שום קשר, ליהנות ולפתוח את הראש".

 

אורי ממן

הוא בוגר י"ב לפני שנת שרות. הוא למד בתיכון יצחק רבין למדעים ואמנויות בנהריה וגר שם. בקרוב הוא עובר עם המשפחה לגור במרכז הארץ.

   (צילום: יהונתן אשד)
(צילום: יהונתן אשד)
 

"במסגרת הפעילות עשיתי משימות אישיות בתוך המשפחה ובחברה. אפילו לימדתי את סבתא שלי לצלם סלפי! בעבר התנדבתי במסגרת בית הספר בבית אבות.

 

"את שנת השרות אני עושה במסגרת תנועת 'אחרי' ונעשה שם הרבה התנדבויות. אני מאמין שמעשה טוב, מגלגל את עצמו לעושה הטוב הבא וכך זה מתגלגל עוד ועוד".

 

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"הייתי בספק שאתקבל. פשוט לא האמנתי. הייתי אני ואמרתי שמה שיהיה, יהיה. בחזרה מהמיונים ישנתי ברכב עם המשפחה כי ניצלנו את זה ליום כיף משפחתי. התקשרו ואני הייתי כל עייף, שחשבתי שמודים לי שהגעתי למיונים. לקח לי זמן להבין שהתקבלתי".

 

מה הציפייה שלך מהמסע?

"אני מקווה שזו חוויה של פעם בחיים ואני מצפה להכיר אנשים מדהימים, מכל הארץ. אני מחכה לראות את כל המקומות המדהימים שמחכים לנו בארצות הברית".

 

בשיתוף קוקה קולה


פורסם לראשונה 02/08/2018 16:36
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
התנדבות עם ערך
צילום: Shutterstock
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים