דרור זיכרמן פגש את המוות מקרוב כשמחבל התפוצץ מטרים ספורים ממנו בטולכרם, בעקבות הפיצוץ הוא היה שרוי במוות קליני ומפקדו אורי בינאמו ז"ל נהרג. עכשיו, חווה זיכרמן מכה נוספת כשחדר הכושר שבבעלותו, שהיווה עבורו מפלט, עומד להיסגר כתוצאה מהשלכות הקורונה. 
צפו בדרור זיכרמן ובכלבה מרגי בסרטון ערב כניסת הסגר:
"מאז האירוע בצבא אני נפגע פוסט-טראומה, הסגר השלישי הנחית עליי מכה קשה מאוד, גם כלכלית וגם נפשית", הוא מספר.
בימים אלו משתתף זיכרמן, יחד עם נפגעי פוסט-טראומה נוספים, בקמפיין מיוחד #מחובריםבסגר שמו, לו שותפה עמותת "שותפות מגן ישראלית" - המלווה נפגעי פוסט-טראומה של צה"ל. 
"כששמעתי על הסגר השלישי כבר לא הופתעתי", הוא משתף. "המילה סגר עבור פוסט-טראומטי היא אכזרית, לא מספיק שאני מתמודד עם פוסט-טראומה וכל התמודדות שלי עם התקפי חרדה ודיכאונות משפיעה עליי ומורגשת בכל איבר בגופי, עכשיו להיות בסגר יחד עם כולם זה קשוח. ואז פתאום הבנתי את הכוח שיש לי לתת. דרך עמותת 'שותפות מגן ישראלית' - ארגון גג שעוזר להלומי קרב, התחלנו פרויקט של 'מחוברים' גרסת הפוסט-טראומה".
3 צפייה בגלריה
מחוברים בסגר
מחוברים בסגר
(צילום: שותפות מגן ישראלית )
משתתפת נוספת בקמפיין היא קרן ציזיק שמספרת: "כחובשת באוגדה תפסנו כוננות 24/7 על אמבולנס טיפול נמרץ (אז, הוא היה 'רכב הפינוי המהיר' הראשון בצה"ל.) הצוות כלל שני חובשים, פאראמדיק ונהג אמבולנס 24/7 על כל גזרת עזה מצפון עד דרום. קפצנו לכל אירוע בגזרה (הן ביטחוני הן אזרחי) והיינו אחראים בלעדיים על פינוי מהיר של פצועים לבי"ח או למנחת המסוקים".
"כעשרה חודשים לאחר השחרור אובחנתי עם פוסט-טראומה חמורה מורכבת ומתמשכת (Sever complex ongoing PTSD - combat type+first responder type) במהלך 15 השנים האחרונות עברתי אין ספור טיפולים, תרופות פסיכיאטריות וניסיונות שיקום שכשלו. מה שכן הצלחתי זה להתחתן וללדת ולגדל ילד", היא משתפת.
צפו בקרן ציזיק בסרטון מתוך קמפיין #מחובריםבסגר :
"יש לנו יכולת ועוצמה לעזור להרבה הלומי קרב אחרים שמתמודדים עם הקורונה הנפשית בתקופה הזו, לשתף בהתמודדות שלנו ולהיות שם בשבילם. לא נותיר אף פוסט-טראומטי מאחור, זו השליחות שלי, שלנו", מצהיר זיכרמן.

"יש מי שהסגר הזה קשה להם עוד יותר"

עמותת שותפות מגן ישראלית הוא ארגון שותפות המוביל שינוי חברתי וחוקתי למען הלומי הקרב, פצועי פוסט-טראומה ובני משפחותיהם, בקרב כלל כוחות הביטחון וההצלה.
3 צפייה בגלריה
מחוברים בסגר
מחוברים בסגר
(צילום: שותפות מגן ישראלית )
בשותפות פועלים מומחים בתחומי הטיפול, השיקום ומימוש הזכויות יחד עם עמותות צבאיות (בוגרי היחידות) והעמותות המטפלות, והיא פועלת לקידום מדיניות, שינוי חקיקה ותקנות, להקמת מרכז ידע בנושא פציעה פוסט-טראומתית ולהובלת שינוי ביחסה של החברה הישראלית והעלאת המודעות בקרב הציבור לפצועים ולבני משפחותיהם.
צפו בדרור זיכרמן בסרטון נוסף מתוך הקמפיין:
מנכ"לית "שותפות מגן ישראלית", רוני ססובר משתפת: "פנו אליי מספר רב של מתמודדים עם פוסט-טראומה, הלם קרב, שחששו מאוד מהפגיעה בסדר יומם ומהסיטואציה של להיות סגורים בבתים תקופה ארוכה".
"ביקשנו מהם לצלם את עצמם ולספר באופן הכי כן מה עובר עליהם בימים האלו של הסגר. מידי יום נעלה את הסרטונים לרשתות החברתיות כדי שיקבלו תפוצה רחבה", היא מסבירה.
3 צפייה בגלריה
מחוברים בסגר
מחוברים בסגר
מחוברים בסגר
(צילום: שותפות מגן ישראלית )
"כוונתנו להנגיש לציבור באמצעות הקמפיין הדיגיטלי, את החששות, הפחדים והתקוות של הלומי הקרב ולחבר אותם חזרה לחברה, להציג לציבור את המשמעות של הלם הקרב ולאפשר שינוי ביחס אליהם, הן מצד הציבור והן מצד המדינה", מוסיפה ססובר.
"מעבר להעלאת המודעות, הסרטונים מסייעים להם לתכנן את היום ולפרוק את שעל לבם. הסגר לא פשוט לכולנו", היא מסכמת. "חשוב לזכור שיש מי שהסגר הזה קשה להם עוד יותר".
  • לצפייה ומעקב אחר כל הסרטונים בקמפיין #מחובריםבסגר לחצו כאן.