צפו: הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
(מתוך יוטיוב )

יעל מנגנת גם על שליש וגם על מצילה בעזרת מקוש שהותאם לזווית האגודל, יוסף מתופף על הדרבוקה בעזרת צמיד מותאם שמייצב עבורו את האחיזה במקל תיפוף, ואור מנגן על נבל בעזרת אפליקציה. המשותף לכולם שאת האביזרים שמסייעים להם פיתחו במחלקת פל"א באלי"ן - מחלקה שכל ייעודה הוא פיתוחים טכנולוגיים להגדלת עצמאותם של ילדים עם מוגבלויות, ללא מטרות רווח.
3 צפייה בגלריה
הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
"יום אחד זה יקרה". ילדי אלי"ן מנגנים בקליפ
(מתוך יוטיוב )
השבוע הופק הקליפ שמגשים את התוכניות שהקורונה טרפה - ביצוע משותף של ילדי אלי"ן עם מוזיקאים וזמרים צעירים מבתי ספר שונים, בפרויקט שנועד להפגיש בין ילדים עם צרכים מיוחדים לבין ילדים מבתי ספר בקהילה, באמצעותה של המוזיקה. צפו בתוצאה המרגשת בראש הכתבה.
למרות ועל אף הקורונה, יצא השבוע צוות אלי"ן בליווי אולפן הקלטות נייד בניצוחו של המוזיקאי עידן טולדנו להקליט את מטופלי בית חולים אלי"ן שלומדים בבית הספר שבו אך נמצאים בביתם בבידוד מאז מרץ - כדי ליצור קליפ לשיר "מחכה" שכתבה וביצעה במקור ריטה והלחין עידן רייכל, אשר עימו היו אמורים להופיע בסוף שנת הלימודים.
אחד הפרויקטים החשובים שהקימו השנה בבית החולים השיקומי אלי"ן לילדים ונוער בירושלים המתמחה בשיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות, מולדות או נרכשות אם כחלק ממחלה או לאחר תאונות קשות, הינו התזמורת המכלילה הכוללת את ילדי אלי"ן בשילוב ילדים בריאים מבתי ספר בקהילה.
3 צפייה בגלריה
הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
(מתוך יוטיוב )
3 צפייה בגלריה
הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
הקליפ המרגש של ילדי אלי"ן
(מתוך יוטיוב )
המוזיקאים הצעירים הגיעו לחזרות מקצועיות כאשר ילדי אלי"ן מנגנים ביחד איתם, ואף התאימו כלי נגינה מיוחדים לילדי אלי"ן שרובם משותקים ואינם יכולים לאחוז בכלים בכוחות עצמם. זאת על מנת לאפשר לכל הילדים להיות שותפים פעילים בתזמורת ילדים ברמה מקצועית ואמנותית.
בעקבות הקורונה החזרות הופסקו, והתוכניות למופע מרגש משותף של סוף שנה נגנזו. הצוות שלא התייאש מצא פתרון, ובפרויקט מורכב יצאו צוות בית החולים כשהם מלווים באולפן הקלטות נייד ששכרו עם שירותיו של טולדנו לפרוייקט צילומים שבסופו יורכב קליפ המשתף את כל הילדים לשיר הסיום, שעליו הם עדיין מתאמנים בזום.
הביקור בבתים נעשה תחת חשיבה ומבצע מוקפד שבו ננקטו כל כללי הזהירות ושמירה על היגיינה וריחוק חברתי כדי לא לסכן את הילדים בנגיף הקורונה. ראשית צולמו ילדי בתי הספר בירושלים, ובמבצע בן שלושה ימים יצא צוות בית הספר לבתיהם של ילדי אלי"ן. בתום הצילומים החלה העבודה להרכבת הקליפ, ששוחרר בימים אלו, וכבר מרגש את כל מי שצופה בו.
הילה בורל, מנהלת פל"א, מרפאה בעיסוק ויזמית, סיפרה: "בפרויקט המיוחד הזה הילדים ביקשו את האפשרות לנגן באופן עצמאי, בפעמים אחרות הילדים מבקשים חלום אחר. אנחנו מזמינים כל ילד וכל משפחה לפנות לפל"א ולתת לנו למצוא פתרון יצירתי וטכנולוגי לקושי של ילדכם.
"אנו מתמחים בפיתוח פתרונות המאפשרים עצמאות בתחומי הושבה, ניידות, תקשורת ופנאי לילדים עם צרכים מיוחדים, ובהתאמה אישית. השירות ניתן ללא מטרות רווח, ופועל בשותפות עם קרנות הביטוח הלאומי, הקרן לפיתוח שירותים לנכים".