צפו בריאיון באולפן ynet עם איתי שנדלזון:
(צילום: ניצן דרור)
בלשכת הגיוס בתל השומר התייצבו הבוקר חמישה צעירים עם מוגבלות שעתידים לשרת בחיל האוויר ולעבור בשרשרת החיול ממתנדבים לחיילים מן המניין. אחד מהם הוא איתי שנדלזון (20) מאשדוד.
שנדלזון, שנמצא על הרצף האוטיסטי, הולך לשרת כחייל באפסנאות של זרוע ההגנה האווירית כחלק מתוכנית "שווים במדים" של אקים, בתמיכת משרד הרווחה ובשיתוף צה"ל, מאפשרת לצעירים עם מוגבלות לשרת שירות צבאי משמעותי.
2 צפייה בגלריה
איתי שנדלזון
איתי שנדלזון
איתי שנדלזון וחברים במדים
(צילום: באדיבות אקים)
בשנה האחרונה הוא שירת בצה"ל בהתנדבות אבל היום, לאחר המתנה של שנה ומספר ועדות שעבר, הוא החל את תהליך הגיוס, ויהפוך לחייל מן המניין.
בראיון לאולפן ynet הוא מספר: "אני מאוד אוהב את התפקיד, אוהב לתרום למדינה. מאוד חיכיתי וציפיתי לזה. בגלל הקורונה הכל נדחה, ועכשיו מאחורי לשכת הגיוס. היום אני מתגייס. מתרגש"
למה חשוב לך להתגייס לצה"ל? "היה לי פטור מגיוס, אבל אני רוצה לתרום למדינה. לכולם אני רוצה לתרום. לכל ארץ ישראל, כדי שאני אוכל לעשות מה שכולם עושים וכל מיני דברים ועכשיו אני כאן בבסיס"
שמעתי שיש לך גם תפקיד די חשוב שם "כן, קוראים לזה גדוד 947. זה כיפת ברזל. זה תפקיד מאוד חשוב"
ואתה מוכן לאחריות הגדולה? "כן, אני מוכן לאחריות הכי חזקה. אני כבר באתי מוכן לכל הגנת ארץ ישראל"
תגיד, מה הכי מרגש אותך הבוקר הזה? "שאני פה, בבסיס, אני כבר מוכן להתגייס, אני מוכן לעשות את כל הבדיקות, לחזור שמח. ואני מגיע כחייל לבסיס".
2 צפייה בגלריה
איתי שנדלזון
איתי שנדלזון
"אני אוהב לתרום למדינה. מאוד חיכיתי וציפיתי לזה". איתי שנדלזון
(צילום: באדיבות אקים)
אנחנו מאחלים לך הרבה הצלחה, גאים בך מאוד. שמור על עצמך ועלינו "תודה רבה, וכל ארץ ישראל היקרה, הכל יהיה בסדר והכל יהיה בסדר, מבטיח שהכול יהיה בסדר ותודה רבה".