צפו בקליפ משותף בו קשישים, ילדים עם תסמונת דאון וסלבס שרים נגד הבדידות:
נשבר הלב אך אחת הרעות החולות שהביאה עמה הקורונה היא הבדידות שמשתלטת על כל חלקה טובה ולכן דיירי הדיור המוגן "לב גנים" החליטו לעשות מעשה ויצרו מקליפ, במטרה לשנות דעת קהל סביב התופעה הזו.
הקליפ המרגש מספר על הבדידות של הגיל השלישי והוא הופק בשיתוף ילדים בעלי תסמונת דאון שגם עבורם הבדידות היא מכה קשה, ובהשתתפות של סלבס רבים.
7 צפייה בגלריה
קליפ נגד הבדידות
קליפ נגד הבדידות
חברי להקת "קול המלאכים" על הבמה לפני הקורונה
הילדים, חברי להקת "קול המלאכים" שזכתה בפרס וראייטי ומממנת את פעילותה בזכות ההופעות שנקטעו באחת מאז הקורונה, מה שמציב בסימן שאלה את המשך קיום הלהקה.
ליוזמה הצטרפו מגוון מפורסמים בהם קרן מור, ששי קשת, אלי דנקר, נתי רביץ, דורי בן זאב, חני ליבנה, השרה מרב כהן ועוד. את השיר כתב ישראל כסיף מייסד "קול המלאכים". בעמותה מבקשים להפיץ את הקליפ גם כדי לסייע באיסוף תרומות ללהקה שמצויה עקב מחסור בהופעות במצוקה כלכלית.
7 צפייה בגלריה
קליפ נגד הבדידות
קליפ נגד הבדידות
לאה שבת עם חברת להקת "קול המלאכים"
"צריך לחבק את כולם", אומרת גיל דה כץ, בת ה-15 עם תסמונת דאון, לאחר שצפתה בקליפ שלהם ברשת, דה כץ שייצגה את הלהקה כחלק ממופע הפתיחה של הדלקת המשואות ב-2020, היא היום הדוברת של המקהלה ומופיעה בלא מעט פרויקטים. "השיר הזה הוא לכל מי שלבד וכל מי שקשה לו. לקבל את השונה והאחר וגם את הדור המבוגר כי לאף אחד לא מגיע להיות לבד", היא מוסיפה.
חברתה למקהלה, סיון אלמוגי בת ה-16 , גם היא עם תסמונת דאון, תמיד חלמה להיות זמרת והיא דואגת להגיע לכל חזרה והופעה. לאלמוגי יש קלסר מלא שירים מקוריים פרי עטה, וכיום היא עובדת על הקלטות של חלק מהם. "אני אוהבת להופיע ובגלל זה ההופעות חסרות לי מאוד", היא מספרת. "כשאנחנו פוגשים את הקהל אנחנו יכולים לחלק חמלה לכולם, חמלה לעולם".
7 צפייה בגלריה
קליפ נגד הבדידות
קליפ נגד הבדידות
מתוך הקליפ
הזמר ישראל כסיף שהלחין וכתב את השיר הוא המנהל האמנותי של להקת קול המלאכים, ומגיע להופיע בדיור מוגן 'לב גנים' מדי פעם, כסיף פנה ליוסי קפלן, מנהל הדיור המוגן, וכך עלה הרעיון לייצר שיר משותף לקשישים ולילדי תסמונת דאון על הבדידות שפוגעת בכולם.
"אנחנו רוצים שישמיעו אותנו ברדיו", אומרת פנינה דמבינסקי דיירת בדיור מוגן 'לב גנים'. "כולם מדברים היום על הבדידות שחווים הציבור ובעיקר בגיל השלישי. לנו בתור דיירים בדיור מוגן יש מזל כי יש לנו פעילויות ויש לנו פה את החברים במרחק של דלת מדלת אבל מה יעשו כל המבוגרים האחרים שתקועים בביתם וחוששים לצאת?" שואלת דמבינסקי.
7 צפייה בגלריה
קליפ נגד הבדידות
קליפ נגד הבדידות
"מה יעשו כל המבוגרים שתקועים בביתם וחוששים לצאת?" פנינה דמבינסקי.
"לכן רצינו להוציא את השיר ולהעביר מסר שלאף אחד לא מגיע להיות לבד. אברהם שלנו דייר בדיור המוגן אפילו הכניס לשיר בית פרי עטו וחשוב לנו נורא להעביר את המסר הזה החוצה. לקורונה אולי יש חיסון, אבל לבדידות אין, אנשים זקוקים לאנשים", היא מסכמת.

תערוכה מחאתית: אקטיב אייג'ינג

המרחב ליזמות 60+- הפועל בחיפה מאז שנת 2016 ביוזמת מגדל, עמותת ציונות 2000 ואגף הרווחה בעיריית חיפה, משיק בימים אלה תערוכה ייחודית המציגה את חייהם העשירים והתוססים של אזרחים בגיל פרישה.
7 צפייה בגלריה
מתוך תערוכה מחאתית "אקטיב אייג'ינג"
מתוך תערוכה מחאתית "אקטיב אייג'ינג"
אקי פלקסר, בן 67, צלם וגולש רוח – "לרוח אין גיל". התוך התערוכה "אקטיב אייג'ינג"
התייחסות הממסד לאזרחים ותיקים כמקשה אחת בזמן הקורונה, וההנחיות לבודד אותם באופן גורף ללא אבחנה, עוררה בקרבם תחושות מורכבות. קהילת היזמים הוותיקים במרחב החליטה לפעול לשינוי התיוג הכוללני שהפך אותם בן לילה מאזרחים יוצרים ופעילים שכוחם במותנם לקבוצת סיכון מוחלשת. כך נולד קמפיין ה"אקטיב אייג'ינג" שמטרתו לשנות את השיח הגילני.
7 צפייה בגלריה
מתוך תערוכה מחאתית "אקטיב אייג'ינג"
מתוך תערוכה מחאתית "אקטיב אייג'ינג"
ברוריה מאירסון, בת 73, חובבת פעילות אתגרית – "לתעוזה אין גיל" מתוך התערוכה "אקטיב אייג'ינג"
במסגרת הקמפיין יצרו חברי המרחב ליזמות 60+- מגוון מלהיב של תכנים מקוריים, הבאים לשקף את עשייתם ופועלם, גם בימי הקורונה. לטובת הצגת תוצרי הקמפיין הופקה תערוכה וירטואלית בשת"פ המוזיאון הווירטואלי העולמי, המציגה את החיוניות, האנרגיה והיצירתיות של האזרחים הוותיקים, דרך מגוון של יצירות אמנות, כרזות תדמית, פודקאסטים וסרטונים, שהופקו על ידם בתקופת המשבר.
7 צפייה בגלריה
מתוך תערוכה מחאתית "אקטיב אייג'ינג"
מתוך תערוכה מחאתית "אקטיב אייג'ינג"
שולי לשם, סטנדאפיסטית בת 68 – "לצחוק אין גיל". מתוך התערוכה "אקטיב אייג'ינג"
  • התערוכה תוצג במשך חודשיים במדיה החדשנית במוזיאון הוירטואלי העולמי והיא פתוחה ללא עלות לציבור הרחב. לצפייה בתערוכה לחצו כאן.