עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל) וארגון "יחד למען החייל" (גוף המאוחד של האגודה למען החייל וקרן לב"י) יוצאים בימים אלו במיזם מיוחד במסגרתו יסייעו כלכלית למאות חיילי נזקקים עולים מצרפת. לפי הערכות, ישנם כיום כ-2,000 חיילים עולים מצרפת שמשרתים בצה"ל, כ-600 מהם בעלי תנאי ת"ש, חלקם חיילים בודדים.
צפו בסרטון חלוקת תלושי שי והטבות ללוחמים שהתקיימה ב"בית הספר לקומנדו" של צה"ל:
קעליטה
עמותת "קעליטה", שהוקמה ביוני 2015 על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי-צרפתי מרק אייזנברג, היא ארגון הגג של עולי צרפת בישראל. קעליטה שמה לה למטרה לסייע ולהביא לשיפור משמעותי בקליטת העולים דוברי הצרפתית, להעלות את חשיבות העלייה והקליטה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות של החברה בישראל – ובכך לתרום לפתרון בעיות הנוגעות לכלל החברה הישראלית. מאז החלה לפעול, שיפרה העמותה משמעותית את סיכויי ההצלחה של העולים מצרפת בארץ וחיזקה את התרומה הכלכלית, החברתית והרוחנית של העלייה מצרפת.
2 צפייה בגלריה
קעליטה
קעליטה
חלוקת תווים לחיילים בבית הספר לקומנדו
מפקד בית הספר לקומנדו (הכולל את יחידות הקומנדו אגוז, מגלן ודובדבן) הודה לעמותת "קעליטה" ולארגון "יחד למען החייל" על היוזמה, וסיפר על עולה חדש עימו לחם בעבר. כאשר הוא שאל אותו מדוע הוא התגייס מיד כשעלה לארץ, ענה לו העולה שיש שני דברים שחשוב ללמוד ולהכיר – שפה ותרבות. הוא עלה לארץ ללא שני אלה, ודרך הצבא הוא הכיר את המדינה ואת שפתה, את אנשיה ואת תרבותה. בהמשך, לאור קליטתו המוצלחת בארץ, משפחתו גם עלתה אחריו. הצבא הוא כלי חשוב בקליטת העולים בישראל, וחשוב שיישאר כזה. במקביל, חשוב שיהיו ארגונים חיצוניים שיסייעו גם הם ויספקו "מעטפת" לחיילים, כלים נוספים שהם לא מקבלים במסגרת הצבאית.
2 צפייה בגלריה
קעליטה
קעליטה
חלוקת תווים לחיילים בבית הספר לקומנדו
"העלייה מצרפת נתפסת כעליה מבוססת, וכך נתפסים גם החיילים דוברי הצרפתית, אך המציאות שונה - וישנם לא מעט עולים הנזקקים לעזרה וסיוע כלכלי יומיומי",מסביר אריאל קנדל, מנכ"ל ארגון "קעליטה". "חיילי צה"ל אמנם מקבלים את כל מה שנדרש מצה"ל אך כשהם יוצאים מהבסיס אין להם תמיד את כל מה שצריך, קל וחומר לחיילים הבודדים שביניהם. כמי שזמן קצר לאחר עלייתו לישראל התגייס כלוחם לחטיבת גולני, אני מודע לקשיים הרבים העומדים בפני חיילים עולים. במיזם זה אנו מנסים לסייע ככל יכולתנו, ואני מקווה שנוכל לעזור לכמה שיותר חיילים הזקוקים לכך".