3 צפייה בגלריה
להקת כנסיית השכל
להקת כנסיית השכל
להקת כנסיית השכל
(צילום: אלדד רפאלי)
רגעים מרגשים רבים צפויים לבאי ועידת "דרום עולה", שתתקיים ב-11 במאי בשדרות ותועבר בשידור חי ב-ynet, אולם אין ספק שזה יהיה אחד מאירועי השיא: ביצוע משותף ללהיט "תגידי שטוב" של להקת כנסיית השכל ושל צעירים עם מוגבלויות השייכים להרכב מוזיקלי שהוקם במסגרת עמותת גוונים. המשותף לכל מי שיהיה על הבמה: כולם משדרות.
‏רותם דפנה, מנהלת שותפה של מטה עמותת גוונים, מספרת כי "הצעירים נורא מתרגשים וכבר מתכוננים במרץ למופע ולומדים את המילים ואת המנגינה של השיר. מלווה אותם המפיק המוזיקלי נעם שלמה. 'הרכב גוונים' זו להקה שמאפשרת לכל אחד מחבריה לבטא את הקול הייחודי שלו ולהראות לעולם שאפשר להיות שונה, אבל גם שווה, בעת ובעונה אחת".
3 צפייה בגלריה
להקת גוונים
להקת גוונים
להקת "גוונים" בחזרות
(צילום: יותם לוי)
ועידת "דרום עולה" של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"ידיעות תקשורת" תביא אל סדר היום את מגוון ההיבטים של החיים ביישובי עוטף עזה והדרום: מהחיים תחת התרעת "צבע אדום" ועד החוסן הקהילתי, מהביטחון והצמיחה ועד החקלאות והחינוך. אל הבמה יגיעו תושבי העוטף וכן אנשי צבא, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור שהם חלק מסיפורו של האזור.
ישתתפו בה, בין היתר, מרים פרץ; מאיה אוחנה-מורנו – אלמנתו של סא"ל עמנואל מורנו ומי שפועלת למען שחרור השבויים והנעדרים; אלוף דורון אלמוג, לשעבר מפקד הגזרה, שידבר על הכפר השיקומי שהקים, "עדי נגב – נחלת ערן"; מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני; אל"מ איאד סרחאן, ראש מינהלת התיאום והקישור לעזה; מנהלת מרכז החוסן של מועצה אזורית אשכול, מירב וידל; מנהלת מרכז החוסן של שדרות, הילה גונן-ברזילי; מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב פרץ עמר; וכן ראשי הרשויות בעוטף עזה והדרום: שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי בישראל וראש מועצה אזורית מרחבים; גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול שנפצע במבצע צוק איתן; אופיר ליבשטיין, ראש מועצה אזורית שער הנגב; איתמר רביבו, ראש מועצה אזורית חוף אשקלון; תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית שדות נגב; ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות – שם גם תתקיים הוועידה.