עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? עמותת שער שוויון מפעילה את "בועטות", תוכנית חברתית לילדות ונערות, במסגרתה פועלות קבוצות כדורגל לבנות מהפריפריה החברתית, המשלבות בפעילותן גם פעילויות העצמה וחיזוק הביטחון העצמי, דימוי הגוף, האמונה העצמית, תחושת השייכות ועוד. הקבוצות פועלות במתכונת של אימוני כדורגל מקצועיים לצד פעילות העשרה חברתית וטורנירים אזורים וארציים.
איפה? בכל הארץ
מה מחפשים? דרושות מתנדבות (נשים בלבד, בגילאי 16+) להעברת פעילות קבועה. ההתנדבות כוללת הגעה לבית ספר והעברת פעילות חברתית מעצימה, במקביל לאימוני הכדורגל שיועברו על ידי מאמנים ומאמנות מוסמכים.
מתי? בימים א'-ה' בשעות 14:00-18:00. בהתחייבות לשנת לימודים (עד סוף יוני).
למי לפנות? לאורי במייל: uri@the-equalizer.org
מי? צ.ל.ש - עמותה המעבירה שיעורי "שחמט חינוכי" לקבוצות ילדים בכיתות ג'-ו', שמטרתם לפתח חשיבה, להטמיע ערכים וליצור סביבה התומכת בהתפתחות אישית.
איפה? קרית שמונה, באר שבע, לוד, רחובות, ירושלים, מעלה אדומים, חולון וצפת
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 20+ בעלי ידע בסיסי (לפחות) בשחמט וחיבה גדולה למשחק. ההתנדבות כוללת: הדרכה שבועית לאורך שנת הלימודים, של קבוצה המונה עד 15 תלמידים. לימוד השחמט הוא הדרך ולא המטרה - הדגש הוא על המפגש בין המדריך לילדים ועל הקשר הנוצר איתם. העמותה מספקת את כל הציוד הדרוש, מערכי שיעור מובנים ומפורטים לשימוש המדריכים, וליווי מקצועי צמוד של רכז ההדרכה האזורי.
מתי? בימים א'-ה', בין 08:00-17:00 או ימי ו' בין השעות 08:00-12:00, אחת לשבוע ולשעה וחצי. בהתחייבות לשנת לימודים.
למי לפנות? ליותם במייל: cpchess@gmail.com

התנדבות באזור הצפון:

מי? מיזם מתנ"ע מניח תשתית ייעודית לפעילות מנטורים מתנדבים לתחום הסיוע לצעירים וצעירות במצבי סיכון בעפולה, במטרה להבנות פעילות שתחזק ותעצים את הצעירים, כך שימשיכו את דרכם הבוגרת כאזרחים עצמאיים, פעילים ומשמעותיים.
איפה? עפולה
מה מחפשים? מתנדבים לליווי של צעירים וצעירות במצבי סיכון. ליווי הצעירים על ידי מנטורים יתמקד במתן כלים לניהול חיי היומיום, סיוע בקבלת החלטות, סיוע רגשי ותמיכה בכלל תחומי החיים. המנטורים יוכשרו ויקבלו תמיכה וייעוץ מקצועיים כדי לאפשר להם בניית מערכת יחסים משמעותית עם הצעיר/ה אותו/ה הם מלווים. תהליך הקבלה לפרויקט כולל ראיון אישי ושני מפגשי הכשרה. לאורך כל תהליך הליווי המנטור יידרש להגיע למפגשי העשרה והדרכות פרטנית שיועברו ע"י רכזת התוכנית.
מתי? אחת לשבועיים בימים ושעות גמישים המותאמים לצעיר ולמנטור. תהליך הליווי הוא חצי שנתי ולכן נדרשת התחייבות לחצי שנה.
למי לפנות? לעינת במייל: einat58a@gmail.com


התנדבות באזור המרכז:

מי? בית החולים איכילוב
איפה? תל אביב
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 20+ לביצוע שיחות טלפוניות יזומות למאושפזים שאותרו מראש במחלקות השונות על מנת ליידע ולסייע להם בהנגשה זכויותיהם השונות, כגון: גמלת סיעוד, טיפול רפואי בבית, זכויות לניצולי שואה, קופות החולים ועובדים זרים וכדומה.
מתי? בימים א'-ה', בין השעות 08:00-20:00 לארבע שעות שבועיות. בהתחייבות לחצי שנה.
למי לפנות? לשלומית במייל: shlomite@tlvmc.gov.il
מי? עיריית ראשון לציון
איפה? ראשון לציון
מה מחפשים? עיריית ראשון לציון מפעילה פרויקט של אנשי מקצוע/הנדימן שמקבלים פניות על תיקונים קלים בבתי קשישים בעיר. ההתנדבות כוללת השתייכות לקבוצה של אנשי מקצוע, דרכה המתנדב קובע עם הקשיש זמן שמתאים לשניהם ומגיע לטפל בתקלות מגוונות.
מתי? ימים ושעות גמישים, בתיאום עם הקשיש.
למי לפנות? להילה במייל: hilarania@gmail.com


מי? מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות המקיים את פרויקט "בידוד ללא בדידות", לאיתור וטיפול במצוקותיהם של קשישים.
איפה? ת"א, גבעתיים, רמת גן, קרית אונו, אור יהודה, שוהם, אלעד, בני ברק ואילת
מה מחפשים? מתנדבים שיקיימו שיחות קשישים כדי לאתר מצוקות הדורשות התערבות של גורמים מגוונים במכבי וצוותים עירוניים. המתנדבים יעברו הדרכה באמצעות הזום.
מתי? לאורך כל תקופת הסגר
למי לפנות? ד״ר ג’וליה גוזמן, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות, במייל: gozman_g@mac.org.il
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התנדבות באזור ירושלים:

מי? עמותת "ידיד לילד" פועלת למען סיוע לילדים ממשפחות מצוקה ומפעילה שלוש מועדוניות בהן הילדים מקבלים ארוחה חמה ומשתתפים בפעילויות חברתיות.
איפה? מעלה אדומים
מה מחפשים? מתנדבים בני 16+ לסיוע במועדונית לילדים בגילאי 3-5. ההתנדבות כוללת: הגעה למועדונית, סיוע לצוות בפעילות השוטפת במועדונית בהאכלה ומשחק משותף עם הילדים.
מתי? אחת לשבוע, בימים א'-ה' בין 13:30-17:00. בהתחייבות לחמישה חודשים.
למי לפנות? לזיזי במייל: ziziwinter@gmail.com



מי? עמותת "תכלית" מסייעת למשפחות נזקקות, יתומים ואלמנות בירושלים.
איפה? ירושלים
מה מחפשים? מתנדבים לסיוע באריזת מזון למען משפחות נזקקות. ההתנדבות כוללת: הגעה למרכז העמותה בשכונת גבעת שאול וסיוע באריזה, סידור ומיון המזון בקרטונים. רלוונטי גם לקבוצות.
מתי? בימים ב' בין השעות 11:00-18:00. בימים ג', ד' ולעיתים ה' בין השעות 09:00-18:00, לשעתיים.
למי לפנות? למיכל במייל: tach-ha@zahav.net.il


התנדבות באזור הדרום:

מי? המועצה לישראל יפה הוקמה לפני כ-40 שנה, עוסקת בענייני סביבה ובהגברת מודעות לערכי ומשתני הסביבה, ומעודדת חתירה לאיכות חיים באמצעות טיפוח סביבתי.
איפה? אילת
מה מחפשים? מתנדבים בני 18+ להתנדבות ביוזמות קהילתיות המתקיימות בעיר אילת, בעיקר לקראת חגים ומועדים. ההתנדבות כוללת הגעה למבנה ציבור בעיר אילת כמו בית אבות, מועדון קהילתי, מרכז עירוני ועוד, וסיוע בטיפוח, שיפוץ וצביעה של המקום יחד עם קבוצה של מתנדבים נוספים. החומרים להתנדבות מסופקים על ידי המועצה.
מתי? במועדים משתנים, בהתאם לימי השיא ולפרויקטים הנערכים.
למי לפנות? לדורית במייל: dorittzooberi@gmail.com
להתנדבויות נוספות ניתן להיכנס לאתר רוח טובה.